Wie spaart er?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

skvetta

Re: Wie spaart er?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 07:55

Ik heb ook al weer wat extra gespaard. Het geld van de december kraskaart en een extraatje van mijn oma heb ik apart gehouden en ik wil nu ook een blind blikje maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 10:23

Ik zag gisteren bij de action een spaarpotje met de tekst "big Dreams start small". Vond em leuk, maar was eentje met een dop onderin en glazen wandje erin zodat je de inhoud kon zien. Voor mezelf vind ik dat niet erg maar bezoek hoort dat niet te weten en aangezien hij op de kast komt te staan...

jooproo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 10:47

Varekaj schreef:
Ik zag gisteren bij de action een spaarpotje met de tekst "big Dreams start small". Vond em leuk, maar was eentje met een dop onderin en glazen wandje erin zodat je de inhoud kon zien. Voor mezelf vind ik dat niet erg maar bezoek hoort dat niet te weten en aangezien hij op de kast komt te staan...

Kun je datglas niet beschilderen ofzo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 10:50

Dan koop ik liever gelijk eentje zonder glas. Ga straks het geld op de rekening zetten en in de stad een nieuwe halen.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 10:55

Ben wel benieuwd of je nu meer gespaard had in je blinde potje dan je had verwacht, of viel het stiekem toch tegen?

Het is maar goed dat ik al vooruit gespaard heb met het bingo sparen, want deze maand is zo krap dat ik het niet red om elke week ook nog wat in het potje te stoppen. En daar baal ik stiekem wel van :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 11:02

Het zat beetje rond het idee wat ik had, €520. Ben pas ergens halfweg 2015 daarmee begonnen en stopte er de ene keer meer in dan de andere keer. Vind het echt zuur dat ik het moet aanspreken maar het gaat om belangrijke rekeningen die betaalt moeten worden helaas. Als het goed is studeer ik eind deze maand af en begin ik half of eind februari weer met voltijds werk. Dan gaat sparen ook weer vlotter :)

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 11:05

Wat voor studie heb jij gedaan? Deeltijdstudie naast je werk?

Ben ik nml nu ook mee bezig. Werk helaas maar 20 uur naast dat ik 1x per 2 weken naar school ga -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 11:15

Ik heb via een speciale formule voltijds kunnen studeren voor bachelor in de verpleegkunde. Ik heb gisteren mijn afstudeerscriptie ingediend, die moet ik de 27e gaan verdedigen en 29e nog een examen en dan ben ik normaal klaar.
Ik mocht van mijn baas (ook een ziekenhuis maar administratief werk) de opleiding volgen op voltijds programma. Dus september-juni alle dagen naar les, stages etc zoals een normale student. Ik kreeg mijn loon het hele jaar gewoon doorbetaald, op voorwaarde dat ik in juli en augustus voltijds kwam werken en geen enkel jaar zou dubbelen.

Door omstandigheden daar mijn Job opgezegd vanaf september en nu dus werkloos thuis tot ik klaar ben. Ze zoeken er hier ontzettend veel voor verpleegkundig werk in de buurt en ik heb al ergens de hele procedure succesvol doorlopen. Als ik afstudeer kan ik daar gelijk aan de slag :)

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 11:16

Varekaj schreef:
Het zat beetje rond het idee wat ik had, €520. Ben pas ergens halfweg 2015 daarmee begonnen en stopte er de ene keer meer in dan de andere keer. Vind het echt zuur dat ik het moet aanspreken maar het gaat om belangrijke rekeningen die betaalt moeten worden helaas. Als het goed is studeer ik eind deze maand af en begin ik half of eind februari weer met voltijds werk. Dan gaat sparen ook weer vlotter :)

Dat had ik ook, bijna 400 euro gespaard en toen was de bankrekening leeg en kwam er een hele dikke rekening van de zorgverzekering, kon ik alles inleveren bij de bank -O-

Vind het nog vrij netjes dat je zoveel hebt kunnen sparen in een relatief korte tijd.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 11:28

Varekaj, balen dat he geen werk hebt. Maar met je diploma moet dat straks vast goed komen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 11:35

Ik heb in november wel een uitkering aangevraagd maar daar doen ze moeilijk over. Als dat toch aanvaardt wordt krijg ik 1,5 maand achterstallig in 1x uitbetaald. Ik had mijn Job opgezegd omdat ik ergens anders kon starten (contract getekend en al) maar dat is niet doorgegaan nadien. September-november kon ik zelf nog overbruggen maar half-november tot februari moeilijk tot niet. Heb deze maand 600€ extra Door belastingen, verzekeringen en dergelijke dus tjah, dag spaarcentjes.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 11:45

Das echt kl*te ja. Uitkering doen ze ook vaak moeilijk over. Alhoewel sommige mense werkelijk alles voor elkaar krijgen maargoed...
Heb toen zelf ook eens naar de mogelijkheden gekeken toen ik dreigdd zonder werk te komen, maar dat werd zo'n geregel en was zo moeilijk dat ik heel blij was toen ik toch nog een baantje ergens kon vinden. Was niet echt een fijne baan, maar had iig inkomsten. Ben er ondertussen alweer weg omdat ik een betere baan kon vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 11:55

Mij bieden ze nieuwe Jobs aan als technicus voor voertuigen en zijn verwondert dat ik daar niet op in ga. Ik heb middelbaar diploma in PR en, jaren werkervaring in medisch secretariaat en bijna diploma verpleegkundige. Zoek de overeenkomsten :+ Het zijn ook altijd Jobs onbepaalde duur, terwijl ik als het goed is over een dikke maand of 2 maand ergens anders ga starten.

