verkracht door mijn collega

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 16:25

Meis je bent niet dom. Ik Zou het zelfde hebben gedaan. Als diegene zijn of haar hart moet luchten. Vrienden staan 24/7voor elkaar klaar vind ik

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 16:26

KoudbloedKim schreef:
Rocamor, ten eerste vind ik het niet gepast om te gaan speculeren over het verhaal van de dader, want dat is hij in mijn ogen wel.
Ten tweede, mocht het zo zijn gegaan, vind ik nog ongehoord om door te gaan!

Jeetje..je vraagt erom!
Je vraagt aan mij wat t nut is van de andere verhaal kant..

Dat voorbeeld word nu gegeven!

Anoniem

Re: verkracht door mijn collega

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 16:27

Ik vraag om een voorbeeld waarin het goed te praten is wat hij heeft gedaan, dat is er wat mij betreft niet!

TS, ga jezelf niet dom vinden en probeer je ook iets aan te trekken van de mensen die je wel steunen in dit topic!

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 16:29

En daarbij. Vind ok niet dat ts het ,uitlokte' wat er eerder in topic gezegt is,
Want je mag toch zelf weten hoe je je bezoek ontvangt. Of deur opent. Hij had gewoon van haar af moeten blijven

Dikke knuf. Ts

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 16:32

Ach meisje toch :(:) De enige die hier dom is geweest is hij..

Je hoeft de reacties ook helemaal niet (al) te lezen, neem desnoods contact op via pb met een paar bokkers waar jij je goed bij voelt. Dan kun je lekker je verhaal kwijt zonder gedoe :)

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 16:33

werkschaduw schreef:
blijkbaar heeft niemand hier vrienden die s nachts altijd welkom zijn als ze je nodig hebben. laat maar ik heb het gehad. bevestigt het alleen maar meer voor mij dat ik dom ben geweest. mijn baas is helaas niet de baas van het hele bedrijf . ik werk als een koerier op een loods waardoor er dus meerdere "bazen" rondlopen. De baas de hoogste dus. weet van niks

Iemand die je vertrouwt als een vriend ga je toch niet ineens wantrouwen vanwege een tijdstip?! Dat vind ik juist paranoïde. Iemand kan ook om 7 uur 's avonds verkeerde intenties hebben...

Ik hoop dat je de stap durft te zetten om naar slachtofferhulp te gaan. Percy die in dit topic heeft gereageerd is slachtofferhulp verlener, haar kun je een PB sturen. Dit topic hoef je verder niet te lezen, staat toch niet zoveel relevants in.

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 16:34

TS, je hebt gelukkig weer gereageerd. Er wordt gesuggereerd dat je dit topic hebt geopend als een schreeuw om hulp. Er is niemand op bokt die je hierin kan helpen. Wel zijn er al een heleboel waardevolle adviezen gegeven. Haal die er uit en kijk welke je kunt/wilt gebruiken. Ik wens je heel veel sterkte hierin.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 16:38

werkschaduw schreef:
blijkbaar heeft niemand hier vrienden die s nachts altijd welkom zijn als ze je nodig hebben. laat maar ik heb het gehad. bevestigt het alleen maar meer voor mij dat ik dom ben geweest. mijn baas is helaas niet de baas van het hele bedrijf . ik werk als een koerier op een loods waardoor er dus meerdere "bazen" rondlopen. De baas de hoogste dus. weet van niks

Ts, misschien is het ook beter dat je niet meer reageert, je zegt dat hij een goede vriend is en in nood laat je die niet buiten staan. Hij belde voor een pilsje en een filmpje, geen noodgeval dus. Word handtastelijk, dat doet een goede vriend niet ten minste mijn vrienden niet. Ik snap heel goed dat je vertrouwen zwaar beschaamd is maar professionele hulp zoeken is nu beter want uit alles wat je zegt blijkt dat je jezelf als enige schuldige ziet. En dat is bij ongewenste contacten nooit de schuld van het slachtoffer, naief ben je zeker maar misschien ben je juist daarom wel het slachtoffer geworden.

Sybelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 16:38

werkschaduw schreef:
laat maar ik heb het gehad. bevestigt het alleen maar meer voor mij dat ik dom ben geweest.

Meid, al had je naakt door de kamer gedanst met twee kwasten aan je tepels. Of zelfs met je instemming samen in bed gelegen. Nee is nee.
Je werk ga je niet je hele leven hebben. Het machteloze gevoel door deze situatie wel. Doe aangifte en laat je helpen door de mensen die je daarbij aangeboden worden. Echt hoor, de rest van je leven is belangrijker dan dat mogelijke rotmoment op je werk.
En dan nog. Jouw collega's zijn mannen. Maar die hebben ook zussen/moeders/vriendinnen. Dat ze man zijn zegt niet dat ze automatisch jouw verhaal niet begrijpen.
:(:)

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 16:39

doezel2 schreef:
En daarbij. Vind ok niet dat ts het ,uitlokte' wat er eerder in topic gezegt is,
Want je mag toch zelf weten hoe je je bezoek ontvangt. Of deur opent. Hij had gewoon van haar af moeten blijven
blijven

