Aaaaah... het toppunt van asociaal parkeren!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Love_Laugh

Re: Aaaaah... het toppunt van asociaal parkeren!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 18:27

Verschrikkelijk. Hier is dat ook zo! Veelste weinig plekken voor het aantal huizen en bijna iedereen heeft 2 auto's. :') Dus de meeste auto's staan vaak kei onhandig geparkeerd.

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 21:54

Is die man niet gewoon heel slecht in in- en uitparkeren? Dat 'ie het gevoel heeft veel ruimte nodig te hebben.. Mijn vriend heeft dat ook een beetje :+ Maar hier hebben we geen parkeerplaatsen tekort, dus maakt het niet echt uit.
Wel heel frustrerend kan ik me voorstellen :j Vooral als je dan een stuk verderop moet gaan staan, terwijl je gewoon weet dat het had kunnen passen.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 21:57

Nee helaas Speechless, was het maar waar :') Hij is er al vaker op aangesproken door mensen hier uit de straat, maar het is echt bewust zo parkeren.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 22:42

jemig die parkeert inderdaad wel heel ruim..

die voelt zich erdan scijnbaar goed bij omm na aangesproken te zijn gewoon door te gaan mt zo te parkeren.

bij mijn ouderlijke huis wonen we met 3 (rijtjes)huizen in een doodlopend stukje de nieuwe buren op de hoek parkeren harstikke scheef ipv netjes langs de stoep vaak ook nog dwars voor onze deur.. zodat buurman nummmer drie niet meer voor zijn huis kan parkeren.
ik ben al jaren uit huis ondertussen hebben ze een garage erbij maar parkeren ze nog harstikke scheef met hun tweede auto :')

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 10:00

Als iemand bewust zo asociaal parkeert zou ik mijn auto er bewust heel strak tegenaan zetten. Gewoon 2 cm ertussen aan de voorkant. Kinderachtig, maar gewoon terug pesten.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 10:03

Ik riep dat ook al Goof, als we nou 2 Smartjes hadden dan konden we ze voor en achter dwars parkeren :)) Helaas heeft de beste man zijn auto weinig nodig, hij staat gerust een week zo geparkeerd. Mijn vader heeft het trouwens al eens gedaan, maar iedereen heeft hier dagelijks zijn auto nodig behalve die man :=

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 10:07

Tja, parkeren is een vak... niet twee vakken...

Ik erger me soms ook groen en geel aan het parkeergedrag van anderen. Heb voorheen ook weleens met krijt een lijntje om de andere auto gezet. Dat was nog toen ik op kantoor werkte en er steevast iemand dubbel parkeerde. Ben naar buiten gelopen, heb met krijt de plek van de auto omlijnd en ben weer verder met mijn werk gegaan. Vanaf toen stond die auto elders geparkeerd, ook al was er meer dan genoeg plek voor het pand. :D

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 10:13

Ooh praat me er niet van. Ik snap niet wat er moeilijk is aan parkeren. Ik draai elke auto zo overal in. Mijn buurman heeft een kleine auto en dat duurt eeuwen voor ie geparkeerd staat. En dan niet eens in een vak, maar in twee vakken. En dan zit er ook nog zo'n lawaaimotor in die auto, en scheurt ie keihard in een onoverzichtelijke woonwijk waar veel kleine kindjes wonen :\

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 10:21

Ghostattack schreef:
Ik riep dat ook al Goof, als we nou 2 Smartjes hadden dan konden we ze voor en achter dwars parkeren :)) Helaas heeft de beste man zijn auto weinig nodig, hij staat gerust een week zo geparkeerd. Mijn vader heeft het trouwens al eens gedaan, maar iedereen heeft hier dagelijks zijn auto nodig behalve die man :=

Dat is jammer, dan kan je hem niet dwars zitten nee }>

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 10:48

Ghostattack schreef:
Mag ik het topic omhoog schoppen? O:)

Wij hebben een dwarsligger bij ons in de straat wonen. Er is hier een enorm tekort aan parkeerplekken en als iedereen sociaal parkeert en rekening houdt met elkaar, kunnen alle auto's er prima staan. Helaas hebben we 1 iemand die bewust altijd zo parkeert dat er weinig meer bij past :roll: We weten dat het bewust is, want hij is er wel eens op aangesproken en het boeit hem vrij weinig..

[ [url=m/ReP92r.jpg]Afbeelding[/url] ]
Deze meneer stapt ook gerust uit om te kijken hoeveel ruimte hij inneemt, niet genoeg? Dat stapt ie terug in om hem zo neer te zetten dat hij de halve straat in beslag neemt 8)7
Overigens voor de duidelijkheid, op de parkeerplaats hierboven staan normaal 5 auto's (het is nog een stuk langer). Het zijn officieel plekken voor 3 auto's, maar iedereen parkeert al jaren zo dat er meer kunnen staan. Als alle 5 de auto's er staan kunnen de bewoners van die huizen er nog makkelijk langs met fiets/motor/scooter/etc.

