liedje89 schreef:Allemaal heel leuk hoor, maar ik woon in een huis met een heel groot belpaneel en als je een briefje ophangt haalt onze zak van een huisbaas het weer weg. Het zou trouwens sowieso niet nodig moeten zijn om mensen uit te leggen dat het onbeleeft is huis aan huis te gaan om mensen jou tak van onzin op te leggen.
Ik vind het trouwens nogal ver gezocht om ergerlijk vinden van een bepaalde actie te vergelijken met het haten van een bepaalde bevolkingsgroep. Als je een hekel hebt aan colporteurs, bumperklevers, mensen die zonder licht fietsen of andere acties die gewoon inherent asociaal zijn dan heeft dat toch niets met anti-semitisme te maken. Ik heb hier trouwens nog nooit een jood aan de deur gehad dus misschien zijn zij juist de enige die zich wel weten te gedragen
Mee eens, ik vind Myca daar weer iets te ver gaan...
Je kunt dat echt niet vergelijken inderdaad.
Dat iemand via internet niet bepaald aardig overkomt in jou ogen wil nog niet zeggen dat zo iemand geschikt is voor Hitler's achterban.
Maar wat betreft je laatste zin:
Ohnee? Zou jij een Jood herkennen als ie voor je stond? En dan heb ik het niet direct over keppeltjes, lange baarden, etc.
Er zijn genoeg Joden die er zo niet uit zien of tegenwoordig een heel ander geloofsstroming aanhangen...

want dit is in mijn ogen respectloos gedrag en vrij hypocriet.
Vraag me ook echt af of ze wel een "echte" was
Zou ook wel heel ineffectief zijn "kom naar onze kerk" " welke kerk?" "dat zeg ik lekker niet
" dat bekeerd dan voor geen meter denk ik
geld ook voor collectantes en kinderen met zegels. Die wil ik ook niet aan de deur. Ik doneer noet en koop niet en luister niet