Hoe baby gaan huisvesten in een co-ouderschap

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

troi

Re: Hoe baby gaan huisvesten in een co-ouderschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 09:58

Das op meerdere fronten heel anders dan gepland, pittig! Heel veel sterkte TS en denk aub genoeg aan jezelf, je bent zwanger en dan mag (moet!) dat.

Suusje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 09:58

Jeetje TS, wat een rotsituatie! Snap dat je er verder niet teveel over op internet wil zetten. Hele dikke knuffel voor jou :(:) Heb je wel familie en vriendinnen die je steunen?

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 10:00

Wat een warboel.
Ik snap niet dat je voor een kind laten komen kiest in zo'n situatie en niet gewoon verstandig bent en het laat weghalen met zoveel onzekerheden in je leven.
Je wil een kind een goede basis bieden en gezien de omstandigheden kon je ruim van tevoren al inschatten dat jou situatie daar niet aan voldeed.
Zelfs in de baarmoeder pikken kinderen al stress op van de moeder. Kan je nagaan wat jouw baby nu al moet doorstaan.
Laat staan als het geboren wordt.
Zelf niet alles op een rijtje hebben is niet erg, maar betrek daar geen kinderen in.
Dat is egoïstisch.
Ik raad je aan om hulp te zoeken en je problemen zo goed mogelijk te verwerken, om de kans op een later symbiose trauma te verkleinen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 10:04

Pfoei balen zeg dat het toch weer "gewoon" gezeur, gedoe en teleurstelling wordt zo'n situatie, in plaats van het rooskleurige plaatje dat het eerst was....

Dan "moet" je er dus maar gewoon vanuit gaan dat je alleenstaande moeder wordt denk ik...?
Zie je dat een beetje zitten? :(:)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 10:05

zwanger worden en bij een beetje tegenslag maar gelijk abortus laten plegen vind ik pas egoïstisch. Bezint eer ge begint.

Als we met z'n allen wachten tot het leven perfect is kunnen we heel lang wachten.. en wachten... en wachten..

Wat een bizarre reactie eigenlijk.. ts komt verstandig genoeg over..
Laatst bijgewerkt door Sammie op 23-07-15 10:07, in het totaal 2 keer bewerkt

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-15 10:06

Ja het is even pittig, maar ik ben gelukkig wel zo nuchter dat ik denk "ach, dat komt ook allemaal wel weer goed"
Heb in ieder geval een paar hele fijne vriendinnen en ouders die vierkant achter me staan.

Aan mezelf denken doe ik nu ook, mijn gezondheid en die van mijn kindje gaan gewoon absoluut voor. Vorige week contact gehad met het uwv en blijf tot aan mijn verlof in de ziektewet ivm die nierstuwing. Ze willen geen risico lopen daarmee. En dan zie ik het straks na verlof wel weer verder met werk. Heb gelukkig nog iets van 9 maanden ww staan, dus heb wel een beetje buffer wat dat betreft

barbalala: Ik zou het op prijs stellen dat je dit soort reacties voor je houd. Ik heb gewoon altijd gewerkt, heb zelf een koophuis en verder mijn zaakjes prima voor elkaar. Jij kent mij niet en weet in weze zéér weinig van mijn situatie af.

Reacties als dat ga ik ook verder niet meer op in. Ik heb alleen gepost vandaag omdat mensen mij vroegen hoe het met me ging en dat wilde ik even laten weten.

pmarena: Alleenstaande moeder worden schrikt mij absoluut niet af. Natuurlijk weet ik dat het heel zwaar zal worden, maar ik ben sterk en heb een heel fijn vangnet van mensen om me heen die evt kunnen helpen of bijspringen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 10:07

BarbaLala schreef:
Wat een warboel.
Ik snap niet dat je voor een kind laten komen kiest in zo'n situatie en niet gewoon verstandig bent en het laat weghalen met zoveel onzekerheden in je leven.
Je wil een kind een goede basis bieden en gezien de omstandigheden kon je ruim van tevoren al inschatten dat jou situatie daar niet aan voldeed.
Zelfs in de baarmoeder pikken kinderen al stress op van de moeder. Kan je nagaan wat jouw baby nu al moet doorstaan.
Laat staan als het geboren wordt.
Zelf niet alles op een rijtje hebben is niet erg, maar betrek daar geen kinderen in.
Dat is egoïstisch.
Ik raad je aan om hulp te zoeken en je problemen zo goed mogelijk te verwerken, om de kans op een later symbiose trauma te verkleinen.

Wie zegt dat Ts problemen heeft? Het botert niet met de vader, en door haar ziek zijn is ze haar baan kwijt. Dat wil niet zeggen dat ze het niet op een rijtje heeft. Ts heeft alle middelen om een kind op de wereld te zetten, ze heeft goede hulp, alleen is ze alleenstaand moeder. Is dat zo'n ramp?

