Wat is dat toch...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Juliette61

Re: Wat is dat toch...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 17:56

Aan de ene kant snap ik wel dat er commentaar is op jongen meiden (15-) veel make-up dragen.
Aan de andere kant, als ze zich er prettiger door voelen, prima!

Zelf draag ik niks, alleen bij een feestje (meer omdat ik anders wel heel erg uit de toon val)
Maar ik heb veel meiden in mijn klas die echt heel veel make-up dragen.
Best jammer soms, omdat ze nog zo jong zijn en het volgens mij niet nodig hebben.

(ben absoluut niet tegen make-up dragers, wat je wil, helemaal prima, jouw gezicht! :j )

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 18:01

DezeNaam schreef:
Wow Ketaki, ik zou me heel gecomplimenteerd voelen als ik jou was.xD

muntdrop schreef:
Ga rimpels kweken dan, de beste manier om ouder te lijken :+

Misschien wel ja.
soms heb ik het gevoel dat ik nog geen 20 geschat word.

gelukkig ben ik in september ook geen 20er meer, maar 30er :') :') :')

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 18:07

Danique_G schreef:
Ik ga niet alle pagina's af. Heb wel wat beters te doen :P

Een nuancering was op zijn plaats. Zijn genoeg jonge meiden hier. Want nu staat er wel dat je die mensen sletten vind. Er staat immers dat als jij veel make up draagt dat je dat dan ook bent. Nogmaals, ik trek me er niet veel van aan hoe jij iets op schrijft. Maar er zijn veel jonge meiden hier die wel onzeker er van kunnen worden.

Nee, dat zeg ik helemaal niet. Een aantal pagina's terug, begonnen mensen over dat meiden met veel make-up sletten zijn. Hier ben ik het niet mee eens. Ik probeer duidelijk te maken, dat als ik veel make-up draag, anderen mij zullen oordelen als ''slet''. En dat vind ik niet kunnen, Misschien zou je er wel iets van moeten aantrekken, hoe ik hier iets op schrijf, want jij begrijpt mij nu helemaal verkeerd.

Jij wil zeggen dat ik van mening ben, dat anderen sletten zijn, vanwege hun make-up? Voor de zoveelste keer, nee! Met mijn bericht wil ik duidelijk maken dat ik dat juist niet goed vind. Ook ik ben een jonge, onzekere meid, en zou daarom dus niemand naar beneden willen brengen. Wat jij nu zegt klopt helemaal niet. Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt, een ander slet te noemen.

Ik weet zelf heel goed wat mijn mening is, en dat heb ik tot nu toe al twee keer uitgelegd. En naar mijn idee blijf jij beweren dat ik een geheel andere mening heb. Ik vind het belachelijk dat mensen, jonge meiden sletten noemen, en ik vind het ook verder prima wat ze op doen. Ik hoop dat ik zo duidelijk genoeg ben.

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 18:08

Ik denk dat deze meiden de make up zo mooi vinden omdat iedereen op tv, de bladen en artiesten er ook 100% flawless uitzien.
En als er een schaapje over de dam is :P

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 18:15

Danique_G schreef:
Doef schreef:
''Wie denk je wel niet dat je bent?'' Doe even normaal zeg, als je de zin wat beter leest, staat er dat ik diegene bijna kan vergelijken met een wortel, vanwege de hoeveelheid foundation die sommige mensen dragen. En ik heb al helemaal niet geschreven dat mensen met make-up op, sletten zijn! Met mijn reactie wil ik duidelijk maken, dat meiden niet meteen een slet zijn als ze make-up dragen, omdat veel mensen vaak vooroordelen hebben. Helemaal het tegenovergestelde van wat jij beweerd.

Lees mijn andere reactie maar, een paar pagina's terug, misschien is dat wat duidelijker voor je, omdat ik daarin vertel dat ik het belachelijk vind dat mensen slet worden genoemd. Eerst lezen, voordat je al die onzin uitkraamt.

Ik ga niet alle pagina's af. Heb wel wat beters te doen :P

Een nuancering was op zijn plaats. Zijn genoeg jonge meiden hier. Want nu staat er wel dat je die mensen sletten vind. Er staat immers dat als jij veel make up draagt dat je dat dan ook bent. Nogmaals, ik trek me er niet veel van aan hoe jij iets op schrijft. Maar er zijn veel jonge meiden hier die wel onzeker er van kunnen worden.

