Seksualiteiten verdeling op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ik ben

hetero
1024 (68%)
homo
2 (0%)
lesbisch
48 (3%)
biseksueel
137 (9%)
panseksueel
21 (1%)
aseksueel
43 (2%)
seksueel
149 (9%)
Anders, namelijk...
8 (0%)
Nog niet zeker
66 (4%)

Totaal aantal stemmen: 1498

Hhilde

Re: Seksualiteiten verdeling op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 17:19

Wow, ik vind het ook onwijs bijzonder! Maar het is dus ook echt afschuwen van?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 17:23

Hhilde schreef:
Wow, ik vind het ook onwijs bijzonder! Maar het is dus ook echt afschuwen van?

Nee hoor, schuine praat hebben wij ook. En we lachen ook om schuine moppen. Maar ja, de 'daad' is iets waar niets aan is.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 17:46

Lijkt me heel gek om achter te komen. Maar in het geval van wel een relatie willen, is er dan wel iemand te vinden die het oké vindt geen seks te hebben? Of zijn er ook aseksuele mensen die hun partner de ruimte geven met iemand anders seks te hebben?

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-16 17:57

Ik heb toevallig onlangs iemand ontmoet, en hij bleek ook aseksueel. Ik zie wel wat ervan wordt.

Mijn vriendjes tot nu toe heb ik gewoon afgehouden, zij wisten niet eens dat ik aseksueel was. Ik wist dat toen ook nog niet.

Ik heb ook zeker soms perverse humor, maar het praktijk gedeelte is voor mij ondenkbaar en goor.

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 18:41

Maar jullie hebben wel ervaring er in dus?

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 18:55

Ik niet en dat wil ik ook niet!

ETA: ik neem aan dat je seks/seksuele handelingen bedoelt.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 18:58

Een keertje, vond het echt niet lekker. Relaties allemaal gestrand om deze reden. Helaas is er geen datingmogeljkheid op internet voor 'ace' mensen. Het ergste is niet eens je vriend, maar de reacties van mensen die zeggen dat ze je wel even zullen helpen het lekker te vinden. Dat het tussen de oren zit, en dat soort dingen.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 19:52

germie schreef:
Een keertje, vond het echt niet lekker. Relaties allemaal gestrand om deze reden. Helaas is er geen datingmogeljkheid op internet voor 'ace' mensen. Het ergste is niet eens je vriend, maar de reacties van mensen die zeggen dat ze je wel even zullen helpen het lekker te vinden. Dat het tussen de oren zit, en dat soort dingen.

Omg, pff. Wat stom -O- Al gebeurd dat ook bij homoseksuelen wel. Zeggen dat ze gewoon nooit goed genoeg behandeld zijn in bed door het andere geslacht en dat zij ze wel even omturnen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 19:54

Hhilde schreef:
germie schreef:

Omg, pff. Wat stom -O- Al gebeurd dat ook bij homoseksuelen wel. Zeggen dat ze gewoon nooit goed genoeg behandeld zijn in bed door het andere geslacht en dat zij ze wel even omturnen.

Dat wordt ook tegen asexuals gezegd.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-16 20:51

germie schreef:

Tuurlijk wel!
ace-book.net
asexualitic.com
Laatst bijgewerkt door Nala op 15-01-16 20:55, in het totaal 1 keer bewerkt

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 20:53

MorganeR schreef:
germie schreef:

Tuurlijk wel!
http://Www.ace-book.net
http://Www.asexualitic.com

maar allemaal in het engels. Dus heb je niets aan.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-16 20:53

knetterhard schreef:

Ik alleen maar met tongzoenen, een keer en nooit meer. Sex interesseert me gewoon niet dus nooit geprobeerd.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-16 20:54

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 21:07

germie schreef:
MorganeR schreef:

maar allemaal in het engels. Dus heb je niets aan.

Er zitten ook genoeg Nederlanders op hoor, en ook Duitsers en Belgen.[/quote]
vind het tegenvallen, op de eerste gewoon geen enkele uit noord Nederland, en geen enkele in de juiste leeftijdsgroep. Ik vind Amsterdam dus geen optie als ik op zoek zou zijn naar een relatie (ben het niet, maar heb wel even op de site gekeken voor de lol). Ook vind ik 10-20 jaar leeftijdsverschil geen optie. Last online meer dan maand terug tot wel 5 jaar terug, tja, daar kun je dus ook niets mee. Dus leuk geprobeerd de sites, maar niet echt actueel. Helaas.
Nu zal het met andere sites mogelijk niet beter zijn. Maar ik vind deze sites echt helemaal niets.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 21:21

MorganeR schreef:
knetterhard schreef:

Ik alleen maar met tongzoenen, een keer en nooit meer. Sex interesseert me gewoon niet dus nooit geprobeerd.

