Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
miccamaaike schreef:Relaxed, dat klopt niet meer, die regels zijn veranderd. Ook voor toeslagpartner moet je een samenlevingscontract hebben. (of een kind samen, of een huis samen oid)
Je wordt dus niet meer zomaar toeslagpartners.
Oh en ook als je samen een kind hebt, of met een kind intrekt met de ander
maar ik weet niet of dat van toepassing is
_Bloem_ schreef:Hmmm ik heb mijn aangifte deze avond ingevuld en verstuurd.
Vorig jaar moest ik 150 euro bijbetalen en nu kwam er uit dat ik 1200 euro terug ga krijgen!
Zou erg fijn zijn natuurlijk maar ik heb grote twijfels of ik het wel goed heb gedaan.
Zo twijfel ik bijvoorbeeld of ik bij deze vraag geen ja maar nee had moeten invullen?
Aanvullende vragen
Naam***
Welke onderwerpen golden voor u in 2014?
Voorlopige aanslag 2014 gehad. Dit kan zijn:
- een voorlopige aanslag inkomstenbelasting en premie volksverzekeringen
- een voorlopige aanslag Zorgverzekeringswet
Ja
Voorlopige aanslagen 2014
Naam ****
Voorlopige aanslag
inkomstenbelasting en
premie volksverzekeringen
2014
Betaald € 1.226
Voorlopige aanslag
Zorgverzekeringswet 2014
Op mijn jaaropgave staat nergens premie volksverzekeringen maar wel Premie werknemersverzekeringen. Die heb ik dus ingevuld bij premie volksverzekeringen is dit wel correct?
Napie schreef:Wie weet dit:
-vorig jaar heb ik mij op het adres van mijn vriend ingeschreven omdat ik in een recreatiewoning woonde en daar niet kon inschrijven. Gaat dit problemen geven? Hij is immers niet mijn fiscale partner.
- vorige aangifte heb ik alle tandartskosten die ik heb voor mijn beugel ingevuld en daar ook een bedrag voor teruggekregen. Toch twijvel ik altijd nog of dit juist was. Wie weet het?
purny schreef:O jammer dat ik hem nu al heb verstuurd. Heb een hoop tandartskosten gemaakt(kaakchirurg) en zo voorts. Ga het allemaal onthouden voor volgend jaar
veerledec schreef:_Bloem_ schreef:Hmmm ik heb mijn aangifte deze avond ingevuld en verstuurd.
Vorig jaar moest ik 150 euro bijbetalen en nu kwam er uit dat ik 1200 euro terug ga krijgen!
Zou erg fijn zijn natuurlijk maar ik heb grote twijfels of ik het wel goed heb gedaan.
Zo twijfel ik bijvoorbeeld of ik bij deze vraag geen ja maar nee had moeten invullen?
Aanvullende vragen
Naam***
Welke onderwerpen golden voor u in 2014?
Voorlopige aanslag 2014 gehad. Dit kan zijn:
- een voorlopige aanslag inkomstenbelasting en premie volksverzekeringen
- een voorlopige aanslag Zorgverzekeringswet
Ja
Voorlopige aanslagen 2014
Naam ****
Voorlopige aanslag
inkomstenbelasting en
premie volksverzekeringen
2014
Betaald € 1.226
Voorlopige aanslag
Zorgverzekeringswet 2014
Op mijn jaaropgave staat nergens premie volksverzekeringen maar wel Premie werknemersverzekeringen. Die heb ik dus ingevuld bij premie volksverzekeringen is dit wel correct?
Nee, als ik je goed begrijp heb je de premies die zijn ingehouden op je loon, ingevuld bij de vraag of je een voorlopige aanslag inkomstenbelasting hebt gehad? Dat is niet correct. Het moet bij die vraag gaan om een echte aanslag inkomstenbelasting/premies volksverzekeringen. De ingehouden premies zijn als het goed is vooringevuld in je aangifte. Eventuele voorlopige aanslagen overigens ook.
! Ik pas het meteen even aan, gelukkig kan dat nog. Plien91 schreef:Als je geen brief hebt ontvangen kan je het erop wagen om geen aangifte te doen. Kans is dan wel groot dat je later in het jaar alsnog een brief krijgt dat je aangifte moet doen.
Eenzelfde situatie hebben wij vorig jaar gehad. Accountant heeft toen aangeraden om geen aangifte te doen zolang we geen brief kregen. Maar toen we de brief over de definitieve huurtoeslag kregen, volgde ook de brief dat we alsnog (in november) aangifte moesten doen. En dokken.

en op 1 jaar na heb ik tot nu toe gelukkig altijd geld terug gekregen
Hallo vakantie! veerledec schreef:Ik weet van twee zaken:
1: onterechte vinkjes bij de kapitaalverzekeringen
2: er gaat is mis met de aftrek levensonderhoud kinderen als je een fiscaal partner hebt.
De eerste zou al gerepareerd moeten zijn, dus ze zullen de tweede bedoelen. Is ook in het nieuws geweest, dus voor details kan je beter even googlen. Ik zit nu via mn telefoon dus doe het even uit mn hoofd.
Citaat:Bij een andere groep belastingplichtigen vergeet het programma de werkbonus mee te nemen. Dat is een belastingkorting voor oudere werknemers met een laag inkomen.