Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Sabine schreef:Haha, ik ben inderdaad vergeten de vertaling erbij te zettenLetterlijk betekent het 'gesluierde boerenmeisjes', het is een Noors recept. Aangezien mijn moeder Noorse is en ik dus half Noors, leek het ons leuk om een beetje van onze achtergrond in het kerstdiner te stoppen
Het bestaat vooral uit appelmoes en room.
Hier is de Engelse Wiki: http://en.wikipedia.org/wiki/Tilsl%C3%B8rte_bondepiker
Buikspek met zwoerd...
In muffinvormpjes, dus 1persoons porties.
Geen dessert want we hebben genoeg champagne en oliebollen en de ervaring leert dat die dan niet meer gegeten worden.
_Nelleke_ schreef:Niet met kerst maar wel met oud & nieuw:
Grote pan biologisch stoofvlees met vlaamse frites uit de oven en zelfgemaakte mayo. Vooraf een winterse salade met rode bietjes en blauwe kaas, moet nog verzinnen hoe ik die daadwerkelijk ga maken. Bij het eten serveer ik ipv een passende wijn passend bruin bier, misschien zelfs westvleteren 8 maar we moeten even zien of we daar genoeg van hebben.Geen dessert want we hebben genoeg champagne en oliebollen en de ervaring leert dat die dan niet meer gegeten worden.
Ik krijg 8/10 man over de vloer.
Dus je kan het recept ook gewoon n kleine glaasjes maken. Als je googled op aardbeienroom vind je diverse recepten.
Klaarmaken in het glaasje is helemaal een zooitje denk ik
Dat menu ga ik onthouden voor een volgende keer 
Wij gaan kerstavond buiten 'barbecuen' bij het kampvuur met de grote driepoot en heksenpot erboven. fugelicu schreef:Heeft iemand van jullie wel eens zelf aardappelgratin gemaakt? Ben aan het denken of ik dat zelf kan gaan proberen. Evt. met bospaddestoelensaus.
secricible schreef:ik heb het al vaker gedaan, ga het nu voor kerst ook weer doenIn muffinvormpjes, dus 1persoons porties.
Vast prik hier