Haha! Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Haha! nolanlover schreef:Nou ik heb een doos merci chocolaatjes inclusief het gedichtje van Joolien in de brievenbus gedaan en sindsdien niks meer van de beste man vernomen![]()
Verwacht ook niet dat ik nu nog iets van hem zal horen!
soesita schreef:spatter schreef:ik zou beginnen met langs de politie te gaan met dit verhaal, want grote kans dat hij terug komt.
vervolgens met vriend langs zijn huis gaan, bos bloemen geven en zeggen dat het daar bij blijft en de politie al is ingelicht over huisvredebreuk.
ik zou me wezeloos schrikken als een onbekende ineens in mijn woonkamer zou staan
is hij helemaal gek geworden![]()
Helemaal mijn gedacht! Wat heeft die kerel in je woonkamer te zoeken? en dan nog vragen om een beloning, nee, eisen, en vorderingen over de vergoeding stellen? Wat een brutaliteit!

Joolien schreef:Ik zou het doen, en dan een briefje erbij, dat de sint niet houdt van kinderen die vragen in de vorm van een leuk gedicht.
goed gevonden, netjes teruggebracht
totdat u iets geks bedacht
langs gaan om geld te halen
thuis komen zonder, dat is balen
het volgende rijmpje komt u vast bekend voor
dus luister goed van oor tot oor
mensen die vragen, worden overgeslagen
dus voor de volgende keer, wacht rustig af
en dan wordt u beloond, in plaats van deze tik met de staf
Groetjes,
De sint en de bedelpiet.

Radionx schreef:vindersloon
Een vinder die voldaan heeft aan zijn verplichtingen, heeft recht op "een redelijke vergoeding". Bij een redelijke beloning wordt vaak gedacht aan 10% van de waarde van de vondst. Een vinder die zijn vindersloon niet krijgt, kan dat eventueel via de rechter opeisen. De gemeente heeft geen recht op vindersloon.
professionele vinders
De Regeling is ook van toepassing op professionele vinders die gericht op zoek gaan naar verloren voorwerpen, bijvoorbeeld auto"s en motoren.