Jouw bruidsjurk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 14:14

iirrssjjee schreef:
Ik ben in 2 trouwwinkels langs geweest, ondanks dat trouwen nog echt niet op de planning staat.
De Honeymoonshop en Weddings in Rotterdam. In beide winkels jurken gepast, maar niks mee gedaan.

Dit ook wel omdat mijn oma ook niet echt meer lang meegaat, en ze heeft ooit gezegd; Ik ga maar 1x huilen en dat is wanneer Iris gaat trouwen. Of ze dat mee kan maken is de vraag dus haar meegenomen naar de winkel (toch een beetje trouwidee).

De honeymoonshop vond ik geen leuke winkel... Ze deden erg afstandelijk en je zat met nog een ander in dezelfde ruimte om de jurken te passen...
Bij Weddings was het echt super! Samen met de verkoopster en een rek loop je door de winkel (nadat je aangeeft wat je wil en mooi vind) en ga je alle rekken langs. Je mag zelf zeggen wat je wel en niet mooi vind. Je hebt daarna echt je eigen ruimte om alles te passen en aan je aanhang te showen. Ze nemen er echt de tijd voor je! Zijn 3,5 uur binnen geweest! Bij de Honeymoonshop stonden we binnen een uur weer buiten....

Oh ok, ik had juist een goed idee van de hm shop. Hoef ik daar dus ook niet meer heen :P

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 14:16

Joolien schreef:
Oh ok, ik had juist een goed idee van de hm shop. Hoef ik daar dus ook niet meer heen :P

Het is misschien ook een persoonlijke mening. Toen wij in de honeymoonshop waren (gingen we eerst heen, daarna naar weddings) hoorden wij juist van die mensen naast ons dat die het bij weddings niks vonden haha. Ligt ook wel aan de verkoopster denk ik! Voor degenen die ooit naat Weddings willen, vraag naar Judith! Zij is echt een superleuk mens!!!

nutts

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 14:19

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 14:19

Een paar jaar geleden ben ik met een vriendin van mij bij de Honeymoonshop geweest. Wij vonden de sfeer daar allebei ook niet erg fijn. Erg gericht op verkopen en pushen daarbij de eigen mening nogal door. Daar dus ook geen jurk gekocht. Zij heeft haar jurk uiteindelijk gekocht bij het Bruidshuys/bruidsparadijs in Merksem (België). Ik heb daar vorige maand mijn jurk ook gekocht. Ik ben ook nog jurken gaan passen bij Jenny's bruidsmode in Rijen. Ook echt een aanrader. Ze dachten daar echt mee. Mooie jurken en goede sfeer. Ik heb er veel jurken mogen passen. Allerlei stijlen om te kijken wat mij het mooist stond. Helaas zat de WOW-jurk er daar niet bij.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 14:21

wij zijn afgelopen september getrouwd :D
Had een jurk van sweetheart

Afbeelding

[img]https://scontent-b-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/v/t1.0-9/10533422_777727745619073_5616829838615532948_n.jpg?oh=da31f7925109dd3336d3cabfdfc9ecff&oe=550E235D]/img]

Afbeelding

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 14:31

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 14:33

En soms kom je met totaal iets anders thuis dan je had verwacht, beetje als met een paard kopen, je wilt een zwart sportmodel en je komt thuis met een witte koudbloed ;) :D
Ik had destijds een mooie jurk gezien in zo'n trouwmagazine, en die vond ik echt prachtig. Had gezien dat er een zaak in Zwolle zat die dit merk verkocht en aangezien ik wel eens ging shoppen in Zwolle liep ik daar ook even naar binnen. Geen afspraak gemaakt hoor, die was ik overigens wel van plan te maken. Gewoon even om te vragen of zij die specifieke jurk ook hadden. Die hadden ze dus, ik helemaal happy :D Stom toevallig hadden ze op dat moment geen klanten die aan het passen waren dus de verkoopster zei: 'je mag hem best even passen, ik heb nu wel even tijd". Ehmmm…ok dan. Ik die jurk aan, stond me al te verheugen. Keek in de spiegel…. -O- ….oh my god…ik leek wel een gekrompen kleine dwerg in die jurk. Als een vlag op een modderschuit, echt geen gezicht. Soms kun je zelf niet goed beoordelen hoe je eruit ziet in een bepaald kledingstuk, maar bij deze was het echt geen probleem, het was zelfs voor mezelf overduidelijk _O- En toen bleek dat offwhite mij ook echt niet goed staat. Uiteindelijk bij de officiële pasafspraak bleek dat grijs mij heel goed stond. Ook het model jurk was totaal anders.
Wat trouwens heel fijn is, een top en rok apart van elkaar. Vele malen handiger als je naar de wc moet bijvoorbeeld. Kun je prima zonder hulp :)

