Waxmeltverzamelaarsgektetopic

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 15:38

waxmeltsenzo schreef:
Yv_ schreef:
Oh jij hebt ook een webshop waxmeltsenzo? Leuk!!

Het is niet de bedoeling dat ik daar reclame voor ga maken, deze vraag vind ik ongepast.

Sorry, vind dit een beetje een overtrokken reactie.
Ik wist niet dat je een webshop had en vraag alleen enthousiast of je er ook eentje hebt.
Maargoed, meerdere mensen, meerdere visies blijkbaar :).

Het is inderdaad de bedoeling om over waxmelts te praten, dus is het ook een logisch iets dat er om webshops gevraagd wordt. En of dat nou wel of niet van een bokker is, kan mij eigenlijk niet zo heel veel schelen. Als persoon A heeft wat ik zoek, bestel ik daar. Heeft persoon B het, bestel ik daar.

Maar anyway, wel erg leuk dat je het zelf maakt. Lijkt me heel lastig om geuren te moeten kiezen!

kiwiwitje

Re: Waxmeltverzamelaarsgektetopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 15:40

Dat lijkt mij ook wel zwaaaar lastig... Zeker ook omdat je moet kijken of een ander de geur die jij niks vind, wel lekker vind..

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 15:42

O god. Ik bied mijn excuus aan. Iik had je naam verward met iemand anders, en dacht dat het uitlokken was om reclame te maken, ben niet zo tactisch. kan het niet helemaal uitleggen. Maar het was niet bot bedoeld. Het is alleen maar fijn als mensen geintresseerd zijn. Voel me nu zo banketstaaf want de reactie was idd overtrokken in dit geval. Zit me diep te schamen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 15:43

Kan gebeuren toch? :(:)

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 15:45

Ja kan gebeuren, maar is natuurlijk niet leuk voor iemand die een vraag steld uit interesse. En dan krijg je zo,n antwoord. Vind ik gewoon jammer dat ik niet even goed gekeken had naar de naam.

iig het was niet bot bedoeld gewoon omdat ik wel de forum regels wil respecteren. Maar ik ben wel van mening dat ik antwoord moet kunnen geven op vragen.
En in die zin zie ik het zelf ook niet als reclame maken.

Maar als je eenmaal een naam verwisseld door te snel te lezen dan zie ik het wel als een fout van mezelf en vind ik excuus gewoon op zijn plaats.
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 22-10-15 15:57, in het totaal 1 keer bewerkt

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 15:53

Nee, maar je bied toch je excuses aan.. meer kun je niet doen denk ik...

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 16:00

Trouwens op een ander forum wordt gesproken over dat lily&rose winkeltje in Groningen die zouden heel het assortiment van YC hebben. Er zijn mensen die opzoek zijn naar een bepaalde geur die alleen in de vs leverbaar is die zouden daar ook eens kunnen kijken denk ik.

Altijd leuk voor de liefhebbers denk ik zo.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 17:01

Heb er nu weer eentje aanstaan van scent chip.
Merk zelf wel dat die meer geur afgeeft als van xenos/ bigbazaar die grote blokken.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 17:10

Geen probleem, kan gebeuren. Was alleen wat "lichtelijk" verbaasd _O-.

Ja inderdaad. Net zoals als je een eigen nagelsalon hebt ofzo en je moet kleurtjes gaan kiezen voor je klanten! En dan heb je alleen nog de keus uit al bestaande dingen, hier kun je ook gewoon helemaal zelf een geur gaan maken! Vind het knap :j.

Die in Den Haag had ook alle geuren staan, alleen dat is wel een flink stukje weg vanuit Groningen natuurlijk.

Ik heb heerlijk Kilimajaro Stars op, heerlijk <3.

Iemand enig idee of Apple Spice van Yankee Candle en Apple Spice van Goose Creek trouwens hetzelfde qua geur?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 17:48

Het maken van de waxmelts is wel leuk en opzich niet zo moeilijk.

