Het grote Dr Martens topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Samiyah

Re: Het grote Dr Martens topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 22:15

Die zijn ook super gaaf Warboel!

Ik heb trouwens ook het idee dat ze groter vallen, ik heb echt altijd maat 39 van schoenen en neig soms naar 39.5 of zelfs 40 maar mijn dr. Martens (1460) zijn maat 38.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 22:16

Ik heb lage Docs! Heb ze wel tweedehands gekocht voor een tientje op de markt op t Waterlooplein, maar zelfde idee _O- Ze liepen alleen ontzettend verrot, kreeg er gigantische blaren van.. Dus heb er een zooltje van bont in gelegd en nu lopen ze echt als wolkjes :D

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 08:28

Warboel schreef:
Ik ga morgen even langs the Punch in Rotterdam om te passen, voor mijn eerste paar Dr. Martens hoop ik :+
Wil ontzettend graag deze:

[ [url=m/xeTjTR.png]Afbeelding[/url] ]

Nou hebben ze die online niet meer in maat 40. Nou kan ik meestal 39 (van m'n Nikes dan wel 40 maar die vallen toch klein :+ ) wel aan maar wil toch eerst even passen. Ik heb namelijk best moeilijke voeten (smal, maar aan 1 hiel een soort bot vergroeisel). Hoop dat de winkel in R'dam ze heeft of kan bestellen, maar dan kan ik iig vast het model passen. :j

Was laatst bij een vriendin in Rotterdam op bezoek en ben toen ook naar The Punch geweest. Die hadden een handje vol van wat modellen staan (geen idee of die van jou er ook stond, want ik zoek alleen Pascal's). Je zou - als The Punch ze niet heeft - een keer langs de DM-winkel in Amsterdam kunnen gaan. Die hebben hoe dan ook een veel breder aanbod.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 08:31

Samiyah schreef:

Ik heb trouwens ook het idee dat ze groter vallen, ik heb echt altijd maat 39 van schoenen en neig soms naar 39.5 of zelfs 40 maar mijn dr. Martens (1460) zijn maat 38.

In GB kun je doorgaans alleen maat 6 of 7 krijgen. Halve maten kennen ze daar niet en daarom adviseren ze daar ook om een zooltje te gebruiken als de ene net wat groter valt dan de andere. Heb zo goed als alle zaken in Londen en daarbuiten bezocht en kreeg overal hetzelfde te horen. Hier in Nederland willen we hoe dan ook halve maten. Die drukken ze er dan ook vrolijk in, voor het idee. Daarom kan het zijn dat je de ene keer een 40 nodig hebt en de andere keer een 41 of zelfs een 39. Had in Duitsland bijvoorbeeld een 40 en een 41 in handen, die allebei exact evengroot waren. Ook met passen. Het was dus gewoon ienemienemutte in dat geval. Daarom adviseer ik iedereen altijd in een winkel te passen. ;)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 08:33

Shenavallie schreef:
Warboel schreef:
Ik ga morgen even langs the Punch in Rotterdam om te passen, voor mijn eerste paar Dr. Martens hoop ik :+
Wil ontzettend graag deze:

[ [url=m/xeTjTR.png]Afbeelding[/url] ]

Nou hebben ze die online niet meer in maat 40. Nou kan ik meestal 39 (van m'n Nikes dan wel 40 maar die vallen toch klein :+ ) wel aan maar wil toch eerst even passen. Ik heb namelijk best moeilijke voeten (smal, maar aan 1 hiel een soort bot vergroeisel). Hoop dat de winkel in R'dam ze heeft of kan bestellen, maar dan kan ik iig vast het model passen. :j

Was laatst bij een vriendin in Rotterdam op bezoek en ben toen ook naar The Punch geweest. Die hadden een handje vol van wat modellen staan (geen idee of die van jou er ook stond, want ik zoek alleen Pascal's). Je zou - als The Punch ze niet heeft - een keer langs de DM-winkel in Amsterdam kunnen gaan. Die hebben hoe dan ook een veel breder aanbod.

Thanks voor de tip! Ik zit in Rotterdam op school en heb vanmiddag van 14:00 tot 17:50 geen les, dus ik ga sowieso even naar de Punch :D de winkel in A'dam hou ik even in m'n achterhoofd :j kan 'm ook zelf online bestellen, maar dan kan ik iig vanmiddag even dat model passen!

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 09:23

Ik heb zelf 41,5 maar draag qua Docs maatje 41. Heb een half jaar geleden op aanraden van de verkoper 42 gepast, maar die vond ik echt te groot ogen.. En nu laatst gewoon de 41 gehaald, lopen prima. Echt een kwestie van passen dus!

