Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 15:34

Paar weken terug een vrouw tegenover me gehad, type 50+ die kauwgom zat te kauwen met mond open leek wel een koe.
Bah

Ineke2

Re: Ergrnissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 16:09

Ik moest vorige week een keer rennen om mijn metro te halen. Net voor mij liep er een jongen de roltrap op en bleef staan. Heb 3x gevraagd of ik er langs mocht, steeds wat harder ( want hij had oordopjes in) uiteindelijk heb ik hem gewoonweg opzij geduwd.
Begon er een vrouw zich ermee te bemoeien dat je best stil mag staan op een roltrap blabla... Heb daar niet eens op geantwoord. Heb mijn metro nét gehaald dus was het niet voor niks.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 19:15

Wat ik laatst dan wel weer heel lief vond was dat ik de trap op kwam rennen voor de tram, de deuren al dichtgingen en een meisje dat net was uitgestapt even terugliep om de deur voor mij open te houden <3

Dat soort mensen maken het ov toch weer iets draaglijker :D

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 19:30

Heb ook leuke dingen hoor..
Lang geleden rende ik voor de bus, stopte de bus al op de hoek zodat ik een heel stuk minder hoefde te rennen *\o/*

Soms staan mensen ook voor mij op etc... Waardeer ik zeker.
En sommige verhalen zijn juist leuk om te horen of soms zelfs aan deel te nemen.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 21:08

Gloa schreef:
Geloof me ik en mijn collega's doen echt onze stinkende best om vertraging te voorkomen of eruit te rijden. En ook ik zit te koken op mn stoel als een treindienstleider recht voor mijn neus een stoptrein of goederentrein laat vertrekken omdat ik met mn intercity net een minuutje te laat ben. Of wanner ik mn best doe vertraging eruit te rijden maar het systeem mij inclusief vertaging doorgeeft naar het volgende treindienstleider gebied en ik compleet onnodig voor een rood sein kom te staan (omdat dat sein mij pas een paar minuten later verwacht) en ik al mijn ingelopen tijd weer kwijt ben met afremmen, treindienstleider bellen en weer optrekken.

Gloa, ik zou je graag een keer uitnodigen op een verkeersleiding post, dan zie je dat die keuzes niet altijd zo voor de hand liggend zijn als je denkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 00:17

Toydoll schreef:
Gloa schreef:
Geloof me ik en mijn collega's doen echt onze stinkende best om vertraging te voorkomen of eruit te rijden. En ook ik zit te koken op mn stoel als een treindienstleider recht voor mijn neus een stoptrein of goederentrein laat vertrekken omdat ik met mn intercity net een minuutje te laat ben. Of wanner ik mn best doe vertraging eruit te rijden maar het systeem mij inclusief vertaging doorgeeft naar het volgende treindienstleider gebied en ik compleet onnodig voor een rood sein kom te staan (omdat dat sein mij pas een paar minuten later verwacht) en ik al mijn ingelopen tijd weer kwijt ben met afremmen, treindienstleider bellen en weer optrekken.

Gloa, ik zou je graag een keer uitnodigen op een verkeersleiding post, dan zie je dat die keuzes niet altijd zo voor de hand liggend zijn als je denkt.

Ik ben een aantal keer op de post in eindhoven geweest en ook meerdere keren bij de knoop daar. Dus ik heb wel een klein beetje een beeld bij hun werk en wat zij wel en niet kunnen zien op hun scherm. Op grotere stations zoals utrecht en amsterdan snap ik dat je niet alles handmatig in elkaar kan schuiven bij kleine vertragingen. Maar op kleinere knooppunten krijg ik toch heel vaak het idee dat er niet meegedacht wordt en ze liever ari gewoon laten draaien ook al is dat minder logisch of lopen reizigers daardoor hun overstap mis. Zolang ik nog dagelijks temaken heb met seinen die spontaan groen worden zodra ik de treindienstleider begin te bellen, blijf ik het beeld houden dat er toch wel een flink aantal slapers daarboven zitten.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 18:54

Dat er nu 4 kinderwagens in de bus staan terwijl er maar 2 in mogen. En dat er een paar te lui zijn om misschien 200 meter te lopen.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 23:01

Mensen die nagels knippen in de trein, brrr zo smerig.

