jouw kindergedachte

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 13:59

GreaseMonkey schreef:
Nee, wordt gewoon door mannen op blote voeten gedaan, net als met wijn zeg maar...

Wel eens met je blote voeten op een muisje gaan staan? Die zeggen geen krak hoor, maar voelen net als een Lego steentje in je voet!

Wat ik me bedenk: Ik vond het vroeger (14 jaar?) zo knap hoe mijn moeder kon onthouden welke versnelling waar zat in de auto. Ik keek vaak naar dat plaatje op de pook, maar ik kon er echt niet wijs uit worden!

Chasingmood

Re: jouw kindergedachte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 14:01

nu we het toch over olifanten hebben;
ik en een vriend hebben vroeg een vriendin van ons (ze is niet zo snugger haha) wijs gemaakt dat olifanten plassen uit hun slurf. ze heeft het tot aan de 2e klas middelbaar geloofd :')

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 14:30

GreaseMonkey schreef:
Volgens Wikipedia: 'Tegenwoordig worden de gestampte muisjes nog steeds gemaakt door de Rose, Blauwe en Witte muisjes fijn te stampen. Dit is te zien aan heel kleine roze en blauwe stukjes in het poeder van de gestampte muisjes'

Mag een oude-kindergedachte ook (ben al heel lang in de volwassen leeftijd, maar nog steeds kind van mijn moeder)? Ik zie die discussie over de gestampte muizen en bedenk me steeds dat de gestampte muisjes die ik ken geen blauwe en roze stukjes bevatten.

Nee duhuh, niet als je constant de gestampte muizen en vruchtenhagel door elkaar gooit -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 15:15

Ik noemde wenkbrauwen altijd hamburgers. Mijn ouders hebben me echt mijn hele jeugd geprobeerd te overtuigen dat ik het anders moest noemen, maar voor mij moesten en zouden het hamburgers zijn. Iets met koppig zijn ofzo. :')
En ik wist nooit waar de groep 8 kinderen heen gingen als ze afscheid namen. Ik werd altijd heel verdrietig omdat ik ze nooit meer zou zien. -O-

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 15:31

Heerlijk topic dit, er staat altijd wel weer iets nieuws in. :)

Ik maakte van nachtjapon vroeger altijd jachtnapon, en reeherten noemde ik als kind altijd reetherten. Die hebben we erin gehouden binnen het gezin.

(Trouwens, je zal dat kind maar zijn over tien jaar, die in de showroom naar de wc was geweest, en dan staat het nog op internet. Thanks, mum! :Y) )

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 15:45

marley93 schreef:
Heerlijk topic dit, er staat altijd wel weer iets nieuws in. :)

Ik maakte van nachtjapon vroeger altijd jachtnapon, en reeherten noemde ik als kind altijd reetherten. Die hebben we erin gehouden binnen het gezin.

(Trouwens, je zal dat kind maar zijn over tien jaar, die in de showroom naar de wc was geweest, en dan staat het nog op internet. Thanks, mum! :Y) )

Ik kan dat werkelijkwaar ook niet begrijpen hoor! :( mensen die alles op internet planten...

voor ons wel grappig! haha :Y) :+

Spianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 16:47

Iemand had mij vroeger verteld dat mensen na groep 8 weer in groep 1 begonnen (bedoelde natuurlijk klas 1, maar wist ik veel :')) dus toen we in groep 2 stagiaires van de pabo in de klas kregen dacht ik dat dat kinderen waren die groep 8 al gedaan hadden en nu weer begonnen waren bij groep 1 :+

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 16:50

mriek1990 schreef:
Toen ik met zwemles naar het grote mensen bad mocht, durfde ik nooit onder water te zwemmen. Dit kwam door de strepen die je vaak op de bodem van zo'n bad ziet. Ik wilde maar niet geloven dat dat geen hamerhaaien waren. Heb daardoor extra lang over mijn B diploma gedaan. :')

dit haha, had ik ook :)

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 16:57

Elise_K schreef:
Wat ik me bedenk: Ik vond het vroeger (14 jaar?) zo knap hoe mijn moeder kon onthouden welke versnelling waar zat in de auto. Ik keek vaak naar dat plaatje op de pook, maar ik kon er echt niet wijs uit worden!