Dit is ook helemaal niet zo gezegd (of nouja 1 iemand drukte zichzelf niet zo handig uit maar heeft dit later verbeterd) er werd alleen gesuggereerd dat hij dit eventueel tegen haar zou kunnen gebruiken in een rechtszaak.. Een tegenpartij zal altijd dingen proberen te verzinnen om strafvermindering te krijgen.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 16:39

TS je geeft wel je identiteit weg. Ik weet niet of dat je uitmaakt, maar na je eerste bericht had ik al vermoedens en nu weet ik het zeker. Misschien wat informatie weghalen als je niet wil dat anderen weten wie je bent?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 16:40

Meis, heel veel sterkte en neem contact op met slachtofferhulp. Zij zullen je niet veroordelen, maar willen jou helpen.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 16:40

Wat word er hier onwijs k*t gereageerd!!! -:(- _-:(

Lieve ts, je bent niet dom! :(:) Dit is NIET NEVER NOOIT jou schuld! Laat je dit niet aanpraten! Jij vertrouwde hem en hij heeft er echt onwijs misbruik van gemaakt! Dat is hem aan te rekenen, jou niet!

Ik heb ervaring met slachtoffer hulp, weliswaar niet vanwege een verkrachting maar vanwege mishandeling en heb dit als zeer aangenaam ervaren. Je kan dit geheel anoniem houden, niemand hoeft erbij betrokken te raken, je hoeft geen aangifte te doen als je dat niet wil en je krijgt zeker een opmerkingen zoals hier op bokt naar je hoofd waar je nu echt niet op zit te wachten. Echt waar, doe dat voor jezelf. Ook als je er nog niet echt over kan praten kunnen ze je ondersteunen in het omgaan met de angst, en de beschadiging van je vertrouwen in jezelf en andere mensen. Dit kan geheel zonder dat jij het hele verhaal hoeft te doen!
Laat bokt niet jou woorden verdraaien of 50x wegen of het wel waar is. Hij was een vriend en hij heeft een aantal grote fouten op rij gemaakt. HIJ niet jij!
Als je wilt praten staat mijn pb altijd open! :(:)
Laatst bijgewerkt door leonie87 op 13-03-15 16:42, in het totaal 1 keer bewerkt

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 16:41

Jeetje TS, ik heb ook vrienden die midden in de nacht rustig binnen komen lopen en altijd welkom zijn... Dus snap het als dit voor jou een goede vertrouwde vriend was. Wel vind ik het schandalig dat hij ondanks jouw afwijzingen toch gewoon door ging. Ik zou als ik jou was toch aangifte doen, hoe moeilijk dit ook is, al doe je dit alleen maar om het voor andere meisjes te voorkomen. Heel veel sterkte en je mag me altijd PB'en

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 16:42

Wat ik me nog wel afvraag; heeft jouw baas nog plannen om hier meer mee te doen? Lijkt me toch niet dat dit nu afgedaan is voor hem, of heb je dat idee wel?

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 16:42

werkschaduw schreef:

Als je iets niét bent, is het wel dom! -O- Weet dat, ondanks de verwoording van sommige berichten, dat er 13 pagina's mensen zijn die hier achter je staan!

emil01

Re: verkracht door mijn collega

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 16:45

Waarom zou een pyama meer uitnodigend zijn, dan bijvoorbeeld een minirok. Alsof iedere vrouw die in een minirok rondloopt, erom vraagt om verkracht te worden? Daar is iedereen het toch ook al over eens? Een pyama is ook kleding, ze is aangekleed en hij heeft gewoon van haar af te blijven als ze nee zegt. TS nogmaals, zoek hulp, probeer dit niet alleen te verwerken! Het is verschrikkelijk als je vertrouwen zo beschaamd wordt, terwijl je die persoon zelfs al die tijd hebt geholpen met een luisterend oor!

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 16:52

TS, fijn om toch wat reacties van je te zien. Ik vreesde al dat dit zou gebeuren: jij zit nu helemaal niet te wachten op iemand die zegt dat je naïef bezig bent geweest, jij zit nu te wachten op een schouder en een beetje steun en eventueel goede adviezen.

Ik wil toch aan alle 'naïef' posters vragen of ze dit ook face to face zouden zeggen wanneer hun beste vriend/ vriendin met dit verhaal voor de deur staat.

Ik heb zelf in een soortgelijke situatie gezeten en ik kan je vertellen, toen ik het eenmaal durfde te delen, had ik helemaal geen behoefte in reacties als: 'ja, je was best naïef'. Mijn schuldgevoel was al groot zat, dan hoeft dat niet ook nog eens extra aangepraat te worden.

