Rook jij?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rook jij?

Ja
187 (19%)
Nee
689 (72%)
Soms
78 (8%)

Totaal aantal stemmen: 954

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 15:28

Wat denk je van gezinnen waar de ouders veel roken. Ook al is er al weinig geld, die kunnen dan veel dingen voor hun kinderen niet betalen. Wel eens obese gekeken en gezien hoe de rest van het gezin vaak lijdt onder het overgewicht van "x" omdat die niet meer goed kan bewegen oid. Dan heb je het wel over extremen maar in mijn eigen omgeving zie ik ook wel mensen die boodschappen doen al vermijden ivm het vele lopen.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 15:32

MarlindeRooz schreef:
Wat denk je van gezinnen waar de ouders veel roken. Ook al is er al weinig geld, die kunnen dan veel dingen voor hun kinderen niet betalen. Wel eens obese gekeken en gezien hoe de rest van het gezin vaak lijdt onder het overgewicht van "x" omdat die niet meer goed kan bewegen oid. Dan heb je het wel over extremen maar in mijn eigen omgeving zie ik ook wel mensen die boodschappen doen al vermijden ivm het vele lopen.

Nou en wat maakt jouw dat nu uit... Is toch hun leven....Je bent wel heel erg alles door een vergrootglas aan het bekijken en veroordelen...

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 15:37

MarlindeRooz schreef:

ja dat bedoel ik....dat is het heel ver zoeken

mijn man rookt.....buiten.....
ik heb er verder geen last van buiten dat ie soms uit zn waffel ruikt :')
maarja daar houd hij altijd netjes rekening mee :j

wat heb ik dan last van deze roker?
ik heb een nichtje met overgewicht en dan praat ik niet over 3 kilo....
heb ik er last van of haar dochter? nee hoor die douwt die dikke batterij gewoon door de klimrekken heen :+
ze is wat dat betreft in prima conditie :j

je praat over gevallen he, niet iedereen ;)

MarlindeRooz

Re: Rook jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 15:43

Ik heb niet last van alle rokers, wel van die in mijn directe omgeving. Ik zeg niet dat alle rokers zo zijn maar ik heb wel dagelijks last van de verslaving van andere mensen.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 15:50

MarlindeRooz schreef:
Ik heb niet last van alle rokers, wel van die in mijn directe omgeving. Ik zeg niet dat alle rokers zo zijn maar ik heb wel dagelijks last van de verslaving van andere mensen.

Ik begrijp dat je bijvoorbeeld last kunt hebben van ouders die in huis roken of nog erger in de auto. Maar jij doet nu net alsof iedereen die niet in jouw straatje van perfectie past, onmensen zijn. Nou, laat ik je even uit die droom helpen...Overal zul je rokers tegenkomen en mensen met overgewicht. Dan moet je lekker op een eilandje alleen gaan wonen..
Ik hoop voor je dat je in de toekomst de perfecte partner zult krijgen of al hebt en dat die persoon door bijvoorbeeld medicatie geen overgewicht zal krijgen... Want als jij zo blijft denken, kan je levensweg nog weleens erg onprettig worden..Of stuur je je geliefde weg, als die niet meer in jouw perfecte wereldje past?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 15:53

Ik heb geen hekel aan mensen met overgewicht, maar we aan mensen die beweren er niks aan te kunnen doen. I k heb het ook niet over mensen met 10 kilo overgewicht maar echt obesitas in de zin van dat het je beperkt.

En ik zou inderdaad niet samen kunnen leven met iemand die veel en vast rookt nee.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 15:55

Nee rook niet zelfs nog nooit een sigaret in mijn handen gehad.
Word volgend jaar 30! Ik was gelukkig verstandig vroeger en zag vrij snel in dat het ongezond was.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 16:08

MarlindeRooz schreef:
Ik heb geen hekel aan mensen met overgewicht, maar we aan mensen die beweren er niks aan te kunnen doen. I k heb het ook niet over mensen met 10 kilo overgewicht maar echt obesitas in de zin van dat het je beperkt.

En ik zou inderdaad niet samen kunnen leven met iemand die veel en vast rookt nee.

En dan kom je net die ene tegen.. en die rookt of krijgt na een aantal jaartjes overgewicht..Wat doe je dan? Of iemand (zoals ik, die reuma krijgt en daardoor veel dingen niet meer kan). Wat doe je dan? Ik ben blij dat ik een partner heb die me liefheeft om wie ik ben en niet om wat ik kan..... En gelukkig denkt het gros van de mensheid er zo over... Iemand die alleen in perfectie kan denken en daar ook zo door handelt... Pfoe doet me denken aan de 2e wereldoorlog. Was ook iemand die alleen maar perfecte mensen (in zijn ogen) op deze aardbol wilde hebben..