En een duw geven met je auto werkt ook niet?
Wij hebben ook zo'n buurvrouw die graag ruim parkeert. Probleem er is plek in de straat voor 2 auto's per huis. Maar wij hebben er 3 en andere buren 4. Als we allemaal sociaal parkeren past het makkelijk. Na een vriendelijk verzoek om haar auto 2 meter naar voren te zetten, wat niet echt in de smaak viel. Weet ze nu dat het of strak parkeren is of mijn auto duwt die van haar naar voren.

Sindsdien gaat het stukken beter met parkeren

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 11:12

Ghostattack schreef:

Wij hebben een dwarsligger bij ons in de straat wonen. Er is hier een enorm tekort aan parkeerplekken en als iedereen sociaal parkeert en rekening houdt met elkaar, kunnen alle auto's er prima staan. Helaas hebben we 1 iemand die bewust altijd zo parkeert dat er weinig meer bij past :roll: We weten dat het bewust is, want hij is er wel eens op aangesproken en het boeit hem vrij weinig..

Deze meneer stapt ook gerust uit om te kijken hoeveel ruimte hij inneemt, niet genoeg? Dat stapt ie terug in om hem zo neer te zetten dat hij de halve straat in beslag neemt 8)7
Overigens voor de duidelijkheid, op de parkeerplaats hierboven staan normaal 5 auto's (het is nog een stuk langer). Het zijn officieel plekken voor 3 auto's, maar iedereen parkeert al jaren zo dat er meer kunnen staan. Als alle 5 de auto's er staan kunnen de bewoners van die huizen er nog makkelijk langs met fiets/motor/scooter/etc.

Zo'n buurman had ik ook. Het waren 3 huizen, wij woonde in het midden. Buurvrouw rechts geen probleem. Buurman links zette zijn auto altijd net zo dat ik er niet meer tussen kon. (En hij precies aan zijn voordeur uit kon stappen.) Nu zijn we verhuisd en houdt iedereen wel rekening ermee dat je voor je eigen deur kan parkeren.
De nieuwe bewoner van ons oude huis heeft de buurman er wel op aangesproken.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 11:17

Een smartje of motor erachter en strak ervoor parkeren was ook bij mij opgekomen. Vind het zo neerzetten zo flauw :(

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 11:22

Luz_ElenaE schreef:
Wij hebben ook zo'n buurvrouw die graag ruim parkeert. Probleem er is plek in de straat voor 2 auto's per huis. Maar wij hebben er 3 en andere buren 4. Als we allemaal sociaal parkeren past het makkelijk. Na een vriendelijk verzoek om haar auto 2 meter naar voren te zetten, wat niet echt in de smaak viel. Weet ze nu dat het of strak parkeren is of mijn auto duwt die van haar naar voren.

Bij mij had je elke keer de verzekering op je kap en nog een aangifte voor vluchtmisdrijf erbij.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 11:47

Luz_ElenaE schreef:
Ghostattack schreef:

Dit vind ik zelf een stapje te ver gaan. Wij hebben - net als jouw buurvrouw - één auto. Onze buren hadden er op een gegeven moment drie. Als je bedenkt dat wij bij ons niet zoveel parkeerruimte hebben en wij vaak genoeg onze auto in een ander deel van de wijk moesten zetten, omdat de buren zo nodig alle drie de auto's voor de deur wilden (en daarbij ook nog regelmatig over de lijnen parkeerden)... Zo'n actie hadden ze bij mij niet moeten doen. Oké, nu begrijp ik dat jouw buurvrouw nogal breed uit parkeert (wat ik dan weer niet doe: altijd binnen de lijnen en we hebben een kleine auto), maar dan nog vind ik het niet echt volwassen om dan op die manier je ruimte op te eisen. Waarom dan niet één van jullie auto's op een andere plek? Of is daar geen mogelijkheid in de wijk voor?

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 11:48

Nou moet ik zeggen... Sommige parkeervakken zijn ook wel heel erg klein :o
Wij hebben een dodge ram en wij parkeren altijd in het vak, maar het kan dus voorkomen dat diegene die naast ons willen staan een stuk krapper staan, of meer aan de zijkant zodat ze kunnen uitstappen.

Maar wij parkeren in ieder geval wel altijd in het vak :o

Bij ons in de straat is dus ook iemand die maar gewoon overal jaar auto neer gooit. Als de parkeervakken vol zijn zet ze hem gewoon in een van de 3 perkjes neer (of jij dan er langs kan met je auto is niet haar probleem) en anders midden op straat.
Zij heeft ook een kleine auto en staat gerust op 2 parkeerplaatsen :o

Wat mij dan weer uitdaagt om de auto er zo strak mogelijk naast te zetten zodat zij niet zo maar weg kan :')

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 12:09

Luz_ElenaE schreef:

Maar eigenlijk als je heel eerlijk zou zijn is het probleem niet haar parkeren maar het feit dat er zoals jij zegt bij jullie in de straat huizen zijn waar meer dan 2 auto's aanwezig zijn. En blijkbaar moet men zich dan aanpassen aan een gezin waar vier auto's zijn in een buurt waar er maar ruimte is voor 2 auto's per huis. Beetje omgekeerde wereld is mijn bescheiden mening.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 12:53

M_D_H schreef:
Nou moet ik zeggen... Sommige parkeervakken zijn ook wel heel erg klein :o
Wij hebben een dodge ram en wij parkeren altijd in het vak, maar het kan dus voorkomen dat diegene die naast ons willen staan een stuk krapper staan, of meer aan de zijkant zodat ze kunnen uitstappen.