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 10:09

Ts ik wil je alleen even een hart onder de riem steken. Je komt verstandig over, en ik weet zeker dat je in staat bent dit kindje een goed leven te bieden, met of zonder de vader in beeld.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 10:09

BarbaLala schreef:

Het gaat wel om een mensenleven. Hoewel ik het recht op abortus een heel erg belangrijk recht vind, mag het nooit een plicht worden. Iedere vrouw die in die positie komt mag en moet zelf de afweging maken om te doen wat zij goed vindt. Respect voor de eigen keuze van iedereen lijkt me heel belangrijk.

Daarnaast zijn er zat kinderen die opgroeien in gezinnen met gescheiden ouders en is dat zeker niet onmogelijk, en is een deel van de onzekerheid pas ontstaan door de zwangerschap. Tsja, dat gebeurt. Het had ook kunnen gebeuren als TS wel een partner had. En die partner had ook een ongeluk kunnen krijgen of ontslagen worden of wat dan ook.

Dingen gebeuren... Dat we nu de gewoonte hebben om mensen nooit meer een vast contract aan te bieden is iets waar je beter de politiek op aan kunt spreken dan een individueel persoon. Rare wereld zou het worden als we vinden dat het leven geheel aangepast moet worden aan het werk ipv andersom.

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 10:10

Barbalala, denk niet dat de ts er veel aan heeft wat je nu zegt. En vind ik je opmerking ook erg mis plaatst op dit moment. En iemand op zijn hart drukken dat ze abortus had moeten plegen vind ik erg schandalig dat je dat zegt. Wie zijn wij om daar wat over te zeggen ?

Ts, blijf aan je zelf denken. Hopelijk heb je genoeg hulp van vrienden en familie. En schaam je niet om bij maatschappelijke hulp aan te kloppen :(:)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 10:10

Gelukkig, klinkt toch wel alsof je het wel gaat redden inderdaad!

Ben je al een beetje uitzet en kleertjes enzo bij elkaar aan het sparen?
Wil de vader nog wel een rol spelen of heeft hij (even) helemaal afstand genomen?

En heb je je al een beetje verdiept in erkennen en alimentatie met de bijbehorende rechten en plichten enzo?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 10:11

Nierstuwing klinkt trouwens best pijnlijk als ik dat zo lees. Heeft de zwangerschap ook een directe oorzaak hierop?

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 10:12

Sammie, dat is niet egoïstisch, dat heet je verantwoordelijkheid nemen.
Zouden meer mensen moeten doen als je kijkt naar hoeveel ongelukkige en getraumatiseerde kinderen er zijn.

Nee ik ken TS niet persoonlijk, maar de situatie zoals ze die hier schetst en waar iedereen op reageert geeft een goed beeld neem ik aan, anders zet je het niet online.

Ik verbaas me er over dat iedereen Oeh en ah voor moeders roept, terwijl het haar keuze is geweest dit kind geboren te laten worden in een warrige onzekere situatie.
Een kind kiest daar niet zelf voor.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 10:15

Ik roep niet oeh en ah, heb dat ook niet geroepen, maar ronduit zeggen dat ze abortus moet doen want dat e anders egoïstisch is vind ik ook niet kunnen.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 10:16

Dat mag, dat is jouw mening.
Laatst bijgewerkt door BarbaLala op 23-07-15 10:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-15 10:16

pmarena: Heb alles al klaar :D babykamer staat helemaal gereed en ingericht. Kleertjes t/m maat 62 al in huis :D Over een paar weken komt de kraamzorg langs voor de intake, dus dan wilde ik alles klaar hebben en zag het zelf ook niet zo zitten om straks nog met een enorme toeter de babykamer klaar te moeten maken :D
Geen idee wat de vader wil aan rol, hij heeft altijd aangegeven dat hij dat wel wilde, maar hij is al op meer zaken teruggekomen. Ik laat dat nu ook rusten, iig tot na de bevalling dan zien we dat allemaal wel verder.
Over erkenning, rechten/plichten en gezag weet ik inmiddels zo ongeveer alles wat er te weten valt :j

Sammie: Het doet inderdaad ontzettend veel pijn, gelukkig gaat het met de pijn nu heel goed, al voel ik de nier wel weer krampen als ik me te druk maak of te veel heb gedaan. Zwangerschap is inderdaad de oorzaak, de baarmoeder drukt op de nier, urineleider en blaas waardoor de nier zich niet kan legen. Heb al van mensen gehoord dat het meer pijn schijnt te doen dan bevallen, ben ik daar iig al op voorbereid hahahaha :')

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 10:16

BarbaLala schreef:
Wat een warboel.
.

Wow wat een opmerking. Alsof het om een pakje boter gaat.

Wat is er mis met onzekerheden in het leven? Ook mensen die zogenaamd stabiel beginnen kunnen een hoop onverwachte ellende krijgen (vroegtijdig overlijden partner, ziekte, baan verlies etc etc) Als je gaat voor de zekerheden in het leven moet je inderdaad maar niks meer doen. Dat het nu even rot is wil niet zeggen dat het altijd zo blijft. (en als je leven nu leuk is blijft dat ook niet altijd zo)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 10:21

BarbaLala schreef:

Ts heeft haar verantwoording genomen, anders was dit topic hier niet geweest. Verantwoording in dit soort situaties bestaat niet enkel uit ff abortus plegen.

