Met iemand naar bed gaan die geen relatiemateriaal is?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zou jij met iemand naar bed gaan waarvan je van te voren weet dat je er geen relatie mee wil

Ja
730 (59%)
Nee
503 (40%)

Totaal aantal stemmen: 1233

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 16:55

@ Shadow.

Precies dát is dus wat me zo verbaast in deze.
Waarom staan zoveel mensen opeens op hun achterste benen als iemand een term gebruikt om zich te uiten??
Als iedereen zich zo gelukkig voelt met met testrijden e.d.
Moet je dan niet gewoon bij je eigen denken; Lekker laten l*llen.......zij ként mij niet eens??
Waarom springt "iedereen" opeens in de verdediging en gaat op iedere slak zout leggen?? bij hoe ik me formuleer??

Noem mij een stoffige vleermuisgrot, kortzichtige ziel die slechts in hokjes denkt.......mij een biet.
Mijn mening over een onderwerp waarop ik me niet aangesproken, laat staan aangevallen over voel.
Waarom voelen andere vrije denkers dit dan schijnbaar wel??
Wie denkt hier dan in hokjes??

Anoeska

Re: Met iemand naar bed gaan die geen relatiemateriaal is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 16:58

Omdat als we allemaal dachten 'laat maar l*llen' er weinig pret overbleef op een discussieforum :D.
Interesseert me natuurlijk geen hol wat mensen die ik helemaal niet ken ergens over denken. Maar jij plaatst iets binnen een discussie, dan is het logisch dat, wanneer ik een andere mening heb, daar een reactie op geef.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 17:01

Daar is een forum ook voor........maar een duidelijk antwoord op mijn vraag heb ik nog niet.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 17:17

Pantykous schreef:
Goof schreef:

Passie kan volledig los staan van liefde (voor het leven).
Zo kan je binnen een vaste relatie volkomen passie-loze seks hebben en geen relatie hebben maar wel passievolle seks ervaren.

Had het niet beter kunnen omschrijven.

Tja en ik wil passievolle seks en een relatie. Voor minder ga ik niet.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 17:21

RaafSmits schreef:
Waarom staan zoveel mensen opeens op hun achterste benen als iemand een term gebruikt om zich te uiten??

Niet 'opeens' - het is een onaardige term en mensen vinden het eigenlijk bijna nooit leuk dat er zeer onaardig gesproken wordt over ze of tegen ze. Dat heeft weinig met het onderwerp te maken, dat leidt bijna altijd tot frustraties en geprikkelde opmerkingen terug. Echter iedere gebruikersnaam zit een echt mens.

Citaat:
Noem mij een stoffige vleermuisgrot, kortzichtige ziel die slechts in hokjes denkt.......mij een biet.
Mijn mening over een onderwerp waarop ik me niet aangesproken, laat staan aangevallen over voel.
Waarom voelen andere vrije denkers dit dan schijnbaar wel??

Dat komt deels omdat mensen zich ook echt openstellen voor de discussie. Dat betekent dat ze zowel meer kunnen begrijpen van elkaar en plezier kunnen hebben uit het contact, maar ook dat ze gekwetst kunnen worden als iemand daar onaardig mee omgaat.

De andere mogelijkheid is dat mensen zich helemaal afsluiten. Dat leidt alleen meestal tot ingegraven partijen en onprettige (en ook erg oninteressante) discussies. Rekening houden met elkaar en respect hebben voor elkaar (en hoe je het ook wendt of keert, de term die jij kiest is respectloos) maakt de boel een stuk leuker en interessanter.

Daarnaast had je het een stukje terug over normen en waarden, maar die zijn er ook online.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 17:43

Ik schrik best wel van de vele ja-stemmers.Denken jullie er wel aan dat sex niet zomaar iets is, je kunt ongewenst zwanger raken of een soa opdoen. En als je al een vaste relatie met iemand anders hebt dan kan losse sex met iemand anders tor het verbreken daarvan leiden. Ik vind trouwens dat er ook een psychische kant aan sex zit, waardoor ook op dat terrein gevolgen kunt krijgen.

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 17:46

@HC: Hoe past voor jou het (ontbreken) van seksuele ervaring binnen het lerend vermogen wat mensen zouden moeten hebben? Is het niet juist zo dat iemand met 'minder' ervaring ook de kans moet krijgen om dit op te doen? En zijn niet alle ervaringen ooit begonnen uit het idee dat 'dit of dat je leuk lijkt'? Juist met open communicatie vooraf en achteraf zou dat toch voor beiden een goede ervaring kunnen zijn?