Liedje

Re: Jouw bruidsjurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 14:36

Wauw, wat een hoop mooie jurken! Ik ga volgend jaar trouwen. :D Mijn vriendin heeft al een jurk; ben zo benieuwd!!! <3 Maar nog even geduld hebben. Ik ga zelf ook binnenkort kijken. :D :D

2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 14:36

wat een leuk topic! en wow wat wordt er veel neergezet, ik heb dus ook niet alles gelezen.
mijn verloofde <3 en ik gaan trouwen, datum is er nog niet maar zal snel komen.
zelf wil ik een jurk waarmee ik kan paardrijden, en dansen en eventueel met de ceremonie lang en met het feest kort *\o/*

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 14:39

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 14:41

Sunrise_ schreef:
Ooh een topic naar mijn hart haha!
Wat ik mooi vind;

[ Afbeelding ]

Prachtig! Waar zijn die van?

nutts

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 14:46

Boompje1985 schreef:
nutts schreef:
dit was vorig jaar mei mijn jurk2C640

Kan m niet zien?

hmm lukt niet doe het vanavond even via de laptop

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 14:46

Esther_ schreef:
Dit was mijn jurk, vind hem nog steeds helemaal geweldig.
[ Afbeelding ]

wouw, die vind ik (voor zover ik kan zien op zo'n klein plaatje) erg gaaf, van welk merk is die?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 14:47

Spirit, dat is volgens mij weer zo'n gevalletje CHINESE, want ik denk dat t heel mooi lijkt maar ondertussen... :P

terrilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 14:52

Afbeelding ik trouw volgend jaar augustus en dit is de jurk die ik heb gekocht *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 14:53

prachtig! Maar ik zou het niet zo open en bloot op internet zetten haha

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 14:54

Afbeelding

Die vind ik toch zo mooi

manumol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 14:59

even de mijne laten zien <3 Afbeelding

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 15:00

Joolien schreef:
Spirit, dat is volgens mij weer zo'n gevalletje CHINESE, want ik denk dat t heel mooi lijkt maar ondertussen... :P

Gevalletje Chinese? :o? :P

Het lijkt idd mooi, maar je weet toch pas als je een jurk in de winkel ziet hoe hij er echt uit ziet. En dan moet 'ie je nog staan ook. Vind die beading op jurken in die programma's vaak al minder mooi dan dat ze er op deze foto uit zien, dat is wel waar inderdaad. :j

Maik79

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 15:01

Wat leuk om te zien hoe smaken echt verschillen! En ook leuk om mee te maken dat de jurk die je van tevoren in je hoofd hebt, helemaal niet degene hoeft te zien waarmee je thuis komt :D .