Wat ik me dan wel af vraag (en nee, NIET om je te beoordelen of te roepen dat je dat nog moet leren) is of dat niet te maken heeft met je leeftijd? Je bent immers nog erg jong en wellicht liggen je interesses nog heel ergens anders.

Toen ik 18 was vond ik flirten en soms zoenen wel leuk, maar seks?? Hell no, dat was echt geen optie toen, vies, bah.
Nu ben ik 35 en vind ik intiem zijn juist heel fijn. Seks is fijn en leuk en het is iets om van te genieten.

Nogmaals; niet om te zeggen dat je het nog moet leren, maar wellicht komt die interesse wel nog als je iets ouder bent.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-16 21:52

Dat weet ik niet. Maar voor nu weet ik zeker dat ik aseksueel ben.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 13:34

germie schreef:
Verliefd ja, maar altijd zonder enige behoefte aan seks. Seks is inderdaad iets voor voortplanting en verder niet. Maar ik zie mezelf gewoon niet zwanger, dus wil ook geen kinderen.
Masturberen soms. Een gezicht kan knap of lelijk zijn, maar ik vind dat je de mens achter het gezicht moet bekijken. Ik zie wel of iemand knap is of niet.

Interessante definitie van sex en afgeleid van sexueel/ a-sexueel.

Masturberen is geen sex?

Maar.... is dan alle lol met lichaam, alleen of met anderen, zolang het niet voor voortplaning is, dan ook geen sex?

Lichamelijke lol/bevrediging gebruik makend van anti-conceptie = geen sex.

Dat doet me denken aan een vrouw die 'sex' met een ander dan haar partner geen overspel vond indien met condoom.

Nu we toch zijdeling van het onderwerp raken:
Wanneer je een duurzame relatie aangaat, hoor je mijns inziens voortijdig te bespreken wat beider peceptie is mbt sex.
Of je nu a-sexueel bent, in Disney-droom gelooft of overtuigd niet sexclusief bent, hoor je dit te bespreken opdat je beiden geen verkeerde verwachting hebt.
Iets anders is mijns inziens misleiding.
Dit bespreken betekent overigens niet dat dit dan voor altijd voor beiden in steen gebeiteld is en verandering inhoudt dat het vertelde een leugen was :)*

We zien in deze daar vooral dat definities en peroonlijke interpretatoies ENORM uiteen lopen EN in de loop der tijd aan verandering onderhevig zijn.
Aangezien de meeste mensen noch helderziende zijn noch gedachtes kunnen lezen is PRATEN met je partner(s) essentieel en het enige eerlijke, integere naar jezelf en hen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 15:34

Ik vind er een wezenlijk verschil tussen iemand die masturbeert of iemand die seks heeft. Dat laatste is goor en vervelend en pijnlijk en niet prettig, dat andere vind ik acceptabel.
Voor mij is het zo dat ik echt niet, zelfs niet 1 keer een uitzondering kan maken als het om seks gaat. Het is een absolute nogo area. Heb het 1 keer gedaan, vond het zo verschrikkelijk dat voor mij nu de keuze is: je accepteert me zoals ik ben, of het wordt niets. En dan hoop ik nog wel iemand te vinden die er net zo over denkt. Ik weet dat ik niet de enige ben. Maar ik heb ook nog andere eisen waaraan een man moet voldoen: zelfde hobby's, een baan, geen handicap of ziekte, enz. Klinkt hard, maar anders is een relatie alleen maar ergernis en geen verrijking.
Over seks praten en schuine moppen vertellen, ja hoor, daar doe ik ook aan mee en lach er ook om. Maar ik snap echt niet dat iemand het lekker vind, dat is het gewoon niet. Het is voor ons net zo onbegrijpelijk als iemand die niet snapt dat wij het niet lekker vinden. Alleen wij zijn dan onbegrepen en dan wordt er gezegd van we zorgen wel dat je het lekker gaat vinden. Al die lichaamssappen, ik moet er echt niet aan denken. Ik heb ook nog gedacht of ik misschien lesbo was, maar ja, ook dat ben ik niet volgens mij, hoewel ik me daar prettiger voel dan bij sexuele hetero's.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 15:51

germie schreef:
Ik vind er een wezenlijk verschil tussen iemand die masturbeert of iemand die seks heeft.

