stoptober wie gaat er stoppen met roken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Quad

Re: stoptober wie gaat er stoppen met roken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 16:47

Momenteel zijn we gewoon niet-rokers. ;)

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 20:00

Vandaag even van allerlei fruit en gezonde snacks ingeslagen. Want alle zoetigheid en chocola heb ik al opgevroten :o
En ik hou helemaal niet van zoet :')

Dus ik moest mezelf even redden van de kilo's die staan te springen om aan mijn lijf te gaan plakken :D

Maar verder gaat het super!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 23:22

maikeltje schreef:
Vandaag even van allerlei fruit en gezonde snacks ingeslagen. Want alle zoetigheid en chocola heb ik al opgevroten :o
En ik hou helemaal niet van zoet :')

Dus ik moest mezelf even redden van de kilo's die staan te springen om aan mijn lijf te gaan plakken :D

Maar verder gaat het super!

_/-\o_ _/-\o_

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 12:40

Hoe gaat het met jullie?

Hier goed!
Nog wel wat moe door het vele wakker worden 's nachts, maar dat schijnt erbij te horen en gaat tzt over. Wel al meer energie, ondanks de vermoeidheid.

Niet echt veel moeilijke momenten meer, dus ik denk dat ik het deze keer echt ga redden *\o/*

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 12:43

Ook niet grieperig oid wat ik bij de vorige stoppogingen wel had.
Dus Gohya, wie weet gaat het bij jou, als je ooit nog eens zou willen stoppen, ook heel anders dan jouw laatste keer :j

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 12:47

Hier gaat het nog steeds prima. Heb mijzelf ondertussen op een cadeautje getrakteerd, goede motivatie om verder te gaan en vol te blijven houden. Ook bizar als je het doorberekend in hoeveel tijd je iets terug verdiend heb door het niet uit te geven aan sigaretten.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 13:14

Ja idd, ik bespaar 190 euro in de maand :wow:

Wat heb je jezelf kado gedaan?

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 13:46

Ik met gemiddeld €130,- iets minder.
Heb mijzelf een nieuwe laptop cadeau gedaan, stond al even op mijn verlanglijstje maar nu heb ik een reden om hem aan te schaffen. ;)

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 14:02

Goed zo zeg! jullie zijn echt goed bezig. En die laptop heb je zo terug verdiend met het niet roken.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 18:00

Nieuwe laptop, mooi kado aan jezelf!

Ik heb het vandaag moeilijk. Zomaar opeens. Maar het gaat wel weer over... Ik ga NIET roken!

LaPuraVida

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 20:05

Ik ben ook sinds 1 oktober gestopt. Het gaat redelijk, maar heb het regelmatig nog behoorlijk zwaar. Behalve als op een dag als deze wanneer het veel regent, ben ik toch blij dat ik niet de regen in hoef om te roken ;)

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 14:01

Zet 'm op toppers!!

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 14:06

LaPuraVida schreef:
Ik ben ook sinds 1 oktober gestopt. Het gaat redelijk, maar heb het regelmatig nog behoorlijk zwaar. Behalve als op een dag als deze wanneer het veel regent, ben ik toch blij dat ik niet de regen in hoef om te roken ;)

Gaat je lukken! Ik mis het nog totaal niet! :D

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 16:55

Ik zou liegen als ik schreef dat ik het niet zou missen. Maar het is te doen.

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 22:26

Nou.. Dag 50 is gepasseerd, wie is er, net als ik, nog steeds gestopt en wie na Stoptober weer begonnen met roken? :D

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 22:38

-O-

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 22:39

Nog steeds gestopt *\o/* *\o/*

Zelfs geen trekje meer gehad. Maar ik mis het nog steeds....helaas.
Had gehoopt dat het ondertussen wel uit mijn systeem zou zijn verdwenen maar niets is minder waar.

jadeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 23:07

Goed gedaan!
Je mist het niet! Je WIL geen sigaret meer geloof erin! Jullie zijn nu al zo ver!

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 00:56

Ik wil het ook niet, anders had ik ook niet hoeven stoppen. Maar de behoefte is er nog wel. Dat ik er niet aan toe geef verandert dat niet. Misschien over een jaar?

eestheer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 10:58

Ik ben ook nog steeds gestopt met roken! de behoefte is er in het dagelijks leven niet meer, alleen als ik in de kroeg sta.. Maar ik kan het weerstaan!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 11:09

Ik ben nu gestopt sinds vorige week maandag, dus ruim 1,5 week. Heb er eigenlijk weinig moeite mee maar ik was ook geen fanatieke roker, iets van 4/5 sigaretjes per dag, meer als ik werkte.
Ik ben het weekend bij mijn ouders geweest waar ik dacht dat iedereen gestopt was, blijken er daar al 2 weer te roken en uiteindelijk heb ik er daar ook een gerookt maar vond er eigenlijk niets aan.
Dat eten van zoetigheid herken ik eigenlijk niet, ik heb juist het idee dat ik minder eet sinds ik ben gestopt, eerder zat ik vaak 's avonds met wat lekkers (stukje chocola of een handje nootjes) en nu al dagen niet meer, heb er gewoon geen trek aan.

Kim14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 21:19

Ik rook weer.. Al wil ik wel binnen korte tijd opnieuw stoppen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 21:50

Neee!! Waarom?

Kim14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 22:33

Waar ik eigenlijk al bang voor was.. met uitgaan er in gestonken. Paar weken alleen met uitgaan gerookt en langzaam weer begonnen...

Samantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 01:24

Mag ik me hier ook melden? :)
Ik heb al vaker een stoppoging gedaan maar die zijn allemaal mislukt. Mede omdat mijn moeder en zus gewoon thuis (binnen) roken en mede omdat ik mezelf ging vergelijken met anderen.. 'Maar als zij wel mag roken, waarom mag ik het dan niet?'' :')
Heel fout, i know.. Want ik mag gewoon roken, ik wìl het alleen niet en ik denk dat dat nu ook goed tot me doorgedrongen is.
Net om 00:00 mijn laatste peuk uitgedrukt en ik ga stoppen!

Hoe gaat het met de jullie? Nog steeds gestopt? En voor de mensen die toch weer begonnen zijn : hoe lastig het ook is maar gewoon weer zo snel mogelijk proberen om te stoppen.
Ik weet dat het nu voor mij makkelijk praten is omdat het voor mij (op moment van typen) pas 15 minuten geleden is dat ik mijn laatste sigaret uitdrukte maar ik weet ook hoe lastig het is.

Ik ben zelf begonnen toen ik 13 was en dus bijna 7 jaar een roker. En ik rookte een xxl pakje camel per dag. :r

Voor de bokkers die nog gestopt zijn : goedzo! *\o/* Ga zo door! Je doet het voor jezelf. Omdat jij het wilt. Je mag roken maar je wilt het niet.

En voor de bokkers die weer begonnen zijn : ook jullie kunnen het weer! Ga ervoor. Jullie weten al dat het moeilijk is maar dat betekent niet dat je op moet geven toch? Waarom pas over een maand weer een stoppoging doen als je nu ook kunt stoppen en aan het einde van het jaar al meer dan een maand rookvrij kunt zijn?