Op kamers, wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Op kamers, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 21:15

Dan zou ik niks meenemen en gewoon m'n best doen. Blijf vooral jezelf en zeg waar je voor staat. Ga niet onzin lopen babbelen als 'ik hou super veel van in mijn eentje in mijn kamer zitten maar ik hou ook echt van stappen en borrelen'. Valt bij mij tenminste altijd verkeerd. Ik ben een outgoing introvert, wat betekent dat ik heel erg op mezelf ben maar dat ik heel gezellig kan doen bij de juiste mensen. Ik heb dat ook gewoon gezegd bij mijn hospiteeravond, dat ik eigenlijk het liefst in m'n eentje op de bank zit, maar dat als ik ze heel gezellig zou gaan vinden dat ik dan wel wou chillen.

Dat konden ze heel erg op prijs stellen. Wij moesten even loskomen, maar mijn ene huisgenoot is nu mijn allerbeste vriendin in de wereld en met de rest kan ik het ook super vinden.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 21:21

Nee oke. Ik heb in mn mailtje ook wel duidelijk gemaakt dat ik m'n studie ook heel belangrijk vind en het heel gezellig vind om af en toe een wijntje te drinken of samen te eten. Maar dat ik ook (graag) alleen ben. Ik ben niet verlegen, maar geen allemans vriend of 'populair' type. Ben lid van de studievereniging maar hang niet elke dag in het verenigingscafé.

Blijkbaar sprak het hen aan, anders ben ik niet uitgenodigd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 21:23

Ik ben precies hetzelfde. Wij hebben best een actieve studievereniging, maar ik zit niet elke dag te zuipen. Hou gewoon van in bed liggen met Netflix of een goed boek en ik hoef daar niet per se constant mensen bij te hebben. Dat vonden zij ook heel prettig. Zou dat ook gewoon duidelijk aangeven, dat je mocht het klikken wel open staat voor een wijntje of een borrel op z'n tijd maar dat je ook je alleen-tijd kan waarderen.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 21:28

Ik kom even binnen vallen :D

Gewoon lekker je ding doen CCCCC, natuurlijk mag je even goed je best doen om te laten zien hoe ontzettend leuk je bent, maar probeer het wel echt te houden :) . En een kat is altijd een voordeel :D , een net huis al helemaal :') .

Ik zit op kamers in Groesbeek, vlakbij Nijmegen, enorm huis met zn 6en, nog veel enormere tuin en midden tussen alle winkels, goede verbinding naar de uni en vlakbij mijn paard, enige wat ik mis zijn huisgenoten die graag zouden willen poetsen want nondeju wat kunnen die een smerige zooi maken :') .

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 21:56

Huisgenoten die graag schoonmaken, zijn schaars :')

Hier thuis is het wisselend. Soms denk ik echt van, wat een varkens zijn het! Bijv. gisteren lag dr in de tuin een volle vuilniszak, open, die omgevallen was. Snap dat echt niet. En de keuken wordt ook niet altijd even goed schoongehouden waardoor ik iedere keer de pineut ben om het schoon te maken :P Gelukkig wordt de rest wel ook eens in de zoveel tijd goed schoongemaakt. Erg fijn.
Soms vergeet ik mn kamer nog wel eens met schoonmaken :') net dan ook maar weer eens mijn kamer gestofzuigd, was hoognodig xD

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 21:58

Ons huis is over het algemeen vrij netjes :j Wij hadden gister alleen allemaal onze wederhelften op bezoek, met z'n allen gegeten en wijn gedronken en dan heeft niemand nog de energie om dat op te gaan ruimen. Dan is het even een troep maar doen we het gewoon de volgende dag. Wij hebben wel een roulerend schoonmaakrooster zodat elke twee weken het huis helemaal spik en span is. Dat vind ik persoonlijk erg prettig

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 21:59

Haha, ik heb net ook mijn kamer grondig onder handen genomen. T wordt gewoon een zooi, maar nooit echt vies ofzo. De keuken daarintegen... 4 van mijn 5 huisgenootjes maken wel eens schoon... als in ze wassen uiteindelijk hun spullen wel af en stofzuigen eens... nummer 5 is echt een ramp, die maakt het hier gewoon vies. Dat zou echt een rede zijn om te verhuizen.

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 21:59

Even shameless quote uit het andere topic
Amyyy schreef:
Ik heb mijn kamer hier nog helemaal niet laten zien, SHAME!
Maar hij is klaar *\o/* *\o/*

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

En hier is het eigenlijk altijd netjes. Ik zet eigenlijk altijd mijn afwas in mijn kastje en mijn huisgenootje doet dat ook (we delen met zn 2e keuken, douche, wc). Het enige wat ik wel eens wil laten staan is de grill, maar die is dan nog heet en dan kan ik die platen er niet afhalen.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 22:01

Jaloers op jullie nette huisgenoten, hier staat de vaat vaak 5 dagen voor ik het uiteindelijk maar afwas, en er slingert geregeld gewoon overal eten door de keuken. Vonden ze het gek dat we last hadden van muizen :Y) .

Mooie kamer Amy, lijkt me erg handig, zo'n hoogslaper, mijn plafond is alleen niet zo hoog ;(

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 22:02

Mijn plafond is ruim 3 meter. Ik kan onder mijn bed staan met nog ruimte over en in mijn bed zitten en dan heb ik ook nog ruimte over. Anders was het echt niet zo handig geweest hoor

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 22:05

Amyyy schreef:
Mijn plafond is ruim 3 meter. Ik kan onder mijn bed staan met nog ruimte over en in mijn bed zitten en dan heb ik ook nog ruimte over. Anders was het echt niet zo handig geweest hoor

Haha, nee inderdaad, anders heb je meer een soort kruipruimte :+

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 22:06

Ik meld me ook hier!

