Dingen waar jij je aan ergert

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 23:48

LieZ_Horses schreef:
- Klasgenootjes die zeggen helemaal ''niet'' geleerd te hebben en dan een dikke voldoende halen? Hoe dan?

Misschien ben je gewoon te dom :') grapje he, ik ben ook zo'n vervelend mens die toch wel een voldoende haalt.

- Mensen die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.
- Mensen die voor spullen die anderen zien veel geld willen betalen, maar voor iets wat echt goed en degelijk moet zijn "geen geld" hebben.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 23:54

Leg uit tiva_81 :D

Mensen die ongelofelijk fake zijn (ja ik gebruik ook teveel Engelse termen en erger me daaraan :') )
Mensen die niet verder kijken dan hun neus lang is (meiden bij mij uit de klas die op een manege rijden waar ik zelf op heb gereden waarvan ik nu denk nee.)

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 00:32

saddledancer schreef:
Maartje1990 schreef:

Ik ook, aan jou dus. is wat men bedoelt met brits accent en dat bestaat wel echt ;) dat is net zoals ABN :)

weet je wat, blijf jij dat lekker denken als je daar nou echt gelukkig van word :')

know-it-all's ook heul irritant :j

Hey, wees eens lief tegen elkaar! Dit topic gaat erover wáár je je aan ergert, niet aan wie.

Jolien87

Re: Dingen waar jij je aan ergert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 07:53

Een beetje overbodig om nu nog op te reageren aangezien het daar allang niet meer om gaat. Vind je ook niet?

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 08:24

Die ene collega die haar tijd belangrijker vindt dan die van alle anderen en dus altijd als eerste exact op tijd weg wil, terwijl haar dienst sowieso al een half uur korter is... :roll:

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 09:00

Van die Amerikaanse meiden die zo zeurderig praten. Vooral aan het eind van de zin waar ze dan ineens een kraakstem opzetten.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 09:08

De grote hoeveelheid zieke pony's en paarden op Medisch met een (bloed)wormbesmetting.

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 09:40

Ik erger me aan mensen die een mening moeten hebben over andermans ergenissen, en die zelfs willen verbeteren.

Verder erger ik me aan:
Tenenkrommende spelfouten, geroddel, egoisme, meelopers, regen, geldgebrek, betweters, mensen die respectloos met dieren omgaan, mensen die denken dat dieren wegwerpproducten zijn, de was, en mijn eigen onwijs chaotische hoofd af en toe.

Zo dat lucht best op :')

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 09:54

Ik erger me niet zo heel snel aan dingen of mensen, maar op dit moment haalt de nieuwe stagiaire op de afdeling toch echt het bloed onder mn nagels vandaan _-:(

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 10:03

LieZ_Horses schreef:
Wat herkenbaar de meeste dingen. :))

- Klasgenootjes die zeggen helemaal ''niet'' geleerd te hebben en dan een dikke voldoende halen? Hoe dan?
- Mensen die langzaam lopen en fietsen.

- Mensen die de hele dag selfies via Snapchat sturen.

Ik doe dit alle drie. :') Hoef nooit veel te leren, loop mega sloom en stuur graag selfies (wel lekker lelijke) over snapchat. -O-

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 10:22

LieZ_Horses schreef:

- Mensen die ergens midden in een smal pad uitgebreid gaan staan kletsen en geen pas opzei zetten als je erlangs wilt.

Inderdaad :j
En hier boven staat dat als je goed oplet in je les je wel voldoendes haalt, doel je dan op het middelbaar onderwijs? Mijn ervaring is dat je op het HBO naast je colleges echt nog wel moet studeren, bij ons wordt niet alles in de colleges besproken.
Laatst bijgewerkt door Appeltje00 op 04-11-14 10:22, in het totaal 1 keer bewerkt

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 10:22

ZoZenn schreef:
Maakt het uit dat je studie in 't engels is? Nope. Nederlanders blijven Nederlanders. Ze blijven nederlandse fouten maken, tenzij ze jaren in Engeland hebben gewoond.

