Je gaat toch trouwen met iemand waar alles mee goed is ?!!
Wat is er mis mee dan?? Ja ik ben maar 21 ?!! hij is 24, beide een jaar ouders trouwens als we trouwen....
Wonen 2 jaar samen, hebben 6 jaar een relatie??!!
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

maar ik ga heel veel naar feesten, ik flirt enorm natuurlijk
Ken veel verschillende jongens, ben altijd bij de paarden of met mijn vriendinnen op stap, ik heb ook geen relatie hoor juist omdat ik mij nu niet wil binden, dus laat staan trouwen.Snooki schreef:uhm ja kan je niet alles vertellenmaar ik ga heel veel naar feesten, ik flirt enorm natuurlijk
Ken veel verschillende jongens, ben altijd bij de paarden of met mijn vriendinnen op stap, ik heb ook geen relatie hoor juist omdat ik mij nu niet wil binden, dus laat staan trouwen.
geniet van de vrijheid zal ik het zo zeggen.
trouwens niks tegen trouwen hoor maar voor mij niet op dit moment
Miesjex schreef:LadyMadonna schreef:Ik span de kroon geloof ikik was 19 toen ik trouwde, en dat is inmiddels 14.5 jr geleden
En ?? Nog getrouwd?
[/quote]
Snooki schreef:uhm ja kan je niet alles vertellenmaar ik ga heel veel naar feesten, ik flirt enorm natuurlijk
Ken veel verschillende jongens, ben altijd bij de paarden of met mijn vriendinnen op stap, ik heb ook geen relatie hoor juist omdat ik mij nu niet wil binden, dus laat staan trouwen.
geniet van de vrijheid zal ik het zo zeggen.
trouwens niks tegen trouwen hoor maar voor mij niet op dit moment
En nu wachten tot de grote dag!
het is dan gewoon een heel andere ervaring. Een eigen ervaring en je leert jezelf ook het beste kennen zo. Ik zou ook pas gaan trouwen als ik 100% zeker weet als ik met hem oud kan worden en alles heb gedaan in m'n eentje wat mogelijk was. Miesjex schreef:Dankjewel zal ik zeker doen.
Heerlijk jurken wezen passen, shoppen naar sieraden met mijn moeder. En mocht mee met pak uitzoeken van mijn vriend!En nu wachten tot de grote dag!
maakt niet uit wat iedereen ervan zegt
Heerlijk trouwens, die voorbereidingsperiode en het uitzoeken van je trouwjurk
geniet ervan!
Ik vind dat de verkeringstijd de 'uitprobeertijd' is, om het zo te zeggen, en dat je daar niet een samenwoonperiode voor nodig hebt. (al zullen anderen zeggen van wel
)
lifaya schreef:Ik begrijp wel dat er mensen zijn die niet voor jong trouwen zijn. Je bind jezelf aan 1 iemand voor de rest van je leven (hoop je) en dat is behoorlijk definitief. Als je nog jong bent heb je samen dromen, dingen die je nog samenwilt doen en bereiken...
als je eenmaal getrouwd bent is het een leven wat je deelt met een partner en de beslissingen worden vanaf dat moment samen genomen en niet meer alleen. Althans, zo hoort het vind ik. Ik kan nu nog lekker egoïstisch besluiten om even een weekendje London te doen ofzo. Niemand die me tegenhoud. lifaya schreef:Het leven niet, maar wel je leven alleenals je eenmaal getrouwd bent is het een leven wat je deelt met een partner en de beslissingen worden vanaf dat moment samen genomen en niet meer alleen. Althans, zo hoort het vind ik. Ik kan nu nog lekker egoïstisch besluiten om even een weekendje London te doen ofzo. Niemand die me tegenhoud.
maar als je echt kiest om te trouwen, kies je daar natuurlijk wel voor. Daarnaast: als je samen woont....beslis je dan niet ook samen? Lijkt me raar als je random zegt: 'Ik ga naar London', je spullen pakt en gaat
Huertecilla schreef:Aranel schreef:Tsja ik snap het nooit zo, mensen die amper 20 zijn en met alle geweld vinden dat ze moeten trouwen.
Ik begrijp dat JUIST.
Hoe jonger hoe minder EIGEN benul, dus hoe meer geloof in externe info.
Tot je zeg 16, 18 bent, 'besta' je eigenlijk niet als eigen 'persoon'. Je leven als 'jezelf' begint dan eigenijk NET.
Dit betekent in de regel dat wat je dan denkt eigenlijk nauwelijk is wat je ZELF vindt/denkt.
Je bent je DNA plus ervaringen.
Je begint als een set eigenschappen bepaalt door de genen. Die eigenschappen worden ontwikkeld in een ouderlijke omgeving.
Pas wanneer je een concept van ZELF gaat ontwikkelingen begin je met EIGEN informatie op die basis te leggen.
Hoe meer EIGEN ervaringen hebt, hoe meer ervaring en wat je denk/voelt, JOUW normen en waardes zijn.
Persoonlijke ontwikkeling maakt dat we veranderen. Dat iswant zo worden we ONSZELF.
Beslissingen die een groot deel van je beslissingsvrijheid, manier van leven voor de toekomt inkaderen, beperken, MOETEN mijns inziens genomen worden op een basis van een ontwikkelde persoonlijkheid omdat anders de kans op botsen groot wordt.
Hoe jonger je de vrijheid beperkt, hoe groter de kans op brokken met jezelf, hoe kleiner de kans op duurzaam geluk.
Danique_G schreef:Snap niet waarom iedereen (of veel) zo'n moeite heeft met HC. Gewoon iemand die alles een beetje anders verwoord. Iedereen is anders, lekker boeiend.
Ayasha schreef:Ik snap dat wel.
En buiten dat;
Ik denk dat ik op mijn zestien al meer levenservaring had dan sommige 30ers.
Vraag me ook echt af waar de meeste jonge bruiden/bruidegommen het geld voor een bruiloft vandaan toveren, of werkt iedereen al op die leeftijd?