In zijn telefoon gekeken, confronteren of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 23:23

Palmera schreef:
Joltsje schreef:
Voel je niet schuldig omdat je in zijn telefoon hebt gekeken. Je moet elkaar kunnen vertrouwen en geen geheimen hebben.

En hoe moet haar vriend haar dan vertrouwen? Door ongevraagd in zijn telefoon te snuffelen beschaamd TS het vertrouwen van haar vriend.

Ik vind dit zo'n geklets. Want vriend heeft Ts wel aanleiding gegeven dat hij niet te vertrouwen is.
Anders doet ze zoiets niet.
Maar daar gaat het hele topic niet over maar er wordt wel zoveel pagina's over geklessebest.
Ts stelt de vraag of ze hem er mee moet confronteren of niet.
Niet of het goed of fout is dat ze in hem telefoon heeft gekeken.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 23:32

Ayasha schreef:
Wilawander schreef:
Dat mensen privacy willen is ieders eigen keuzes maar vaak is dat wel de oorzaak van dit soort topics en uberhaupt relatieproblemen.

Vreemd. Wij maken elkaars post niet open tenzij de ander het vraagt en van mij zie je geen topics. Een relatie betekent toch niet dat je zelf niks meer hebt. Mijn getuigschriften open ik graag zelf. Vind ik ook wel leuk. :+

Nee, als je de gsm en post moet doorzoeken zit t gewoon niet goed. Anders heb je daar imo geen behoefte aan:

Tussen doorzoeken zonder toestemming en gewoon openlijk elkaars telefoon of wat dan ook delen, openen, lezen enz. is een verschil. Bij ons hoef ik niet te doorzoeken want we weten alles van elkaar dus geen discussie's of onduidelijkheden of onzekerheden.

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 23:33

hesterve schreef:
Tja , ik vind het bijzonder dat er zoveel mensen over vallen dat je in zijn telefoon hebt gekeken. Zijn vertrouwen schenden wordt het ook genoemd.
In mijn ogen heb je in een goede relatie niets te verbergen( al hoef je niet per se alles te zeggen maar wordt er naar gevraagd dan eerlijk antwoord geven) . Ik vind het geen probleem al leest mijn man in mn telefoon , hij weet overal toch wel vanaf. Andersom is dat ook zo , en dat is met onze mail net zo.
Vertrouw er maar op dat je intuïtie het wel bij het juiste eind heeft, misschien dat er nog niets gebeurd is tussen hun maar je vriend heeft belangstelling op een manier die niet juist is als je een vriendin hebt. Aan jou om nog even te doen of je neus bloed en op vakantie te gaan en zien wat er te redden valt of de confrontatie aangaan en zien waar t strand...
Iig succes ermee!,

Mocht ik zo teveel quotes achter elkaar hebben zal ik ze alsnog samenvoegen.

Maar als je behoefte hebt om te controleren, denkt dat je niet gewoon kan vragen, vind ik dat wel degelijk een probleem. Als je niet denkt dat je een eerlijk antwoord gaat krijgen, er dus wantrouwen is, is er een enorm probleem in de relatie. Mijn vraag daarbij is moet je een relatie waarin je onzekerheid of vragen niet gewoon in vertrouwen bij de ander neer kan leggen wel door willen zetten? Wat betekend het voor de toekomst dat je moet controleren om zeker te weten?

Ik heb werkelijk geen probleem met mijn partner die mijn telefoon, mail of wat dan ook bekijkt. Ik heb wel een probleem als hij het gevoel heeft dat hij mijn gangen na moet gaan, of dat ik zijn gangen na moet gaan.
Zonder vertrouwen, zonder het idee dat ik gewoon kan vragen en een eerlijk antwoord ga zou ik me afvragen of deze relatie wel zin heeft. Dat na een ruime 20 jaar samen, ik zou deze relatie opgeven als ik hem niet meer kan vertrouwen, dat is echt een fundament onder een relatie naar mijn mening.
Laatst bijgewerkt door Bowen op 14-08-15 23:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: In zijn telefoon gekeken, confronteren of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 23:36

Gaan jullie niet verschrikkelijk offtopic :+ ?

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 23:38

love_western schreef:
Gaan jullie niet verschrikkelijk offtopic :+ ?

Niet echt.

Als er geen vertrouwen is, er zulke twijfel is dat je behoefte voelt de ander te controleren, is er dan wel een relatie die gezond is voor je?

