Moeite met vriendin van vader.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Schemerdier

Re: Moeite met vriendin van vader.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 21:10

Als vijftienjarige had ik juist het liefst dat ze zich zo weinig mogelijk met mij bemoeiden en tegen mij praatten :')

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-15 21:13

Ik ben op dat gebied best aanhankelijk ook omdat mijn ouders dit wel gewoon doen. (Dus even bij me zitten ofzo)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 21:13

en dat moet zij maar ruiken? sorry, maar nu vind ik dat je je wat aanstelt.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-15 21:15

Nou sorry hoor, ik vind dat raar ja want als mijn vader voor zit of de jongens zijn er doet ze dat wel. Maar goed ik weet al weer genoeg.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 21:17

TS laat je niet uit het veld slaan door een paar negatieve reacties. Probeer de volgende keer zelf het gesprek aan te knopen met haar en probeer geïnteresseerd vragen te stellen.

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 21:19

Ik vind dat je het goed hebt aangepakt TS. En het is echt niet raar dat je het vervelend vindt dat ze niet even bij je komt zitten oid. Mijn ouders zijn ook gescheiden sinds 1,5/2 jaar nu. Dit heeft een grotere impact, zeker als er een nieuwe vriendin is, dan je denkt. Veel mensen in mijn omgeving begrepen ook niet wat mijn probleem was met mijn vader's nieuwe vriendin.

Vraag eens aan haar of jullie een avondje samen iets kunnen gaan doen, tenminste, als jij dit echt leuk vindt!

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-15 21:23

Ze is nu al anderhalf uur bij ons en ze zijn alleen binnen geweest om op te schrijven wat ze morgen moeten halen voor hapjes op tafel. Verder niet....
Ze heeft ook verder niks tegen me gezegt dan hoi. Drinken heeft ze al en ze heeft vandaag niet gewerkt. Dus ben aam het bedenkem wat ik kam vragen.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 21:25

Yenni er zit je nog steeds veel dwars :(:)

Ik heb het idee dat de vriendin van je vader weinig met je op heeft of in ieder geval jou dat gevoel heel erg geeft.
En beetje van hoi en houdoe toedeloe maar weer en om zo met elkaar om te gaan in 1 huis is niet leuk.
Ze rent bijna naar je vader en bemoeit zich verder alleen met haar eigen kinderen terwijl jou vader zich wel om haar jongens bekommert.

Persoonlijk denk ik dat het slimmer is om afstand te nemen van de hele situatie.
Ga bij je moeder wonen en laat je vader meer met rust.
Blijkbaar ziet je vader niet wat er gebeurd of wil hij zich daar niet mee bemoeien maar dat zou hij wel moeten doen, jij bent zijn dochter en zou op de eerste plaats moeten staan maar nu bungel je er eigenlijk maar een beetje bij.

Dus of nog eens een heel goed gesprek met je ouders en die vriendin, zodat alle neuzen dezelfde kant op staan of toch kiezen voor jezelf en je vader zijn eigen leven laten leiden zonder jou.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 21:38

Misschien weet die vriendin ook gewoon niet meer wat ze nog moet doen. Zo hard oordelen over de vriendin is ook wat overtrokken imo:

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 21:46

Nou , als iemand 1.5 uur in hetzelfde huis is met mij en niet verder komt als 1 x hoi, vind ik dat behoorlijk appart.

Vriendin kan best uit haar zelf wat moeite steken in de relatie met TS, zeker omdat TS dat graag heeft en dus niet negatief reageert.

Ik had haar persoonlijk eens goed de waarheid gezegd met haar hoi en toedeloe maarja dat ben ik en niet TS.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-15 21:49

Ik snap heel goed dat mensen er anders over denken dan ik maar dit is de situatie.

Spatter dankjewel voor je begrip!! <3

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 21:52

TS lijkt behoorlijk snel op de teentjes getrapt dus ik zou ook heel voorzichtig zijn als ik die vriendin was. Ik zou wel snappen dat die het even niet weet.. :) ze heeft eerder al getoont niet de boze stiefmoeder te zijn ... Wel een erg nuchtere vrouw die zich niet gek laat maken. Die nu wellicht even iets heeft van 'laat haar maar even tot rust komen'

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-15 22:01

Ayasha schreef:
TS lijkt behoorlijk snel op de teentjes getrapt dus ik zou ook heel voorzichtig zijn als ik die vriendin was. Ik zou wel snappen dat die het even niet weet.. :) ze heeft eerder al getoont niet de boze stiefmoeder te zijn ... Wel een erg nuchtere vrouw die zich niet gek laat maken. Die nu wellicht even iets heeft van 'laat haar maar even tot rust komen'

Ja ik ben snel op mijn teentjes getrapt en zeker als ik slecht in mijn vel zit. Maar nu gaat het heel goed met me en ik mag ook snel op mijn teentjes getrapt zijn met wat ik heb meegemaakt. (Wil je het weten pb maar) en het was zoveel dat ik nu traumaterapie heb bij de psygoloog.

Zij weet alles van mijn verleden dus zij weet ook als ik niet lekker in mn vel zit. Ik doe niet nukkig ik doe juist heel vrolijk en drinken pakt ze automatisch zelf al want ze woont hier praktisch.

