Geesten en paranormale dingen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

jessdaniels

Re: Geesten en paranormale dingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 12:03

Ik denk dat als je dit alles aan jouw ouders laat lezen, dat ze je écht wel willen helpen hoor!

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-15 13:19

jessdaniels schreef:
Ik denk dat als je dit alles aan jouw ouders laat lezen, dat ze je écht wel willen helpen hoor!

nee ze verklaren me alleen maar voor gek. Ik heb het al eens geprobeert maar toen zeiden ze. Ja je bent niet goed bij je hoofd. Je voorbeeld je die dingen alleen maar. En naar een psychiater? Je bent gek. Waar is dat nou weer voor nodig. Dat gedoe krijg ik dan. :(

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 13:20

Ik heb het hele topic meegelezen en als ik eerlijk ben vind ik die.verhalen van TS ongeloofwaardig over komen. Ik geloof zeker in geesten enzovoort. Maar dit gaat mij een beetje te ver. En als je het wel echt meent, laat dan aub je ouders dit topic en dan jouw berichten lezen.
Want ik denk als zoals meer mensen dat je wel hulp nodig hebt :j

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-15 13:21

lor1_1984 schreef:
Ik draag geen aftershave. :Y)
De kast is middenin het huis, in een woonkamer of in een slaapkamer en het maakt ook niet uit of je hem eventjes open hebt staan of een uur ofzo, wel trekt de warmte dan uit de woonkamer of slaapkamer weg.

Fijn trouwens dat je het zelf ook doorhebt, scheelt ook weer gedoe. :)
jezelf vaak vertellen dat er niets is helpt ook trouwens. :j

Weet ik maar als er een geest echt is werkt dat niet dat weet ik van mezelf. Nou het klinkt wel als een geest in jou situatie. Of het er een is, nouja dan moet ik bij je komen kijken maar ik denk dat we een beetje ver van elkaar af wonen. Tja...

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-15 13:22

SindyKaya schreef:
Ik heb het hele topic meegelezen en als ik eerlijk ben vind ik die.verhalen van TS ongeloofwaardig over komen. Ik geloof zeker in geesten enzovoort. Maar dit gaat mij een beetje te ver. En als je het wel echt meent, laat dan aub je ouders dit topic en dan jouw berichten lezen.
Want ik denk als zoals meer mensen dat je wel hulp nodig hebt :j

Dat weet ik maar zoals ik al zei. Ik heb het mijn ouders ooit verteld enzo maar ze verklaarden me voor gek en vonden het allemaal onzin. Dus ik heb niets te willen.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 13:23

Ik vind dit ook wel een beetje raar, van een ander topic
drawerlover schreef:
Ja klopt. Waar mijn tekenspullen liggen durf ik nu niet te komen (beetje prive zaak je kunt er namelijk bang van worden) das irri want ik zou nu zo even een paar doodles maken ofzo. Net jeukte het op me gezicht de hele tijd en ik vraag wil je aub weggaan ik probeer te slapen. Weg was de jeuk _O-

Een privé zaak terwijl je het hier uitgebreid op bokt zet ??
Ik probeer hier geen rel topic oid van te maken maar vind dit wel erug raar

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-15 13:25

SindyKaya schreef:
Ik vind dit ook wel een beetje raar, van een ander topic
drawerlover schreef:
Ja klopt. Waar mijn tekenspullen liggen durf ik nu niet te komen (beetje prive zaak je kunt er namelijk bang van worden) das irri want ik zou nu zo even een paar doodles maken ofzo. Net jeukte het op me gezicht de hele tijd en ik vraag wil je aub weggaan ik probeer te slapen. Weg was de jeuk _O-

Een privé zaak terwijl je het hier uitgebreid op bokt zet ??
Ik probeer hier geen rel topic oid van te maken maar vind dit wel erug raar

is dat niet uit een ander topic?? Volgens mij wel. Ja dan vind ik het logisch dat ik het daar niet zomaar neerzet. Daar zijn andere mensen dan hier en die worden misschien wel heel bang ofzo