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 23:40

MarvanTom schreef:
Wilawander schreef:
Dat mensen privacy willen is ieders eigen keuzes maar vaak is dat wel de oorzaak van dit soort topics en uberhaupt relatieproblemen.

:j
Als partners bespreek je dingen met elkaar.
Hier lijkt de communicatie gestokt op een bepaald punt.
@TS:
Onderbuikgevoelens moeten uitgesproken worden en dat moet zsm.
Ik zou niet wachten: confronteren, reactie afwachten en dan handelen.
Graag op vakantie willen is GEEN reden om dit onbesproken te laten.
Want wat gebeurt er dan na de vakantie?
Of tijdens?

Nee, niet afwachten.

Puur om te weten waar je aan toe bent.
Je hebt gelezen wat je hebt gelezen: gewoon zeggen en vragen wat dit inhoudt.
Wat hierna kan gebeuren is vast eng, maar wel iets waarmee je de rest van de relatie mee voort kan.
Hier ben ik het volkomen mee eens.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 00:05

geerke schreef:
Sheran schreef:
Maar phew, door dit topic snap ik wel waarom sommige van mijn vrienden bang zijn voor relaties :')

moet je ze ook een het anti-kinder topic laten lezen...beginnen ze daar ook niet meer aan :')

Daarvoor ga je naar de Ikea. :+

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 00:10

bruintje123 schreef:
Daarvoor ga je naar de Ikea. :+

Hahahaha, gewéldig :j

Vanwege beíde aspecten vermijd ik de Ikea.

Heb geweldige duurzame relaties vol vrijheid/vertrouwen/privacy en ben gezegend met een heerlijke zoon; beter niet besmet raken met het rolmodel ;)

Oh en ik heb een stupid phone waarvan bijna niemand het nummer heeft. Ik zou niet weten wat ik met een voor mij veel te smart phones van mijn liefdes zou moeten dus dat is allemaal helemaal niet aan de orde.
Verder heb ik geen facebook of andere a-sociale media deelname en hou me verre van wat zij daarmee doen.
Aan speciale personen schrijf ik af en toe met vulpen een romantische brief.

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 00:24

Ik ben wel benieuwd of de ts al iets ondernomen heeft....
Gewoon super rot dit soort dingen :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 01:06

Nou TS hoe gaat het met je?

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 01:30

Ts,wegwezen bij dit soort kerels. Als hij niet voor je gaat dan verdien je beter. Dumlen en doorgaan. Been there done that.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 02:43

Saskia9 schreef:
Ts,wegwezen bij dit soort kerels. Als hij niet voor je gaat dan verdien je beter. Dumlen en doorgaan. Been there done that.

Waarop baseer je dat hij niet voor haar gaat? Heb ik iets gemist?

En ja, Ikea met kerst is 1 grote anticonceptiereclame :P

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 07:01

Huertecilla schreef:
Wonderlijk hoe elkaars privacy respecteren verward wordt met geheimen voor elkaar hebben.

Ben ik het mee eens!

hannico09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-15 08:06

Wow, wat een reacties. Heb (denk ik) zoveel mogelijk bijgelezen.
Ik heb hem nog niet geconfronteerd. Had het eigenlijk willen doen, maar kon het juiste moment niet vinden.
De relatie zit, zo als veel al genoemd hebben, niet helemaal lekker als ik het rationeel bekijke.
Op dit moment is mijn idee om toch te doen alsof er niets is (lukt nu al 1,5 dag, dus dan kan die ene week er ook nog wel bij). En na de vakantie gaan we maar eens een gesprek aan. Maar dat is mijn voornemen.

Maar als hij bijvoorbeeld vanavond weer zo raar doet, zal ik hem wel vragen of er iets is..

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 08:46

En jij kunt dan nog relaxed op vakantie?

Dat zou ik persoonlijk echt niet meer kunnen.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 08:49

bruintje123 schreef:
En jij kunt dan nog relaxed op vakantie?

Dat zou ik persoonlijk echt niet meer kunnen.

dit dus , waarom niet gewoon open en eerlijk zijn ? het lijkt mij normaal dat je hier samen over moeten zou kunnen praten

Kaatje64

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 08:54

Ondanks je moeilijke beslissing wil ik je heel veel sterkte toewensen.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 08:58

Weet je zeker dat je het trekt TS? Mooi weer houden? :)

Als ik ergens mee zit zeg ik dat vaak zo snel mogelijk (niet direct, even een momentje nemen om de edge eraf te halen haha).
Maar wacht ik te lang dan gaat mijn hoofd op hol en mijn gedachte zijn eigen leven leiden.
De mug wordt vaak een olifant en tegen die tijd is een normaal "open" gesprek vrijwel niet meer mogelijk.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 08:59

Is die vakantie dan zo belangrijk? Persoonlijk vind ik het fout om ongevraagd in iemand zijn telefoon te kijken maar nu je het toch gedaan heb zou ik er toch over praten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 09:01

TS vind je dat niet een klein beetje hypocriet?
Zo verlaag je jezelf ook lijkt mij.
Waar is je zelfrespect?