Verder ben ik trouwens helemaal voor 'ja'. Seks en liefde zijn voor mij losse dingen, zodra wederzijdse verwachtingen overeen komen, uitgesproken zijn, aangepast kunnen worden, is seks gewoon een (imo) een zeer leuke activiteit naar invulling van 2 of meerdere individuen waar anderen veel van kunnen vinden, maar niets over te zeggen zouden moeten hebben.

@Anjali: ik kan mij goed voorstellen dat seks voor jou niet 'zomaar iets' is. Ik denk echter niet dat je kan stellen dat mensen die voor losse seks kiezen (binnen of buiten een relatie) niet over de potentiele gevolgen hebben nagedacht. Alles in het leven heeft een risico, zolang alle betrokken partijen hier hun voorzorgsmaatregelen in nemen en wederzijds weten wat zij wel/niet willen, dan kan voor die personen losse seks een goede keus zijn. Ook zonder dat het psychisch iets met ze doet. Trouwens ook zonder dat jij dat voor jezelf anders zou moeten gaan zien, het leuke ervan is dat je lekker zelf over je eigen seks leven kan (zou moeten) bepalen :)
Laatst bijgewerkt door Bonna op 25-09-15 18:04, in het totaal 2 keer bewerkt

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 17:55

Iedereen moet het voor zich weten wat ze doen of juist niet doen. Zolang je elkaars keuze maar respecteert. Ik heb 'ja' gekozen en ik heb jaaaaaaaaaaren een fantastisch vrijgezellen leven gehad. Nu braaf getrouwd met een man die evengoed een top vrijgezellen leven heeft gehad met alles erop en eraan. Prima. Ieder zijn/haar manier van leven. Ik heb geen spijt van mijn relatie loze scharrels. Het was leuk, fijn en top!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 18:19

@ Het hele grote voordeel van een land als Nederland vind ik dan inderdaad dat je hier niet uitgehuwelijkt wordt, dus inderdaad je sexleven of niet-sexleven! zelf mag bepalen. *\o/*

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 18:31

ShadowO
Niet 'opeens' - het is een onaardige term en mensen vinden het eigenlijk bijna nooit leuk dat er zeer onaardig gesproken wordt over ze of tegen ze. Dat heeft weinig met het onderwerp te maken, dat leidt bijna altijd tot frustraties en geprikkelde opmerkingen terug. Echter iedere gebruikersnaam zit een echt mens.

Nou, dit vind ik wel een goeie.
Zo zie ik het ook, en die termen zijn er nu eenmaal, hoe je het ook wend of keert.
Iedereen weet wél meteen wat je bedoeld.

Ik vraag me in deze gewoon af of mensen zich nu om hun levenskeuze aangevallen voelen of om de termen die daarvoor gebruikt worden.
Persoonlijk zóu ik bijna denken om het eerste, maar daar ben ik dus gewoon nieuwsgierig naar.

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 18:37

anjali schreef:
Ik schrik best wel van de vele ja-stemmers.Denken jullie er wel aan dat sex niet zomaar iets is, je kunt ongewenst zwanger raken of een soa opdoen. En als je al een vaste relatie met iemand anders hebt dan kan losse sex met iemand anders tor het verbreken daarvan leiden. Ik vind trouwens dat er ook een psychische kant aan sex zit, waardoor ook op dat terrein gevolgen kunt krijgen.

Anticonceptie+condoom werkt erg goed tegen soa's en zwangerschappen. In een relatie spreek je af monogaam te zijn of niet en daar dien je je dan ook aan te houden (of eerlijk en open over te praten, maar zeer zeker niet achter iemands rug om te gaan).
Er zit idd een psychische kant aan seks, maar waarom zou je die niet met meer mensen delen? Dat vond ik iig een mooi deel van de losse seks periode, die andersoortige verdieping met mensen via ook seks.

RaafSmits schreef:
ShadowO

Zo zie ik het ook, en die termen zijn er nu eenmaal, hoe je het ook wend of keert.

Ik vraag me in deze gewoon af of mensen zich nu om hun levenskeuze aangevallen voelen of om de termen die daarvoor gebruikt worden.
Persoonlijk zóu ik bijna denken om het eerste, maar daar ben ik dus gewoon nieuwsgierig naar.