Ik wil je toch met klem adviseren om in elk geval hulp te zoeken die voor jouw gevoel goed bij je past, dit kan zijn bij je huisarts, bij slachtofferhulp, bij goede vrienden, misschien zelfs bij een vertrouwenspersoon op het werk?
Kijk waar jij je het prettigst bij voelt. Belangrijkste in deze zaak is dat jij in de toekomst jezelf kan aankijken in de spiegel zonder dat je constant aan dit voorval herinnert wordt, hiervoor hoef je geen aangifte te doen.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 16:56

SpeechLess schreef:
Wat ik me nog wel afvraag; heeft jouw baas nog plannen om hier meer mee te doen? Lijkt me toch niet dat dit nu afgedaan is voor hem, of heb je dat idee wel?

Weet niet of de baas er iets aan kan doen, het is gebeurd in de privé-sfeer, niet op het werk. En er is ook nog een andere kant van het verhaal.
Denk niet dat het een legale reden is om iemand te ontslaan.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 17:01

Ik voelde het ook al aankomen dat TS niet meer zou willen reageren dus ik hoop vooral dat de bokkers erg blij met zichzelf zijn die zo hard en denigrerend aan het praten waren. De enige uitlaatklep die TS op dit moment had is nu naar de knoppen geholpen. Schandalig.

TS, meid, laat je niets aanpraten. Je collega heeft jouw privacy geschonden op een manier die je niemand toewenst. Jij hebt GEEN ENKELE aanleiding gegeven tot deze daad. Als er iemand zich dom moet voelen is dat dat stuk stront wel. Laat hem niet je leven afpakken en zoek zsm hulp. Ik hoor meerdere bokkers hier over slachtofferhulp, dat lijkt mij een hele goede. Dan hoef je nog even niet aan aangifte te denken (al zou ik dat wel adviseren) maar kun je naar gerichte oplossingen zoeken waar JIJ je goed bij voelt. Want dàt is nu even het belangrijkste.

NatasjavE

werkschaduw schreef:

Jij bent niet niet dom, hij heeft misbruik van jou gemaakt. Hij is diegene die fout is. Jij niet.

Zoek inderdaad slachtoffer hulp op. Zij kunnen je helpen dit te verwerken en zo nodig de juiste stappen nemen om hem te straffen. Je huisarts kan je ook helpen. En heeft beroeps geheim.

Jou leidinggevende zou ook stappen moeten ondernemen.
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 13-03-15 17:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Majabeestje

Meid, trek je alsjeblieft niks aan van al die negatieve reacties. Als het om hun zusje of goede vriendin was gegaan, hadden ze heel anders gereageerd. Maar op een forum kan je zo lekker zeiken.

Ik vind slachtofferhulp een hele goede, zie je het wel zitten ok daar je verhaal te doen?
Je hebt het toch aan 2 vriendinnen verteld? Misschien wil een van hun mee om je te steunen.
Zet hem op.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 17:02

Hhilde schreef:
TS je geeft wel je identiteit weg. Ik weet niet of dat je uitmaakt, maar na je eerste bericht had ik al vermoedens en nu weet ik het zeker. Misschien wat informatie weghalen als je niet wil dat anderen weten wie je bent?

Dat was ook de reden waarom ik eerder zei dat je dit soort dingen niet op Internet moet kwakken.

Wellicht doet ts er het beste aan een mod te vragen dit gehele topic te verwijderen.
Eens op Internet altijd op Internet.

TS Neem vandaag nog contact op met slachtofferhulp, van daar uit kunnen ze je vast verder helpen.
Aangifte lijkt me echt raadzaam en stap ook naar de baas van je bedrijf. Je bent nu in een onthoudbare werksituatie gekomen en vroeg of laat komen ze er toch wel achter.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 17:04

friendly schreef:
Ik voelde het ook al aankomen dat TS niet meer zou willen reageren dus ik hoop vooral dat de bokkers erg blij met zichzelf zijn die zo hard en denigrerend aan het praten waren. De enige uitlaatklep die TS op dit moment had is nu naar de knoppen geholpen. Schandalig.

TS, meid, laat je niets aanpraten. Je collega heeft jouw privacy geschonden op een manier die je niemand toewenst. Jij hebt GEEN ENKELE aanleiding gegeven tot deze daad. Als er iemand zich dom moet voelen is dat dat stuk stront wel. Laat hem niet je leven afpakken en zoek zsm hulp. Ik hoor meerdere bokkers hier over slachtofferhulp, dat lijkt mij een hele goede. Dan hoef je nog even niet aan aangifte te denken (al zou ik dat wel adviseren) maar kun je naar gerichte oplossingen zoeken waar JIJ je goed bij voelt. Want dàt is nu even het belangrijkste.

Als bokt de enige uitlaatklep is die er is is er toch iets goed mis.
En hier blijven hangen gaat niks oplossen.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 17:08

Cowgirl schreef:
friendly schreef:

Als bokt de enige uitlaatklep is die er is is er toch iets goed mis.
En hier blijven hangen gaat niks oplossen.

TS voelde zich fijn bij bokt als uitlaatklep en voelde zich zoals ik het las niet in staat om daadwerkelijk hulp te zoeken. Dus ja, het is ENORM schandalig dat dat platform nu wordt ontnomen. Het lost dan niks op nee, maar als TS zich er fijn bij voelt..