Ik leef in een zwijnenstal.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 15:10

Hmm... Ga ik straks mijn slaapkamer uitmesten of doe ik alles zondag...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 15:14

Eulogy schreef:
Helemaal geen terecht punt. Wat heeft een werkgever daar nou mee te maken?

Jij wilt niet weten hoe vaak werkgevers hun mogelijke werknemers van te voren googlen. Als ik hier als werkgever moet lezen dat iemand haar vuile was wekenlang op een stinkende berg laat liggen, de etensverpakkingen tijdenlang door de kamer laat slingeren (en het niet vreemd vind tussen de vliegen, muizen en ander ongedierte te leven) en dat er geregeld een penetrante stank in huis hangt, dan wil ik niet weten hoe het met de persoonlijke hygiëne is gesteld en hoe je met je eigen werkplek om gaat. Als je daar al geen discipline voor kunt opbrengen om je eigen spulletjes en huis netjes te houden, hoe wil je dat dan op je werk doen?

Echt verbazingwekkend hoe dit soort dingen allemaal heel naief worden neergeplempt.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 15:15

_O- Gelukkig zet niemand hier zijn naam neer en zul je dus ook met Googlen nooit of te nimmer bij dit topic uit komen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Ik leef in een zwijnenstal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 15:17

Of je zal maar op zoek zijn naar een nieuwe kamer. De (bokt)wereld is klein :+

Weilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 15:18

Tenzij je nieuwe werkgever net zo'n sloddervos is natuurlijk ;-) Die zitten er ook bij!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 15:20

Maar hebben jullie dan niet heel vaak dat je dingen gewoon weg moet gooien omdat het niet meer mooi is of kapot, juist omdat je er altijd zo'n bende van hebt?

Ik hou van een huis waar te zien is dat er geleefd wordt, maar het is bij mij altijd schoon en opgeruimd. Dat kost me elke dag nog geen half uur (en wij hebben een vrij groot huis). Ik moet er niet aan denken hink-stap-springend naar mijn bed te moeten omdat ik te lui ben om mijn zooi op te ruimen. Want in wezen is het niks anders dan luiheid.

Leven in zo'n paasei is trouwens wel schadelijk voor je gezondheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 15:22

Cayenne schreef:
Eulogy schreef:

Jij wilt niet weten hoe vaak werkgevers hun mogelijke werknemers van te voren googlen. Als ik hier als werkgever moet lezen dat iemand haar vuile was wekenlang op een stinkende berg laat liggen, de etensverpakkingen tijdenlang door de kamer laat slingeren (en het niet vreemd vind tussen de vliegen, muizen en ander ongedierte te leven) en dat er geregeld een penetrante stank in huis hangt, dan wil ik niet weten hoe het met de persoonlijke hygiëne is gesteld en hoe je met je eigen werkplek om gaat. Als je daar al geen discipline voor kunt opbrengen om je eigen spulletjes en huis netjes te houden, hoe wil je dat dan op je werk doen?

Echt verbazingwekkend hoe dit soort dingen allemaal heel naief worden neergeplempt.

Etensverpakkingen zijn gewoon leeg. Nee, ik heb geen ongedierte en ook nog nooit gehad want etensresten gooi ik gewoon weg. Er stinkt bij mij ook nooit iets hoor, dat kun je van onze koelkast niet zeggen maar dat ligt aan m'n huisgenoten die nooit iets weggooien :+

Er is een heel groot verschil tussen mijn kamer en m'n werkplek. Zoals ik al zei hou ik m'n werkplek keurig schoon en de keuken en badkamer ook. Maar op m'n kamer hoeft het niet en laat ik dus inderdaad kleding en papieren ed overal slingeren. Dat is mijn plek, daar heeft toch niemand iets mee te maken?

