Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
maralyn schreef:Nikass schreef:Bij ons bij de lidl mogen de caissières waarschijnlijk alles zeggen. Het wordt geaccepteerd door de klanten en soms moet ik er stiekem wel om lachen. Opmerkingen in de trant van: "mevrouw! (hele diepe zucht) die flessen plàt leggen op de band!! Jeeezus, hoe vaak moet ik dat nog uitleggen!?"
Zoo zeg!! Wegtrappen die lui!!
Ik heb wel 1 keer gehad bij een ruitersportzaak.
Ik kocht daar altijd dekens in de aanbieding, halsters zo goedkoop mogelijk.
Maar op een hoofdstel en zadel bespaar ik niet.
Ik wist dat ze zadels opkochten en ik moest mijn zadel kwijt.
Dit was een kieffer.
Vroeg ik of ik mijn zadel aan hen kon verkopen.
Zegt die vrouw. "Aangezien je toch hier het goedkoopste haalt.... Jij hebt toch een merklooszadel, daar kunnen wij niets mee."
Dus ik... Pardon??
"Nou, ik rijd wel met mijn kieffer naar een andere winkel. Ik kom hier nooit meer."
Waarop ze laconiek zegt.
"Jou hoef ik ook niet als klant."
Niet stoom dat uit mijn oren kwam. VUUR zal ik je vertellen!

' Dan adem ik eventjes maar diep in en probeer dan nog zo vriendelijk mogelijk te verzoeken of er de volgende keer dan een balkje tussen mag. Vaak valt pas dan het kwartje en worden de mensen wat vriendelijker omdat ze inzien dat het wel een beetje aan hen lag.
Nalonyda schreef:Of:
Klant: '' Kan ik pinnen? ''
Ik: '' Als je je pincode nog weet en als u virtueel geld erop heeft staan dan wel'"
Nalonyda schreef:Nikass, Kan ik hier ook maken bij klanten. Maar die kennen mij en ik hun, krijg je van een buurt supermarkt en woon ook nog 2 straten verder, dus die zien mij ook buiten werk. Als ik bekenden zien (ik doe al meer dan 2 jaar de zaterdag ochtend)
'' Ohh neee hoor, hebben we meneer weer. Niks beters te doen vandaag? ''
Of:
Klant: '' Kan ik pinnen? ''
Ik: '' Als je je pincode nog weet en als u virtueel geld erop heeft staan dan wel''
Klant: '' heeft u een muntje (voor de wagen) voor mij? ''
Ik: '' Tuurlijk heb ik die, heb een la vol ''
Klant: *laat beurtbalkje vallen ''
Ik: '' jaaa hoor mevrouw, sloop de boel maar gewoon. Als je het balkje niet mooi vind, zeg het dan gewoon inplaats van te gooien.''
Een klant noemt mij ook pippi omdat ik vaak twee vlechtjes heb en de halve klantenkring weet dat ze mij zo noemt.
Ik vind als je de klanten wat meer kent en je goed bent in peilen van mensen. Dat en lolletje echt wel op. Een klant met een sacherijnige uitstraling krijgt geen opmerking van mij.Zie soms ook wel klanten grinniken erom als ze het horen. Ik wil gewoon mensen hun dag ook wel een beetje goed maken... Een glimlach doet echt wonderen, mijn dag is ook al helemaal goed als ik ergens heen ga en iemand leuk glimlacht of begroet. Als ik te serieus blijf achter de kassa dat overleef ik het niet. Als ik sacherijnig ben, dan merken collega's het, klanten hoeven mijn slechte dag niet mee te maken en zijn vaak de gene die mij opvrolijken met hun gezelligheid
Ik maak indd wel rare dingen mee soms, maar over het algemeen heb ik eigenlijk heel veel vaste klanten en komen ze zelfs speciaal bij mij in de rij staan. Da's gewoon tof 
en ik kan ze gewoon niet afkappen. Dan voel ik me heel erg ongemakkelijk haha. Zelfs als ik al begin met het scannen van de boodschappen van de volgende klant, en tegen hem/haar begin te praten, valt het kwartje nog niet.
Ik zeg dan op een gegeven moment wel 'Ik moet weer even verder hoor, fijne avond!' maar echt leuk vind ik dat niet haha. pinto_1 schreef:Mijn grootste ergernis is bij de Aldi, waar ze altijd als je een doosje mee hebt of een lege boodschappenkrat in de kar, dit alle kanten opschuiven om te kijken of er niet wat achter ligt. Dan heb ik bijna de neiging om te zeggen: wil je mijn zakken ook nog even controleren?
Quellian schreef:Ik heb de grootste hekel aan 'haaaai!'. Dat ik denk: 'wát hai??'. In mijn tijd (wow, ik word echt oud) was het gewoon 'goedemiddag'.
mick75 schreef:Ik heb er geen enkel probleem mee als ze rustig al artikelen van de klant na me scannen terwijl ik nog aan het inpakken ben.
Heb sowieso niet zo snel klachten over supermarkten/ caissieres. Alleen toen bij de Jumbo een caissiere me stomme trut noemde omdat ik volgens mij de 6e in de rij was, met 2 kassa's open van de 6 en ik wees op het mooie bord boven de kassa. (zoveel in rij kassa erbij, anders boodschappen gratis). Als het niet zo was volgens de regels van Jumbo, prima, even goeie vrienden en ik had echt niet moeilijk gedaan, maar dan kan je dat ook even normaal zeggen en hoef je niet te roepen van stomme trut ik kan toch wel tellen. Of moeten ze niet zo'n fraai bord boven de kassa's hangen. Leverde uiteindelijk een cadeaubon op van Jumbo.
Je mag best een pestbui hebben, ook als caissiere. Maar er zijn wel enige grenzen van fatsoen.
purny schreef:Kassameisjes die het weekend bespreken waar ik als klant bij ben, geld zomaar in je hand kwakken... terugtellen is schijnbaar een moeilijk gebaar?
purny schreef:Kassameisjes die het weekend bespreken waar ik als klant bij ben, geld zomaar in je hand kwakken... terugtellen is schijnbaar een moeilijk gebaar?
Vjestagirl schreef:Petrichor schreef:Ik geef gewoon muntgeld bijvoorbeeld 2,75 inog de hand en zeg dag met 2,75 word het 5,- en met 5,- word het 10,-. Dat kleingeld ga ik niet helemaal terug tellen.
Waarom niet? Zo veel werk is dat toch niet?