Winter has arrived!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 16:23

Ik heb mijn kinderen vanmorgen thuis gehouden daar ik niet eens fatsoenlijk bij de auto kon komen, ik denk dat het ook niet was gelukt om de oprit af te komen

Afbeelding

Toevallig werd ik net gebeld door school,morgen zijn de kinderen ook nog vrij daar de weersvoorspelling voor morgen ook slecht is. Wij wonen tussen Gramsbergen en Coevorden.

miccamaaike

Re: Winter has arrived!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 16:30

Haha prachtig filmpje koudbloedkim :+

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 16:34

x
Laatst bijgewerkt door Yunomi op 09-02-22 15:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 16:36

Mooi filmpje KBK! :D Zo makkelijk ging dat vast nooit eerder zonder hulp.

Hier is het inmiddels goed te doen op de weg. Alleen de oprit... Ik heb mn baas al voorzichtig gewaarschuwd dat als het zo doorgaat dat ik dan de oprit niet af ga durven morgenvroeg. Heb ook geen back-up oid, dus als ik ga, dan ga ik. Bergaf... :P
Kan er wel de humor van inzien, van dit weer. Leuk om te zien hoe iedereen ermee omgaat (thuis mopperen, genieten van het geglij, gesprekken met onbekenden aanknopen over het weer :P ).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 16:38

Bedankt. :D

Ja, ik kan me haast niet voorstellen dat het in andere delen van Nederland gewoon 'warm' en misschien wel zonnig is! :wow:
Volgens mij was het vorig jaar andersom, dan lag er in het zuiden veel sneeuw en hier amper iets.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 16:40

Hier drupt het ondertussen wat, de wind is wel koud maar gelukkig geen ijzel op de weg. Ik moet morgenochtend in Assen zijn, ik zit nu te bedenken of ik straks naar mijn vriend ga die in Groningen woont of morgen vanuit Zuidwest Friesland vertrek. Op de FBpagina van de show geven meerdere mensen aan dat het via de snelweg goed te bereiken is zonder je nek te breken.

Op hoop van zegen dan maar :P

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 16:41

Ik moest net even de deur uit om boodschappen te doen. Ik doe de voordeur open en hoor meteen het prachtige geluid van de bomen, hoe de bevroren takjes tegen elkaar aan tikken. Dus ik raak helemaal in de ban van dat mooie geluid, en meteen de eerste stap die ik buiten de deur zet glij ik uit en lig ik op mijn kont in het bevroren grint. Zo hard gelachen!

In de achtertuin had mijn kat ondertussen de dappere keuze gemaakt om naar buiten te gaan (ze zit normaal altijd binnen). Ze had duidelijk heel veel spijt van deze keuze, en was luid miauwend terug aan het gaan naar de deur:
Afbeelding

Zo leuk, winter :)

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 16:42

Dan zou ik vanaf Groningen gaan! Ze verwachten vannacht weer een lading, en als het wel tegen valt ben je iig al dichter in de buurt.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 16:44

Hier ook ijsvrij met met m'n gekneusde voet durf ik geen stap buiten de deur te doen :')

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 16:45

Plien91 schreef:
Weet iemand uit Groningen of de verlengde hereweg een beetje begaanbaar is?

Die is weer goed berijdbaar zowel met de fiets als auto.

LisaXLoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 16:54

Ik had toch echt een reactie geplaatst .. :\
Hoe dan ook , hier iedereen ijsvrij :D
Als ik wel heen had gemoeten was ik ook niet geweest , onmogelijk om de weg op te gaan :n
In het dorp in de buurt -wonen in het veld- lag er gewoon een flinke laag ijs op de weg en zijn er al de hele dag mensen aan het schaatsen op de straat !
Zelfs een 12 steden toch geimproviseerd haha !
Inclusief medailles en stempelkaarten van de action , flink wat snert en chocolademelk , en feest haha :)

Maar , tja, ijs en sneeuw dus hier. niks aan , totdat je normale schooldag na goed wat onduidelijkheid een vrije dag word. rare dag was dit :j