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 13:27

Dat zeg ik er ook bij, uit een ander topic.
Maar je brand het onderwerp daar wel aan en dat was al niet nodig geweest omdat het inderdaad een ander topic is

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 13:30

TS ik wil je echt niet afkraken hoor,maar dit lijkt heel veel op een stoornis die je hebt,een aandacht stoornis. Dat doe je niet expres hoor,iedereen kan dat krijgen.Maar je hebt echt hulp nodig.Je kan altijd naar je H.A. gaan,ook zonder dat je moeder het weet.Je hebt recht op hulp,ook al ben je een kind en ook al wil je moeder het niet hebben.Ga naar je H.A. en leg je probleem uit aan hem/haar.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 13:31

drawerlover schreef:
lor1_1984 schreef:
Ik draag geen aftershave. :Y)
De kast is middenin het huis, in een woonkamer of in een slaapkamer en het maakt ook niet uit of je hem eventjes open hebt staan of een uur ofzo, wel trekt de warmte dan uit de woonkamer of slaapkamer weg.

Fijn trouwens dat je het zelf ook doorhebt, scheelt ook weer gedoe. :)
jezelf vaak vertellen dat er niets is helpt ook trouwens. :j

Weet ik maar als er een geest echt is werkt dat niet dat weet ik van mezelf. Nou het klinkt wel als een geest in jou situatie. Of het er een is, nouja dan moet ik bij je komen kijken maar ik denk dat we een beetje ver van elkaar af wonen. Tja...

Ik heb er geen last van hoor dus (er vanuit gaand dat het idd een geest is) lekker laten zitten waar die zit. :)

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-15 13:33

o dat zie ik nu pas. Ja ik ben zowat blind (bril). Ik kan niet altijd alles goed formuleren dat weet ik van mezelf. Ik zeg heel vaak dingen fout dus mijn excuses daarvoor. Mijn moeder weet dat ook en we weten allebei waardoor het komt. Maar dat zijn dus echt privé zaken. Ik ben er wel keihard aan het werken om het steeds beter te krijgen. Dus sorry daarvoor. Dat zal in dit topic denk ik ook voorkomen en dat daarom sommigen ook denken van ze heeft hulp nodig. Heb ik ook wel een beetje als ik in een doordraaiperiode zit maar ik kan er beter mee omgaan als het lijkt. Dat iedereen het even weet.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-15 13:34

lor1_1984 schreef:
drawerlover schreef:

Ik heb er geen last van hoor dus (er vanuit gaand dat het idd een geest is) lekker laten zitten waar die zit. :)[/quote]
goedzo zo denk ik vaak ook :P

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 13:40

Sorry TS, denk niet dat je deze post erg leuk gaat vinden. Maar de dingen die jij verteld zijn onzin. Geesten of eigenlijk zielen doen niet zoals dat jij beschrijft. Ik krijg heel sterk het idee dat jij het allemaal zo leuk en fascinerend vind dat jij dingen gaat zien en voelen die er niet zijn. Want zielen maken zich niet kenbaar zoals jij dat hier aan het ligt brengt. Ik denk eigenlijk dat jij een beetje aan het doordraaien bent en dus werkelijk dingen ziet die er niet zijn, denk dat je misschien eens met een goede psycholoog moet praten voor dat jij dingen gaat doen die écht niet slim zijn om te doen.

Glaasje draaien en dergelijke zijn namens levensgevaarlijk om te doen, als jij écht zo gevoelig bent dan zou er ook geen haar op jouw hoofd er aan denken om dat maar eens te gaan doen. Ik vind echt dat jij roekeloos en gevaarlijk bezig bent.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-15 13:50

Petrichor schreef:
Sorry TS, denk niet dat je deze post erg leuk gaat vinden. Maar de dingen die jij verteld zijn onzin. Geesten of eigenlijk zielen doen niet zoals dat jij beschrijft. Ik krijg heel sterk het idee dat jij het allemaal zo leuk en fascinerend vind dat jij dingen gaat zien en voelen die er niet zijn. Want zielen maken zich niet kenbaar zoals jij dat hier aan het ligt brengt. Ik denk eigenlijk dat jij een beetje aan het doordraaien bent en dus werkelijk dingen ziet die er niet zijn, denk dat je misschien eens met een goede psycholoog moet praten voor dat jij dingen gaat doen die écht niet slim zijn om te doen.

