Een leuk gesprek met Jehova's

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Wat vind jij van Jehova's?

Interessant, ik nodig ze binnen uit.
6 (1%)
Interessant, ik voer het gesprek maar laat ze niet binnen.
77 (14%)
Ik ben door hun in het geloof gestapt.
2 (0%)
Ik doe gewoon niet open als ik denk dat ze voor mijn deur staan.
141 (27%)
Ik doe wel open maar ben bot en kap ze af.
194 (37%)
Ik doe wel open, luister netjes maar durf ze niet af te kappen.
99 (19%)

Totaal aantal stemmen: 519

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 21:48

liedje89 schreef:
Allemaal heel leuk hoor, maar ik woon in een huis met een heel groot belpaneel en als je een briefje ophangt haalt onze zak van een huisbaas het weer weg. Het zou trouwens sowieso niet nodig moeten zijn om mensen uit te leggen dat het onbeleeft is huis aan huis te gaan om mensen jou tak van onzin op te leggen.

Ik vind het trouwens nogal ver gezocht om ergerlijk vinden van een bepaalde actie te vergelijken met het haten van een bepaalde bevolkingsgroep. Als je een hekel hebt aan colporteurs, bumperklevers, mensen die zonder licht fietsen of andere acties die gewoon inherent asociaal zijn dan heeft dat toch niets met anti-semitisme te maken. Ik heb hier trouwens nog nooit een jood aan de deur gehad dus misschien zijn zij juist de enige die zich wel weten te gedragen :')

Mee eens, ik vind Myca daar weer iets te ver gaan...
Je kunt dat echt niet vergelijken inderdaad.
Dat iemand via internet niet bepaald aardig overkomt in jou ogen wil nog niet zeggen dat zo iemand geschikt is voor Hitler's achterban.

Maar wat betreft je laatste zin:
Ohnee? Zou jij een Jood herkennen als ie voor je stond? En dan heb ik het niet direct over keppeltjes, lange baarden, etc.
Er zijn genoeg Joden die er zo niet uit zien of tegenwoordig een heel ander geloofsstroming aanhangen... :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 21:48

Van mij mogen ze onder de colportage regels vallen en idd geen geleur aan mijn deur register. Ik vind dat mensen van te voren al moeten kunnen aangeven dat ze geen geleur aan hun deur willen; of het nou voor de kerk is, kinderpostzegels of collectanten; t is om het even.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 21:49

.
Laatst bijgewerkt door Myca op 12-04-15 22:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 21:51

vuurneon schreef:
Van mij mogen ze onder de colportage regels vallen en idd geen geleur aan mijn deur register. Ik vind dat mensen van te voren al moeten kunnen aangeven dat ze geen geleur aan hun deur willen; of het nou voor de kerk is, kinderpostzegels of collectanten; t is om het even.

Zou fantastisch zijn als dat kan! Ik stem voor!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 21:52

Myca schreef:
@liedje89
Ik zie ineens je onderschrift: " I'm a complete idiot, some parts are missing?'

Daar kan ik het wel mee eens zijn _/-\o_

Nou, nou nou,...ik vond je opmerking ook wel ver gaan en deze maakt het niet beter.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 21:53

vuurneon schreef:

omgekeerde wereld wat mij betreft. Gewoon niet aan de deur komen. Als ik dat wel wil dan meld ik het wel.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 21:53

Myca schreef:
@liedje89
Ik zie ineens je onderschrift: " I'm a complete idiot, some parts are missing!'

Daar kan ik het wel mee eens zijn _/-\o_

Op dit moment scoor jij ook geen 100 punten. :r

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 21:54

Myca ik vind het een beetje spijtig dat je meteen hitler er bij haalt en het persoonlijk gaat maken richting liedje89. Ik dacht dat juist jij zo geshockeerd was over het feit dat er weinig respect is naar medemens? Doe dan zelf ook niet mee wil je ;) want dit is in mijn ogen respectloos gedrag en vrij hypocriet.

Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook de ander niet

Of

Verbeter de wereld en begin bij jezelf

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 21:56

Bij ons komen er ieder jaar een aantal jehova's aan de deur. Pas 1 keer meegemaakt dat het er heel bizar aan toe ging. Vrouw was erg opdringerig en had allerlei echt aparte uitspraken... Helemaal niet zoals ik de "andere" jehova's meemaak want die zijn altijd uitermate vriendelijk en respecteren je mening :) Vraag me ook echt af of ze wel een "echte" was :o

Mij maakt het overigens niks uit dat ze langs de deuren komen. Als we een gesprekje hebben is dat met wederzijds respect en daar vind ik helemaal niks mis mee! Ik heb juist respect voor ze dat ze langs de deuren blijven gaan... (En al helemaal als ik sommige reacties hier lees!)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 21:57

Waarom doen mensen ineens alsof de mensen die niet op jg zitten te wachten ze dood willen hebben. Het enige dat ze willen is geen geneuzel aan de deur.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 21:57

Misschien ben ik wel een stapje te ver gegaan met die laatste opmerking.
Het is ook niet alleen tegen liedje gericht.
Wel tegen generalisering en het oordelen van groepen mensen.

Rennie89

Re: Een leuk gesprek met Jehova's

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 21:59

Dat generaliseren en oordelen van bepaalde groepen mensen komt hier vrijwel niet aan bod hoor ;) wel dat veel mensen het vervelend en storend vinden dat bepaalde groepen aan de deur komen

liedje89

Fem schreef:
Maar wat betreft je laatste zin:
Ohnee? Zou jij een Jood herkennen als ie voor je stond? En dan heb ik het niet direct over keppeltjes, lange baarden, etc.
Er zijn genoeg Joden die er zo niet uit zien of tegenwoordig een heel ander geloofsstroming aanhangen... :')

Mensen die je aan de deur komen werven voor hun geloof vertellen tot nu toe toch wel 10 van de 10 keer ongeveer om welk geloof het gaat :j Zou ook wel heel ineffectief zijn "kom naar onze kerk" " welke kerk?" "dat zeg ik lekker niet :P " dat bekeerd dan voor geen meter denk ik :')

EDIT: Hoezo kan je trouwens als jood een ander geloof aanhangen, je wordt toch een jood door het jodendom aan te hangen net als dat je christen wordt door het christendom aan te hangen?
Laatst bijgewerkt door liedje89 op 12-04-15 22:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Gnome

lifaya schreef:
Dat generaliseren en oordelen van bepaalde groepen mensen komt hier vrijwel niet aan bod hoor ;) wel dat veel mensen het vervelend en storend vinden dat bepaalde groepen aan de deur komen

Precies!

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 22:02

Ze presteren het hier om altijd onder etenstijd aan te bellen wat ik ronduit vervelend vind.
Laatst bij mijn vriend ook, we zaten op de bank met een patatje van de snackbar en tv te kijken (met de rug naar het raam en tv er dus recht tegenover).
Zie ik in de spiegeling mensen aanlopen, volledig uitgebreid naar binnen koekeloeren en aan elkaar vertellen wat ze wel niet allemaal zien. (Breedbeeld tv, laptop, iPad, telefoons, nog een computer en wat folders van winkels).
Vervolgens bellen ze aan met een mededeling wat voor negatieve invloeden wij wel niet binnen moeten krijgen en dat ze gaan bidden voor onze toekomstige kinderen dat die in een 'gezonder' gezin terecht zullen komen.
Nou sorry hoor maar als zij de brutaliteit hebben om dat te zeggen tegen wildvreemden dan ben ik ook niet de vriendelijkste meer.
Ik weet niet meer precies wat ik gezegd heb maar ik denk dat ze er 's avonds nog 3 uur over hebben zitten bidden. (Ze hebben overigens niet meer bij de buren aangebeld daarna, ze waren volledig van slag, oeps..)

Nee ik heb zeker wel respect voor het geloof, maar ik vind dat zij ook onze keuze moeten respecteren als wij beslissen een hele mediamarkt aan elektronica in hui te hebben. Dat is mijn keus. Zij hebben voor geloof gekozen, ik voor Facebook. :Y)

Fem

ingedebruijn schreef:
Waarom doen mensen ineens alsof de mensen die niet op jg zitten te wachten ze dood willen hebben. Het enige dat ze willen is geen geneuzel aan de deur.