En danog snappen ze maar niet dat ik die jobs niet wil doen :P ik ga me nu niet laten inwerken om over een maand te zeggen "Doei en succes ermee" haha

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 12:11

Nee snap ik.
Ik zou bij mn huidige werk dolgraag meer uren maken dan mijn huidige 20 uur, omdat ik echt maar net aan rond kom. Maar meer uren zitten er helaas niet in :(

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 12:17

Flinke hap uit m'n spaargeld. Telefoons zijn best duur :)). Maar wat ben ik er blij mee <3.

Vanmiddag in de stad naar een spaarpot kijken en een kaart uitprinten.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 21:02

Dit topic ligt alweer een tijdje stil, maar sommige van ons, waaronder ik hadden goede voornemens :D

Dus, hoe gaat het nu met sparen?
Gebruiken sommige van jullie nu ook die 52 weken kaart?

Ben benieuwd :j

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 21:09

Hier gaat het sparen goed :). Nog een paar maand en ik heb het bedrag dat ik nodig heb bij elkaar + wat extra :).

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 21:09

Heb heel lang de 52 weken kaart gebruikt, maar door een fout van duo heb ik hem helaas moeten plunderen -O- Dus ik ben er weer mee gestopt, anders snap ik er niks meer van.
Als inkomsten straks weer stabiel zijn probeer ik maandelijks zo'n 50 euro aan de kant te leggen.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 21:20

Ik gebruik ook de 52 weken kaart, maar dan als bingo kaart, bedrag wat ik dan aan de kant zet wegstrepen.

Gaat tot nu toe goed alleen vanwege paar weken thuis tussen 2 banen in nu even geen grote bedragen.. maar alle beetjes helpen! Nog niet hoeven plunderen *\%/*

Froukje, je kan toch gewoon weer verder gaan met de 52 weken kaart?

Zelf afstrepen wat kan missen

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 21:49

Ik gebruik geen bingokaart, ik zet maandelijks €200,- opzij. :)

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 21:54

Als ik volgende maand pas verder kan moet in 1ne zoveel geld ineens bijleggen om terug te komen op het oude bedrag dat ik dat niet kan opbrengen. En als ik straks gewoon verder ga kom ik niet uit met de 52 weken, dus dan liever gewoon plus minus 50 per maand want dan zit ik op ongeveer het zelfde bedrag in december.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 22:01

Froukje schreef:
Als ik volgende maand pas verder kan moet in 1ne zoveel geld ineens bijleggen om terug te komen op het oude bedrag dat ik dat niet kan opbrengen. En als ik straks gewoon verder ga kom ik niet uit met de 52 weken, dus dan liever gewoon plus minus 50 per maand want dan zit ik op ongeveer het zelfde bedrag in december.

Ja dat kan natuurlijk ook.

Ik deed eerst ook vast bedrag per maand maar vind per week leuker, lijkt net alsof ik dan sneller spaar :')

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 22:02

lor1_1984 schreef:
Ik gebruik geen bingokaart, ik zet maandelijks €200,- opzij. :)

Heerlijk als dat kan... dat lukt mij helaas niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 22:03

Ik heb 2 zichtrekeningen: eentje waar alle gewone inkomsten en uitgaven mee geregeld worden, zoals mijn loon (nu nog even uitkering van werkloosheid ivm verlengd studietraject dat ik gehad heb), de gezamenlijke kosten van ons huishouden etc.
En dan nog een zichtrekening die gekoppeld is aan mijn spaarrekening. Die zichtrekening is een "tussenstation" zeg maar. Ik kan er altijd aan, maar probeer dit te beperken. Het geld dat daarop staat is in geval van nood en direct beschikbaar, zonder dat mijn spaarrekening dan daalt.

Sinds begin 2016 heb ik het zo geregeld, dat alles wat ik verdien met mijn bijbaantje, rechtstreeks naar die tussenrekening gaat. Staat er genoeg op, dan sluis ik een deel daarvan weer verder door naar mijn spaarrekening.

De laatste keer dat ik hier heb gepost had ik net mijn spaarblik moeten openmaken omdat er een onverwachte uitgave was die ik anders niet kon oplossen. Intussen nieuw blikje gescoord. Daarin zit nu iets meer dan €100, enkel in briefgeld. In een glazen potje ernaast stop ik regelmatig overtollig muntgeld. De bedoeling is om dat binnenkort een keer te tellen en dan bij de bakker om de hoek te gaan wisselen voor briefgeld. Die heeft aangegeven dat ze daar erg mee geholpen is ipv elke keer naar de bank te moeten hollen.

Hopelijk kan ik binnenkort aan de slag met een nieuwe vaste fulltime job, en kan ik dan ook weer gewoon gaan sparen.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 22:13

Schijnt dat winkeliers moeten hetalen voor elk rolletje muntgwld dat ze halen bij de bank, hier in NL althans, dus ze zijn hier ook altijd dolgelukkig als je muntgeld komt inleveren.