Vaak zit ik in de trein met een koffer, als ik uit wil stappen maar mensen willen eerder instappen beuk ik gewoon met mijn koffer. Die trein rijdt heus niet weg hoor :\

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 23:03

Ineke2 schreef:
Ik moest vorige week een keer rennen om mijn metro te halen. Net voor mij liep er een jongen de roltrap op en bleef staan. Heb 3x gevraagd of ik er langs mocht, steeds wat harder ( want hij had oordopjes in) uiteindelijk heb ik hem gewoonweg opzij geduwd.
Begon er een vrouw zich ermee te bemoeien dat je best stil mag staan op een roltrap blabla... Heb daar niet eens op geantwoord. Heb mijn metro nét gehaald dus was het niet voor niks.

Roltrapregel: rechts aanhouden zodat men links in kan halen. Heb er zo'n hekel aan dat mensen in het midden stilstaan als je er langs wilt.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 06:05

Dat vind ik ook flying Angel :j

Nagels knippen in het OV ben ik gelukkig nog nooit tegen gekomen. Daar zou ik echt wat van zeggen trouwens. Dat doe je maar lekker thuis in de badkamer.

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 18:57

Ineke2 schreef:
Dat vind ik ook flying Angel :j

Nagels knippen in het OV ben ik gelukkig nog nooit tegen gekomen. Daar zou ik echt wat van zeggen trouwens. Dat doe je maar lekker thuis in de badkamer.

Wat een onzin :+ (tenzij die persoon natuurlijk zijn nagels in het rond laat schieten met het afknippen.)
Als ik ergens blijf haken en ik scheur m'n nagel dan gaat ie er mooi af :P
Of als ik onderweg ben naar m'n werk en ik ben ze thuis vergeten te knippen...
Zal het heus niet doen als er iemand tegenover me zit te eten ofzo, want dat zou ik ook vies vinden.
Maar voor de rest moeten mensen zich eens niet zo druk maken over anderen haha.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 19:26

Een hele andere ergernis: kunst in/bij/op het ov. Niet alleen die halfgare teksten in de intercity, maar ook bv

Afbeelding

deze monstrositeit bij Zoetermeer centrum west -O-

Serieus, wie verzint zoiets. Eerst al die doodenge grijns die je 's ochtends vroeg de stuipen op het lijf jaagt, dan dat uitsteeksel op penishoogte... Nee. Doe maar niet :n

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 19:29

Hey dat is kunst hoor........net als een vloer van pindakaas hartstikke belangrijk voor je kunstzinnige ontwikkeling 8)7

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 19:45

Mensen die zo dik zijn die 2 stoelen in bezet nemen in plaats van 1 :r

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 19:50

... En zich dan naast je wurmen :))

Nagels knippen vind ik ook niet helemaal fris inderdaad.
Er is ook wel eens iemand twee stoelen achter mij in de bus vol over z'n zuiger gegaan, had de spetters nog net niet op m'n schoenen zitten :r was helemaal achterin, na de rit van een half uur lag het ook voorin de bus, was echt de hele bus doorgelopen %) wat was dat smerig zeg. Hij had een beetje teveel gedronken.

Sindsdien zijn dronkelappen in het OV ook een grote ergernis, ze zijn vaak vervelend en ik ben dan altijd bang dat ze over hun nek gaan :=

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 19:51

Oh dat heb ik ook een keer meegemaakt. Busreis van anderhalf uur. Vijf minuten na vertrek besluit een jong gozertje over zn nek te gaan.. dat liep van voor naar achter. En meuren dat het deed! Echt jak!

Sneu voor het ventje hoor dat wel, maar echt walgelijk om daar anderhalf uur in te zitten.

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 19:51

Warboel schreef:
... En zich dan naast je wurmen :))

Nagels knippen vind ik ook niet helemaal fris inderdaad.
Er is ook wel eens iemand twee stoelen achter mij in de bus vol over z'n zuiger gegaan, had de spetters nog net niet op m'n schoenen zitten :r was helemaal achterin, na de rit van een half uur lag het ook voorin de bus, was echt de hele bus doorgelopen %) wat was dat smerig zeg. Hij had een beetje teveel gedronken.