ik snap wat je bedoelt maar ik heb dit al mijn hele godganse leven. Toen ik 1 was ofzo voelde ik het al en dan was niet leuk. Vooral niet in de situatie die er toen plaatsvond. Op mijn 6e begon ik waasachtige dingen te zien en dat vond ik ook niet leuk. Ik wist nooit wat dat was. Ik vond dat eng. Nu ondertussen ben ik er achter gekomen dat het zielen zijn. Ofja iets in de buurt ervan. Ik zie er nu ook een die op mijn kamer zit. Maar die zat er vannacht ook al. Ik heb heel vaak het idee dat ik niet alleen ben terwijl ik toch alleen ben. En als ik mijn ogen dicht heb kan ik zo aanwijzen waar de geest zit want dat voel ik ook. Hoe sterker het gevoel een kant uit word, hoe dichter bij ik ben. Dingen horen doe ik gelukkig nooit. En ik denk omdat mensen mij hier kennen en ik wel meerdere fouten heb gemaakt hier op bokt, dat iedereen sneller denkt dat ik hulp enzo nodig heb. Hee ik kan er toch ook niks aan doen. Ik voorbeeld me ook wel eens dingen en ja ik draai soms ook door als het me te veel word maar er is hier meer aan de hand dan iedereen denkt. En als je het topic van een tijdje terug van mij hebt gelezen weet je precies wat ik bedoel. Daardoor heb ik achterstand in dingen, kan ik dingen minder goed uitleggen enz enz enz. Dus hier komen dingen vaak anders over dan ik bedoel. Als je dat denkt dan vraag ernaar en probeer het voor mij te verbeteren door het beter te formuleren. Ik ken mezelf het beste en ik weet dat ik soms hulp nodig heb, ik kan de wereld helemaal niet alleen aan maar een psychiater ofzo gaat hem nog niet worden. Waarschijnlijk pas als ik een keer op mezelf woon ofzo. Ik heb nu alleen mijn familie en meer niet. En die houden mij voor nu even goed op mijn been

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 13:53

drawerlover schreef:
Petrichor schreef:

ik snap wat je bedoelt maar ik heb dit al mijn hele godganse leven. Toen ik 1 was ofzo voelde ik het al en dan was niet leuk. Vooral niet in de situatie die er toen plaatsvond. Op mijn 6e begon ik waasachtige dingen te zien en dat vond ik ook niet leuk. Ik wist nooit wat dat was. Ik vond dat eng. Nu ondertussen ben ik er achter gekomen dat het zielen zijn. Ofja iets in de buurt ervan. Ik zie er nu ook een die op mijn kamer zit. Maar die zat er vannacht ook al. Ik heb heel vaak het idee dat ik niet alleen ben terwijl ik toch alleen ben. En als ik mijn ogen dicht heb kan ik zo aanwijzen waar de geest zit want dat voel ik ook. Hoe sterker het gevoel een kant uit word, hoe dichter bij ik ben. Dingen horen doe ik gelukkig nooit. En ik denk omdat mensen mij hier kennen en ik wel meerdere fouten heb gemaakt hier op bokt, dat iedereen sneller denkt dat ik hulp enzo nodig heb. Hee ik kan er toch ook niks aan doen. Ik voorbeeld me ook wel eens dingen en ja ik draai soms ook door als het me te veel word maar er is hier meer aan de hand dan iedereen denkt. En als je het topic van een tijdje terug van mij hebt gelezen weet je precies wat ik bedoel. Daardoor heb ik achterstand in dingen, kan ik dingen minder goed uitleggen enz enz enz. Dus hier komen dingen vaak anders over dan ik bedoel. Als je dat denkt dan vraag ernaar en probeer het voor mij te verbeteren door het beter te formuleren. Ik ken mezelf het beste en ik weet dat ik soms hulp nodig heb, ik kan de wereld helemaal niet alleen aan maar een psychiater ofzo gaat hem nog niet worden. Waarschijnlijk pas als ik een keer op mezelf woon ofzo. Ik heb nu alleen mijn familie en meer niet. En die houden mij voor nu even goed op mijn been

Sorry ts, maar als je 1 bent, maak je geen bewuste dingen mee.
Pas met een leeftijd van 2 a 3, wordt het wat minder wazig voor je ogen... en kun je je meer dingen herrinneren. Dus bij mijn spijt.

