Dingen die je je afvraagt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bhodi

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 13:53

Haha geniaal, ik heb gewoon 1 van de meest voorkomende achternamen. Afgeleid van Jan's zoon :)

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 13:54

Wat betreft de vlieg: dat heeft te maken met luchtverplaatsing buiten de auto, die er binnen de auto niet is omdat je een afgesloten ruimte creëert.

Over de achternamen: dat werd op een gegeven moment verplicht gesteld en als protest werden vaak de meest onnozele namen uitgekozen.

Als we er vanuit gaan dat wetenschap daadwerkelijk iets kan onderzoeken, zijn er inderdaad manieren om te achterhalen hoe oud iets is (wat natuurlijk altijd een schatting is). Dat is hetzelfde dat als jij een broodje onder je bed hebt liggen je aan de schimmel kan zien dat het niet een dag maar een week oud is bij wijze van spreken. Als we ervanuit gaan dat alle observaties subjectief zijn, is de hele wetenschap weinig meer waard en kun je het degraderen tot reddeloze pogingen om de dingen om ons heen te begrijpen :+

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 13:57

Annettu_ schreef:
Waarom een vlieg in de auto 'meerijd' en zodra hij maar 1 cm uit het raam is verdwijnt.. ( stel op de snelweg je rijd 130 )

Vliegen vliegen in de lucht. De auto vormt een afgesloten geheel, de lucht erin reist mee met de auto. Je voelt immers ook geen tegenwind in de auto. De vlieg voelt die tegenwind ook niet, omdat die er niet is, en kan dus 'gewoon' vliegen, hij zal niet weten dat 'ie met 120 km/uur reist.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 14:00

amkeVH schreef:
Joolien schreef:
Waarom hebben we nog mannen en vrouwenfietsen als mannen ook gewoon op vrouwenfietsen kunnen rijden?

En waarom hebben mannenfietsen juist die stang terwijl het voor hun juist pijnlijk zou zijn als ze daarop schieten..

Mannen hebben die stang omdat ze broeken dragen. Vrouwen droegen vroeger alleen maar rokken dus dan is zo'n stang niet echt handig :+

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 14:00

Collie2008 schreef:
Over dingo's gesproken, wie bepaald welke kleur ze hadden?

Een beetje goudblondbeigebruinig zonder duidelijke aftekeningen.
Afbeelding

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 14:01

Hahahahah ik zie nu pas dat ik het serieus verkeerd getypt heb, stomme correctie :+

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 14:07

Leffroi schreef:
Zit er een achteruitrij lampje op een vliegtuig? Zit er een toeter op een onderzeeër? Waarom moet iets eerst fout gaan, voordat het goed gaat, waarom kan het niet in 1 keer goed gaan?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 14:11

:+ Wat een geweldig topic!!!

Nee, er zit geen achteruitrij lampje op een vliegtuig, want een vliegtuig kan niet achteruit rijden.... :+

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 14:12

Leffroi schreef:
Leffroi schreef:
Zit er een achteruitrij lampje op een vliegtuig? Zit er een toeter op een onderzeeër? Waarom moet iets eerst fout gaan, voordat het goed gaat, waarom kan het niet in 1 keer goed gaan?

1e twee kan je vast zo googlen. Gok dat beide antwoorden nee zijn trouwens, totaal zinloos.
Maar je 3e vraag bevat een aanname die imo al niet klopt. Iets kan prima meteen goed gaan, hoeft niet eerst fout te gaan.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 14:13

Citaat:
Waarom moet iets eerst fout gaan, voordat het goed gaat, waarom kan het niet in 1 keer goed gaan?

Omdat je kennelijk niet weet hoe het moet :')

Vergezocht, dat wel zeg!

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 14:14

Ik vraag me trouwens nog steeds af wat het nut van een mug is. Vrijwel alle vervelende beesten hebben wel een nut voor de rest van de natuur, maar de mug? Volgens mij bestaan ze alleen maar om ons te pesten!

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 14:15

Ja een onderzeeër heeft een duik alarm. Een soort van claxon/toeter.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 14:16

Zwerte schreef:
Ik vraag me trouwens nog steeds af wat het nut van een mug is. Vrijwel alle vervelende beesten hebben wel een nut voor de rest van de natuur, maar de mug? Volgens mij bestaan ze alleen maar om ons te pesten!