Ik denk niet dat jullie ze dood willen.
Maar sommige hebben gewoon een andere mening dan dat ik heb.
En dat is prima.
Ik zou ook liever hebben dat er geen 'secondlove' reclames op tv komen, maar die komen er wel en af en toe vermaak ik me graag een avondje met tv kijken.. En buiten het feit dat ik die reclames niet wil, komen ze wel op tv.. Ik kan meerdere dingen doen..
- de tv uitzetten..
- even wegzappen en daarna terug ..
- schreeuwen tegen de tv..
- alle mensen vervloeken die secondlove wel graag zien qua reclame....

En welke van deze opties juist is, is heel persoonlijk..
En zo zie ik het ook met JG die langs de deur gaan..
Je kunt er zo mee omgaan zoals je zelf wil en zolang jij achter je eigen gedrag staat, dan vooral doen. :)

__Nathalie__

JewEmm schreef:
Wat ze zegt is dat als mensen aan de deur staat om over God te praten, men waarschijnlijk automatisch er vanuit gaat dat het Jehova getuigen zijn. ;)

Dit inderdaad.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 22:04

DeMolenhoek schreef:
Vind het heel fijn dat je overal zo aangenaam antwoord op gaf, maar misschien kan je de optie ook openhouden dat er echt wel jg zijn die irritant en opdringerig zijn? :)

Ik heb al een paar keer gezegd dat er rotte appels langs de deuren gaan. Mensen waar andere jg zich voor schamen.

MarleenM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 22:04

Hier komt er 2x per jaar een ouder mannetje aan de deur, komt altijd door weer en wind op zn fietsje waar hij toch zeker 15 km voor moet fietsen, die altijd zeer vriendelijk is en verteld dat hij mij alles goede wenst etc, geeft altijd een foldertje en ik geef altijd netjes aan dat ik geen interesse heb, vervolgens wenst hij mij en mijn gezin een fijne dag toe en ik wens hem een goede terugreis op de fiets :') .

Die beste man is al heel erg op leeftijd en laatst kwam hij heel snel na een bezoekje weer met een dame, toeb hij aan de deur stond zei ik dat hij een aantal weken daarvoor ook al was geweest, toen zei die dame oh mijn excuses dan gaan wr nu weer weg.

Ik vind day iemand gewoon netjes en respectvol kan zeggen dat je geen zin hebt en dan moet zo iemand ook gewoon netjes afhaken.
Als iemand bij mij de voet tussen deur zou zetten zou ik ook niet zo aardig zijn.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 22:05

Ik respecteer geloof. Verschillende geloven ook. Ik heb veel gelovige vrienden, zowel christen als islam. Dikke prima... Maar ik ben niet aardig tegen iemand die tegen homoseksualiteit is en abortus en dat ook uit en uitspreekt, wat voor geloof daar ook achter zit. Daar kan ik geen respect voor opbrengen. Ik ben zelf bi en dat respecteren ze ook niet. Dan heb ik hun ook niet te respecteren. Simpel als dat.

Ik ben op zich nog wel aardig. Zeg dat ik geen interesse heb en wens ze een fijne dag, met een glimlach. Maar als ze dan blijven aandringen, dan ben ik niet aardig meer en doe ik gewoon de deur dicht... En als ze weer komen, wat nog wel eens gebeurd, gaat die deur ook niet open.

Waar ik dan wel weer heel veel respect voor heb is een gelovige vriendin van mij. Moet eerlijk zeggen dat ik niet weet welk geloof.. Maar zij is tegen homoseksualiteit.. Maar toch een vriendin van mij. Waarom? Omdat het mijn eigen keuze is en ze mij als persoon wel respecteert en hoewel ze het niet eens is met mijn levenswijze, is het mijn levenswijze en bemoeit ze zich daar niet mee, net zoals dat ik me niet met haar gelovige levenswijze bemoei, ondanks dat ik niet geloof. Daar heb ik dan wel weer respect voor.

Maar voor bemoeials aan de deur, zeer zeker niet.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 22:08

ElineS schreef:
Ik respecteer geloof. Verschillende geloven ook. Ik heb veel gelovige vrienden, zowel christen als islam. Dikke prima... Maar ik ben niet aardig tegen iemand die tegen homoseksualiteit is en abortus en dat ook uit en uitspreekt, wat voor geloof daar ook achter zit. Daar kan ik geen respect voor opbrengen. Ik ben zelf bi en dat respecteren ze ook niet. Dan heb ik hun ook niet te respecteren. Simpel als dat.