Maar keuzes maken voor anderen is wel lastiger.
Als ik niks weet over iemand dan kies ik wel wat luchten uit die door veel mensen lekker gevonden worden en meestal 2 wat uitdagende. Maar dan probeer ik het zo neutraal mogelijk, Iets bloemigs,iets fris,iets fruitigs en iets kruidigs iig.

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 17:53

Ik kom even binnen vallen hoor!

Scent chips had een actie op fb om een bewaardoos gevuld ter waarde van 60,- te winnen. Ik zit bij de winnaars! Voorlopig hoef ik hier dus geen nieuwe lading in te slaan *\o/*

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 18:01

Naja dat zijn leuke dingen.

Gefeliciteerd.

charrr91

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 19:26

Collectie sinds gisteren weer uitgebreid! Heb ze ook meteen geordend op merk. Ben online ook nog aan het kijken dus wellicht wordt de collectie binnenkort nog groter!
Afbeelding

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 19:29

Afbeeldinglijkt mij ook wel iets..

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 20:01

Ik zag ze bij het tuincentrum vorige week, zag er leuk uit, maar denk niet dat die pareltjes lange levensduur hebben..

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 20:20

Ik las ergens bij elke dag 6 uur gebruik dat ze dan 21 dagen meegan?

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 21:02

Dat het lastig blijft om geuren op internet in te schatten blijkt maar weer. De geur die ik bij waxmeltsenzo persé wilde hebben was Santa Baby. Had een grote besteld, maar die bleek er niet meer te zijn, alleen nog één kleintje. Keurig bericht van gehad enzo en super opgelost. Nog een kadootje erbij gehad (waarvoor mijn dank!). Afijn ik vond Santa Baby in de cup dus eigenlijk al niet zo lekker ruiken, maar ik liet mijn vriendin kiezen vanavond en die koos hem uit dus hey dan maar in de brander en we zien het wel. Naaaah helemaal niet mijn geurtje, hij doet het op het toilet wel leuk denk ik :')

Vandaag ook de blokjes van de bestelling uit België ontvangen. Ik vind ze in het zakje niet zo geweldig ruiken, beetje chemisch en haal de watermeloen er ook nog niet uit, máár uiteraard gaan ze een kans krijgen in de brander, want misschien ruiken ze dan wel ontzettend lekker :j

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 21:09

Oh echt? Dan denk ik dat de brander die er stond al langer in gebruik was dan mij verteld is!
Als ze echt zo lang branden, klinkt dat wel ideaal!

Zonde Alwiene! Welk merk zijn die geurblokjes?

Ik heb trouwens nog een vraagje voor de kenners, zit me even te orienteren op een nieuwe brander. Heb net die van mij opgemeten en die is slechts 9 cm hoog ( deze ), maar juist voor andere merken is dus een hogere beter. Hoeveel cm zou ideaal zijn om alles te kunnen branden? Want begrijp dat de Goose Creek bijv. een vrij hoge nodig heeft. Maar hoe hoog is dan handig?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 21:17

Yv_ schreef:
Oh echt? Dan denk ik dat de brander die er stond al langer in gebruik was dan mij verteld is!
Als ze echt zo lang branden, klinkt dat wel ideaal!

Zonde Alwiene! Welk merk zijn die geurblokjes?

Ik heb trouwens nog een vraagje voor de kenners, zit me even te orienteren op een nieuwe brander. Heb net die van mij opgemeten en die is slechts 9 cm hoog ( deze ), maar juist voor andere merken is dus een hogere beter. Hoeveel cm zou ideaal zijn om alles te kunnen branden? Want begrijp dat de Goose Creek bijv. een vrij hoge nodig heeft. Maar hoe hoog is dan handig?

Dat ligt een beetje aan de ruimte hoor. Maar dat brandertje is gewoon wel geschikt voor de meeste merken. Als je een kleinere ruimte hebt dan is het mogelijk minder fijn omdat het dan erg sterk kan ruiken door een hogere brander te gebruiken duurt het wat langer voor de was smelt en is de melt ook minder intensief zeg maar. in kleinere ruimtes is dat wel fijner, terwijl als je een grotere woonkamer hebt en je de hele kamer wilt laten geuren juist een wat lager brandertje wel erg fijn werkt.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 21:39

De blokjes zijn van Goose Creek, Yv.

