inkomstenbelasting aangifte 2014

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: inkomstenbelasting aangifte 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 16:08

Maar voor eventuele toeslagen heeft het wel invloed, toeslagpartner ben je al als je langdurig samenwoont (dus op 1 adres)

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 16:18

Oke, ff checken.. Ik heb loonheffingskortingdinges niet aangehad in 2014 (wel gewerkt).
Dan klopt het dat ik wat centjes terug krijg toch?

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 16:20

Ja

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 17:35

Relaxed, dat klopt niet meer, die regels zijn veranderd. Ook voor toeslagpartner moet je een samenlevingscontract hebben. (of een kind samen, of een huis samen oid)
Je wordt dus niet meer zomaar toeslagpartners.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 17:49

miccamaaike schreef:
Relaxed, dat klopt niet meer, die regels zijn veranderd. Ook voor toeslagpartner moet je een samenlevingscontract hebben. (of een kind samen, of een huis samen oid)
Je wordt dus niet meer zomaar toeslagpartners.

Ok dat zou kunnen idd, toen het voor ons eventueel aan de orde was was het nog zo.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 17:50

Klopt, maar is paar jaar geleden veranderd.
Gelukkig voor mij, want scheelt mij een hoop geld! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 17:51

Ik snapte al nooit waarom mijn vriendin nog zorgtoeslag kreeg, maar vandaar :+

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 18:30

Wij hebben geen recht op toeslagen dus dat is al niet van toepassing. Iemand die nog verstand heeft van de zorgkosten?

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 22:34

Kijk ook even naar je pensioenfonds, als je daar voor bent aangemeld als partners dan ben je voor de fiscus ook partner. Weet niet of dat automatisch gaat, lijkt mij niet :+ Oh en ook als je samen een kind hebt, of met een kind intrekt met de ander :j maar ik weet niet of dat van toepassing is :=

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 23:39

Allemaal niet van toepassing

_Bloem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 02:07

Hmmm ik heb mijn aangifte deze avond ingevuld en verstuurd.
Vorig jaar moest ik 150 euro bijbetalen en nu kwam er uit dat ik 1200 euro terug ga krijgen!
Zou erg fijn zijn natuurlijk maar ik heb grote twijfels of ik het wel goed heb gedaan.
Zo twijfel ik bijvoorbeeld of ik bij deze vraag geen ja maar nee had moeten invullen?

Aanvullende vragen
Naam***
Welke onderwerpen golden voor u in 2014?
Voorlopige aanslag 2014 gehad. Dit kan zijn:
- een voorlopige aanslag inkomstenbelasting en premie volksverzekeringen
- een voorlopige aanslag Zorgverzekeringswet
Ja
Voorlopige aanslagen 2014
Naam ****
Voorlopige aanslag
inkomstenbelasting en
premie volksverzekeringen
2014
Betaald € 1.226
Voorlopige aanslag
Zorgverzekeringswet 2014

Op mijn jaaropgave staat nergens premie volksverzekeringen maar wel Premie werknemersverzekeringen. Die heb ik dus ingevuld bij premie volksverzekeringen is dit wel correct?

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 10:21

_Bloem_ schreef:
Vorig jaar moest ik 150 euro bijbetalen en nu kwam er uit dat ik 1200 euro terug ga krijgen!
Zou erg fijn zijn natuurlijk maar ik heb grote twijfels of ik het wel goed heb gedaan.
Zo twijfel ik bijvoorbeeld of ik bij deze vraag geen ja maar nee had moeten invullen?

Aanvullende vragen
Naam***
Ja
Naam ****
Voorlopige aanslag
inkomstenbelasting en
2014
Betaald € 1.226
Voorlopige aanslag
Zorgverzekeringswet 2014

Op mijn jaaropgave staat nergens premie volksverzekeringen maar wel Premie werknemersverzekeringen. Die heb ik dus ingevuld bij premie volksverzekeringen is dit wel correct?

Nee, als ik je goed begrijp heb je de premies die zijn ingehouden op je loon, ingevuld bij de vraag of je een voorlopige aanslag inkomstenbelasting hebt gehad? Dat is niet correct. Het moet bij die vraag gaan om een echte aanslag inkomstenbelasting/premies volksverzekeringen. De ingehouden premies zijn als het goed is vooringevuld in je aangifte. Eventuele voorlopige aanslagen overigens ook.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 10:24

Napie schreef:
Wie weet dit:
-vorig jaar heb ik mij op het adres van mijn vriend ingeschreven omdat ik in een recreatiewoning woonde en daar niet kon inschrijven. Gaat dit problemen geven? Hij is immers niet mijn fiscale partner.

