Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
geweldig en helemaal herkenbaar. Is het nu 2, 3 of 4 zoenen?
eva1969 schreef:Superleuk om te lezen! Wat ik me afvroeg, worden de lammetje onthoornd? en zo ja, wanneer? Succes met de aankomende lammertijd.
om het makkelijk te maken.
eva1969 schreef:Superleuk om te lezen! Wat ik me afvroeg, worden de lammetje onthoornd? en zo ja, wanneer? Succes met de aankomende lammertijd.
Het wordt volgens mij met 1 of 2 weken gedaan?Cayenne schreef:Heerlijk weer om te lezen!
Het lijkt een soort van Bokt-editie van 'Ik Vertrek'.
Ik zou toch ook bijna zweren dat ik daar ooit een gezin in heb gezien die ook naar Lupersat vertrokken
kevinsky schreef:Leuke blog!!
Met geiten is geen dag het zelfde,elke keer als je denk alles gehad te hebben. Komen ze weer met wat nieuws
Lizzii schreef:Wat een leuk verslag! De geiten zien er echt heel erg goed uit hoor. Bij ons zijn bijna alle lammetjes geboren. We beginnen volgende week volop met melken en ijs produceren.
En dat verhaal van het zoenengeweldig en helemaal herkenbaar. Is het nu 2, 3 of 4 zoenen?
En, oh ja, kinderen worden altijd gezoend ook als je ze helemaal niet kent (dat is de regel dus) ...alleen wanneer is een kind dan weer te oud om gezoend te worden? Daar ben ik zelf nog niet achter
Jes schreef:Dat zoenen.... Herkenbaar idd.
Hier (Mayenne) krijgen kinderen een zoen, volwassenen twee en dat is ook wel genoeg.
Erg leuke blog weer!
Ik vind vier zoenen ook wat teveel van het goede..palousa_boy schreef:Wij doen hier ook "gewoon" 2 zoenen.
De eerste keer vaak, maar niet altijd, idd een hand en de volgende keer 2 zoenen.
Maar soms is het bij de eerste keer ook al 2 zoenenom het makkelijk te maken.
Vaak wacht ik maar gewoon af wat de ander doet en pas het daar op aan
Spruit schreef:Onthoornen is als je goed verdoofd helemaal niet dieronvriendelijk. Op mijn stagebedrijf werd elk geitje gewogen en naar gewicht werd deze verdoofd. Geen enkel lam dat schreeuwde en de hoorntjes groeiden ook niet. Als ze wel terug groeien en ze schreeuwen worden ze niet goed verdoofd en onthoornd![]()
Leuk verslag weer! Je schrijft fijn

, vind je opeens koeien op je land aii
, ben pas net een boerinnetje in opleiding
kalfjes zijn toch anders dan lammetjes hoor!
Maar sommige hierboven hadden het wel over kalfjes.