Ik heb geen eens zin om die discussie hier verder aan te gaan. Het is een ronduit kwetsende, beschamende, ondoordachte opmerking (richting ts).
Liselot schreef:
Zwangerschap is inderdaad de oorzaak, de baarmoeder drukt op de nier, urineleider en blaas waardoor de nier zich niet kan legen. Heb al van mensen gehoord dat het meer pijn schijnt te doen dan bevallen, ben ik daar iig al op voorbereid hahahaha
Sterkte! Het klinkt echt heel pijnlijk zo. Is er geen kans dat het gedurende de zwangerschap minder wordt?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-15 10:23

Het verloop is niet te voorspellen volgens de gyn en uroloog. De baarmoeder kan met de groei juist erger gaan drukken, of het kindje kan net iets draaien zodat de druk juist weer minder wordt.
Maar het is nu goed te doen hoor, zit nu niet meer aan medicatie. Moet gewoon opletten met wat ik doe en op tijd mijn rust nemen

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 10:27

BarbaLala schreef:
Zouden meer mensen moeten doen als je kijkt naar hoeveel ongelukkige en getraumatiseerde kinderen er zijn.

Dus laten we die maar gewon niet geboren worden en zadelen we in plaats daarvan de moeders met een trauma en een schuldgevoel op? Daar wordt de wereld vast beter van.

Laten we het eerst gewoon eens met respect en empathie proberen, dat lost ook veel problemen op :j En die betere wereld begint bij jezelf - het is niet aan jou, als totaal willekeurig persoon op Bokt, om hier even in een paar regeltjes een ontzettend kort door de bocht en tamelijk kwetsend oordeel over de TS te gaan vormen. Wat je ook wilt bereiken, het enige dat je werkelijk bereikt is een verspreiding van meer negativiteit, en vermoedelijk iets meer stress bij de TS. Je draagt niets bij.

En ook als je hoopt dat andere mensen een andere keuze maken in de toekomst: niet op deze manier. Als je dat echt wilt, moet je beginnen met wat empathie tonen voor de gevoelens van anderen. Op deze manier richt je meer schade aan dan je ooit aan trauma's zou tegenhouden.

Citaat:
Ik verbaas me er over dat iedereen Oeh en ah voor moeders roept, terwijl het haar keuze is geweest dit kind geboren te laten worden in een warrige onzekere situatie.
Een kind kiest daar niet zelf voor.

De hele wereld is warrig en onzeker. Maar binnen die warrige onzekerheid is ruimte genoeg voor liefde. Ik denk dat kinderen het beduidend slechter kunnen treffen dan bij TS :)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 10:30

TS sterkte :(:)
Ik had ongeveer hetzelfde probleem , ook dwarze kinderen op mijn nieren omdat ik een smal bekken had, kinderen weinig ruimte.
Wat wel hielp was de buik masseren zodat ze wat verplaatste en veel op mijn zij liggen zodat tenminste 1 nier even ruimte kreeg.

Fijn dat je alles al een beetje op orde hebt, kun je maar gedaan hebben.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 10:32

Dat ik een andere mening heb wil niet zeggen dat ik respectloos ben en geen empatisch vermogen heb.
Integendeel!
Bizar dat jullie er zo op duiken enkel doordat ik een andere mening ben toebedeeld.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-15 10:34

spatter schreef:
TS sterkte :(:)
Ik had ongeveer hetzelfde probleem , ook dwarze kinderen op mijn nieren omdat ik een smal bekken had, kinderen weinig ruimte.
Wat wel hielp was de buik masseren zodat ze wat verplaatste en veel op mijn zij liggen zodat tenminste 1 nier even ruimte kreeg.

Fijn dat je alles al een beetje op orde hebt, kun je maar gedaan hebben.

Klopt, ik lig veel op mijn linkerkant aangezien ik last heb van de rechternier. Merk echt dat de druk er dan weer af gaat :j

Enige wat ik nog moet aanschaffen is een kraampakket :D Maar wil even overleggen met de kraamzorg wat ik precies nodig heb aangezien ik voor een ziekenhuisbevalling ga

Suusje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 10:42

Krijg je geen kraampakket van je verzekering ts? Ik kreeg gratis een pakket! Toch wel handig hoor, ook als je in het zkh bevalt. Heb bijna alles wel gebruikt!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-15 10:44

Suusje1986 schreef:
Krijg je geen kraampakket van je verzekering ts? Ik kreeg gratis een pakket! Toch wel handig hoor, ook als je in het zkh bevalt. Heb bijna alles wel gebruikt!

Nee helaas, ben niet aanvullend verzekerd. Kon tot 15 maart de aanvullende pakketten wijzigen en heb de 17e maart positief getest, dus net te laat anders had ik hem nog even snel op 2 sterren gezet
Maar een compleet kraampakket is ook maar 30 euro, dus valt nog wel mee ;) Heb alleen lang niet alles nodig ivm ziekenhuisbevalling, dus wil daarom even navragen wat ik wel moet hebben
Laatst bijgewerkt door Liselot op 23-07-15 10:45, in het totaal 1 keer bewerkt