Ik denk dat jij wat nuancering mag gebruiken. Vind het een beetje raar hoe je Doef haar post opvat en dan ook nog zegt "Wie denk je wel niet wie je bent". Ehh.. Wie denk jij wel niet dat je bent? Voor TS uitmaken wat ze met haar post bedoelt, terwijl ze al 2x heeft uitgelegd dat ze het niet zo bedoelde (en in mijn ogen kwam het ook helemaal niet over alsof ze mensen slet noemde). Maar ik snap dat begrijpend lezen moeilijk is :list:

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 19:17

Veel verschillende meningen!

Ben het eens met dat veel meiden te veel make up dragen, terwijl ze al een prachtig gezicht van nature hebben en die make up helemaal niet nodig hebben!
Ook ergens viel de kwestie dat meisjes een te laag topje etc. dragen.
'Dat ze er dan om vragen om verkracht te worden'? (al een aantal pagina's terug).
Nee, natuurlijk niet. Niemand vraagt daarom en er is nooit een reden voor.

Wel ben ik het ermee eens dat als meiden/vrouwen van die lage topjes dragen, ze niet moeten zeiken als mannen (of vrouwen) ernaar kijken. Waarom trek je anders iets aan? Zodat mensen er níet naar gaan kijken?

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 20:00

Nee Doefje en ElineS. Nogmaals, het was geen aanval. Mening ga ik niet op in voor de zoveelste keer want dat maakt me niet uit, van wie dan ook. Het gaat me meer in het algemeen om dat ik het triest vind dat jonge meiden van die leeftijd zonder enige achtergrond kennis voor slet worden uitgemaakt. Dat staat ook in mijn andere posts, letterlijk.

Kerstmis is voorbij en daarmee ook direct de algehele kerstgedachte merk ik al :+

Fearlien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 20:07

lucaa2 schreef:
Algemene redenen voor make-up (op jonge leeftijd):

- sommige mensen worden regelmatig 3 jaar jonger geschat dan ze zijn. Stel, je bent 15 jaar oud, iemand bestempelt je als een 12 jarige, en diegene gaat je dan ook zo behandelen en aanspreken.Vaak net alsof je minder bent omdat je dan zogenaamd jonger zou zijn, wat dus niet zo is. Dat kan je kleinerend en irriterend opvatten. Make-up laat je al gauw ouder lijken, en daarom draag je dan make-up.

Dit is dus de rede waarmee ik er begonnen ben. Door mijn lengte (ziekte, groei weinig) word ik vaak 3, soms wel 4 jaar jonger geschat. Niet echt fijn nee. Make-up vind ik ergens irritant, maar ik vind het irritanter en vervelender als mensen denken dat ik 9 ben.

Ik draag trouwens alleen mascara en soms eyeliner. Verder draag ik geen ligploss, moet een speciale helende zalf voor mijn lippen. Foundation gebruik ik heel af en toe, maar over het algemeen niet, omdat mijn huid best wel zuiver is.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 20:16

Yasmijntje schreef:
Wel ben ik het ermee eens dat als meiden/vrouwen van die lage topjes dragen, ze niet moeten zeiken als mannen (of vrouwen) ernaar kijken. Waarom trek je anders iets aan? Zodat mensen er níet naar gaan kijken?

Gaat vaak wel verder dan kijken.. Bovendien mag je nog steeds zelf kiezen wat je draagt, daardoor heeft een ander het recht nog steeds niet om je uit te schelden of om je als minderwaardig te zien.

Mannen kunnen natuurlijk wel gewoon zonder shirt rondlopen. Ik dacht eens bijna de dierentuin te bellen of ze toevallig een grijs behaarde aap kwijt waren. 8)7

Nee oké, zonder flauw te doen, ik vind dat je mag kiezen wat je draagt, vrouw of man, dik of dun, is toch zeker je eigen keuze. :)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 20:22

Ik vind het verschrikkelijk zonde! Vaak zijn meiden zonder die vele make up mooier. En het is natuurlijk gewoon sneu dat ze zichzelf zo lelijk of buiten de boot vallen vinden dat ze zichzelf niet eens meer willen zijn. :(:) Het gekke is nog dat het vaak juist mooie meiden zijn die zichzelf zo onder de make up zetten!

DezeNaam schreef:
Yasmijntje schreef:

Gaat vaak wel verder dan kijken.. Bovendien mag je nog steeds zelf kiezen wat je draagt, daardoor heeft een ander het recht nog steeds niet om je uit te schelden of om je als minderwaardig te zien.

