Fellor schreef:BalouArera schreef:Ben je ooit op een fatsoenlijk (!) varkensbedrijf/kippenbedrijf whatever geweest?
Jazeker. Dat verander niks aan mijn mening dat er in een groot deel van de wereld niet verantwoord met dieren wordt omgegaan.
BalouArera schreef:Dat vind ik heel jammer, als je op een goed bedrijf zou komen zou je het denk ik wel snappen.
Overigens ben ik het ermee eens dat er natuurlijk rotte appels tussen zitten maar geen enkele boer gaat doodleuk z'n dieren mishandelen.
Tja, ik ben opgegroeid op een fatsoendelijk bedrijf een boerderij waar we runderen hielden voor de slacht. Ook ken ik meerdere boeren met gewoon een fatsoendelijk bedrijf en ligt er hier ook een niet fatsoendelijke tegenover. En ik ben het desondanks toch met Fellor eens....
En het is maar wat iemand ziet als mishandeling. Nee natuurlijk sla je je dieren niet, maar je de dieren staan vast ook niet 24/7 in de wei. En laten we wel wezen, dat is ook niet mogelijk met de hoeveelheid vlees die geconsumeerd wordt, maar ik snap Fellor wel.
) gaan lopen roepen ''ja, maar je draagt wel leren schoenen'' wat een onzin.
Als IK gerust gelaten word over mijn vlees eten (dus ook niet dit soort flauwekul dat ik geen dierenliefhebber ben) laat ik een ander gerust over het niet eten van vlees. Dan hoef ik niet over andere hypocriete details te beginnen.

Of gewoon niet denk ik zelfs.... Daar zit amper vlees aan wat die zijn speciaal gefokt voor het geven van (veel) melk. Runderen voor de slacht zijn daar weer speciaal voor gemaakt en dan heb je nog runderen die speciaal zijn voor veel biefstukjes.