lor1_1984 schreef:Ballard_L schreef:Want wat is christelijk gedrag volgens jullie dan? Want mensen die niet geloven kijken je eigenlijk heel vaak op de vingers als christen, want 'stel dat hij/zij iets verkeerd doet, dat is toch geen christelijk gedrag?!'. Terwijl als je een gemiddeld christen vraagt zal hij of zij bijna nooit zeggen dat hij niet zondigt. En ja, waar het hart vol van is, stroomt de mond van over. Dit heeft niks met fouten verbergen te maken of ter compensatie van die fouten oid.
'Christelijk' gedrag is imo zoveel mogelijk naleven wat je predikt of wat je gelooft.
Dus niet oordelen, geen achterbaks gedrag vertonen en vervolgens holier than thou doen, niet doen alsof je beter bent dan een ander, niet een ander jouw opvattingen opdringen etcetc.
Overigens kijk ik ze niet op de vingers, maar trek wel even een wenkbrauw op als ik gedrag opmerk wat toch echt tegen hun opvattingen ingaat.
Dat vind ik meer eigenschappen van iemands mentaliteit en karakter, die je bij zowel gelovigen als ongelovigen vinden kunt, zo ook degenen die wel dat gedrag vertonen in beide groepen te vinden zijn.

Dus wie weet heb jij gewoon een nog te redden hoofd en zij niet 
Ik heb het even aan mijn man gevraagd maar volgens hem is alle hoop al vervlogen voor mij en mijn hoofd
In de bijbel staat namelijk meerdere keren dat de Naam van God onder alle volken bekend moet worden. Zij willen dus naleven wat ze geloven en wat God heeft gezegd.
maar sommigen hier vinden bijvoorbeeld een bord langs de snelweg al opdringerig. Naar mijn mening is dat wat overdreven