FB actie voor vluchtelingen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 18:54

Musiess schreef:
Ja jammer joh. Als ik verhuis zit ik in t zelfde schuitje

Zo... Heb jij wel een hart in je lijf?

Als jij verhuist, is dat vrijwillig. Als zij 'verhuizen' (vluchten) is dat vanwege de levensbedreigende situatie in het land van herkomst. Ze hopen op een beter leven hier. Iedereen wil een zo goed mogelijk leven voor hun kinderen. En in Syrië had je altijd een goed leven totdat IS de boel kwam bestieren. Als dat hier was hadden wij ook moeten vluchten en wilden wij ook op zoek naar een land waar we weer een leven op kunnen bouwen.

Daarbij is de wereld van iedereen. Het is niet zo dat wij meer recht hebben op NL dan wie dan ook. NL is niet van ons, geen eigendom, we zijn hier toevallig en gelukkig geboren. Wij zijn imo verplicht anderen te helpen die het minder getroffen hebben dan wij en moeten vluchten voor hun leven.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 18:56

LadyMadonna schreef:
Even wat cijfers... Ja, er zijn miljoenen mensen op de vlucht, en nee, die komen niet allemaal naar Europa... Dat is "maar" 10%
http://www.vluchtelingenwerk.nl/sites/p ... t%20OO.pdf

Deze cijfers zijn al weer verouderd. De prognoses van half juli bleken veel te laag. Op dit moment komen er tienduizenden mensen per maand Europa binnen, in Nederland schijnen het er 1200 per week te zijn (bron; Trouw van gisteren). De laatste prognose van Duitsland heeft het over 800.000 vluchtelingen die alleen al naar Duitsland komen dit jaar, en meestal zijn prognoses optimistisch en dus aan de lage kant (bron: vele Duitse websites, TV programma's en tjdschriften). Het is heel goed mogelijk dat de miljoen behaald wordt in Duitsland alleen, laat staan heel West-Europa. Dan hebben we het dus over 1/80ste van de bevolking dat er in korte tijd bij komt.

Op dit moment wordt er volgens mij grof misbruik gemaakt van de chaos die er nu in Europa heerst. Die overtochten zijn niet goedkoop namelijk.

Die mensen daar zien de beelden niet van overleden kindjes op het strand, hen wordt wijsgemaakt dat er in Europa een dringende behoefte is aan werkkrachten. En de familie die hier zit gaat ook geen gezichtsverlies lijden door toe te geven dat het allemaal niet zo gezellig is als het lijkt.

Stel je bent een trotse, hoogopgeleide man in Syrië die altijd een goede baan heeft gehad, maar nu geen werk meer heeft door de onrust. Dan komt er iemand die zegt dat je niet alleen veel veiliger bent in Zweden, maar dat die Europeanen staan te springen om werkkrachten zoals jij. Dat je vrouw en kinderen daar veel meer kansen hebben dan waar je nu zit. De overtocht wordt aan je verkocht voor duizenden Euro's met foto's van cruiseschepen en luxe voorzieningen.

Dan kom je op die boot, dat is al een drama wat meer lijkt op haringen in een ton dan op de foto's die je hebt gezien. Je kinderen zijn alles behalve veiliger dan dat ze waren. Stukje bij beetje ga je twijfelen aan de verhalen van de overtocht-lobbyist. Dan kom je hier in een gymzaal, loods of vakantehuisje. Je spreekt de taal niet en je 'buren' hebben een heel ander dialect, een andere geloofsstroming of heel ander geloof en zijn ook allemaal moe, getraumatiseerd en dus niet op hun aardigst. Het is koud, het regent veel, je bent totaal ontheemd, weet de weg niet, begrijpt niets van deze samenleving (je hebt er verder ook weinig mee) en geld heb je ook niet. Dan blijkt dat men helemaal niet op je zit te wachten, of ja; na jaren mag je misschíen aan het werk. Maar dan echt niet meer als advocaat of docent maar als schoonmaker of vuilnisophaler. En dan moet je ook nog eens orders aannemen van mensen die veel jonger zijn dan jij en/of vrouw, terwijl je hele culturele wezen zich daartegen verzet. En je uit een cultuur komt waarin gezichtsverlies het ergste is dat er is.

