Trouwen op jonge leeftijd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Miesjex

Re: Trouwen op jonge leeftijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 17:27

Wat is iedereen hier negatief ! :D

Je gaat toch trouwen met iemand waar alles mee goed is ?!!

Wat is er mis mee dan?? Ja ik ben maar 21 ?!! hij is 24, beide een jaar ouders trouwens als we trouwen....

Wonen 2 jaar samen, hebben 6 jaar een relatie??!!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 17:28

Ik span de kroon geloof ik ;) ik was 19 toen ik trouwde, en dat is inmiddels 14.5 jr geleden ;)

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 17:29

uhm ja kan je niet alles vertellen ;) maar ik ga heel veel naar feesten, ik flirt enorm natuurlijk :D Ken veel verschillende jongens, ben altijd bij de paarden of met mijn vriendinnen op stap, ik heb ook geen relatie hoor juist omdat ik mij nu niet wil binden, dus laat staan trouwen.
geniet van de vrijheid zal ik het zo zeggen.
trouwens niks tegen trouwen hoor maar voor mij niet op dit moment
Laatst bijgewerkt door Cherdenise op 17-01-15 17:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 17:29

LadyMadonna schreef:
Ik span de kroon geloof ik ;) ik was 19 toen ik trouwde, en dat is inmiddels 14.5 jr geleden ;)

En ?? Nog getrouwd?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 17:30

Miesjex schreef:
LadyMadonna schreef:

En ?? Nog getrouwd?

:j

En nee, ik heb niet m'n leven vergooit ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 17:32

Snooki schreef:
uhm ja kan je niet alles vertellen ;) maar ik ga heel veel naar feesten, ik flirt enorm natuurlijk :D Ken veel verschillende jongens, ben altijd bij de paarden of met mijn vriendinnen op stap, ik heb ook geen relatie hoor juist omdat ik mij nu niet wil binden, dus laat staan trouwen.

Tenzij je met al die jongens ook seks hebt enz zie ik hier alleen flirten staan wat eventueel wat ingeperkt zou moeten worden (tenzij je een man hebt die daar mee kan leven, je vult een relatie in zoals jullie dat zelf willen.

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 17:33

Miesjex schreef:
LadyMadonna schreef:

En ?? Nog getrouwd?

:j

En nee, ik heb niet m'n leven vergooit ;)[/quote]

AH fijn! :D

Vind dat hier erg negatief word gereageerd, ik ga trouwen, ben er trots op, en hou heel veel van hem, en kom jullie over 10 jaar wel laten weten dat we nog bij elkaar zijn :D

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 17:35

Snooki schreef:

Ik snap wel wat je bedoeld. Alleen dan ben je (zoals je zelf ook zegt) ook nog niet klaar voor een relatie.
Als je al jarenlang samen bent met je grote liefde en dan op je 21e gaat trouwen veranderd er vrijwel niets.
Dan kun je nog steeds feesten, wereldreizen maken etc. Het zijn gewoon de afspraken die je maakt in je relatie.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 17:37

Miesjex schreef:
Vind dat hier erg negatief word gereageerd, ik ga trouwen, ben er trots op, en hou heel veel van hem, en kom jullie over 10 jaar wel laten weten dat we nog bij elkaar zijn :D

Geniet er maar lekker van +:)+

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 17:37

Dankjewel zal ik zeker doen.

Heerlijk jurken wezen passen, shoppen naar sieraden met mijn moeder. En mocht mee met pak uitzoeken van mijn vriend! :D En nu wachten tot de grote dag!

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 17:41

idd bokker met moeilijk naam dat is het precies.
ik ben er idd nog niet klaar voor.

ik vind het trouwens wel ontzettend stoer hoor van jullie die het wel doen, maar voor mij nee niet nu

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 17:43

Prima toch? Gelukkig is iedereen hierin vrij in het maken van zijn eigen keuzes

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 17:43

Ik begrijp wel dat er mensen zijn die niet voor jong trouwen zijn. Je bind jezelf aan 1 iemand voor de rest van je leven (hoop je) en dat is behoorlijk definitief. Als je nog jong bent heb je dromen, dingen die je nog wilt doen en bereiken... Ik reis veel in mijn eentje, ja, het is eenzaam, maar ik ontmoet zo ook wel veel meer mensen die ik niet zou ontmoeten als ik met een man zou gaan reizen :+ het is dan gewoon een heel andere ervaring. Een eigen ervaring en je leert jezelf ook het beste kennen zo. Ik zou ook pas gaan trouwen als ik 100% zeker weet als ik met hem oud kan worden en alles heb gedaan in m'n eentje wat mogelijk was.

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 17:46

Miesjex schreef:
Dankjewel zal ik zeker doen.