Dat vind ik nog steeds knap en ik ben 20 :') :+

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 17:01

Citaat:
Iemand had mij vroeger verteld dat mensen na groep 8 weer in groep 1 begonnen (bedoelde natuurlijk klas 1, maar wist ik veel :')) dus toen we in groep 2 stagiaires van de pabo in de klas kregen dacht ik dat dat kinderen waren die groep 8 al gedaan hadden en nu weer begonnen waren bij groep 1 :+

_O- Geweldig!

Cheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 17:07

Vroeger op ponykamp toen ik een jaar of 8 was reden we door het bos in Drenthe. We kamen langs een hoop grote stenen en ik dacht slim te zijn dus ik zei: Kijk jongens, bedsteeën! 8)7
Natuurlijk volgden er nog vele jaren ponykamp en elke keer werd ik er weer aan herinnerd dat ik toen bedsteeën en hunebedden door elkaar had gehaald. Op het laatst was het echt irritant vond ik :roll:

En nog een leuk ponykamp verhaal. Je zou bijna denken dat het niet leuk was _O- maar dat was het wel hoor!
Ik nam mijn verzorgpony mee op kamp, een a-welsh. Ik durfde wat meer dan de jongste meisjes dus mocht ik met wat oudere meiden op pad. We gingen naar een groot meer en lieten onze paarden lekker door het water draven. Maar in het midden van het meer kon mijn paardje niet meer bij de grond en ging hij zwemmen. Ik was helemaal in paniek omdat ik dacht dat ze zou verdrinken! Aantal keren ging ze kopje onder. We zijn er snel uitgegaan en ik was diep in tranen en wilde niet meer opstappen omdat mijn pony bijna verdronken was. Ook daar hebben ze jaren lol om gehad omdat ik niet wist dat een paard kon zwemmen :Y)

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 17:25

Spianne schreef:

Precies dit! En ik had er altijd wel zin in, want dan kon ik vet hoge cijfers halen, groep 1 stof ik natuurlijk super makkelijk als je 11 bent :Y)

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 17:27

Ik dacht altijd dat alle juffen en meesters op de zolder van de school sliepen.
Als ik 's middags naar huis ging, waren ze er en als ik 's morgens op school kwam, waren ze er nog steeds!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 17:51

Over juffen en meesters geproken, ik dacht dat je maar zoveel moest leren als het leerjaar waarin je lesgaf. Dus iemand die lesgaf aan 6-jarigen, die had ook maar gestudeerd om tot 20 te tellen. En als je aan de 12-jarige les gaf dan had je hééél veel geleerd :j .

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 18:12

Citaat:
Over juffen en meesters geproken, ik dacht dat je maar zoveel moest leren als het leerjaar waarin je lesgaf. Dus iemand die lesgaf aan 6-jarigen, die had ook maar gestudeerd om tot 20 te tellen. En als je aan de 12-jarige les gaf dan had je hééél veel geleerd :j .

Dat dacht ik ook altijd!

Ik was ook een tijdje bang om in zwembaden te stappen, voor het geval er een zeeluipaard in zou zwemmen. Toen was ik een jaar of 9.
Oh en toen ik jonger was durfde ik nooit te pootjebaden in sloten met waterlelies, want stel er komt een zeekoe die je tenen opvreet... Want dat doen herbivoren altijd. }:0

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 18:15

marley93 schreef:
Citaat:

_O- Geweldig!

Dat zei ik altijd tegen mijn oppaskindjes toen ik in de 3e zat. ''Danique, in welke groep zit jij..?'' 'In groep drie!'' ''Ja maar ik zit al in groep vijf en jij bent veel ouder!''