Dan mogen jullie mij uitleggen hoe je dán je zelfrespect behoudt, laat staan gelukkig wordt. Hoe je het voor elkaar krijgt om níet boos en gefrustreerd te raken. Er zijn heel veel mensen zwaar depressief met heel wat minder reden daarvoor.

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 18:56

Nope een heeeeeel diep zwart gat ergens aan de linker kant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 18:58

Musiess schreef:
Ja jammer joh. Als ik verhuis zit ik in t zelfde schuitje

Ja, nu weten we wel hoe zwaar je het wel niet hebt. Bah, elke reactie van jou in het topic gaat alleen maar over ikke ikke ikke en MIJN land en 'dat volk' dat niet in Nederland mag komen omdat we zo vol zijn. Ja, wat hebben wij het toch allemaal zwaar in een welvarend land waar vrede is en waar je niet hoeft te vrezen voor je leven. Het is zo ernstig in Nederland dat er niemand meer bij kan, het is echt VOL. Verschrikkelijk ook als er baby's in Nederland geboren worden, want dat past niet meer!

LadyMadonna

Re: FB actie voor vluchtelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 18:59

Ik heb zojuist voor het eerst in mijn (lange) bokt carrière iemand op m'n foei lijst gezet....

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 19:01

Toch wel bijzonder, dat er mensen zijn die roepen vol=vol maar zich wel voortplanten. Blijkbaar is er toch nog ruimte :) gelukkig maar dat er nog die ruimte is. Die kinderen zijn net zo welkom als de kinderen van vluchtelingen :)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 04-09-15 19:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 19:02

Wat ik wel weet, is dat ik zo'n onmenselijk persoon niet als instructrice hoef te hebben.. :n Echt een mensenmens :j

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 19:20

Zo jongens, nu is het wel weer genoeg met het bekritiseren van iemand die overduidelijk geëmotioneerd en gefrustreerd is.

Als je zelf niet veel hebt is het niet makkelijk om aan te zien dat je niets van de overheid kunt verwachten terwijl diezelfde overheid wél alles in het werk stelt om andere mensen te helpen. Als een collega het dubbele verdient van jou terwijl je hetzelfde werk doet is dat ook frustrerend, of niet dan?

Begrip hebben is mooi maar discrimineren op meningen of taalgebruik is even oneerlijk als discrimineren op huidskleur of geloof.

Nouja begrijp het of niet: suit yourself. Het aantal mensen dat naar Nederland vlucht stijgt nog wel even door, het aantal mensen dat daar boos om wordt ook... aan ons om te kiezen of we begrip hebben voor een ander of dat we de ander 'onmenselijk' noemen om huidskleur, religie, politieke voorkeur, leeftijd of inkomen.

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 19:28

Je word ook nooit mijn klant.
Daarnaast heef ik geen les meer ivm medisch.

Gelukkig krijg ik een kind dat niet naar school kan haast omdat ik niet gehokpen word. Halleluja nederland.. lekker welvarend. En dat misschien geld moet lenen van zijn oma om naar de school te kunnen. Maar onze buurtjes zijn vluchtelingen hebben 6 kindjes en krijgen subsidie van de gemeente om ze naar school te sturen.
Terwijl ik nu nog letterlijk een maand moet vreten van t geld van mijn moeder.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 19:40

Gelukkig is de basisschool én middelbare school gratis, dus jouw kind en ook mijn kind kunnen gelukkig onderwijs volgen. Met dank aan onze overheid ;)

En dan ben je al minimaal 16 jaar verder en wie weet hoe de zaken er dan voor staan. Je kan ook té pessimistisch zijn natuurlijk.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 04-09-15 19:43, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 19:42

Basisschool + middelbare school is hier gewoon gratis toch? :=

Edit: ja dus.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 19:43

Ooooh je bent zwanger! Gefeliciteerd :)

ziezoziezo22

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 19:50

Haha inderdaad basisschool kost helemaal niks.
Nederland vangt in verhouding weinig vluchtelingen op .
We staan op plaats 17 in verhouding inwoners en opvang.
De meeste domme opmerking vol is vol .
Hoezo barsten nl dan uit elkaar .
zie nog genoeg ruimte

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 19:55

Musiess schreef:
Je word ook nooit mijn klant.
Daarnaast heef ik geen les meer ivm medisch.