Sindsdien zijn dronkelappen in het OV ook een grote ergernis, ze zijn vaak vervelend en ik ben dan altijd bang dat ze over hun nek gaan :=

Mijn grootste angst := Ik zou echt zelf over m'n nek gaan en de eerstvolgende halte uit de bus springen :')

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 19:56

Ik ben nogal wagenziek en heb daarom altijd een plastic tas bij me, just in case :+
Nog nooit nodig gehad hoor, daar niet van.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 20:00

Helaas was het de laatste bus -O- anders had ik het ook wel geweten. Ben naar voren gerend en heb de hele weg zowat bij de chauffeur gestaan. Ik heb ook echt een overgeeffobie dus dat was echt een nachtmerrie.
Inderdaad ook wel eens mensen zien overgeven in plastic tasjes.
Heb inderdaad ook vaak een plastic tasje in m'n rugzak zitten, heb migraine die soms in 5 minuten op komt zetten waar ik ook onwijs misselijk bij ben... En moet 1,5 uur reizen :=

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 20:06

Just in case... Hier dus ook aanwezig.

Vanmiddag een passagier gehad die hoog bij laag beweerde dat reizen in de trein in Nederland toch écht gratis was. Helaas voor hem was dat een flinke domper.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 20:14

Carr_friesje schreef:
Wat een onzin :+ (tenzij die persoon natuurlijk zijn nagels in het rond laat schieten met het afknippen.)
Als ik ergens blijf haken en ik scheur m'n nagel dan gaat ie er mooi af :P
Of als ik onderweg ben naar m'n werk en ik ben ze thuis vergeten te knippen...
Zal het heus niet doen als er iemand tegenover me zit te eten ofzo, want dat zou ik ook vies vinden.
Maar voor de rest moeten mensen zich eens niet zo druk maken over anderen haha.

Jij vind het onzin, ik vind het ronduit asociaal als iemand zijn of haar nagels knipt in het OV. Een gescheurde nagel, omdat je blijft haken is wat anders. Met nagels knippen vliegen ze in het rond... Echt lekker fris maar niet heus. Ga mij nou niet vertellen dat je je nagels netjes in de prullenbak achterlaat als je ze knipt in het OV? En juist dat is aso en smerig :r

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 20:23

Selina schreef:
Ik ben nogal wagenziek en heb daarom altijd een plastic tas bij me, just in case :+
Nog nooit nodig gehad hoor, daar niet van.

Jup hier ook, ik heb het dan ook nog het meeste in de bus en moet 30-50 min met de bus :')
Gebruik wel reistabletten, maar ook die zijn wel eens op en vergeten te halen
Nog niet hoeven te gebruiken, maar wel eens dichtbij geweest helaas

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 20:25

Eh Dronken passagiers mogen door de chauffeur geweigerd worden hoor, juist omdat ze de orde verstoren en nog al eens de bus vervuilen.
Bij mij komen ze er in ieder geval niet in, laatste bus of niet ga maar lopen is net zo ver duurt alleen wat langer :+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 20:33

Wat dacht je van de trams in den haag. Als een tram bij wijze van een kilometer voor het stoplicht staat word alles al rood waardoor ik m'n tram dus mis. Lijkt net alsof de htm god in Frankrijk is

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-15 21:01

vandaag nog 1. De waalse ulb studenten (ik zit aan de vlaamse vub, maar dat ligt tegen elkaar dus kom ze constant tegen). Dir dronken zich gegroepeerd hebben. Beginenn te joelen als de trein aankomt, vervolgens zich volledig luid schreeuwend de trein in proppen en snel gaan zitten als ze zien dat er een oud dametje wilde gaan zitten. Vervolgens blijven zuipen en wiet roken in de trein (België dus wiet in sowieos verboden), en allemaal gezamelijk een blik bier opentrekken om dan cantusliederen te krijsen in het frans....