De ik-koop-geen-prullaria-challenge!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

antje_vip

Re: De ik-koop-geen-prullaria-challenge!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-14 23:23

Misschien een idee om de pinpas te blokkeren zodat je niet meer bij Action kan pinnen? :')

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 23:26

Gewoon je geld en pinpas thuis laten liggen, nog simpeler!

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-14 23:27

Davinia_ schreef:
Gisteren was ik samen met mijn man bij de Ikea, ook een zware beproeving. Alles was zo leuk en ik word daar altijd helemaal hebberig! Gelukkig niks gekocht. En vandaag gingen we een wandeling maken in het bos en hadden we bolletjes mee. Maar waar we de auto moesten parkeren stond ook een lunchroom en er kwamen zulke lekkere geuren uit <3 Gelukkig kon mijn man me tegen houden :))
Dus ben stiekem wel weer trots dat ik niks gekocht heb wat overbodig was.

Top! +:)+

En voor de mensen met akelige moeders die jullie op de proef stellen: sterkte... Y;( Misschien een idee om te vertellen van je challenge? Want ze zijn een beetje de kat op het spek aan het binden nu he.
Wellicht ook een goed idee om van tevoren wat zelfhypnose te doen of een mantrum te bedenken. Trotseer nooit onvoorbereid het gevaar.

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 06:30

Gister naar de Makro geweest. Ik verheug me altijd het meest op de foodafdeling.... Maar deze keer ben ik er niet geweest. Ik heb alleen de spullen op mijn lijstje gekocht. Ik dacht nog steeds zo'n 500€ kwijt te zullen zijn. Maar door echt goed op te letten en alleen aanbiedingen te kopen was ik nog minder dan 250€ kwijt. Zo fijn....
Daarna naar de praxis. Ook daar alleen maar gekocht wat op mijn lijstje stond. Ik ben dus echt trots op mezelf... :D

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 07:23

Ik gebruik dezelfde app als Alwiene :j Heb echt alles behalve vaste inkomsten haha

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 09:16

Ik heb op 't moment een mooi excel overzicht inclusief chique staafdiagrammen. Werkt heel erg motiverend, want ik loop ontzettend achter met rekeningen. Afgelopen twee weken weer een hoop betaald dus het einde is in zicht gelukkig.

Had op ebay bijna weer een nagellak besteld maar zag dit topic en ben sterk gebleven.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 13:02

Kunnen jullie mij even helpen? Ik ben even aan het twijfelen of ik wel of niet een nieuwe tas moet gaan halen. Ik heb een erg leuke (afgeprijsde) tas gezien bij Kruidvat en mijn huidige schooltas is net aan de kleine kant (altijd proppen). Ik heb hem dus niet echt heel hard nodig want op deze manier gaat het ook (al moet ik eraan denken dat ik op maandag extra boeken meeneem omdat het op dinsdag anders niet allemaal mee kan). Het is dus niet broodnodig, maar geen overbodige luxe..

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 13:12

Ik vind niets irritanter dan een te kleine tas, maar ik investeer ook liever in een goede tas die jaren meegaat ipv een goedkope tas die binnen een jaar kapot is. Ik heb dus inmiddels 2 cowboysbags, een grote voor als ik veel moet mee sjouwen en een kleintje voor als ik eens een dagje weg ga. Ik heb inmiddels ook helemaal niet meer de behoefte om andere tassen te kopen, wat mij op jaar basis veel geld scheelt :)) ( ik had echt een tassen tic)

Zo vandaag was het payday. Direct alle vaste dingen betaald (studie schuld aan mn ouders o.a. en boodschappen geld overgemaakt naar mn betaal rekening) en ik wil iedere maand in ieder geval 100,- sparen, dus heb alvast 80,- op de spaarrekening gezet zodat ik daar al niet meer aan kan komen :)

Ik moet zeggen dat het inmiddels een beetje een sport word om zo weinig mogelijk uit te geven :') en dat ik er al bijna van baal dat ik donderdag geld uit moet geven aan een retourtje Nijmegen naar mn beste vriendinnetje (heerenveen nijmegen is niet gratis :)) , gelukkig heb ik nog een kortingskaart :') ) maar ik weet ook dat ik komende weken wat extra werk heb, dus dat maakt ook al weer een hoop goed haha

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 14:11

Ik had laatste een voor mijn doen een dure tas gekocht :P 45 euro en die was naar 3 weken al kapot :(
Dus ben ook opzoek naar een nieuwe tas maar dan een koopje :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 14:13

Ik ben al 1,5 jaar op zoek naar de perfecte tas. Maar ik heb dan iets in mijn hoofd, en dat kan ik dan uiteraard niet vinden :')

Colaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 14:14

Mag ik ook meedoen ?

Ik ben ook zo erg bij de action,en alle andere deco winkels. Ook de divoza moet ik de komende tijd maar even mijden.Zoals alle andere winkels hihi

Nu gaan sparen voor camera uitbreiding !