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 15:27

Oh dit is echt een topic naar m'n hart :o Ik dacht ook toen ik op kamers ging dan móet ik wel.. Heb het een week volgehouden :') Lege verpakkingen, kleding, boeken, post, afwas, alles ligt overal en nergens. Heb een tweepersoonsbed maar de een helft functioneert ook meer als opslagplaats :+ Vrienden weten inmiddels wel dat bij mij zitten geen optie is en een jongen die af en toe komt slapen ruimt dan zo nu en dan de andere helft van m'n bed op zodat hij daar kan liggen :j
Ik had vandaag gepland als opruimdag maar ben er nu niet meer zo zeker van :')

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 15:29

Ik probeer zelf altijd als ik weer een berg kleren heb. sleep ik alles naar de bank of bed en dan tijdens het tv kijken ga ik alles opvouwen. Helpt bij mij wel goed

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 15:30

Cayenne schreef:
Eulogy schreef:

Absoluut waar.
Ik zou het nog wel kunnen waarderen wanneer er een topic geopend wordt waarin je vraagt om hulp en oplossingen om dit te voorkomen/verbeteren.
Maar de lacherige posts waarin men elkaar probeert te overtreffen op ranzigheden vind ik misplaatst.
Verpakkingen mogen dan leeg zijn, ze worden wel gebruikt als asbak. Wat ook betekent dat die hele bende kleding in je kamer ook ruikt naar asbak....

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 15:31

Smee__ schreef:
Oh dit is echt een topic naar m'n hart :o Ik dacht ook toen ik op kamers ging dan móet ik wel.. Heb het een week volgehouden :') Lege verpakkingen, kleding, boeken, post, afwas, alles ligt overal en nergens. Heb een tweepersoonsbed maar de een helft functioneert ook meer als opslagplaats :+ Vrienden weten inmiddels wel dat bij mij zitten geen optie is en een jongen die af en toe komt slapen ruimt dan zo nu en dan de andere helft van m'n bed op zodat hij daar kan liggen :j
Ik had vandaag gepland als opruimdag maar ben er nu niet meer zo zeker van :')

Ja maar, schaam je je dan niet?
Dat iemand anders je zooi moet opruimen omdat hij anders niet kan blijven slapen?
Erg gastvrij is het ook niet trouwens......

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 15:34

Ik heb hem de eerste keer gewaarschuwd en gezegd dat ik ook wel naar hem wilde omdat mijn kamer een bende is maar dat vond ie niet erg. Hij is ook vaak nog op m'n kamer als ik naar school moet oid dus zo erg zal hij het wel niet vinden ;)

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 15:34

BaileyMix schreef:
_O- Gelukkig zet niemand hier zijn naam neer en zul je dus ook met Googlen nooit of te nimmer bij dit topic uit komen.

Maar even doorzoeken leert al gauw dat jij Merel bent ;)

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 15:35

ow maar ik kan van mezelf zeggen dat het wel steeds beter word.. Tis nog steeds wel een paasei, maar niet meer zo erg als een paar jaar geleden :) ik ga de goede kant op. En het is ook alleen maar mn eigen kamer. Op mn werk en ook in de openbare leefruimte ben ik wel heel netjes, gooi ik als eerste vaatdoekjes in de was en ruim de keuken op. :) op het werk men ik ook zeer opgeruimd :) Tis alleen mn eigen kamer die zon paasei is.

Zodra ik weet dat er mensen komen ruim ik vaak de grootste bende ook wel op. Vrienden weten dat ik not amused ben als ze onverwachts langs komen. daar kan ik sws niet tegen.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 15:35

Kriel schreef:
BaileyMix schreef:

Maar even doorzoeken leert al gauw dat jij Merel bent ;)

-O- :=

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 15:36

:oo ik heb maar een paar berichten in dit topic gelezen en ben verbaasd dat mensen zo kunnen leven. Ik krijg er spontaan een muffe onverzorgde lucht van in mijn neus.

Hoeveel moeite is het om dagelijks een rondje door je kamer te lopen en weg te gooien wat weg kan en je kleding of in de wasmand of in je kast te leggen. Dat kan dan onmogelijk meer dan 5 minuten kosten.

Afwassen is ook zo gedaan als je dit dagelijks doet. De natte was uithangen of de droge was weer opvouwen kost misschien iets meer werk. Maar je wil toch in schone kleren lopen en in een schoon bed slapen?

FjordHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 15:37

_O- TS duizend maal bedankt voor dit topic, het werkt héél goed voor mijn humeur _O-

Hier maar 3x jaar last van rommel en dat is tijdens januari examens, juni examens en herexamens :') Dan vertik ik het van af te wassen en degelijke :') Maar verder kan je hier van de grond eten, moet ook wel met al die beesten in huis, ik stofzuig bijna 2x dag soms om de hondenharen de baas te kunnen :+ En ik word misselijk als ik in een keuken moet koken waar niet alles kraaknet is, dus dat is hier ook altijd goed. Alleen tijdens de examens.. tja, dan kook ik niet (vriendlief neemt die functie dan over en die stoort zich niet aan wat afwas) dus.. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 15:41

Kriel schreef:
Absoluut waar.
Ik zou het nog wel kunnen waarderen wanneer er een topic geopend wordt waarin je vraagt om hulp en oplossingen om dit te voorkomen/verbeteren.
Maar de lacherige posts waarin men elkaar probeert te overtreffen op ranzigheden vind ik misplaatst.
Verpakkingen mogen dan leeg zijn, ze worden wel gebruikt als asbak. Wat ook betekent dat die hele bende kleding in je kamer ook ruikt naar asbak....
Wat maakt het nou uit of je een verpakking gebruikt als asbak of een gewone asbak? Ik rook overigens nooit binnen want dat vind ik wel echt vies, maar vind dit soort reacties echt uitermate overtrokken.

Snap overigens niet zo goed wat iemand anders er uberhaupt mee te maken heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 15:45

Mijn kamer ruikt niet naar asbak, laat hem elke dag goed doorluchten etc.

Verder vind ik het een behoorlijk vooroordeel dat iemand met een rommelige kamer ook gelijk niet goed voor z'n persoonlijke hygiene kan zorgen. Ik douche gewoon elke dag en heb nog nooit iemand horen klagen dat ik vies of stink ben :=

Potentiele werkgevers... Tsja. Ik snap dat het misschien niet aantrekkelijk is en mensen me ook wel kunnen vinden op Bokt. Ben wel een beetje van mening dat mijn rommelige kamer bij mij hoort en als een werkgever me daarop afrekent ik niet zo veel behoefte heb om bij diegene te werken.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 15:51

Het kan ook zijn dat jij de geur zo gewend bent dat je het al niet meer ruikt. Als mijn vriend bij mij blijft rookt ie ook op mijn kamer, dan laat ik ook alles goed doorluchten, als mijn moeder dan de dag erna langskomt is het eerste wat ze zegt "goh, het stinkt hier naar sigaretten", terwijl ik echt niets ruik :')

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 15:51

xManon_ schreef:
Hahaha ja ik heb bestek voor een gezin met twaalf kinderen en onderbroeken voor een maand. :')

Wij ook, want ik wil geen halve vaatwasser draaien en ik ben te lui om het met de hand te doen :')
Oh en we leven hier van het wasrek, want schone kleren opvouwen en opruimen is zo'n werk...

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 15:53

BaileyMix schreef:
-O- :=

Zo niet, dan zoek je onder een valse naam een kamer :+ :=

Dreamy

Heb zojuist mijn kamer opgeruimd en helemaal schoongemaakt! En wat voelt dat lekker!
Afbeelding

Laat dit weer even een schop onder de kont zijn!
Trouwens, zo erg als bij Emma heb ik het nog nooit gemaakt :)) ik heb altijd hoekjes vol met zooi, maar niet de hele vloer!

Anoniem

Snap echt niet dat je er niet gewoon de humor van in kan zien :+ Troep is niet vies en openbare ruimtes worden gewoon schoon en netjes gehouden, dat is al zo'n duizend keer gezegd.
Sommige mensen zijn nou eenmaal wat chaotischer.

En het heeft inderdaad ook niks met persoonlijke hygiene te maken :+ Ik was mijn kleren gewoon voordat ik ze aantrek, ik heb (uiteraard) altijd gewoon schoon ondergoed en ik douche elke dag, als ik sport zelfs vaak 2 keer. Dingen als haren in wasbakken etc kan ik ook niet tegen dus dat hou ik allemaal keurig schoon.
En inderdaad wat Emma zegt over potentiele werkgevers. Overigens spreken mijn potentiele werkgevers geen Nederlands dus dat is mooi meegenomen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 15:54

Ik ga vandaag beginnen! Maar moet eerst even het een en ander aan school doen... En heb nu nog bezoek over de vloer dus ben lekker aan het uitstellen :')