yes kwam erna achter dat de hoogte van de handafdrukken precies rond mijn boobs zijn hahaha en ik had al voor de grap een handafdruk op mijn kontzak van de broek gezet hahaha.
rode en ini mini beetje zwarte water schmink alleen die rode is goed heftig gepigmenteerd maar had wel t effect dat ik wou groene shirt wil ik hergebruiken en door eerdere experimenten kwam de schmink uit de kleding dus dat is mooi handig
Verosjaak
Geplaatst: 08-03-15 21:27
Een update van de verenjurk, dit is het korset. Niet helemaal ingesnoerd moest alleen kijken hoeveel ruimte ik had bij de borst en oksel voor het uitsteken van de veren. Helaas moet de onderkant denk ik nog wel eens opnieuw. Die is best gehavend door de meerdere lagen naaien.
Jis_
BKB 2025 winnaar 2D
Geplaatst: 09-03-15 11:50
Cool Twilight!
Bedoel je dan weer met nieuwe veren onderaan Verosjaak Kan het niet heel goed zien maar ziet er toch goed uit?
Mijn dochter vertelde me gister dat ze voor de klas een stukje moet voorlezen van een schrijver uit de renaissance tijd, en dit moet op een originele manier gebeuren dat wordt dus in een kostuum van mij, heb wel maar 4 weken de tijd.
Jeetje Jis, dat is inderdaad kort dag. Wel leuk dat ze meteen aan jou denkt.
enne ja onderaan het korset is het erg, hoe zeg je dat, gerafeld (soort van veren die niet meer glad te strijken zijn). Is niet veel werk hoor. Zijn maar 20 veren (vergeleken met de 160 per rij op de rok is het een peulenschil). Vandaag ook nog 100 extra veren besteld, ik haal het niet met mijn voorraad om het korset af te maken. Dat zet de teller op 1600 a 1700 veren totaal . Zal als alles af is echt nog een keer tellen.
Jis_
BKB 2025 winnaar 2D
Geplaatst: 09-03-15 12:30
20 valt nog mee ja, lastig om dat goed te houden als je met een de andere rij bezig ben.
Jis_
BKB 2025 winnaar 2D
Geplaatst: 09-03-15 14:48
Bij de renaissance jurk die ik in mijn hoofd heb (hoge taille) hoort zo'n haarnetje http://www.polyvore.com/cgi/img-thing?. ... =111501992 Heb daar een begin mee gemaakt, lint had ik nog liggen maar is ietsje te breed en ga hem nog verder dubbel naaien.
Jis_
BKB 2025 winnaar 2D
Geplaatst: 11-03-15 13:53
Nog wat stof en kant gevonden voor het victoriaanse kostuum met bloemenrok. Stof was ecru en heb ik roze geverfd. Kant zit nog niet vastgenaaid en moet denk ik wat lager. Lijfje ben ik nog niet uit hoe dat moet worden.
Ik meld me ook even! Ben nu bezig met het costuum van Cinderella, van de nieuwe filmversie. Korset ga ik gewoon besteld, en ga binnenkort beginnen met de rok. Dit corset wil ik: http://www.corset-story.nl/blauw-diaman ... a3059.html
Jis_
BKB 2025 winnaar 2D
Geplaatst: 25-03-15 14:39
Die is gaaf ivda.
Wat een klus die renaissance jurk. Mouwen zijn erg lastig, met poging 2 bezig, naai de stroken nu op een platte mouw. Bij het rond maken straks raak ik denk ik wel wat volume kwijt of ik moet nog meer stroken toevoegen.
Ik ga ook naar Elfia (met een vriendin) maar ga niet in kostuum. Zit zelf niet zo lekker in mijn vel dus geen zin om iets proberen te maken en wil ook niet iets voor veel geld gaan kopen.