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 14:15

Hahaha joolien, dat ken ik :') en dan kom je je droom tas tegen op het moment dat je er geen geld voor hebt :+

Ik wil eigenlijk nog heel graag een Michael Kors tas, maar aangezien mijn vent momenteel werkloos thuis zit en ik ook maar parttime werk vond ik dat momenteel geen nuttige aankoop en heb ik dus besloten mijn nu bespaarde geld in een nieuwe kast te steken ipv in een tas waar alleen ik plezier aan heb.

Maar ooit haha

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-14 17:20

Colaaa schreef:
Mag ik ook meedoen ?

Tuurlijk! Welkom!

Ik heb vandaag €13 uitgegeven aan onnodigheid. 3 halloweenmaskers en een waakhond-bordje terwijl ik niet eens een hond heb :+

Afbeelding

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 17:24

Ahhhhh zonde.....

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 18:05

Maar wel humor!!

Tassen is altijd lastig. Ik heb ook een hekel aan te klein, maar kwaliteit en prijs hebben inderdaad niet altijd enige relatie.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 18:08

Maar ik vind een tas van 45 euro niet duur, voor dat geld heb je geen leren tas en leer is toch het meest stevig voor een tas. Mijn tassen hebben tussen de 130,- en 180,- gekost en mijn weekend tas gaat toch al zeker 8 jaar mee waarbij ik hem overal mee naar toe sleep.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 18:09

Mag ik ook meedoen? :D

Ik heb dit mezelf ook al een tijd geleden voorgehouden onder het mom van: prullaria gooi je toch maar weer weg, het is kwalitatief geen goed spul, je krijgt er spijt van en je huis wordt er rommelig van. Dit heb ik ter harte genomen, met als gevolg dat ik geen prullaria meer koop maar alleen nog maar dure dingen :'). De laatste tijd heb ik iets teveel mooie 'kansen' gezien op Marktplaats om jurken aan te schaffen bijvoorbeeld. Nog maar 50 euro ipv 240, maar toch... je moet het niet te vaak doen :P

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 18:11

Zag dit net op TV, voelt iemand zich aangesproken toevallig? :P http://www.rtl.nl/shopaholics/#!/324683/

Overigens heb ik 1 eastpack en koop ik voor de rest af en toe (1x per 2 jaar ofzo) een nieuwe handtas. Die vind ik toch geen 5 jaar leuk.. Nu heel hard op zoek naar een mooie vervanging voor de (inmiddels zo'n 10 jaar oude) Eastpack. Ik zit te denken aan een Dakine of Herschel, daar wil ik dan ook meteen wel wat meer voor neerleggen.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 18:15

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 18:21

Als rugtas heb ik een Fjallraven Kanken. Echt oersterk en ik krijg er veel complimentjes over. En er past veel meer in dan lijkt. Gewone grote laptop gaat erin en nog een hoop boeken. En hij kan helemaal tot onderaan opengeritst worden, wat erg handig is.

http://blog.frontrunner.nl/wp-content/u ... o1_500.jpg

Verder heb ik 2 handtassen, een Longchamp L, in het zwart (voor als ik was chiquer naar college wil of boodschappen wil doen of wat dan ook). Waterdicht en supersterk:

http://1.bp.blogspot.com/-sgyVBhcRn7c/U ... 2%2529.JPG

En voor het wilde gedoe nog een roze Fossil Sydney Shopper. Deze was heel duur maar ik vond hem zo leuk en het was echt leer. Ik heb hem in het roze.

http://images.mapleandwest.com/images/p ... _large.jpg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 18:31

http://www.adidas.nl/power-2-rugzak/W58466_500.html
Ik wil deze adidas rugzak kopen voor school, heel handig + mooi en ook niet duur!

Ik heb zelf wel maar een 13 inch laptopje van 1.3 kilo, dus ik neem hem overal in mee eigenlijk. Heb vaak zo'n canvas tasje van dille & kamille bij, of een nep leren handtas van de h&m, maakt allemaal niets uit, past overal wel in. :+ Alleen voor de dagen dat het regent en/of ik mijn recht boeken allemaal mee moet nemen, is een rugzak wel handig. Heb nog een vrij nieuwe eastpak, maar die is knalroze. Daar ga ik echt niet meer mee lopen.. :')

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 18:39

Maar goed dat ik hem niet ben gaan halen! Vond nog een zo goed als nieuwe tas in een la die wel groot genoeg is. :j Weer €13,- bespaard.

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 18:49

Volgens mij heb ik nog nooit meer dan 10 euro uitgegeven voor een handtas.
Ik koop eigenlijk nooit dure spullen. Ben toch nooit zo zuinig op mijn spullen dus het gaat toch nooit zo lang mee.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 19:14

Oeh die Dakine en Fjallraven zijn zeker leuk, thanks voor de suggesties!!

Haha, gaat wel een beetje het doel van dit topic voorbij :P Maar dit is ook zoiets waar ik al een jaar naar zoek ofzo. Dat soort dingen koop ik niet impulsief :+

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 19:44

Ik kan mij goed inhouden tegenwoordig, ik vind het erg leuk om te zien wat ik zo bespaar (oke, ik doe nog niet zo lang mee, maar ik kom vaak in de stad door omstandigheden.). In 3 dagen tijd toch ongeveer 5E bespaart :P