Verhuizen! Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

Re: Verhuizen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 10:14

Ik ben wel benieuwd naar voor en na foto's van jullie :D

Die wil ik straks ook maken als we gaan beginnen

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 12:55

Voor- en na foto's zijn zo leuk! Wij keken gisteren alle foto's nog eens terug en kwamen tot de conclusie dat we in 10 zaterdagen en nog wat avonden echt belachelijk veel hebben gedaan. Dan kan je je haast niet meer voorstellen dat nog maar kort geleden je keuken niet meer was dan een lelijke vloer en gestripte muren en 1000kg puin op de grond.

Qua gordijnen: offertes opvragen loont! Sommige winkels hebben maar weinig of geen maakkosten maar die zijn qua stof vaak duurder. En vice versa. Wij hebben uiteindelijk alles bij LB besteld, in verschillende weken. De vitrages toen daar een aanbieding voor was, rolgordijnen een week later met 20% korting, etc. Dus zolang je gordijnen niet stante pede nodig hebt zou ik rustig rondkijken en de aanbiedingen afwachten :).

Service LB is trouwens ook fijn. Een van de clipjes van onze gordijnen ging kapot bij het monteren. Ondanks dat het onze eigen fout was, kregen we gratis nieuwe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 14:47

Oeh Reusje leuk :D , ik dub nog over fotobehang ..

Plien af is wel zo leuk :j

Gordijnen is lastig , ik had paar gekregen en bij Kwantum voor de slaapkamer gehaald :)

Ik wacht nog af voor huisje , komt zo dichtbij ik stuiter elke dag ik wil zo graag een nieuwe sleutel hebben en naar ouderlijk dorp terug kunnen

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 17:17

Ik had ook van de kwantum gordijnen. Ben er na 3 jaar nog erg blij mee. Wij hebben sinds 16 maart de sleutel en gaan 16 mei over. Ook hier is er echt zoveel gedaan in redelijk korte tijd. We hebben eerst min of meer alles behalve de muren en de badkamer (oké ook een muur ) eruit gehaald. Nu zijn we de deurkozijnen aan t verven en morgen gaan we beginnen met behangen.

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-15 18:54

Wij hadden onze gordijnen bij de Kwantum vandaan met een kortingsactie. Prima kwaliteit en voor een mooie prijs!

Vandaag een telefonisch voorinspectie gehad. Die man liep gewoon een lijstje langs van hoe we dingen moeten achterlaten en ik kon er evt. vragen/opmerkingen over geven.
Wat wel echt waardeloos is, is dat er nu 2 mensen zijn wezen kijken, maar ze er allebei niet in wilden. Dat betekent dat we al het laminaat en tapijt er ook nog uit moeten halen vóór 1 mei. Tenzij er komende week toevallig nog kijkers zijn die het appartement wel willen en de vloeren willen overnemen, maar die kans ik klein denk ik.

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 19:34

Vraag je geld voor de vloeren? Vaak willen mensen er niet voor betalen als ze in de gaten hebben dat jij het er eigenlijk niet uit wil halen

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-15 20:18

Ja, maar tot nu toe hebben we nog geen concreet bedrag genoemd en hebben we gezegd dat we er een mooie prijs van kunnen maken als zij zeggen wat ze precies willen overnemen. Daar hadden die 2 kijkers wel oren naar, maar helaas hebben ze toch om andere redenen besloten om niet voor het appartement te gaan. Het is overigens huur. Wij zijn er per 1 mei vanaf, maar tot die tijd moeten we wel zelf mensen erin rondleiden die bij de makelaardij aangeven interesse te hebben. Tot nu toe is dat dus 2x gebeurd.

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 20:00

De gordijnen voor in de slaapkamer zijn besteld (bij de Leen Bakker). Ook een nieuwe bestekset, wasmanden en prullenbak op de kop geslagen bij de Blokker!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 11:19

Gisteren begonnen met behangen. Dat ging minder snel dan ik hoopte :') we hebben ongeveer 5 uur over 1 muur gedaan :+ t was wel de lastigste muur met een kachel leiding en een raamkozijn. We hopen er vandaag nog 3 af te krijgen.

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-15 14:44

Wow, dat is lang moonsparkle! Succes verder vandaag!

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 14:47

5 uur over 1 muur? Oeh haha dat beloofd nog wat! Succes : D

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 15:07

Zo dat is inderdaad lang, was het lastig behang kwa print of?