Nou ja, aangevallen voel ik me niet en ik vind je overkomen als een aardig mens verder zo in de discussie (ik kan wel tussen de regels doorlezen dat je het helemaal niet zo zwaar bedoeld). Maar die term vind ik wel minder aardig. Dat gaat niet om mijn levenskeuze in deze, maar om het beeld dat daarmee neergezet wordt die van mijn levenskeuze iets afkeurenswaardigs probeert te maken. Het is een vorm van slutshaming en daar hou ik gewoon niet zo van.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 18:46

Ik heb zo'n idee dat de meeste Bokkers vrouwen zijn, en dat als deze vraag aan mannen werd gesteld er nog veel meer ja-stemmers zouden zijn. Ik las hier wel eens een topic over vreemdgaande vriendjes, en dan vroeg ik me af wie dan toch die vrouwen zijn die zich daarvoor lenen. Want die doen er de bedrogen partij toch veel verdriet mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 18:47

Ik vind vreemdgaan echt iets totaal anders dan de vraag die in dit topic gesteld wordt :n

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 18:49

Toen ik nog vrij en jeugdig was :') heb ik dat wel eens gedaan. In totaal misschien met 2 gasten,
we konden het heel goed vinden en hadden het heel leuk (geen ONS dus hoor ik kende ze wel) maar
ik wilde echt geen relatie op dat moment. Ging prima. Na een paar weken was ik het zat en
was het :wave: Ik denk dat dat helemaal niet zo verkeerd is in een leeftijdsfase tussen de 18-28. (heel ongeveer dan hé :+ )

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 18:56

anjali schreef:
Ik heb zo'n idee dat de meeste Bokkers vrouwen zijn, en dat als deze vraag aan mannen werd gesteld er nog veel meer ja-stemmers zouden zijn. Ik las hier wel eens een topic over vreemdgaande vriendjes, en dan vroeg ik me af wie dan toch die vrouwen zijn die zich daarvoor lenen. Want die doen er de bedrogen partij toch veel verdriet mee.

de vrouwen die zich hiervoor laten lenen worden soms ook net zo goed bedrogen. Oftewel, die denken een leuke beschikbare gozer gevonden te hebben. en dan is er nog het etnisch dilemma hoe 'schuldig' de gene is waarmee wordt vreemdgegaan.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 18:57

RaafSmits schreef:
ShadowO

Ik voel me nergens door aangevallen. Deed toch altijd gewoon waar ik zin in had.
En was ik vrijgezel geweest, dan misschien nog wel.

Ach en afgelikte boterham.... neuj letterlijk gezien valt dat afgelikte nog wel mee. Haahahaha

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 19:13

@ Bowen

Nou ja, aangevallen voel ik me niet en ik vind je overkomen als een aardig mens verder zo in de discussie (ik kan wel tussen de regels doorlezen dat je het helemaal niet zo zwaar bedoeld). Maar die term vind ik wel minder aardig. Dat gaat niet om mijn levenskeuze in deze, maar om het beeld dat daarmee neergezet wordt die van mijn levenskeuze iets afkeurenswaardigs probeert te maken. Het is een vorm van slutshaming en daar hou ik gewoon niet zo van.

Nee, dat is niet de bedoeling, en erg goed dat je tóch door de regels heen kan lezen.

Ik vind alleen ook de score die hier gegeven wordt op het forum eigenlijk behoorlijk hoog, en ik vraag me gewoon af of dit een objectief beeld is wat we krijgen of dat er ook mensen zijn die iets ruiger een draai aan hun stem geven dan het feitelijk is.
( Ik had als 16jarige ook al de nodige ervaring opgedaan........nou niet dus!! )

Maar als je het beestje dan nét even een andere naam geeft maak je een hoop boosheid en beledigde reacties in mensen los......dat bleek vanmiddag ook wel even.
Mensen een spiegel voorhouden is dat bijna.......hoe kúnnen mensen over je reactie dénken, blablabla.

En als je écht achter je keuze staat, waarvandaan komt dan dat beledigd gevoel??
Zo heb je in Amsterdam op de wallen "de twee oude prutsmutsen "gehad.
Twee dames op leeftijd die dat beroep écht jaren hebben uitgeoefend en zich ook zo genoemd laten worden door jan en alleman.
Omdat ze zijn wie ze zijn.

Of ik achter hun keuze sta.....Néé!! maar ik bewónder ze wel.
Ze hebben lák aan iedereen die zich geroepen voelt een mening te hebben over hun keuze in het leven.
Ze zijn trots op hun lijf en hun werk, ja zelfs trots op de naam die ze krijgen......"Oude prutsmutsen "
Dat mis ik hier dus een beetje en vraag me in die zin af hoe "waar "deze poll dan ook is en hoe eerlijk zijn cijfers.

Dat neemt niet weg dat ik mijn eerder vertelde mening hier verander, nee, daar sta ik nog steeds helemaal achter.
Maar ook dat ik op de eerste plaats nog steeds de méns kan zien achter het etiketje dat er al dan niet terecht op geplakt kan worden.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 19:22

LauraSaskia schreef:
BaileyMix schreef:
Ik doe niet anders :+ Meestal pakt dat leuk uit, heel af en toe pakt dat poedersuiker uit. Tja. Als je er maar 100% achter staat op dat moment.
Als ik zou moeten wachten op relatiemateriaal dan kon ik wachten tot ik een ons weeg :+ Overigens vind ik een klik, goed in bed, aantrekkelijk en ten alle tijden (!!) respect daarbij wel erg belangrijk, het is dus niet zo dat ik de eerste de beste die zin heeft m'n bed in sleur :))

Scheelt me weer typen, thanks :D

Precies dit :D. Als was ik een poos juist volledig tegen. Tot ik echt even klaar was met relaties hebben maar toch wel mn behoeftes had. T voordeel is vooral dat ik de verantwoordelijkheid niet heb. En hoe dan ook ten alle tijden sowieso 100% veilig.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 19:32

RaafSmits schreef:
En als je écht achter je keuze staat, waarvandaan komt dan dat beledigd gevoel??