In september heeft mijn vriend me gevraagd, bovenop een bergtop, helemaal alleen met zijn tweeën. En dat terwijl we nu 12 jaar samen zijn en altijd zeiden dat we dat niet nodig vonden. Hij hoefde niet zo nodig te trouwen, zei hij, maar wilde dat wel graag met mij <3 Had 't dus niet aan zien komen :Y)

Van tevoren dacht ik: hmm, niet te wit, iets met kleur is wel mooi. Geen strapless, straks loop je te hijsen de hele dag. En zeker geen prinsessenjurk, ik ben 1.88m, dan word 't helemaal zo'n massief geheel. Deze jurken vond ik mooi:
Afbeelding

https://www.covers.nl/wp-content/upload ... e_Main.jpg

https://www.covers.nl/wp-content/upload ... Bassia.jpg

http://www.anastasi.nl/images/stories/c ... trecht.jpg

Wat blijkt: een jurk met kleur lijkt bij mij al snel geen 'bruidsjurk' meer, maar een 'gewoon' mooie jurk. En dat wilde ik dan weer wel :P Strapless heb ik wel gepast maar zag er niet uit, mijn benen zijn in verhouding te lang, dan blijft er maar een heel klein lijfje met heel veel rok over. Kant langs de hals zag er dan wel weer heel mooi uit.

Dus.... is 't een jurk geworden waar ik van tevoren niet op ingezet zou hebben. Die wil ik best laten zien, na 9 mei :j

Overigens kun je gewoon een afspraak maken. Dan krijg je een passessie van een uur of twee en word je met veel liefde in de jurken geholpen. Tip die ik ook ter harte heb genomen: hoezeer ze ook aandringen, zeg nooit direct ja tegen die ene jurk. Je hoort te vaak dat dames achteraf niet helemaal blij zijn met hun jurk en zich bijna gedwongen voelden om te tekenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 15:02

Spirit schreef:
Joolien schreef:

Gevalletje Chinese? :o? :P

Het lijkt idd mooi, maar je weet toch pas als je een jurk in de winkel ziet hoe hij er echt uit ziet. En dan moet 'ie je nog staan ook. Vind die beading op jurken in die programma's vaak al minder mooi dan dat ze er op deze foto uit zien, dat is wel waar inderdaad. :j

Gevalletje dit: _O-
http://boktimg.nl/img/m/q4ieuf.jpg

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 15:03

_O- _O- _O-

Maar Maggie Sottero is toch wel een bekende naam? Hoor die iig wel vaak terugkomen in die tv programma's. En daar zijn alledrie die jurken van, die eerste met die achterkant is van Lazaro. Dus mag wel hopen dat 't geen gevalletjes Chinese zijn. :')

Maarja, mij staat wit al niet, dus daar gaat het sowieso al mis. :')

katjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 15:08

Vind dit topic net wow wat een mooie jurken komen er voorbij.
Ik ben alweer bijna 3 jaar terug getrouwd dit is mijn jurk.

Afbeelding

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-14 15:19

Noek_Bronco schreef:
Oooh, een topic op maat gemaakt voor mij! Buiten het internet afstuiven voor babyweetjes, kijk ik ook ontzettend vaak naar bruidsjurken. Wil zoooo graag trouwen. En als ik vriendlief een beetje goed kan inschatten, zou een aanzoek wel eens op komst kunnen zijn... Zo spannend! We zouden dan wel nog niet meteen gaan trouwen, daar ik eerst in maart een kindje op de wereld mag zetten <3
Maar als het dan toch een keer zo ver is, wil ik een échte prinsessenjurk. Op dit moment ben ik een beetje verliefd op de collectie van Alfred Angelo, de disneycollectie..

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Wauw die eerste jurk vind ik echt heel mooi! :j

En gefeliciteerd! *\o/*

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 15:20

Ten eerste, nog geen trouwplannen hier, maar vind het wel leuk om te kijken :+

Afbeelding
Maar dan zonder de smalle bandjes, en indien mogelijk met rijg-rug

Afbeelding
Beetje donker zo, maar indien in kleur van bovenstaande :~

Afbeelding
Borduursel en rok in andere kleur, maar wauw, heel gaaf deze!

Ik ben wel van de ''net even anders als normale'' jurken :Y)

Leuke is, het is een nederlands merk
''Doordat het gehele productieproces in Nederland plaatsvindt, is het mogelijk om de japon geheel naar uw wens te produceren.''
en dus ook nog eens goed voor de economie :') :') :+
Laatst bijgewerkt door Rintah op 10-12-14 15:25, in het totaal 2 keer bewerkt