Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
MarlindeRooz schreef:Wat denk je van gezinnen waar de ouders veel roken. Ook al is er al weinig geld, die kunnen dan veel dingen voor hun kinderen niet betalen. Wel eens obese gekeken en gezien hoe de rest van het gezin vaak lijdt onder het overgewicht van "x" omdat die niet meer goed kan bewegen oid. Dan heb je het wel over extremen maar in mijn eigen omgeving zie ik ook wel mensen die boodschappen doen al vermijden ivm het vele lopen.
MarlindeRooz schreef:Wat denk je van gezinnen waar de ouders veel roken. Ook al is er al weinig geld, die kunnen dan veel dingen voor hun kinderen niet betalen. Wel eens obese gekeken en gezien hoe de rest van het gezin vaak lijdt onder het overgewicht van "x" omdat die niet meer goed kan bewegen oid. Dan heb je het wel over extremen maar in mijn eigen omgeving zie ik ook wel mensen die boodschappen doen al vermijden ivm het vele lopen.

MarlindeRooz schreef:Ik heb niet last van alle rokers, wel van die in mijn directe omgeving. Ik zeg niet dat alle rokers zo zijn maar ik heb wel dagelijks last van de verslaving van andere mensen.
MarlindeRooz schreef:Ik heb geen hekel aan mensen met overgewicht, maar we aan mensen die beweren er niks aan te kunnen doen. I k heb het ook niet over mensen met 10 kilo overgewicht maar echt obesitas in de zin van dat het je beperkt.
En ik zou inderdaad niet samen kunnen leven met iemand die veel en vast rookt nee.
MarlindeRooz schreef:Ik oordeel niet op uiterlijk, maar op leefstijl. Tuurlijk ben ik niet perfect.
Het heeft dus niks met uiterlijk te maken, maar met iemand zijn instelling.
MarlindeRooz schreef:Nogmaal ik heb niks tegen mensen met overgewicht, ik heb het misschien verkeerd geformuleerd. Ik heb wat tegen mensen die zeggen dat ze er niks aan kunnen doen terwijl het wel zo is in de MEESTE gevallen. Niet alle dus.
En doemdenker? ik zie veel dingen juist heel positief in.
)
(maar goed, ik ben dan ook bevooroordeeld want m'n vriend is in een jaar tijd 10 kilo aangekomen. En nee, ik vind dikke obesitas mannen echt niet super aantrekkelijk maar gelukkig weet ik ook hoe het komt - namelijk door mij en m'n operatie
en ik hou absoluut niet minder van 'm. Een sportschool figuur is ook niks hoor, heb ik ook gedate, leuk als je alleen maar hoort hoeveel suiker er overal in zit en als je bij ieder chippie te horen krijgt; zou je dat nou wel doen)
En ik kan me zomaar een hoop situaties bedenken dat je nog niet de 'kracht' op kunt brengen om te stoppen met roken, en als iemand z'n longen aan gort wil roken, moet ie dat toch lekker doen? Tegenwoordig is alles slecht voor je én als ik op 'doktersadviezen' af moet gaan en me zorgen moet maken om alles wat mij alleen al kan schaden.. Dan spring ik liever nu direct van een brug af. Zammie schreef:MarlindeRooz schreef:Ik heb niet last van alle rokers, wel van die in mijn directe omgeving. Ik zeg niet dat alle rokers zo zijn maar ik heb wel dagelijks last van de verslaving van andere mensen.
Ik begrijp dat je bijvoorbeeld last kunt hebben van ouders die in huis roken of nog erger in de auto. Maar jij doet nu net alsof iedereen die niet in jouw straatje van perfectie past, onmensen zijn. Nou, laat ik je even uit die droom helpen...Overal zul je rokers tegenkomen en mensen met overgewicht. Dan moet je lekker op een eilandje alleen gaan wonen..
Ik hoop voor je dat je in de toekomst de perfecte partner zult krijgen of al hebt en dat die persoon door bijvoorbeeld medicatie geen overgewicht zal krijgen... Want als jij zo blijft denken, kan je levensweg nog weleens erg onprettig worden..Of stuur je je geliefde weg, als die niet meer in jouw perfecte wereldje past?