Heerlijk jurken wezen passen, shoppen naar sieraden met mijn moeder. En mocht mee met pak uitzoeken van mijn vriend! :D En nu wachten tot de grote dag!

lekker doen toch? :) maakt niet uit wat iedereen ervan zegt ;) Heerlijk trouwens, die voorbereidingsperiode en het uitzoeken van je trouwjurk :D geniet ervan!

Ik ben nu bijna 5 maanden getrouwd en was 20 toen ik trouwde. Heb daarvoor niet samen gewoond, omdat ik als eerste christen ben, dus denk dat God het zo bedoeld heeft. (en dit is mij niet opgelegd, heb hier zelf voor gekozen en sta hier voor 100% achter) Daarnaast vind ik het een mooi idee dat je eerst elkaar beloofd voor altijd samen te blijven en daarna pas samen gaat wonen. :) Ik vind dat de verkeringstijd de 'uitprobeertijd' is, om het zo te zeggen, en dat je daar niet een samenwoonperiode voor nodig hebt. (al zullen anderen zeggen van wel ;) )

Ik kan me voorstellen dat anderen nog niet toe zijn om te trouwen op een vroege leeftijd, nou: prima toch? :D

edit: O en mijn leven is niet opgehouden. Ik studeer nog, loop nu fulltime stage, rij een paard bij, we gaan samen nog mooie reizen maken en beginnen nog niet aan kinderen, zodat we ook lekker van elkaar kunnen genieten :)
Laatst bijgewerkt door Ballard_L op 17-01-15 17:52, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 17:48

Eerste stukje van Jouw post even naar mezelf vertaald:
lifaya schreef:
Ik begrijp wel dat er mensen zijn die niet voor jong trouwen zijn. Je bind jezelf aan 1 iemand voor de rest van je leven (hoop je) en dat is behoorlijk definitief. Als je nog jong bent heb je samen dromen, dingen die je nog samenwilt doen en bereiken...

Je leven stopt niet als je getrouwd bent, echt niet ;)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 17:50

Het leven niet, maar wel je leven alleen :) als je eenmaal getrouwd bent is het een leven wat je deelt met een partner en de beslissingen worden vanaf dat moment samen genomen en niet meer alleen. Althans, zo hoort het vind ik. Ik kan nu nog lekker egoïstisch besluiten om even een weekendje London te doen ofzo. Niemand die me tegenhoud.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 17:53

Ligt aan je relatie. Nu heb ik daar compleet geen behoefte aan, maar als ik een weekendje alleen naar Londen zou willen, geen probleem.

Mijn keuze was trouwens 100% de mijne. Ik was niet zwanger, ben niet gelovig, kom niet uit een "bepaald milieu".
Mijn man is wel 8 jaar ouder, dat wel.

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 17:54

lifaya schreef:
Het leven niet, maar wel je leven alleen :) als je eenmaal getrouwd bent is het een leven wat je deelt met een partner en de beslissingen worden vanaf dat moment samen genomen en niet meer alleen. Althans, zo hoort het vind ik. Ik kan nu nog lekker egoïstisch besluiten om even een weekendje London te doen ofzo. Niemand die me tegenhoud.

Dat is waar idd ;) maar als je echt kiest om te trouwen, kies je daar natuurlijk wel voor. Daarnaast: als je samen woont....beslis je dan niet ook samen? Lijkt me raar als je random zegt: 'Ik ga naar London', je spullen pakt en gaat ;)

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 18:13

Huertecilla schreef:
Aranel schreef:
Tsja ik snap het nooit zo, mensen die amper 20 zijn en met alle geweld vinden dat ze moeten trouwen.

Ik begrijp dat JUIST.
Hoe jonger hoe minder EIGEN benul, dus hoe meer geloof in externe info.

Tot je zeg 16, 18 bent, 'besta' je eigenlijk niet als eigen 'persoon'. Je leven als 'jezelf' begint dan eigenijk NET.
Dit betekent in de regel dat wat je dan denkt eigenlijk nauwelijk is wat je ZELF vindt/denkt.

Je bent je DNA plus ervaringen.
Je begint als een set eigenschappen bepaalt door de genen. Die eigenschappen worden ontwikkeld in een ouderlijke omgeving.
Pas wanneer je een concept van ZELF gaat ontwikkelingen begin je met EIGEN informatie op die basis te leggen.
Hoe meer EIGEN ervaringen hebt, hoe meer ervaring en wat je denk/voelt, JOUW normen en waardes zijn.

Persoonlijke ontwikkeling maakt dat we veranderen. Dat is _/-\o_ want zo worden we ONSZELF.