Dus als ze voorzichtig moet zijn ja dat kan maar ze weet dat ik super in mn vel zit dus ze kan gerust wat meer intresse tonen. En ik vraag altijd naar dr dag als ze heeft gewerkt maar vaak zegt ze dit zelf al als mijn vader erbij is.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 22:07

Ik vond je het hele topic Super wijs.
Maar sorry nu niet.

Jij Wilt dat vriendin kan ruiken waar jij behoefte aan hebt.
Het moet ook allemaal van haar uit komen.
Als jij een gesprek wil kun je ook vragen hoe haar dag was.
Doe je dat drie keer beseft zij ook wel dat je even een gesprek leuk vind. En grote kans dat ze dat terug gaat vragen.

Elkaar aardig vinden en leren kennen gaat twee kanten op.

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 22:08

Is heel lastig ts en heel herkenbaar. Ik heb het toen gelaten. Ik was dan ook wel het huis uit maar in de weekenden nog thuis. Heb het erg gevonden maar inmiddels is het maar zo.
Je kan proberen het aan te geven dat je graag wat tijd met haar door wil brengen. stel anders voor om morgen samen met haar hapjes te maken? En misschien dan tijdens het maken aangeven dat je graag tijd met haar door wil brengen want misschien is ze zelf ook onzeker en durft ze je niet te benaderen

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 22:13

Maar waarom verwachten jullie dat TS moet beginnen met een gesprek? De vriendin van haar vader is de volwassene in dit verhaal, TS is dat niet. In principe mag je toch wel verwachten dat een volwassene dan het voortouw neemt? En energie te steken in de dochter van haar nieuwe vriend?

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 22:15

Dan nog mij is altijd geleerd als je iets graag anders wil. Verandering begint bij jezelf. En als je iets graag wil vraag het. Zou leuk zijn als die mevrouw het zelf doet. Maar misschien weet zij net zo goed niet hoe

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 22:16

Ik heb het idee dat teveel mensen denken dat vriendinnen van pappa's altijd blij zijn met extra kinderen.
Helaas is de praktijk een tikkeltje anders en zien ze zo'n kind soms zelfs als concurentie.

Ik was zelf 18 toen mijn ouders gingen scheiden en heb in de loop der jaren de nodige partners aan beide kanten, zien komen en gaan.
Ik moet zeggen dat er bij waren waar niks mee te beginnen was en ik woonde niet eens meer thuis, kwam alleen af en toe op bezoek.

Het waren de partners van mijn ouders, niet mijn vrienden/vriendinnen en dat hoefde ze ook niet te worden(gelukkig).
Als zij er maar gelukkig mee waren .
Maar sommige hadden bar weinig respect voor mij en lieten dat ook duidelijk blijken.
Ik kon dan tenminste gaan naar mijn eigen huisje en ze in hun sop laten gaar koken, TS kan dat niet :(:)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 22:17

Omdat ts graag meer gesprek wil.
Hoe moet de volwassene dat weten?
De meeste pubers willen het juist niet. Dus denkt de vriendin dan ook, laat ik me niet opdringen als ts geen toenadering zoekt.

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 22:17

TS, ik snap je heel goed. hier ook een vader gehd na de scheiding die ook alleen nog maar een roze zonnebril op had.
wij deden ons best maar madam vond het niet goed genoeg en had ook weinig interesse. eind van het verhaal was dat wij verandert waren en fout waren en hun niet.

ik zou nog even je best doen wat meer aanspraak te krijgen, ga wat leuks doen :) en baat hetniet, is het miss beter voor iedereen om lekker een poosje bij je moeder te gaan wonen.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-15 22:21

Ik snap ook niet waarom jullie vinden dat ik maar steeds moet beginnen? Vaak zegt ze nog geen eens hoi en zeg ik al hoi en loop naar dr toe om te vragen of alles goed gaat.

Ik ben 15 zij 44. Ik heb ook moeite gedaan. Ik help haar met het huishouden en vraag altijd kan ik nog wat doen. Dan ben ik toch niet vervelend lijkt mij. 90% van mijn leeftijd dit op hun reet niks te doen.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-15 22:22

Bij mijn moeder wonen vind ik nogal een grote stap.... ik ga dit vrijdag eerst weer met mama bespreken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 22:23

Mijn idee mingming, ik neem toch aan de de stiefmoeder ook een goede band wil met haar stiefdochter? Tenzij de ts echt puberaal-onmogelijk gedrag laat zien, maar dat weten wij natuurlijk niet.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 22:24

aangezien blijkbaar de ts nu niets goed vind dat ze doet. Die arme vrouw weet niet meer wat ze goed moet doen en haar nieuwste stiefdochter vind alles wat ze doet iets om aanstoot aan te nemen...

TS ik denk echt dat je in deze meer naar jezelf moet kijken. Houd in gedachte: die vrouw kan geen gedachten lezen he ;)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 22:24

Niemand zegt dat jij vervelend bent.
Die aanname maak je zelf.

Maar heb je haar duidelijk verteld dat je graag elke keer een gesprekje wilt.

Bij ons thuis is het gezegde als iets niet uitgesproken was maar de ander er wel over viel.
Moeten wij ruiken wat jij wil of denkt.

Uitspreken is het sleutelwoord.
En je bent 15. Geen 7.
Dus jij kunt dat best. :)