Denk niet dat dit perse zo hoeft te zijn eigenlijk. Wellicht zijn er Engelsen die nog meer grammaticale fouten maakt dan een Nederlandse Engels leraar, for instance :)

Maar ik begrijp je punt hoor, daar niet van. Er zijn veel Nederlanders die het gevoel hebben dat ze ontzettend goed Engels kunnen spreken omdat ze Keeping up with the kardashians volgen. bij wijze van :') (en dan heb ik het natuuuuuurlijk over het Amerikaanse Engels. brrr := )

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 10:41

Maar wat is ''goed Engels spreken''? Ik bedoel je moet een Nederlander natuurlijk niet met een Engelse gaan vergelijken. Maar als je een Nederlander bijvoorbeeld vergelijkt met een Spanjaart, dan kunnen wij Nederlanders over het algemeen heel erg goed Engels spreken hoor. En menig Engelse die ooit in Nederland is geweest die dat zal beamen.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 10:52

Maartje1990 schreef:
Maar wat is ''goed Engels spreken''? Ik bedoel je moet een Nederlander natuurlijk niet met een Engelse gaan vergelijken. Maar als je een Nederlander bijvoorbeeld vergelijkt met een Spanjaart, dan kunnen wij Nederlanders over het algemeen heel erg goed Engels spreken hoor. En menig Engelse die ooit in Nederland is geweest die dat zal beamen.

Ja dat is een moeilijk iets. Wat is ' goed Engels spreken '. Als je kijkt naar een cursus Engels dan ben je intermediar/advanced wanneer grammaticaal correct over alle onderwerpen Engels kan spreken. Dus ook over politiek, business, maatschappelijke discussies etc. Of je pronunciation goed is is natuurlijk een tweede. Ik vind goed engels kunnen en een britse uitspraak in je Engels twee verschillende dingen.

Als je een voorbeeld van ' goed Engels spreken' wilt zou ik zeggen: Frans Timmermans! _/-\o_

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 11:00

fionaf09 schreef:
LieZ_Horses schreef:

- Mensen die ergens midden in een smal pad uitgebreid gaan staan kletsen en geen pas opzei zetten als je erlangs wilt.

Inderdaad :j
En hier boven staat dat als je goed oplet in je les je wel voldoendes haalt, doel je dan op het middelbaar onderwijs? Mijn ervaring is dat je op het HBO naast je colleges echt nog wel moet studeren, bij ons wordt niet alles in de colleges besproken.

Ook geen problemen mee. :+ Op de middelbare was ik de helft van de tijd afwezig en heb ik geen boek thuis gehad. Op het HBO ben ik wel aanwezig en maak ik een deel van het huiswerk. Daar red ik het goed mee.

Maar ik heb toch wel het idee dat de meeste mensen die zeggen niet geleerd te hebben staan te liegen..

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 11:26

Mensen die 'me' als bezittelijk voornaamwoord gebruiken.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 11:31

Jolien87 schreef:
Mensen die 'me' als bezittelijk voornaamwoord gebruiken.

Ik krijg hier zelfs wel eens sollicitaties binnen waarbij mensen zeggen
' me opleiding sluit goed aan bij de functie '

Joh? Zit je bij de ME? Misschien maar bij de politie solliciteren ofzo :P
hahaha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 11:32

- Ongesteld zijn is trouwens mijn grootste ergernis in het leven. :Y)

Ik ben chagrijnig, ik zit onder de pukkels, ik voel me opgeblazen.. bleghhhh.

lando2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 11:35

Mijn auto die me voor de 4de keer in 14 dagen in de steek laat. Nu net weer en dan nog als ik naar de garage wil rijden om te gaan betalen. :')

Shivatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 11:59

Aan klanten die mijn kleingeld plunderen door met vijftig euro te betalen..

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 12:47

Ik vind het meestal zonde van mijn tijd en energie om me te ergeren, maar er is zeker 1 ding waar ik echt niet tegen kan: De rol toiletpapier verkeerd hangen!! Nu is lastig want wat voor de 1 goed is, is voor de ander dus verkeerd.

Was de eerste ergernis toen ik ging samenwonen, want vriendlief deed em altijd andersom. Heb ik hem heeeeel snel afgeleerd, ghehe.

Christeltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 13:05

Ik erger me niet aan zo heel erg veel. Wat ik wel ontzettend vervelend vind is dat mensen de lege wc-rol laten hangen of de remsporen niet even uit de wc kunnen poetsen.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 13:28

@ Christeltjuh, dat is voor mij ook zoiets ja... Kleine moeite, groot plezier voor degene die na je komt toch?

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 14:04

Ik kan me ook heel erg ergeren aan luie mensen. Vooral als die mensen dan lopen Te zeiken en zeuren dat jij dingen doet/hebt/kan die zij niet doen/hebben/kunnen en dat het Leven jou zo goed afgaat, en dat dat oneerlijk is.

uhm ja... Ik werk me dus gewoon 3 slagen in de rondte, en dat is hoe je dingen voor elkaar krijgt, niet door op je luie reet op de bank Te blijven plakken :')

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 14:13

Ik erger me ook aan mensen die een advertentie zetten en als het object dan verkocht is erin zetten dat het verkocht is. Verwijder de advertentie dan gewoon.