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 16:15

Ik oordeel niet op uiterlijk, maar op leefstijl. Tuurlijk ben ik niet perfect.
Het heeft dus niks met uiterlijk te maken, maar met iemand zijn instelling.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 16:39

MarlindeRooz schreef:
Ik oordeel niet op uiterlijk, maar op leefstijl. Tuurlijk ben ik niet perfect.
Het heeft dus niks met uiterlijk te maken, maar met iemand zijn instelling.

Dus iedereen met overgewicht heeft een verkeerde instelling... Ben blij dat ik niet zulke doemdenkers als jij in mijn directe omgeving heb. Want jij beoordeelt wel degelijk op uiterlijk. Instelling kun je nml. Niet zien aan de buitenkant. Die zie je pas als je met iemand omgaat en zelfs dan kun je je nog lelijk vergissen in iemand.
nou, ik ben wel klaar met je, dus stop geen energie meer in je berichten...

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 16:42

Nogmaal ik heb niks tegen mensen met overgewicht, ik heb het misschien verkeerd geformuleerd. Ik heb wat tegen mensen die zeggen dat ze er niks aan kunnen doen terwijl het wel zo is in de MEESTE gevallen. Niet alle dus.

En doemdenker? ik zie veel dingen juist heel positief in.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 16:45

MarlindeRooz schreef:
Nogmaal ik heb niks tegen mensen met overgewicht, ik heb het misschien verkeerd geformuleerd. Ik heb wat tegen mensen die zeggen dat ze er niks aan kunnen doen terwijl het wel zo is in de MEESTE gevallen. Niet alle dus.

En doemdenker? ik zie veel dingen juist heel positief in.

Ik ben van mening dat je daar maar net de tijd/kracht/energie en motivatie voor moet hebben.
Als je een gezin/drukkebaan/kinderen/paard etc etc etc hebt dan kan het me best voorstellen dat
je niet tijd hebt voor een trainingsschema en dan ook nog eens op je eten moet letten enzo.

Ik heb zelf geen overgewicht, noch drukke baan noch kinderen (thank god :') )
Maar ik kan het me goed voorstellen dat niet iedereen trek heeft in diëten en afvallen etc.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 16:46

Ja dat snap ik ook, ik weet dat het niet makkelijk is. Maar mensen brengen het vaak of het niet anders kan.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 16:49

MarlindeRooz schreef:
Ja dat snap ik ook, ik weet dat het niet makkelijk is. Maar mensen brengen het vaak of het niet anders kan.

ja het KAN wel natuurlijk.
alles kan. (melkkan , koffiekan :+ )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 16:57

Gaat het nog over roken of over overgewicht? :+

Volgens mij zijn over overgewicht al tig discussietopics geweest waarin men het klaarblijkelijk briljant vind om elkaar tot op het bot af te zeiken. Een beter begin, begint bij jezelf, dus iemand bewust maken van z'n dikke kont en het al dan niet er genoeg aan doen in de ogen van de buitenstaander doe je maar lekker op straat ofzo :+ (maar goed, ik ben dan ook bevooroordeeld want m'n vriend is in een jaar tijd 10 kilo aangekomen. En nee, ik vind dikke obesitas mannen echt niet super aantrekkelijk maar gelukkig weet ik ook hoe het komt - namelijk door mij en m'n operatie :+ en ik hou absoluut niet minder van 'm. Een sportschool figuur is ook niks hoor, heb ik ook gedate, leuk als je alleen maar hoort hoeveel suiker er overal in zit en als je bij ieder chippie te horen krijgt; zou je dat nou wel doen) ;)

Daarbij kan alles voor iedereen een last zijn; genoeg azijnpissers die zich om iedere scheet van een ander druk maken, want elders in de wereld kan er wel iemand last van hebben. Als je je druk moet maken om de obesitas van een ander heb je toch een waanzinnig lekker zorgeloos leven? :+

Maar goed. Dat gezegd hebbende, zoek op obesitas discussies op bokt en je hebt meer dan genoeg gal om te spuwen voor wie dat leuk vind. :+

Om het terug te trekken naar het roken-discussiepunt, ik ben ook opgegroeid in een 'rookhuis' hoor, en achteraf ruik je het dus pas als je in een rookvrije ruimte gaat wonen, maar ik kan niet zeggen dat het roken van m'n moeder m'n gezondheid heeft geschaad :) En ik kan me zomaar een hoop situaties bedenken dat je nog niet de 'kracht' op kunt brengen om te stoppen met roken, en als iemand z'n longen aan gort wil roken, moet ie dat toch lekker doen? Tegenwoordig is alles slecht voor je én als ik op 'doktersadviezen' af moet gaan en me zorgen moet maken om alles wat mij alleen al kan schaden.. Dan spring ik liever nu direct van een brug af.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-09-14 16:59, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 16:58