Mannen kunnen natuurlijk wel gewoon zonder shirt rondlopen. Ik dacht eens bijna de dierentuin te bellen of ze toevallig een grijs behaarde aap kwijt waren. 8)7

Nee oké, zonder flauw te doen, ik vind dat je mag kiezen wat je draagt, vrouw of man, dik of dun, is toch zeker je eigen keuze. :)

Nou als er een man met een goed lichaam shirtloos loopt kijk ik net zo veel als een man naar een goed stel tieten kijkt als ze zo zichtbaar zijn door lage topjes. :+

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 20:24

Dat klopt, maar mannen krijgen veel minder van die k*t opmerkingen. :)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 20:28

Niet in mijn ervaring. Er zit ook nogal een verschil tussen het shirt uit doen omdat het zo warm is of het shirt uit doen om de spieren te laten zien. Ik kan me niet voorstellen dat de eerste man opmerkingen naar zijn hoofd geslingerd krijgt. Bij dames precies hetzelfde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 20:31

Tijdens de puberteit ben je zo aan het uitzoeken en proberen dat het echt niet abnormaal is dat je tijdens een bepaalde periode met een te dikke laag make-up door het leven gaat.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-05-23 16:54, in het totaal 1 keer bewerkt

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 20:42

Ik vind dat niet alleen lelijk bij 12,13,14 jarigen maar ook iets oudere meiden zie je het veel op het moment. Hair extensions, nepwimpers, zwaar getekende strakke wenkbrauwstrepen, dikke laag plamuur en dan zo'n Donald Ducktuitmondje op FB foto's. Ze worden er niet bepaald knapper op?!
Jezelf verzorgen en beetje make-up is leuk en staat toch over het algemeen wel mooier dan geen make-up, maar dat?

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 12:56

Ik had ook wel een tijdje dat ik aardig wat make-up op had. Waarom? Tjaa iedereen doet het, je heb een maskertje, lekker veilig :P

Tegenwoordig heb ik eigenlijk nauwelijks make-up meer op, het boeit me niet meer zo.

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 14:26

Ik zeg niet trouwens dat wanneer vrouwen lage topjes dragen ze allemaal opmerkingen naar hun hoofd mogen krijgen.
Maar vind wel dat ze niet moeten klagen als mensen (mannen) ernaar kijken.
(nogmaals)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 14:50

Er zit een verschil tussen kijken en opmerkingen naar je hoofd geslingerd krijgen. :)
Dat eerste kan je verwachten, wanneer je er geen behoefte aan hebt trek je je topje maar lekker een stuk op. (ervan uitgaande dat je expres een lager topje hebt gekozen)
Opmerkingen echter vind ik altijd respectloos, of mensen het nu uitdagen of niet.

Echter vind ik aangeraakt worden áltijd not-done. Of je nu wel/geen kleren hebt die dat uitdagen. Natuurlijk is dat bij opmerkingen ook zo, maar die kan je negeren en verder gaan. Wanneer mensen je ongewenst aanraken vind ik het echter echt veel te ver gaan.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-01-15 14:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 14:54

Ja, exact wat ik zeg dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 14:55

Yasmijntje schreef:

Klopt, maar was ook niet specifiek op jou gericht. :P

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 14:57

Deetjeeuh schreef:
Yasmijntje schreef:

Haha okè, dan is het goed :)
Je hebt het beknopt uitgelegd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 15:09

Yasmijntje schreef:
Deetjeeuh schreef:

Haha okè, dan is het goed :)
Je hebt het beknopt uitgelegd.

Ja, precies haha. Gewoon even in een post bij elkaar. :P

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 15:13

Wendybrian schreef:
Ik denk dat deze meiden de make up zo mooi vinden omdat iedereen op tv, de bladen en artiesten er ook 100% flawless uitzien.
En als er een schaapje over de dam is :P

Lang leve Photoshop, After effects en belichting!

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 15:20

BaileyMix schreef:
Sowieso het woord 'slet' laat echt het stoom uit m'n oren komen :=

:(:)

Ik vergeef je de geitenwollensok :P
Hier alleen make-up als ik speciaals doe.
Voor de rest gewoon geen tijd en veel te gevoelige ogen.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 16:00

KarmaWitch schreef:
Ik ben ook jonger dan jou lieveli, maar echt ermee opgegroeid? Nopes... ik was 7/8 jaar toen ik zelf een beetje achter de computer mocht & 11 ofzoiets toen ik af en toe achter internet mocht...
Verder speelde ik buiten. Bestond er nog geen facebook en hyves en instagram... ik had pas een telefoon toen ik naar de middelbare ging. Maar geen mooie luxe telefoon.

Dus de term jonger dan... gaat in dit geval niet op Lieveli

Eh... Hyves bestond echt wel toen jij 11 was hoor :Y) Toen was ik namelijk 17 en weet 100% zeker dat ik toen Hyves had.

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 22:46

Ooh ahaha dat kwam ik er pas achter toen ik jaar of 14 was ofzo...