Ik ben op zich nog wel aardig. Zeg dat ik geen interesse heb en wens ze een fijne dag, met een glimlach. Maar als ze dan blijven aandringen, dan ben ik niet aardig meer en doe ik gewoon de deur dicht... En als ze weer komen, wat nog wel eens gebeurd, gaat die deur ook niet open.

Waar ik dan wel weer heel veel respect voor heb is een gelovige vriendin van mij. Moet eerlijk zeggen dat ik niet weet welk geloof.. Maar zij is tegen homoseksualiteit.. Maar toch een vriendin van mij. Waarom? Omdat het mijn eigen keuze is en ze mij als persoon wel respecteert en hoewel ze het niet eens is met mijn levenswijze, is het mijn levenswijze en bemoeit ze zich daar niet mee, net zoals dat ik me niet met haar gelovige levenswijze bemoei, ondanks dat ik niet geloof. Daar heb ik dan wel weer respect voor.

Maar voor bemoeials aan de deur, zeer zeker niet.

En zo zou het gewoon altijd moeten zijn.
Je kunt het misschien niet eens zijn met iemands levenswijze, maar je kunt dan alsnog veel om die persoon geven/van iemand houden.

Er zijn genoeg vrienden/vriendinnen die leven op een manier zoals ik niet zou willen leven, maar ik geef zielsveel om ze en het zijn vaak betere vrienden/vriendinnen dan de vriendinnen die ik gehad heb of heb binnen mijn geloof.
Juist omdat je elkaar accepteert zoals je bent.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 22:09

Fem schreef:
ingedebruijn schreef:

En dat is prima.
Ik zou ook liever hebben dat er geen 'secondlove' reclames op tv komen, maar die komen er wel en af en toe vermaak ik me graag een avondje met tv kijken.. En buiten het feit dat ik die reclames niet wil, komen ze wel op tv.. Ik kan meerdere dingen doen..
- de tv uitzetten..

Je kunt er zo mee omgaan zoals je zelf wil en zolang jij achter je eigen gedrag staat, dan vooral doen. :)

Ik doelde op de antisemitisme opmerkingen. Met deze post van jou kan ik het alleen maar eens zijn.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 22:09

Ach ik vind secondlove ook raar maar ik maak mij er niet druk om :') gewoon wegzappen. Dat kan helaas niet met mensen die aan die deur komen :+ geld ook voor collectantes en kinderen met zegels. Die wil ik ook niet aan de deur. Ik doneer noet en koop niet en luister niet :+

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 22:10

Fem schreef:
ingedebruijn schreef:

En dat is prima.
- de tv uitzetten..

Nee het is meer als iemand die aan je deur komt om je over secondlove te vertellen terwijl jij secondlove eigenlijk maar heel debiel vind, maar je moet wel beleefd blijven tegen die persoon want het is een levend mens en opvoeding en wet zegt dat je die met enig respect moet behandelen. De tv zet je zelf aan het is als de winkel inlopen en een blauwe onderbroek zien terwijl jij altijd een paarse draagt.

Ik woon trouwens in een studentenflat en de buitenlandse studenten hier zijn makkelijke prooi voor die bekeermeneren, ze bellen ook altijd op de bel van mijn huisgenoot omdat ie een engelse naam heeft, maar daardoor zijn het er vrij veel. (Hoewel ik betwijfel of ze ook echt veel bekeren, buitenlandse studenten zijn gewoon te beleeft en soms misschien te eenzaam om die mensen gewoon uit de deurpost te jagen denk ik :Y) )

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 22:11

En ook dat is je goed recht. En ook dan kun je op die manier reageren zoals je zelf wil reageren. Toch?
Lekker niet opendoen als dat voor jou de manier is die werkt.
Ik zou er geen last van ondervinden als er wordt aangebeld en ik niet open wil doen..
Ik ga gewoon lekker stoïcijns verder met wat ik aan het doen was.. :') (bijvoorbeeld, want ik doel eigenlijk altijd wel open.. maar zo neem ik de telefoon bijvoorbeeld nooit op als er onbekend staat :') )...