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 17:46

Pf ik vind behangen echt vreselijk haha. Verven is veel leuker :p

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 00:16

moonsparkle schreef:
Gisteren begonnen met behangen. Dat ging minder snel dan ik hoopte :') we hebben ongeveer 5 uur over 1 muur gedaan :+ t was wel de lastigste muur met een kachel leiding en een raamkozijn. We hopen er vandaag nog 3 af te krijgen.

Dat duurde lang _O-

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 06:44

We zijn beide ook heel perfectionistisch :o en dat we dus bij 4 van de 6 banen zaten van hoe gaan we dit doen met deze hoeken? :') moet wel zeggen dat de andere muren nu wat sneller gingen gisteren twee muren van 3 meter gedaan waarvan 1 muur met patroon in 7 uur.nog 1 muur in die slaapkamer en nog 4 in een andere en nog een stukje op de gang. 1 kamer laten we nog even leeg.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 09:03

Wij hebben zaterdag de hele woonkamer geverfd. Wilden het eerst in de zomer doen, maar ik wil ook graag een buffetkast en als zo'n ding eenmaal staat schuif je hem niet even aan de kant.. Dus we hebben toch maar moed verzameld en een dagje flink doorgewerkt. Het houtwerk rondom de deuren was echt een ramp! De schuurmachine raakte het kozijn amper aan of hele stukken lak vielen er al af :'). Dat moest dus allemaal 2x worden gelakt.
We waren om 10u begonnen en rond 20u klaar :7 nu nog de hal en slaapkamers en dan ben ik het klussen zat!

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 11:01

Getver, weer een leuk huis gezien maar ook weer met erfpacht. Ik heb dan het idee dat je je eigen huis aan het huren bent.

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 11:23

Balen Kohtje, ik zou daar persoonlijk ook nooit voor willen kiezen.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 11:29

Oh plien jakkes haha. Maar nu ziet het er allemaal weer mooi uit?

Ik zie net dat de gamma netjes de korting van mn laminaat heeft terug gestort. Fijn! Was al bang dat ik daar weer 6x achteraan moest bellen maar dat valt dus mee.

Vandaag nog even naar de ikea. Heb mn lijstje rond van wat ik moet hebben, wilde eigenlijk online bestellen maar 1 ding van mn lijstje (mn bed) kan alleen in de winkel besteld worden. Zucht.
Verder op mn to do lijsje vandaag: kledingkast uitzoeken en opruimen. Lees: zeker de helft weg gooien want het past er niet in.

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 11:35

We hebben het weekend ook nog het een en ander gehaald; Bestekset (6 persoons), wasmanden, rookmelders, prullenbak en een nieuwe douche.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 11:38

Oeh lekkere douchekop!

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 13:48

Wij hebben dit weekend 4 eetkamerstoelen gekregen, mooie zwarte lederen en een BBQ voor buiten.
Onder de stoelen staan wel wieltjes, die gaan we eronder uit halen en vervangen door gewone voetjes.

Dit weekend zijn we nog eens gaan kijken ivm parkeren en omheining en indeling etc.
Heb op internet een industriële schuifpoort gevonden van 4meter. Net mailtje voor gestuurd omdat er geen telefoonnummer bij stond (begrijp ik niet als je iets wilt verkopen). Hopelijk snel antwoord want ze zou ideaal zijn.

Verder omheinen wordt het eerste werkje, zodat de honden los kunnen (dus een poort is ook wel belangrijk :D)

Een Amerikaanse koelkast staat nog op het lijstje.
En we kijken uit naar een containerunit voor extra opslag totdat we komen aan bijbouwen.

Edit: Ik wist zelfs niet dat je online kon bestellen via IKEA? Ik dacht dat je enkel een verlanglijstje kon maken, of is dat recent vernieuwd? Of kan het wel via NL en niet in BE?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 14:09

Dat kon al langer, wij hebben 1,5 jaar geleden nog wat besteld bij ikea

Mocht iemand interesse hebben wij hebben nog:
*Minimaal 90 m2 laminaat bruin/grijs
*Eettafel 1.80 x 90 wit met 4 leden stoelen bruin
*Eettafel 2.10 x 100 met 4 rieten stoelen bruin
*dressoir wit 1.80
*dressoir geschilderd 1.20
*tv meubel wit met mandjes 1.10
*laminaat donker bruin tussen de 40 en 80 m2
*Gasstel 4 pitten net oven