Voer voor vissen en vogels.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 14:16

Zwerte schreef:

Ja, muggen zijn ontzettend vervelend als je net wil gaan slapen. Maar muggen hebben daadwerkelijk wel nut!
Als een vrouwtjesmug jou steekt, kan ze weer eitjes leggen. De eitjes legt ze in het water, waar larven uit groeien. Deze larven zijn weer heerlijk voedsel voor de vissen (en daardoor groeien vissen en kunnen wij weer vis eten).
Ook spinnen houden wel van een muggetje en vangen ze in hun web om later lekker op te peuzelen. Eigenlijk is elk insect wel nuttig.

Dit is via google, niet mijn gedachte :D

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 14:21

Kentaro schreef:
:+ Wat een geweldig topic!!!

Nee, er zit geen achteruitrij lampje op een vliegtuig, want een vliegtuig kan niet achteruit rijden.... :+

Maar als je dan een parkeerfoutje maakt? Hoe corrigeer je dat dan?

Als mijn auto geen achteruit had was ik echt hopeloos verloren:p

Edit: nu bedenk ik me: heeft een motor een achteruit versnelling? Denk het niet he?
Laatst bijgewerkt door eilleen333 op 18-06-15 14:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 14:21

Een vliegtuig is geen auto :')

Juliette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 14:23

Super leuk topic! Wel ingewikkeld af en toe :+
Wat ik me echt afvraag, waar kom je terecht als je in een zwart gat komt? Niemand natuurlijk niet dat antwoord weet (lijkt me), maar ben ik toch benieuwd naar. :)
Is de ruimte oneindig? Zo nee, waar eindigt het dan en wat is daar dan?

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 14:24

Dat weten we inderdaad nog niet :P

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 14:24

:') Bij de gate wordt een vliegtuig achteruit 'geduwd' Kan dat inderdaad niet zelf.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 14:26

eilleen333 schreef:
Edit: nu bedenk ik me: heeft een motor een achteruit versnelling? Denk het niet he?

Nee motoren hebben geen versnelling achteruit. Maar een Honda Goldwing wel, maar dat noem ik meer een auto op 2 wielen. :+

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 14:28

Peperkroket schreef:
Ik snap wel, praktisch gezien, dat het pijn doet natuurlijk :+ Ik bedoel, waarom heeft 'de natuur' bedacht dat een bevalling pijn moet doen en is het niet een eenvoudig klusje?

"De natuur" (met of zonder ") denkt niet.
Je had beter kangaroe kunnen worden...Voor hen, en alle buideldieren is de bevalling wel een eenvoudig en pijnloos klusje.
Laatst bijgewerkt door Kuggur op 18-06-15 14:29, in het totaal 1 keer bewerkt

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 14:28

eilleen333 schreef:

Nee, hij gaat niet ineens andersom draaien ofzo.. :D

Draaien ze bij alle McDonaldsen altijd tegelijk dezelfde muziek??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 14:29

Sjira schreef:
Waarom zit gezicht crème in potjes ipv tubes? Nu blijft de helft van wat ik pak onder mijn nagels zitten.. (weet wel dat Nivea wel een crème in een tube heeft, maar die is niet zo fijn voor mijn huidje)..

En, waarom zit tandpasta in tubes en niet in zo'n pompflesje? Aquafresh had dit geloof ik wel eerder. Altijd de juiste hoeveelheid tandpasta, geen geklooi met draaidoppen (snap overigens ook niet dat niet alle tandpasta's flipdopjes hebben), geen tandpasta die uit de tube lekt zodra je de dop eraf haalt en nog veel meer voordelen. Misschien is het enige nadeel dat je niet alle tandpasta eruit krijgt, maar dat kan toch ook simpel worden opgelost?

En waarom heeft shampoo de dop bovenop de fles, en conditioner onderop? En waarom heeft een fles conditioner minder inhoud dan een fles shampoo zodat het niet gelijk opgaat?

Je hoort conditioner ook alleen over de punten van je haar te smeren (het hangende deel) dus in principe heb je minder nodig per wasbeurt en zit er om die reden dus meer shampoo in een fles dan conditioner in een fles.

Melisjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 14:29

eilleen333 schreef:

Nee een motor heeft geen achteruit, behalve een Gold Wing maar dat vind ik niet meer onder de motoren vallen :')

Edit: Oh Chasey was me al voor :=

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 14:35

Melisjeee schreef:
eilleen333 schreef:

Nee een motor heeft geen achteruit, behalve een Gold Wing maar dat vind ik niet meer onder de motoren vallen :')

Edit: Oh Chasey was me al voor :=

Ohh, ik dacht aan een motor in een auto, jullie aan een motorfiets.. :')