Heb nu Cinnamon buns van waxmeltsenzo erin zitten, die vind ik wel erg lekker. Die Santa baby is verhuisd naar het toilet. Lang leve 2 branders :P

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 21:42

Ik vind 9cm weer net te weinig, zou eerder voor 11-12 gaan maar ik heb liever dat de geur subtiel aanwezig is dan heel erg sterk. Dus als je liever kortere maar krachtige geuren hebt dan zal de 9cm best te doen zijn!
De ideale branders voor Goose vind ik de elektrische branders van Scentsy (zijn te bestellen via consulentes, ik weet niet of ik hier namen mag noemen, bij interesse doe ff PB :) ) Scentsy heeft ook heerlijke wax, en langgeurend maar is wel naar de prijzige kant.

Wat zien die Scentpearls er leuk uit! Ik vind helaas nergens op internet info over de werking. Smelten die parels dan ook of hoe gaat het in zijn werk?
Laatst bijgewerkt door Yellomofoon op 22-10-15 21:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 21:44

Alwiene schreef:
Dat het lastig blijft om geuren op internet in te schatten blijkt maar weer. De geur die ik bij waxmeltsenzo persé wilde hebben was Santa Baby. Had een grote besteld, maar die bleek er niet meer te zijn, alleen nog één kleintje. Keurig bericht van gehad enzo en super opgelost. Nog een kadootje erbij gehad (waarvoor mijn dank!). Afijn ik vond Santa Baby in de cup dus eigenlijk al niet zo lekker ruiken, maar ik liet mijn vriendin kiezen vanavond en die koos hem uit dus hey dan maar in de brander en we zien het wel. Naaaah helemaal niet mijn geurtje, hij doet het op het toilet wel leuk denk ik :')

Vandaag ook de blokjes van de bestelling uit België ontvangen. Ik vind ze in het zakje niet zo geweldig ruiken, beetje chemisch en haal de watermeloen er ook nog niet uit, máár uiteraard gaan ze een kans krijgen in de brander, want misschien ruiken ze dan wel ontzettend lekker :j

Jammer dat je de Goose op eerste geur niet zo goed vindt. Heb nog nooit iemand gehoord die vond dat ze chemisch ruiken, ik vind ze net heel erg "echt" ruiken. Misschien omdat ze enkele dagen in het zakje hebben gezeten?
Hopelijk vind je ze gesmolten wel lekker!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 21:46

Alwiene schreef:
De blokjes zijn van Goose Creek, Yv.

Heb nu Cinnamon buns van waxmeltsenzo erin zitten, die vind ik wel erg lekker. Die Santa baby is verhuisd naar het toilet. Lang leve 2 branders :P

Troost je ik vind santa baby ook niet je van het. En ik hou van zoet. hij is ook nog vrij mild in tegenstelling tot de rest. Maar er zijn wel anderen die hem echt erg lekker vonden.

En die goose dingen gaan dubbele verhalen over.
Ik geloof dat yc wel wint hoor. Ik heb eens van candle belle van iemand iets gehad en dat vond ik lekkerder dan bcc en zou ik iedereen aanraden maar is alleen in Engeland te bestellen.

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 21:55

Afbeelding
Kijk wat ik net in mn brievenbus vind! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 21:59

Yellomofoon schreef:
Alwiene schreef:

Jammer dat je de Goose op eerste geur niet zo goed vindt. Heb nog nooit iemand gehoord die vond dat ze chemisch ruiken, ik vind ze net heel erg "echt" ruiken. Misschien omdat ze enkele dagen in het zakje hebben gezeten?
Hopelijk vind je ze gesmolten wel lekker!

Haha, ik heb dit hier ook al gezegd! Even mijn quote van 10/10 ;) Denk dat iedereen echt wel een voorkeur heeft.

DeMolenhoek schreef:
Net de Burlwood en oak in de houder gegooid. Op de eerste geur af vind ik hem heerlijk! Helaas vind ik deze ook wat chemisch ruiken, net zoals de vorige. Ga de volgende keer de yankee wax uitproberen :)