_O-

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 18:51

ik wilde vroeger altijd met een chinees trouwen, want daar kreeg je mooie schattige kindjes van :')

blyth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 19:11

Wat een geweldige dingen komen er soms voorbij zeg :')

Moet zeggen dat ik ook wel eens een opmerking heb gemaakt die ik nu nog aan moet horen! :+
We gingen met iedereen naar mijn opa toe en ik zat als 5/6 (?) jarige achterin de auto en begon in eens te vertellen dat ik vrouwelijke trekjes begon te krijgen, waarop mijn moeder vroeg wat ik dan kreeg en toen vertelde ik met volle trots dat ik al borsthaar aan het krijgen was _O-
Ik heb nog steeds geen idee hoe ik daar ooit op gekomen ben, want ik heb zo lang ik me kan herinneren toch echt geen borst haar gevonden :')

Juliette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 19:13

Ik heb een keer gezegd dat ik een baard in de keel had _O-

eline10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 19:15

Ik dacht vroeger altijd dat juffen en meesters in de school woonden en dat ze daar ook sliepen _O-

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 19:29

Boself schreef:
Ik noemde wenkbrauwen altijd hamburgers. Mijn ouders hebben me echt mijn hele jeugd geprobeerd te overtuigen dat ik het anders moest noemen, maar voor mij moesten en zouden het hamburgers zijn. Iets met koppig zijn ofzo. :')
En ik wist nooit waar de groep 8 kinderen heen gingen als ze afscheid namen. Ik werd altijd heel verdrietig omdat ik ze nooit meer zou zien. -O-

Raap me op, echt, wauw _O- _O-

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 23:09

Oh nog 1!

Mijn broer is o.a. Autistisch en maakte nog wel eens rare woorden.. Zitten we in de auto te wachten(mijn broer, mijn zus en ik) te wachten terwijl mijn vader en zijn vrouw even snel sigaretten gingen halen. Mijn zus en ik vonden het warm maar konden niet bij het raam van de bestuurder om een stukje open te zetten en zeggen tegen mijn broer;"tom maak dat raam eens open". Waarop hij zei;"ik ben je butluller niet!!". Hij helemaal boos.. Wij lagen helemaal dubbel want hij bedoelde butler.. We mochten ook niet zeggen;" je bedoelt butler" want hij werd WOEST! Hoe bozer hij werd hoe grappiger wij het vonden natuurlijk.
Komen mijn vader en zijn vrouw terug en vroegen wat er zo grappig was, hun ook lachen natuurlijk. Oh wat was mijn broer boos! Hij kan er nu gelukkig om lachen.

Overigens had hij toen nog geen "stempeltje" met o.a. Autisme..

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 23:26

Ik dacht altijd dat juffen en meesters op school woonden omdat ze er altijd al waren als ik op school kwam en er nog steeds waren als ik naar huis ging. Ik had beter kunnen weten, want mijn moeder was ook juf, maar ja dat was dan dus de enige die ook gewoon een huis had. De anderen niet :n

Edit: ik was niet de enige blijkbaar! :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 23:27

Er kwam vandaag een jochie aan de kassa: "mams anders betaal je met je pas, lekker makkelijk! Dan hoef je geen geld te betalen. :j"

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 09:56

Ik heb nog een leuke ook..Dochterlief en ik waren bij de apotheek geweest, bij de ingang hing een condoomapparaat. Zij kijkt ernaar en vraag: mama mag ik daar een centje in doen? Dus ik gaf het antwoord: neeuh schatje dat heb jij nog niet nodig. Dom antwoord want een 3/4 jarige vraagt dan uiteraard: Waarom niet? Dus ik probeer pedagogisch op haar niveau uit te leggen 'dat als je nog even geen kindjes wil, je dat kan gebruiken en dat je dan gewoon nog even met z'n tweetjes blijft'
Vol verbazing bestudeert zij aandachtig het apparaat en zegt vol ongeloof: Zitten er kiendjes in dan????
Zucht...dus ik heb me er maar vanaf gemaakt met: nee meisje dat is een beetje ingewikkeld, als je groter bent zal mama het uitleggen oké?
Vervolgens is ze het weekend bij oma waar ze tegen verteld op zeer geheimzinnige toon: oma, bij ons hangt een apparaat en dat is een hééél groot geheim. Mama gaat me dat vertellen als ik groot ben....
Het had ernstige indruk op haar gemaakt die kindjes in dat apparaat haha... :D

(ik hoop dat ze me vergeeft wat inmiddels zit ze ook op Bokt :+ )