De Amerikaanse advocaten zouden zeggen: 'objection, asked and answered.' Mensen voelen zich aangesproken door de onvriendelijkheid van het oordeel dat je geeft. Het pijnpunt is niet dat ze zich schamen voor hun gedrag, zoals jij wilt impliceren, maar dat ze reageren op jouw opmerking die respectloos was. (En je insinuaties over ouders minstens zoveel.)

Op die manier kun je altijd reactie oproepen. Reageer ongepast en beledigend op anderen en ze reageren terug. Rutger Castricum van Pwned misbruikt dat trucje graag - hij stelt de meest onbehoorlijke vragen, roept kwetsende dingen, is ronduit irritant en probeert een geirriteerde reactie dan uit te leggen als 'bewijs' voor de diepere zaak.

Maar dat is misleidend en niet netjes, en jij doet dat hier ook.

Soms voelen mensen zich beledigd, soms worden mensen beledigd. In dit geval is het laatste aan de hand. En of die term nou bestaat of niet, jij hebt ervoor gekozen die term te gebruiken en te verdedigen. En je verschuilen achter 'dan is het maar duidelijk' is een zwaktebod.

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 19:40

Heb nee gestemd

Ik hoef niet met iemand naar bed waar ik niks voor voel
Een beetje nutteloos vind ik

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 19:43

Ah, maar wat is dan uberhaupt het nut van seks. Even het overduidelijke voortplanten daargelaten.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 19:45

Dat was t. Verder is er geen nut. Mensen vinden het meestal lekker puur om devoortplanting te bevorderen. .

daantjuhhh

Ik doe dus het tegenovergestelde.
Als iets potentieel relatie materiaal is dan wacht ik af totdat ik denk nu is het tijd om een stapje verder te gaan.

Maar als ik iemand ontmoet waarvan ik denk dat gaat m niet worden dan kan het voorkomen dat ik een one night stand heb.

Dan heb ik verder geen verwachting.

Een man die speciaal is daar bewaar ik het graag voor.
Ik denk ook dat dat voor beide interessanter is.
Als ik een one night stand heb verlies ik ook vaak direct interesse in de ander.
Je hoeft immers niet te jagen.

Ik kan mij heel goed voorstellen dat het voor veel vrouwen anders werkt.
Zoiets is heel persoonlijk.

saffire

Qimm schreef:
Ah, maar wat is dan uberhaupt het nut van seks. Even het overduidelijke voortplanten daargelaten.

Ik zeg niet dat ik het nut nie zie van seks.
Ik zeg dat ik het nut nie zie van seks hebbe met iemand waar ik niks voor voel

7ofhearts

Shadow0 schreef:
RaafSmits schreef:

De Amerikaanse advocaten zouden zeggen: 'objection, asked and answered.' Mensen voelen zich aangesproken door de onvriendelijkheid van het oordeel dat je geeft. Het pijnpunt is niet dat ze zich schamen voor hun gedrag, zoals jij wilt impliceren, maar dat ze reageren op jouw opmerking die respectloos was. (En je insinuaties over ouders minstens zoveel.)

Op die manier kun je altijd reactie oproepen. Reageer ongepast en beledigend op anderen en ze reageren terug. Rutger Castricum van Pwned misbruikt dat trucje graag - hij stelt de meest onbehoorlijke vragen, roept kwetsende dingen, is ronduit irritant en probeert een geirriteerde reactie dan uit te leggen als 'bewijs' voor de diepere zaak.

Maar dat is misleidend en niet netjes, en jij doet dat hier ook.

Soms voelen mensen zich beledigd, soms worden mensen beledigd. In dit geval is het laatste aan de hand. En of die term nou bestaat of niet, jij hebt ervoor gekozen die term te gebruiken en te verdedigen. En je verschuilen achter 'dan is het maar duidelijk' is een zwaktebod.

Nou dat laatste vind ik niet.......ach, eigenlijk vind ik alles niet :D
Dit is ook weer zoiets hé??
Ik heb geen spijt van mijn actie en ik zie dat ook nog steeds niet als kwetsend.
Waarom niet het beestje bij de naam noemen?