Beslissingen die een groot deel van je beslissingsvrijheid, manier van leven voor de toekomt inkaderen, beperken, MOETEN mijns inziens genomen worden op een basis van een ontwikkelde persoonlijkheid omdat anders de kans op botsen groot wordt.
Hoe jonger je de vrijheid beperkt, hoe groter de kans op brokken met jezelf, hoe kleiner de kans op duurzaam geluk.

Snap opzich je punt wel. Denk ook dat je gelijk hebt, je schrijft misschien iets wat zwart wit op. Maar er zit zeker een kern van waarheid in. Ik was met 18/19 bijna verloofd met mijn ex. Ik ging een heel ander leven tegemoet. Maar nu twee jaartjes verder. Nee, hoef niet meer zo nodig jong te trouwen. Voor mij persoonlijk is er veel meer in het leven. Dit zag ik eerder niet in. Om maar een voorbeeld te noemen natuurlijk. Aan de andere kant hoeft het niet. Weet als sinds mijn zevende HEEL zeker dat ik absoluut geen kinderen wil. Dat is nog onveranderd.

Zoals ik zei, je schrijft het iets ongenuanceerder dan iedereen gewend is. Maar wat jij schrijft wordt wel vaker in de maatschappij geroepen, alleen dan anders verpakt. Bijvoorbeeld dat ik geen kinderen wil. 'Ach je bent nog zo jong? Hoe kun je dat nu al weten?'. Denk dat Huertecilla een groot punt maakt hier, maar er zijn denk ik ook genoeg uitzonderingen.

Edit: het valt ook redelijk te ondersteunen met dat je hersenen nog niet uit ontwikkelt zijn tot 24 (?). En nee ik wil niet zeggen elk jonge huwelijk een gevolg is van een 'puberale' keuze, sommige dingen weet je gewoon.

Snap niet waarom iedereen (of veel) zo'n moeite heeft met HC. Gewoon iemand die alles een beetje anders verwoord. Iedereen is anders, lekker boeiend.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 18:50

Danique_G schreef:
Snap niet waarom iedereen (of veel) zo'n moeite heeft met HC. Gewoon iemand die alles een beetje anders verwoord. Iedereen is anders, lekker boeiend.

Daarbij klopt zijn bericht ook gewoon.
Iemand die nog zo jong is heeft nog zo weinig (levens)ervaring, alles wat je weet en kent komt vanuit je opvoeding en je omgeving. Pas vanaf die leeftijd ga je meer en meer zelfstandig worden, ervaring opdoen, jezelf leren kennen etc.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 18:54

Ik snap dat wel. :+
En buiten dat;
Ik denk dat ik op mijn zestien al meer levenservaring had dan sommige 30ers. :x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 19:24

Ayasha schreef:
Ik snap dat wel. :+
En buiten dat;
Ik denk dat ik op mijn zestien al meer levenservaring had dan sommige 30ers. :x

Meer levenservaring ongetwijfeld. Maar volwassener dan een ander ben je dan niet. Je hersenen zijn nog niet geheel ontwikkeld, dus wat dat betreft ben ik het wel met HC eens.
Maargoed dat wil niet zeggen dat een huwelijk niet goed kan gaan als je jong bent. Wie weer groei je dan wel gemakkelijker naar elkaar toe, oid?

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 21:02

Goh, met begin 20 trouwen vind ik erg vroeg. Toen zat ik nog midden in het uitgaans/scharrel/date-leven wat ik voor geen goud had willen missen. Dat heeft me toch een hoop leuke herinneringen en ervaringen gebracht... Natuurlijk kan je ook nog uitgaan als je getrouwd bent, maar het wordt toch anders. Het wordt uberhaupt anders als je een lange vaste relatie heb.

Ik ben 26 en inmiddels ruim 4 jaar samen met m'n vriend, maar trouwen zit er nog niet in ook omdat we allebei nog studeren (ik hbo en vriend is met z'n master bezig) en er nog gewoon geen geld voor hebben. :+ Vraag me ook echt af waar de meeste jonge bruiden/bruidegommen het geld voor een bruiloft vandaan toveren, of werkt iedereen al op die leeftijd? :P

Maargoed, ieder z'n ding. Ik zet er toch altijd mijn vraagtekens bij als ik zoiets hoor. Net als zo enorm vroeg aan kinderen beginnen.

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 21:07

Hier werken we op deze leeftijd !! hihi vriend met een goedlopende eigen zaak.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 21:09

Mijn man werkte toen al een aantal jaar, zoals gezegd: ik was 22, maar hij 'al' 29. En ik had met zaterdagbaantjes ook wel een redelijk spaarcentje opgebouwd. Niet genoeg voor de bruiloft, maar daar had mijn lieftallige echtgenoot dan wel weer ruim genoeg voor. Oh - en wij zijn nog net in het gulden-tijdperk getrouwd, ik denk dat dat weleens veel kon schelen.