Dat is altijd beter dan de mensen die blijkbaar zo'n walgelijk leven hebben dat ze hun gal maar uitspuwen op bokt.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 17:55

Zammie schreef:
MarlindeRooz schreef:

Ik begrijp dat je bijvoorbeeld last kunt hebben van ouders die in huis roken of nog erger in de auto. Maar jij doet nu net alsof iedereen die niet in jouw straatje van perfectie past, onmensen zijn. Nou, laat ik je even uit die droom helpen...Overal zul je rokers tegenkomen en mensen met overgewicht. Dan moet je lekker op een eilandje alleen gaan wonen..
Ik hoop voor je dat je in de toekomst de perfecte partner zult krijgen of al hebt en dat die persoon door bijvoorbeeld medicatie geen overgewicht zal krijgen... Want als jij zo blijft denken, kan je levensweg nog weleens erg onprettig worden..Of stuur je je geliefde weg, als die niet meer in jouw perfecte wereldje past?

Hoezo mag zij niet gewoon zeggen dat ze last heeft van het roken van anderen om haar heen? Er gaan jaarlijks mensen dood aan de gevolgen van meeroken. En daarom zou zij alleen maar perfecte mensen om zich heen willen? Ik zie dat nergens staan en vraag me af waarom jij je zo aangevallen voelt.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 18:02

Tuurlijk mag je zeggen dat je last hebt van rokers. Gaat mij om al die andere dingen waar ze geen antwoord meer op geeft. Over dikke mensen bijvoorbeeld. Kan me daar dus niets bij voorstellen waarom je last van iemand hebt die overgewicht heeft.
Roken in mijn directe omgeving vind ik zelfs als ex roker erg vervelend. Dus misschien iets beter lezen???

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 19:22

Ik rook ook niet.
Ik vind het ontzettend smerig ruiken en kan er ook niet tegen. Tevens is het slecht voor je gezondheid en is het nog eens duur.
Wat mij vooral irriteert is dat rokers andere mensen tot last zijn met hun stank en ongezonde gedoe, zo ga ik in de zomer niet snel op een terrasje zitten want ik vind het verschrikkelijk goor, die geur....

Ik heb nooit gesnapt waarom mensen wel roken, ik denk dat ik het ook nooit ga snappen :')

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 19:31

Laat iedereen in hun waarde, dus óók rokers.Wat ik trouwens niet begrijp; 'vroeger' hoorde je niemand,maar dan ook écht niemand klagen over rokers! en dit is 100% waarheid. In de kroegen hoorde je niemand klagen ook de dikke rook die er hing.Iedereen wist dat roken niet gezond was,maar niemand maakte zich er druk om. En moet je nu eens zien! rokers worden gewoon gediscrimineerd,want je mag bijna nergens meer roken.

Wees blij dat er nog zóveel rokers zijn,scheelt de niet rokers weer in hun belasting centen.
Wij rokers brengen aardig wat geld in het laatje bij de overheid.
En ziektekosten zijn hoger voor rokers? ook niet rokers krijgen allerlei ziekten die rokers ook kúnnen krijgen.Het is maar net hoe vatbaar je voor iets bent.

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 19:45

vroeger mocht je ook nog gewoon overal roken

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 19:49

Vroeger stonden de sigaretten in een mooi glaasje op tafel, voor de visite.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 19:57

Vroeger was het ook normaal dat paarden 24/7 op stal stonden.
vroeger was het ook normaal dat zwarte mensen minder waard waren.
Vroeger was het ook normaal dat vrouwen niet gingen werken en deden wat de man zei.

Tijden veranderen...

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 20:02

Ik rook al bijna zes jaar niet meer!!! (18-12-2008) *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
Bijna 18 jaar gerookt als een ketter,en was echt een nicotine junk -O-
Zo eentje die zelfs als ik niks meer te roken had de oude peuken uit een asbak haalde en daar een nieuw sjaggie van maakte :r :r :r
Echt zo ontzettend goor maar roken heeft voor mij een hele lange tijd op nummer 1 gestaan :\
Stoppen met roken is voor mij de aller beste beslissing geweest in mijn leven.
Ik rookte bijna twee pakjes sigaretten per dag :wow:
Mijn moeder is helaas overleden door het roken (longkanker) op 51 jarige leeftijd,en als ik zo door bleef roken wist ik gewoon da ik er zelf ook iets aan over zou houden.
Binnen twee weken voelde ik mijn lichaam herstellen,het hoesten werd minder,kreeg veel meer lucht en mijn huid zag er steeds beter uit.
Ik durf hard op te zeggen dat ik nooit maar dan ook nooit geen peuk meer op zal steken...
Ik heb drie pogingen moeten doen om te stoppen maar ben zo zo blij dat het mij is gelukt,
Voel me zo veel beter dan zes jaar geleden! +:)+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 20:04

Wat goed! :D