Ik geloof er geen knars van. Sorry.

Ik nam ze ook waar, maar ze waren hier nooit vervelend. Ik ben er meer voor af gaan sluiten en heb er nu geen "last" meer van.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 14:00

Ik heb jouw andere topics niet gelezen. Iedereen opent wel een keer een verkeerd topic of krijgt heel bokt over zich heen omdat je een fout maakt. Dus nee ik ben geheel blanco dit topic in gegaan en neem jou dus ook gewoon voor vol. :)

Heldere post heb je zojuist geschreven. Inprincipe geloof ik wel dat je ze ziet hoor maar ik ben alleen bang dat je er een beetje verkeerd mee omgaat. Dingen zoals glaasje draaien moet je echt nooit maar dan ook nooit doen. Als zoiets mis gaat heb je hele serieuze problemen.

Het klopt dat kinderen en dieren dingen veel bewuster mee maken. Maar 1 jaar is wel heel erg jong. Bovendien komen zielen niet even kleine kinderen lastig vallen. Ik kan mij nog wel paranormale dingen voor de geest halen toen ik een jaar of 4 was maar van jonger echt niet.

Nogmaals zoek hulp.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-15 14:17

Petrichor schreef:
Ik heb jouw andere topics niet gelezen. Iedereen opent wel een keer een verkeerd topic of krijgt heel bokt over zich heen omdat je een fout maakt. Dus nee ik ben geheel blanco dit topic in gegaan en neem jou dus ook gewoon voor vol. :)

Heldere post heb je zojuist geschreven. Inprincipe geloof ik wel dat je ze ziet hoor maar ik ben alleen bang dat je er een beetje verkeerd mee omgaat. Dingen zoals glaasje draaien moet je echt nooit maar dan ook nooit doen. Als zoiets mis gaat heb je hele serieuze problemen.

Het klopt dat kinderen en dieren dingen veel bewuster mee maken. Maar 1 jaar is wel heel erg jong. Bovendien komen zielen niet even kleine kinderen lastig vallen. Ik kan mij nog wel paranormale dingen voor de geest halen toen ik een jaar of 4 was maar van jonger echt niet.

Nogmaals zoek hulp.

Ik ga er echt niet verkeerd mee om. Ik durf niet eens een glaasje te draaien. Ik negeer de meeste geesten. Het enige stomme is dat boze geesten wel eens in mijn aura energie gaan snoepen en dat is minder leuk. Ik kan ze niet stoppen. En dat is bij mij thuis nooit maar soms wel op andere plekken. De laatse keer was ongeveer anderhalve week geleden op vakantie. Maar het is verschillend wanneer het gebeurt hoor. Er kan een heel jaar tussenzitten het kan ook na 2 dagen weer gebeuren. Het ligt er nogmaals aan waar ik ben. Maar ik weet wanneer dat gebeurt en daar is niets aan te doen, dat overkomt iedereen. Nouja ik kan me van mijn jeugd te veel herinneren. Nogmaals daar heb ik een tijdje terug een topic over geopend. Dus ja niet zo heel leuk. Voor de rest stel je voor er zit een geest mij te irriteren dan vraag ik gewoon, wil je weggaan, meestal gaan ze dan ook. De enige geest waar ik veel mee omga is mijn 'beschermengel'. Dat kun je als mijn psychiater zien :') . Nou hij helpt me in ieder geval heel goed in tijden dat het nodig is. Dus dat is de enige geest waar ik echt mee om ga. Voor de rest probeer ik ze te negeren.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 14:34

Geesten in je aura??