Geen last van vieze huusgenoten want heb mn eigen keuken en badkamer :D woon op campus met 25 mensen op een verdieping, super gezellig!
Van de zomer moet ik wel weer gaan verhuizen... weet nog niet of ik in Den Haag blijf of met vriendinnetjes in Rotterdam ga wonen

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 22:10

Ik houd mijn vaat gewoon op mijn kamer. Dan hebben de anderen er geen last van en hoef ik het niet direct dezelfde dag meteen af te wassen. (heb ik niet altijd zin in) Soms staat het een paar dagen, maar als de vaat echt vies is spoel ik het iig wel af :P

Ben wel nog steeds heel blij met mijn eigen koelkast en magnetron enzo.

Ik zou gek worden van een hoogslaper. Iedere keer weer omhoog en omlaag klimmen. Als je dan je been breekt bij wijze van spreken, heb je een probleem :')

Is nu wel echt naaiend, wij wonen zegmaar op een hoek, waardoor er in de hoek enorm veel ruimte op de stoep is, is super brede stoep. Nou stonden daar altijd al onze kliko's, niemand had er last van en we wisten niet beter dan dat ze daar stonden, alleen buurtbewoners gooiden er vaak afval in, super irritant, want ze gooiden ook afval in de GFT-kant van de vuilnisbak, waarvoor je een boete kan krijgen.
Maargoed, was nooit een probleem ofzo dat ze daar stonden, tot nu, kregen een boete omdat onze kliko's te lang aan de straat stonden :oo En ook nog een boete omdat er een zak op de stoep aan de overkant was gegooid, wat wij niet gedaan hebben maar de overburen. Dus das mooi 2x90 euro :oo mooi wel dat we bezwaar gaan aantekenen!! Ik snap dat de kliko's niet aan de straatkant kunnen staan, maar hier stonden ze compleet niet in de weg, volledig in de hoek.
Laatst bijgewerkt door 1234 op 12-02-15 22:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 22:11

Ik vind het supergaaf die hoogslaper! Is hij wel tweepersoons of niet?

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 22:15

Het voorkomt wel heel goed dat je overdag middagdutjes gaat doen hehe. Ik doe dat echt bijna nooit meer tenzij ik echt op de grond val. En mijn bank is ook te klein om op te liggen.
Ik was niet van plan om een been te breken haha maar als dat zou gebeuren kan ik altijd iemand mijn matras naar beneden laten halen want hij past ook op de grond. Het is trouwens een 2 persoons hoogslaper, ik vind het echt super fijn! Het trapje kan er ook af, handig als het druk is op mijn kamer. Alleen minder dat mijn vriendinnen mij een keer hadden opgesloten op bed haha!
Laatst bijgewerkt door Amyyy op 12-02-15 22:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 22:17

Dat zou ik ook wel willen hoor _/-\o_

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 22:19

Hahah das wel erg, opgesloten in je eigen bed :')

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 22:39

Mooie kamer Amy, hoeveel m² is het?

De kamer waar ik ga kijken morgen heeft ook een hoog plafond en van die ornamenten aan het plafond. Echt heel mooi. Hoop echt dat ik hem krijg, haha.

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-15 23:18

Ik heb hopelijk binnenkort ook een hospiteeravond! Zit hier heel prima op m'n plek, maar omdat het antikraak is moeten we er 31 juli uit. Zijn we allebei natuurlijk net op vakantie :Y) En in juli een kamer zoeken is echt een drama, nu is eigenlijk de beste tijd. Dus ben langzaam weer aan het zoeken, en op 1 kamer gereageerd. Ben benieuwd :)

Inderdaad een gave kamer Amy! Ohh ik doe echt een moord voor van die hoge plafonds met ornamenten CCCCC <3

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 01:36

Jaaa ik heb ook een plafond met lijsten, echt heel mooi. Ik ben ook echt heel blij met de schouw. Mijn kamer is 14m2.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 17:34

Hoi ik meld me ook!
Zit nu een halfjaar op kamers in wageningen, bevalt me helemaal super!
Pony is ook mee verhuisd, sta nu aan de rand van de veluwe beter kan niet. Verder zit ik ook bij de studievereniging en bij de studenten roeivereniging argo.

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 19:38

Hee leuk nog een roeier!! Ik roei in Amsterdam. Doe je ook mee met de NOOC?

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 19:43

Ik ga zo richting Nijmegen voor m'n eerste kijkavond! Best spannend. Het is vanaf het station ongeveer 10 minuutjes lopen, maar ik ben niet zo dol op donker. Gelukkig is het er wel veilig (althans, dat hebben ze me wijs gemaakt).

Iemand een idee hoelang dat ongeveer duurt zo'n kijkavond?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 19:44

Ligt eraan hoe ze het hebben ingedeeld. Als je met z'n allen tegelijk komt dan kan het wel een tijdje duren (paar uur als het gezellig is) maar als ze iedereen apart laten komen zal het een half uurtje zijn

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 19:47

Oké! Ik wil namelijk niet te laat terug moeten. Heb nog 1,5 uur reistijd namelijk -O-