Kom er eerlijk voor uit dat jij je nieuwgierigheid niet kon bedwingen en in zijn telefoon hebt gekeken.

Eerlijkheid boven alles!
En al doet hij dat misschien niet wees zelf dan wel eerlijk.

Je kunt beter het gesprek nu aan gaan en niet omdat jij met je gedrag door de mand zou kunnen vallen maar omdat het alles met je zelfrespect te maken heeft.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 09:34

Ts veel sterkte! Bedenk wel dat zijn antwoord toch niet verandert (wat dat ook is), of je het nu vraagt of over twee weken. Langer wachten heeft daar geen invloed op, je zit alleen zelf langer met de stress en het wat-als? gevoel.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 09:38

Kun je dat echt TS? Doen alsof er niets aan de hand is? Als ik het vergelijk met toen ik er achter kwam dat mijn ex vreemdging, ik was er echt kapot van. No way dat ik 'gezellig' met hem op vakantie had kunnen gaan. Uiteraard is niet iedereen hetzelfde, maar het feit dat je vertrouwen zo is beschaamd, dat vond ik zo ontzettend erg en zwaar om te doorstaan.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 09:44

Ik heb in een vergelijkbare situatie gezeten, alhoewel het bij mij nog een graadje erger was wat er geschreven was. Waarom ik in zijn telefoon keek, daar heb ik tot de dag van vandaag nog geen verklaring voor. Dat gebeurde gewoon. Maar was niet grappig wat ik daar vond.
Heb hem daar direct mee geconfronteerd en de keus gegeven: of haar heel duidelijk maken dat hij nooit meer iets met haar te maken wilde hebben en voor mij kiezen, of zijn spullen pakken en binnen het half uur het huis uit. Hij heeft voor mij gekozen, en is daar ook heel open geweest in wat hij naar haar stuurde. Alleen bleef zij koppig en dom doen. Toen heb ik een mail gestuurd en toen was het klaar. Hij is daar nu nog steeds heel eerlijk in, en mag alles lezen als ik het zou willen. Maar ik heb mijn lesje wel geleerd, ik doe nu heel erg mijn best om hem gewoon op zijn woord te vertrouwen. Of ja, ik doe mijn best is raar gezegd. Ik vertrouw hem nu op zijn woord. En als mijn onzekerheid even opspeelt dan zeg ik hem dat, en dan houd hij alles al klaar en open zodat ik zou kunnen lezen wat ik zou willen. Maar dat is voor mij al voldoende, ik hoef het niet meer te lezen. Maar ik ben blij dat hij daar zo mee omgaat.
Inmiddels zijn we 3 jaar verder, verloofd, en gaan we volgend jaar trouwen.

Maar ik ben blij dat ik daar toen direct heel duidelijk in geweest ben. Ik zou daar dus echt niet mee kunnen wachten met zo iets.

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 09:49

Jeetje TS, daarmee maak je het jezelf toch alleen maar moeilijker?
Of je nu terecht of onterecht in zijn telefoon hebt gekeken is volgens mij bijzaak. Maar drie weken voor hem verzwijgen dat je iets dwarszit lijkt me tegenover hem al helemaal niet eerlijk. En al helemaal niet tegenover jezelf..

Een goed moment voor zoiets is er nooit.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 09:52

Ik kijk heel vaak op de telefoon van mijn vriend.
Heeft niks met wantrouwen te maken, hij leest de mijne net zo goed :j

Zou toch ook raar zijn als je niet in je vriend(in) zijn of haar telefoon mag kijken?
Ik vind dat geen privacy schenden of wat dan ook, ik vind dat heel normaal dat dat mag.
Je hebt immers toch niks te verbergen voor elkaar?

Als ik zoiets zou zien, kan ik dat niet stilhouden en doen alsof er niks aan de hand is.
Ik zou het heeeeeel knap vinden als jij dat wel kan.

Ik zou toch, net als vele voor mij, de 'confrontatie' aangaan.