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 14:48

Hmmm ik lees al een tijdje al mee, ik vindt het maar raar, een geest of ziel geeft niet aan dat hij er is door je te kietelen.. Of door bij je potloden te gaan staan zodat je er niet aan komt, en hoe bedoel je geest in je aura? Ik vindt het maar raar.. Geloof het ook niet goed.. Sorry..

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 15:14

TS, als jij je post nu terug leest, vind je het dan niet een beetje ongeloofwaardig overkomen?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 15:18

Dus je gaat veel om met je beschermengel?
Ik zou zeggen nu dat je denkbeeldige vrienden hebt. Je verhaal wordt wel steeds absurder om eerlijk te zijn.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 15:21

Geesten kunnen niet in een aura of in je lichaam zitten dat is de reinste onzin. Zoiets kan enkel in horrorfilms.

Ik vind dat jij er heel makkelijk over denkt. Jij beweert dat je mensen kan helpen waar mee dan?

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 15:31

Omdat dit wetenschappelijk (nog) niet bewezen is is er ook geen waarheid in paranormale verschijnselen. Mensen die dingen zien, voelen, ruiken, horen doen dat allemaal ook weer op een andere manier. Wat zij ervaren is hun waarheid, ieder krijgt dingen door op zijn of haar manier.

@drawerlover, er zijn mensen die je kunnen helpen met het omgaan met de verschijnselen die je ziet of hoort. Je hebt namelijk wel degelijk wat te zeggen over de aanwezigheid van zielen/geesten of welke namen je het ook wil geven. Het klinkt niet alsof je het in de hand hebt, je hoeft dit niet alleen te doen. Daarom denk ik dat het advies van hulp niet zo verkeerd is. Alleen je hoeft niet meteen aan een psycholoog te denken, denk inderdaad dat de meeste je niet serieus nemen. Een goede spirituele begeleider of coach kan je ook al een eind op weg helpen. (en een hele goede zal je ook kunnen vertellen of dat wat je ervaart klopt of je eigen inbeelding is)

Ik weet niet of wat je vertelt wel of niet klopt, maar het is hoe dan ook niet iets wat je alleen hoeft te doen. Als je er nu hulp bij zoekt heb je daar de rest van je leven profijt van (met of zonder aanwezigheid van zielen/geesten) Voordat het een heel eigen leven gaat leiden waar je serieus last van gaat krijgen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 17:00

Ik denk dat dit wetenschappelijk ooit nog bewezen gaat worden, net als dat Aliëns ooit bewezen gaat worden dat ze er zijn.
Er zijn genoeg foto's en filmpjes waarop een bewijs is te zien dat het er is,maar er word steeds omheen gedraaid.Het is dan nep of trucage.Nou moet ik eerlijk bekennen dat de foto's en filmpjes die ik gezien heb op t.v. en internet ook niet geloofwaardig overkomen.Ik heb er nog nooit eentje gezien die helder en duidelijk was.Ook laten ze schaduwen zien,wat dan een geest zou moeten zijn.Geesten hebben nooit een schaduw! dus zulke filmpjes en foto's geloof ik persoonlijk al niet.

Als ik iets mee maak,denk ik nooit gelijk:dat is een geest.Ik zal eerst alles uitzoeken wat het zou kunnen zijn.Pas als er echt geen verklaring voor is,dan weet ik dat het echt was.

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 17:21

TS, je kunt elke geest stoppen, je beweerde eerst dat er geen kwade geesten waren, nu zijn ze er wel en kun je ze niet stoppen.
Dat kan wel, en het is niet ingewikkeld, je moet het alleen wel willen, ik ben een beetje bang dat jij jezelf een makkelijke prooi maakt juist omdat het ook iets 'toevoegt' aan jouw leven, of omdat het zo voelt. En dan kom je in een neergaande spiraal, je geeft teveel energy weg aan de verkeerde dingen, waardoor je niet genoeg overhoudt voor de dingen die wel goed voor je zijn.

Het is geen kwestie van niet kunnen, je moet het willen, je kunt elke geest weg krijgen, maar als een deel van jou de deur open laat staan, zul je ze nooit helemaal weg krijgen, en dat is denk ik wat er aan de hand is, onder andere.