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 16:54

Hier was het vanmorgen zo glad dat ik het niet aandurfde om op de fiets boodschappen te gaan doen. Maar ik moest wel het eea hebben. Dus ben ik via de weilanden naar de weg het dorp in gelopen. Mooi wandelingetje van 1 uur en 40 minuten.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 16:57

Eind van d middag ging gelukkig de dooi er even goed in; helaas vriest het weer en is het ondertusen weer gaan regenen.
Dus straks nog meer ijzel :(
Manlief moet uit Amstelveen komen, hoop echt dat hij heelhuids aankomt.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 17:03

We hebben gestrooid maar met een drupje regen is het weer net zo glad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 17:03

Mariett, ik zie het helemaal voor me. :D

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 17:04

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 17:06

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 17:07

KoudbloedKim schreef:
Bedankt. :D

Ja, ik kan me haast niet voorstellen dat het in andere delen van Nederland gewoon 'warm' en misschien wel zonnig is! :wow:
Volgens mij was het vorig jaar andersom, dan lag er in het zuiden veel sneeuw en hier amper iets.

Dat zonnig kun je wel vergeten, hier regent het gewoon. -O-

Neemt niet weg dat ik ook wel weer eens op de straten wil schaatsen, net zoals toen ik een stukje jonger was.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 17:08

Wat een drama toch altijd, winter in Nederland. Echt, in Nederland haat ik alles wat met winter te maken heeft. Hier in Lapland vind ik het heerlijk, 7 maanden lang. Morgen -30 en een dik pak sneeuw ligt er al 2 maanden.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 17:11

Afbeelding
Heerlijk honden uitgelaten. Flink glad zeg.

Mijn auto staat sinds gisterochtend stil...Afbeelding

Afbeelding
Prachtig niet?

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 17:17

gabyfedde schreef:
Wat een drama toch altijd, winter in Nederland. Echt, in Nederland haat ik alles wat met winter te maken heeft. Hier in Lapland vind ik het heerlijk, 7 maanden lang. Morgen -30 en een dik pak sneeuw ligt er al 2 maanden.

Ondanks dat daar ook vast nadelen aan kleven, zou ik zo (tijdelijk) willen ruilen, lijkt me geweldig!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 17:35

Haaaahahahaa die kat :') :') Zelfde model als die van mij zo te zien :')

Net even naar stal geweest. Paarden stonden buiten, dus staleigenaren geholpen met het klaarmaken van de 9 boxen. Mijn straat is een absolute ijsbaan, maar ik kwam er zonder problemen uit. Doorgaande wegen waren goed, erf een ijsbaan maar parkeren ging prima. Blij met mijn beslissing de winterbandjes eronder te gooien :D Paarden vonden het niks, de wei was erg modderig en dat is nou een hele nare bende geworden. Maar goed, even eruit, frisse lucht en nou weer op stal.

lianne304

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 17:36

sleeen met onze husky's kan nu ook mooi.
Afbeelding
het is moelijk te zien maar ze dragen een speciaal tuig
Afbeelding

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 17:49

luxje schreef:
gabyfedde schreef:

Ondanks dat daar ook vast nadelen aan kleven, zou ik zo (tijdelijk) willen ruilen, lijkt me geweldig!

Maar ik wil niet ruilen, dus die deal gaat niet door ;) Maar je mag gerust op de koffie komen.
Eigenlijk zijn er weinig nadelen. Alles en iedereen is er op ingesteld. Spijkerbanden onder de auto, spijkerzolen onder de schoenen etc etc.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-16 17:55

Maar Gabbyfedde, het verschil is, is dat ze daar gewend zijn aan dit zulks weer. Hier in Nederland kun je gewoon niks meer, ALS het al zulks weer is. Ben al lang blij dat er alles aan gedaan wordt (met gevaar voor eigen leven) om de wegen begaanbaar te krijgen. Respect voor die mensen overigens. Ben echt blij als het hier weer lente is!