Maar wij parkeren in ieder geval wel altijd in het vak :o

Bij ons in de straat is dus ook iemand die maar gewoon overal jaar auto neer gooit. Als de parkeervakken vol zijn zet ze hem gewoon in een van de 3 perkjes neer (of jij dan er langs kan met je auto is niet haar probleem) en anders midden op straat.
Zij heeft ook een kleine auto en staat gerust op 2 parkeerplaatsen :o

Wat mij dan weer uitdaagt om de auto er zo strak mogelijk naast te zetten zodat zij niet zo maar weg kan :')

Hier in de straat heeft ook een bewoner een Dodge Ram, maar die weet dat zijn auto eigenlijk te groot is voor de plekken hier en zet hem daarom bewust iets verderop in de wijk - waar wel plaats is zonder het anderen lastig(er) te maken. Dat vind ik echt top van hem. Toen wij nog een grotere auto hadden, parkeerden we hem ook bewust in het andere deel van de wijk. Dat werd toen ook enorm gewaardeerd.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 13:07

Hier maakt dat geen verschil, alle plaatsen zijn even groot, ook verderop in de wijk :+
Het parkeren gaat prima en iedereen kan goed uitstappen en instappen... Je moet alleen niet in het midden van je vak staan, maar wat meer aan de zijkant.

Het scheelt ook dat wij steeds 3 plaatsen naast elkaar hebben, dus dan zetten wij de dodge in het midden, zodat de andere bestuurders hun auto iets meer aan de zijkant kunnen zetten dan kan iedereen goed in en uitstappen :)

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 14:43

Ghostattack schreef:

Condoom onder zijn ruitenwisser leggen. Briefje erbij; Alstublieft, een gratis condoom! In de hoop dat je geen kinderen krijgt die net zo slecht parkeren als jij. :+

Is deze plek bij hem voor de deur? dan een keer lekker breed voor zijn deur parkeren dat hij zijn auto lekker ergens anders neer kan zetten :)

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 23:38

Wij hebben geen lijnen maar moeten file parkeren. Heerlijk want dan kunnen ze wat krapper staan. Breed parkerende buurvrouw is van het 3e huis wij het eerste andere buur met veel auto's het 4e. Je kan voor de deur parkeren of tegenover in het gras. Maar buurvrouw moet altijd per se voor haar deur parkeren waardoor er 1 auto achter haar past. Huis 2 moet dan hun auto's in het gras zetten of wij alles in het gras. Als zij 2 a 3 meter verder parkeert kunnen er wel 2 auto's krap tussen. Wij hebben er al 1 achter staan (geen parkeerplaats maar door gemeente gedoogd) andere 3 staan in de straat. 1 voor de deur en 2 in het gras. Huis 4 zet ze overal in de straat neer :') maar wel gewoon strak tegen elkaar

Maar buurvrouw vond die paar meters verder parkeren heel veel moeite, want dan kom je er niet meteen uit... we hebben nog eens overwogen om lijntjes te trekken maar het lijkt erop dat ze nu vaak genoeg is aangesproken op haar parkeergedrag door de straat

Flits__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 23:46

Toen ik vanochtend thuis kwam trof ik dit aan :')

Afbeelding

Kon hierdoor mijn auto daar niet meer kwijt dus moest hem aan de 'hoofdstraat' parkeren :P. Kon er wel hartelijk om lachen haha :D

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 13:01

Even iets heel geks of zie ik het verkeerd; maar die van jou had toch nog wel tussen die 2 auto's gepast? -:)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 13:05

Mwa dat zou toch een erg nipte zijn denk ik.. Dan sta je bumper aan bumper gok ik.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 13:08

Denk dat dat komt omdat ik dat hier in Nijmegen gewend ben :+ het is vaak óf zo parkeren, óf een rot eind moeten lopen :=

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 13:12

Flits__ schreef:
Toen ik vanochtend thuis kwam trof ik dit aan :')

[ [url=m/slI4Fb.jpg]Afbeelding[/url] ]

Kon hierdoor mijn auto daar niet meer kwijt dus moest hem aan de 'hoofdstraat' parkeren :P. Kon er wel hartelijk om lachen haha :D

Wij zagen laatst scootmobiel die op invalide plek voor supermarkt stond..