AngeliqueB schreef:Die eerste jaren die gaan wel om, je hebt ze thuis (of opvang erbij) maar dan gaan ze naar school! En ik dacht, heerlijk weer wat vrije tijd! Begint de volgende fase: lopen ze voor/achter/uit de pas? Kopiëren ze al het negatieve gedrag wat ze op school zien. Al je opvoeding zie je zo verdwijnen en je krijgt een monster terug, kun je opnieuw beginnen!
En dan past je kind niet in het hokje van 'normaal'... Soms weet je dat zelf ook, maar zag je het niet als onoverkomelijk probleem (de leerkracht wel..) Of komt het als donderslag uit heldere hemel. Of je ziet je kind vastlopen op het een of ander en niemand wil horen/zien/meewerken om je kind gelukkig te krijgen. Onderwijs (basisschool, voor mijn kids) op dit moment is verschrikkelijk, ik vecht voor mijn 3 kinderen, zodat ze krijgen wat ze nodig hebben. Of ze nu uitvallen aan de onderkant, bovenkant, of juist precies in het vakje passen, er is niet genoeg aandacht en tijd voor ze... En dan is de oudste pas 12, de middelbare school komt eraan, ik krijg er grijze haren van!!
Ik houd heel veel van ze, wist waar ik aan begon, maar de zorgen zijn zwaar, of er nu iets aan de hand is of niet. En ik heb het idee dat het zorgen maken nooit over gaat, ook al zijn ze straks het huis uit als volwassene met een eigen gezin!
Helemaal waar. Ons 'zorgenkindje' is inmiddels 21 jaar, buiten de voorspelling om dat we blij mochten zijn als ze de puberleeftijd zou halen. Aantal weken geleden zaten wij op een boot aan de andere kant van het land toen ik met haar telefoon gebeld werd. Het was alleen niet mijn dochter, maar iemand die haar bewusteloos met hoofdwond gevonden had in het bos. Dan maakt het dus niets meer uit dat ze 21 zijn hé? Alles in je schreeuwt dat je NU bij haar moet zijn....Die zorgen gaan dus inderdaad nooit over, of ze nu 12 of 21 zijn.
. Volgens mijn zus begon hij gewoon honger te krijgen, maar ik vind het iets te toevallig
.
Poepluiers komen er ook nog bij kijken