- vorige aangifte heb ik alle tandartskosten die ik heb voor mijn beugel ingevuld en daar ook een bedrag voor teruggekregen. Toch twijvel ik altijd nog of dit juist was. Wie weet het?

Waarom twijfel je? Onvergoede tandartskosten zijn aftrekbaar, voor zover ze boven je drempel komen en zolang ze niet zien op je eigen risico.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 10:29

O jammer dat ik hem nu al heb verstuurd. Heb een hoop tandartskosten gemaakt(kaakchirurg) en zo voorts. Ga het allemaal onthouden voor volgend jaar

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 10:32

purny schreef:
O jammer dat ik hem nu al heb verstuurd. Heb een hoop tandartskosten gemaakt(kaakchirurg) en zo voorts. Ga het allemaal onthouden voor volgend jaar

Tot het moment dat er een definitieve aanslag wordt opgelegd, kan je je aangifte gewoon opnieuw insturen. Kaakchirurg is wel met eigen risico denk ik? Let daar dan wel even op.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 10:33

O ja das waar.

_Bloem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 17:21

veerledec schreef:
_Bloem_ schreef:

Aanvullende vragen
Naam***
Ja
Naam ****
Voorlopige aanslag
inkomstenbelasting en
2014
Betaald € 1.226
Voorlopige aanslag
Zorgverzekeringswet 2014

Nee, als ik je goed begrijp heb je de premies die zijn ingehouden op je loon, ingevuld bij de vraag of je een voorlopige aanslag inkomstenbelasting hebt gehad? Dat is niet correct. Het moet bij die vraag gaan om een echte aanslag inkomstenbelasting/premies volksverzekeringen. De ingehouden premies zijn als het goed is vooringevuld in je aangifte. Eventuele voorlopige aanslagen overigens ook.

Bedankt voor je antwoord en de uitleg :)! Ik pas het meteen even aan, gelukkig kan dat nog.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 17:54

Plien91 schreef:
Als je geen brief hebt ontvangen kan je het erop wagen om geen aangifte te doen. Kans is dan wel groot dat je later in het jaar alsnog een brief krijgt dat je aangifte moet doen.
Eenzelfde situatie hebben wij vorig jaar gehad. Accountant heeft toen aangeraden om geen aangifte te doen zolang we geen brief kregen. Maar toen we de brief over de definitieve huurtoeslag kregen, volgde ook de brief dat we alsnog (in november) aangifte moesten doen. En dokken :').

Het klopte allemaal helaas wel, te weinig belasting betaald dit jaar. :P
Maar ik zie idd wel of er nog een brief komt, hopen van niet. En dan spaar ik alvast wel voor het geval er nog wel een brief op de mat valt. :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 17:56

Ik doe elk jaar aangifte. Brief of niet

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 17:58

Ja hier ook :j en op 1 jaar na heb ik tot nu toe gelukkig altijd geld terug gekregen :)

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 18:17

Misschien weet iemand hier dit, mijn schoonouders zeggen dat er een fout in het systeem zit en dit na 14 maart verholpen zou zijn. Iemand daar iets van gehoord? Vind t zo raar dat daar verder niets van staat aangegeven..

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 00:21

Ik weet van twee zaken:
1: onterechte vinkjes bij de kapitaalverzekeringen
2: er gaat is mis met de aftrek levensonderhoud kinderen als je een fiscaal partner hebt.
De eerste zou al gerepareerd moeten zijn, dus ze zullen de tweede bedoelen. Is ook in het nieuws geweest, dus voor details kan je beter even googlen. Ik zit nu via mn telefoon dus doe het even uit mn hoofd.

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 09:39

Mijn man en ik krijgen flink wat geld terug. (€3000)
Ik hoop dat het klopt, heb mijn vader er ook nog naar laten kijken, en alles was goed ingevuld.
Maar je gaat zo twijfelen omdat het bedrag zo hoog is :P

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 10:44

Mijn ex en ik krijgen samen 2500 terug, woehoej :D Hallo vakantie!

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 11:09

veerledec schreef:
Ik weet van twee zaken:
1: onterechte vinkjes bij de kapitaalverzekeringen
2: er gaat is mis met de aftrek levensonderhoud kinderen als je een fiscaal partner hebt.
De eerste zou al gerepareerd moeten zijn, dus ze zullen de tweede bedoelen. Is ook in het nieuws geweest, dus voor details kan je beter even googlen. Ik zit nu via mn telefoon dus doe het even uit mn hoofd.

Nog één gevonden:
Citaat:
Bij een andere groep belastingplichtigen vergeet het programma de werkbonus mee te nemen. Dat is een belastingkorting voor oudere werknemers met een laag inkomen.