Dat jij dit vindt is nu net mijn punt.
Idem het onderscheidt of het wel/geen voortplanting als doel heeft.

Wanneer masturberen als recreatief niet sex gezien kan worden, kan dat imo met welke andere vorm van recreatieve lichamelijke bevredinging hetzelfde: persoonlijk lichamelijke bevrediging zonder voortplantinsgdoel.
Of dat nu met de hand, met speelgoed met batterij of levend speelgoed zonder is.
Als ik het goed begrijp ben ik dus a-sexueel. Ben zelfs steriel. Biologisch a-sexueel.
Oh nee, toch niet. Ik vind de lol van mijn parter(s) minstens net zo belangrijk. Ok, dan wel sexueel.
Blijf ik toch zitten met het niet voor voortplanting. Dan heb ik dus helemaal geen sex??!!
Ah, wel is toch *\%/*

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 15:53

Ik zou je eerder oversekst noemen HC.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 16:20

Maar heb je nooit domme reacties gehad dan HC? Ik ben nog lang niet overtuigd maar toch ontdekkend of ik polyamoreus ben, maar mensen vinden dat echt niet leuk hoor :=

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 17:05

Hhilde schreef:
Maar heb je nooit domme reacties gehad dan HC? Ik ben nog lang niet overtuigd maar toch ontdekkend of ik polyamoreus ben, maar mensen vinden dat echt niet leuk hoor :=

Is dat jouw probleem? Zie onder.

Jij bent wie jij bent en leeft op jouw manier.
Wanneer dat de individuele vrijheden van een ander niet schendt is daarmee de kous af. Zou daarmee de kous af moeten zijn.

Natuurlijk is ALLES wat de boer niet kent mogelijk bedrijgend, of dat nu homo-, a- of wat voor sexueel en invulling ook is.
Dat maakt dat voor dei boer de kous niet af is. Die vindt dat alle enge verboden zou moeten worden.

Het probleem ligt niet bij de vrijdenkers, bij de ruimdenkenden. Die leggen geen vrijheidsbeperkingen binnen een kader van hoe het hoort op.
Wat dat betreft zijn sex en religie partners.

Terugkomend op probleem is mijns inziens het gevaar van hokjes weer geillustreerd.
Zodra een absolute meerderheid van aanhangers van 1 hokje democraties gaat besluiten dat alle andere hokjes niet mogen, heb je er absolute last van.

Overigens Hhilde is polyamoreus ook weer een etiket op een hokje en zijn polyamoreus en sexualiteit, sexuele geaardheid niet perse overlappend in de heerlijke gevarieerdheid van individuele plus Kukels.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 17:17

polyamoreus wordt idd nogal eens verward met vreemdgaan.
Ik loop tegen hetzelfde aan, maar ben vanaf het begin gewoon heel duidelijk:
Dat ik poly ben betekend niet dat ik ook daadwerkelijk een 2e relatie begin of (al dan niet) seksueel contact heb met anderen, echter kies ik voor openheid en eerlijkheid hierin en kun je er niet mee leven dan ben je niet geschikt om een relatie met mij aan te gaan.
Ik ga geen concessies meer doen omdat de ander vind dat ik monogaam moet leven, dan word ik op den duur ongelukkig en gaat de relatie niet werken.

Overigens kreeg ik nadat ik uit de kast kwam als zijnde lesbisch stomme opmerkingen als dat ik de juiste man nog niet was tegengekomen, dat ik een goede beurt nodig had en dan wel terug hetero zou zijn etc.
En soms krijg ik die opmerkingen nog.
Mooiste antwoord is dan gewoon 'die vent en die goede beurt heb ik alláng gehad maar die kan echt niet tippen aan een lekker wijf'. <<)
Om vervolgens gewoon samen vrouwen te gaan spotten. *D

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-16 17:21

Eigenlijk krijgt ieder labeltje behalve hetero zo'n reacties. "geen zorgen, jij wordt ook wel weer normaal ookal ben je dat nu niet".

Laat me denken aan dat topic van een bokker waarin ze uit de kast kwam als hetero, om te laten zien hoe dubbel het is dat alle andere labels uit de kast 'moeten' komen maar heteroseksuelen niet.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 17:25

Als je abnormaal bent als je niet hetero en monogaam bent. 8)7