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 13:44

Ik heb de hoge zwarte Docs met veter en 2 ritsen erlangs ook gehad, zijn zeker 15 jaar meegegaan totdat de ritsen kapot gingen waar je enkel buigt, verder viel het best mee, waren amper gesleten verder. Onlangs weer een paar 1460 in cherry red gekocht maar inlopen valt niet mee hoor. Vind dat ze redelijk groot vallen, heb zelf maat 40,5 waardoor ik bij andere merken vaak in mt 41 uitkom, maar pas prima in 40. Die Docs met ritsen waren ook maat 40 vandaar ik ze heb durven bestellen via internet.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 14:23

Shenavallie schreef:
Samiyah schreef:

In GB kun je doorgaans alleen maat 6 of 7 krijgen. Halve maten kennen ze daar niet en daarom adviseren ze daar ook om een zooltje te gebruiken als de ene net wat groter valt dan de andere. Heb zo goed als alle zaken in Londen en daarbuiten bezocht en kreeg overal hetzelfde te horen. Hier in Nederland willen we hoe dan ook halve maten. Die drukken ze er dan ook vrolijk in, voor het idee. Daarom kan het zijn dat je de ene keer een 40 nodig hebt en de andere keer een 41 of zelfs een 39. Had in Duitsland bijvoorbeeld een 40 en een 41 in handen, die allebei exact evengroot waren. Ook met passen. Het was dus gewoon ienemienemutte in dat geval. Daarom adviseer ik iedereen altijd in een winkel te passen. ;)

Ik heb gewoon 39 hoor, geen halve maat. Bedoelde meer te zeggen dat 39 bij mij normaal niet super ruim zit maar ik eerder neig naar 40 dan naar 38, terwijl ik van dr. Martens toch duidelijk 38 had. (verzoop zo ongeveer in 39)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 14:55

@Samiyah: Ik bedoel de Engelse maatvoering. In GB kun je alleen 6 of 7 krijgen (= 39 of 41), terwijl je hier een 6,5 kunt krijgen (= 40). Dat laatste is aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid een commercieel gebeuren. Ik heb verschillende Pascal's, waarvan de een 6,5 is en de ander 7, maar als je ze aan elkaar legt zijn ze even groot. Ook qua passen zijn ze hetzelfde.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 14:57

Oh op die manier :) wist ik niet! Apart zeg.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 15:04

Kwam ik ook jaren terug pas achter hoor, dus voel je niet "stom"! :D

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 15:57

Ze hadden ze <3 ik ben verliefd! De groene hadden ze niet maar wel de blauwe en de paarse. Dus heb ze beide gepast, rondjes gelopen, nog meer rondjes gelopen en uiteindelijk toch besloten de blauwe te nemen. 39 zat toch het beste.
Ze zijn zo mooi <3

Afbeelding

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 16:07

+:)+

Coyote

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 17:52

Warboel: Leuk! en wat een schattige sokjes :D

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 19:09

Ik heb er even 3 uurtjes op gelopen, heb nu een blaar _O-
Heb m'n Nikes gelukkig hier op school dus die doe ik zo aan (heb nu gewoon geen schoenen aan :)) )

Ja m'n sokjes :D Heb heel veel leuke sokken <3 Van ananassen tot stippen, bloemetjes en hartjes haha.

SammyFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 15:00

Hi!

Ik ben al een tijdje opzoek naar dr. Martens Jamesone 1460 jungle boots in maat 39, maar kan ze nergens binnen Europa vinden.
Kunnen jullie me misschien helpen met waar ik ze kan krijgen?

Het zijn deze
Afbeelding

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 15:04

Oeh die zijn gaaf!
Nog nooit gezien helaas..
Ik zal erop letten :j

Ik denk dat ik stiekem als ik mijj loon binnen heb, gaan kijken voor lage Docs. Ik moet ze gewoon hebben hahaha

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 17:13

SammyFloor schreef:
Hi!

Ik ben al een tijdje opzoek naar dr. Martens Jamesone 1460 jungle boots in maat 39, maar kan ze nergens binnen Europa vinden.
Kunnen jullie me misschien helpen met waar ik ze kan krijgen?

Het zijn deze
[ Afbeelding ]

Ik zie ze ook niet (meer) op de officiële DM-site, dus ik ben bang dat ze niet meer verkrijgbaar zijn. Eventueel nog via E-Bay?

98xsophiex98

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 18:17

lisanne87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 19:09

Wauw, heel mooi!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 19:57

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 23:25

Die jungle boots <3 h&m had laatst knock offs, maar kan me voorstellen dat je liever de real deal hebt

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 12:21

Even een vraagje.. Er bestaan toevallig geen docs met army print?
Ben echt helemaal gek van dat printje en docs zouden het helemaal maken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 19:16

Oh my, ben helemaal verliefd geworden op deze:
https://www.invito.com/dames/veterschoe ... s-07213149

Nu kan ik op mijn huidige docs niet eens fatsoenlijk een dag lang lopen + ik zit tussen maat 36 en 37 in dus met lage schoenen lijkt me dat helemaal een drama, maar ze zijn zo mooi! <3 <3

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 19:27

Die heb ik Rebeccaa :D
Alleen dan in het blauw *\o/*