Gelukkig krijg ik een kind dat niet naar school kan haast omdat ik niet gehokpen word. Halleluja nederland.. lekker welvarend. En dat misschien geld moet lenen van zijn oma om naar de school te kunnen. Maar onze buurtjes zijn vluchtelingen hebben 6 kindjes en krijgen subsidie van de gemeente om ze naar school te sturen.
Terwijl ik nu nog letterlijk een maand moet vreten van t geld van mijn moeder.

dan ga ik hard zijn want dat ben jij ook (zo kort door de bocht ben jij)

geen geld om kind te onderhouden dan moet je niet zwanger worden of raken.

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 20:10

K gun jou ook wel chronisch ziek worden! En goed ook. Ik stond helaas voor keuzes die tegelijk kwamen. Doe geen uitspraken meisje...zeker niet als je niet weet hoe moeilijk het is een kind tr krijgen.
Ik wend je nu persoonlijk een hele hoop niets goed toe!
En waaronder je niet voor mn auto moet komen.! Ga je moer pesten.

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 20:11

Kraamzorg.. heb jij ff mazzel dat je niet mijn behandelde kraamverzorgster bent.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 20:12

maar musiess jij roept hetzelfde over al deze vluchtelingen deze mensen met ook een hart. uitspraken die je ook niet zo moet roepen als een onwetende. dat is wat jij doet en wat ik nu doe. alleen dit gaat over jou en dan is het niet oke meer wat jij roept over al deze mensen wel?

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 20:14

Ja, nu krijg je het terug en je wenst meteen mensen onder een auto? :') netjes, netjes.

vuurneon

Als het over anderen gaat, mag je alles zeggen. Krijg je de bal terug gekaatst dan is het opeens drama. Tja.

Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 04-09-15 20:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

StalNollie schreef:
maar musiess jij roept hetzelfde over al deze vluchtelingen deze mensen met ook een hart. uitspraken die je ook niet zo moet roepen als een onwetende. dat is wat jij doet en wat ik nu doe. alleen dit gaat over jou en dan is het niet oke meer wat jij roept over al deze mensen wel?

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 20:15

Nee ik zit in de oliebol in mijn eigen land. Ga ook niet uithuilen bij marokko.

Daarnaasy iemand geen kinderen toewensen (als je een kraamhulp bent..) tsja misschien ben je dan net zo menselijk in je vak als ik... net genoemd werd als instructie.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 20:17

Nee maar als er hier oorlog was net als 60 jaar geleden wat zou je dan doen. gewoon blijven en daar je kind geboren laten worden en opvoeden. of ging je op zoek voor je kind naar een veilige haven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 20:21

Musiess schreef:
Nee ik zit in de oliebol in mijn eigen land. Ga ook niet uithuilen bij marokko.

Daarnaasy iemand geen kinderen toewensen (als je een kraamhulp bent..) tsja misschien ben je dan net zo menselijk in je vak als ik... net genoemd werd als instructie.

Vrees jij ook voor je leven door IS dan? Nee. Dus vergelijk je zelf a.u.b. niet met vluchtelingen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 20:22

Ik ga niet afgeven op vluchtelingen omdat ik zelf niet de bloemetjes buiten kan zetten. Mijn probleem staat los van hun ellende. Ik ben niet opeens miraculeus gezond als er geen vluchteling meer wordt opgevangen := of kom opeens in aanmerking voor een mooie financiële bijdrage van de overheid, omdat er geen vluchteling meer wordt opgevangen.

T is niet dat mijn situatie opeens helemaal gewrldig is als er geen vluchteling meer wordt opgevangen. Sterker nog, dat zou mij juist verdrietig maken dat er geen plek is voor mensen die het hard nodig hebben.

Ja het kan beter georganiseerd worden in Nederland, zowel voor de inwoners als onze gasten.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 04-09-15 20:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 20:22

chamion schreef:
Nee, ik heb het niet op vreemde mensen en ik heb niet op buitenlanders. Ik weet het moet ze niet allemaal over 1 kam scheren, maar ik heb tot nu toe alleen maar slechte ervaringen met buitenlanders.

Heerlijk generaliserend. Triest voor je dat je wereld zo klein is. Alleen dat kleine landje van 17 miljoen mensen, en alles daarbuiten moet je niet. Zegt erg veel over je intelligentie, racist.