de kinderen van mijn man...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SAKKIA

Re: de kinderen van mijn man...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 09:44

Smurffie :n Echt, de TS is een "volwassen" vrouw. Dit heeft echt niks te maken met welke vorm van pedofilie dan ook :n

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 09:45

hengstveulen schreef:
En waarom moet ten alle tijden het kind op nummer 1 staan? Kinderen moeten volwassen worden en hun eigen leven gaan leiden en daar is de fout van de vader ingeslopen, die ik ook wel begrijp want het komt op mij over dat de dames alleen komen als pa maar met geld schuift :r

Wat mij nog puzzelt is hoe dat zo is ontstaan. Wat ik toch regelmatig heb gezien is dat een van de ouders na de scheiding afwezig is, weinig belangstelling toont voor het kind, niet meegaat naar belangrijke gebeurtenissen voor het kind etc. Als het kind de ouder wil zien, dan moet het kind maar naar hem/haar toe komen. De meeste kinderen krijgen daar op een gegeven moment echt wel genoeg van.
Deze dames wordt verweten dat ze alleen maar komen als er wat te halen valt, en proberen hun vader onder druk te zetten. En diezelfde vader 'vergeet' zijn op dat moment nog jonge dochters te vertellen dat hij gaat samenwonen met zijn vriendin?
Kan het niet zijn dat deze meiden gewoon niet meer weten hoe ze in vredesnaam de aandacht van hun vader moeten krijgen, waar ze gewoon recht op hebben? Want negatieve aandacht is ook aandacht? Zien ze hun vader eigenlijk ook nog wel eens zonder dat TS erbij is? Wat doet hij om de band met zijn kinderen te onderhouden, behalve afwachten tot ze zich weer eens melden?

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 09:45

Het probleem is denk ik juist dat vader helemaal geen enkele kant kiest, hij komt niet op voor zijn manier van omgaan met zijn dochters én hij komt niet op voor zijn nieuwe vrouw.

Ik ben ook kind van gescheiden ouders én nu ben ik partner van een oudere man die kinderen heeft.
Beide kanten zijn mij bekend.

Net wat amandananana zegt een band groeit vanzelf en ontstaat niet door 'verplichte' uitstapjes.

Ik zie in dit verhaal eerder 4 kinderen en geen volwassenen.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 09:46

De dames vlogen de man naar de keel em ts sprong ertussen, soms krijg ik het idee dat mensen denkem dat ze bewust is gaan aanvallen.
Blijft fysiek, maar de reden is anders.

Maar gewoon een vraag tussendoor:
Als je pa of ma een nieuwe relatie krijgt dan weet je toch dat de oude situatie verandert :)

Overigens als de dochter dit verhaal had geplaatst dan zou zij de wind van voren krijgen van bokt.

Wat ik mij ook afvraag, zijn eerdere relaties door dit gedrag op de klippen gelopen?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 09:46

Waaw wat een topic... en wat worden er uitspraken gedaan. Die van Smurffie kan gewoon écht niet :oo :oo :r :r

TS ik wens je veel sterkte en wijsheid met twee van die types in de buurt...

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 09:52

... Wauw, er komen me toch antwoorden hier voorbij. Dat het überhaupt in je opkomt om dat te zeggen, en het is niet eens relevant in deze kwestie. :n Echt, wauw.

Ts, ik heb met je te doen. En ik vind het een hele lastige kwestie waar ik heel moeilijk een mening over kan vormen. Ik kan me niet voorstellen hoe die meiden zich voelen, maar een tikkeltje fatsoen zou prettig zijn.
Hopelijk verandert er het één en ander na het gesprek met je man :(:)

Boomerang

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 09:52

Ben het volledig eens met Duplo. De problemen vader-dochters dateren al van voor jouw tijdperk en beginnen onhoudbaar te worden. Dit moeten zij met elkaar gaan oplossen.

Beide meiden willen niet volwassen worden, en pa houdt dit in stand. Roepen dat je als kind op nr 1 komt is puberaal, en dan kom je er mee weg. Daarna mag je ook wel eens kritisch naar je eigen inbreng in de relatie naar je vader toe kijken.

Neem afstand en zorg dat ze het professioneel aanpakken met een gezins therapeut oid want dit is draaien in rondjes om elkaar heen.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 09:53

Ik denk dat TS zich beter gewoon van die dochters kan distantiëren. Ze komen toch bijna nooit? Nou zo laten dan!
En laat je man het zelf uitzoeken met ze.
Het is zijn geld en zijn relatie met hen.
Probeer het los te laten. Doe normaal maar neutraal. Dit kun je toch niet oplossen, zeker niet na wat er allemaal tussen jou en de dochters is voorgevallen.

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 09:54

Ik kan me in beide situaties verplaatsen. Ik snap dat het voor de dochters op zijn zachtst gezegd een vreemde situatie is. MAAR dat is naar mijn idee nooit een excuus om in het gezicht van vader en TS te gaan schreeuwen, te gaan schelden, respectloos verdrag te vertonen etc. ( Daar wil ik wel bij zeggen dat ik fysiek geweld al helemaal 'not done' vindt al begrijp ik dat je uit je slof schoot )

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 09:54

Slina schreef:
smurffie schreef:
Ja wisten jullie dat dit heel vaak voor komt ;) zijn genoeg onderzoeken naar gedaan namelijk. Het vallen op veel jongeren vrouwen is veelal niet gezond en zorgt voor veel rare dingen. Ik geloof dat 80% van de pedofielen met kinderen niet van zijn kinderen af kon blijven.

Dus mijn uitspraak is misschien groot, maar onderzoeken zorgen ervoor dat die vragen gesteld moeten worden.

Echt, ga je mond spoelen.
Man van TS beschuldigen dat hij niet gezond in zijn hoofd is en suggereren dat hij aan zijn kinderen heeft gezeten.

Nou, inderdaad.... :x

@TS: ik heb gelukkig nog nooit met dit bijltje gehakt, vanaf welke kant ook. Lijkt me heel vervelend. Ik zou in ieder geval me niet lagen verjagen, maar ook geen confrontaties opzoeken. Geef het juiste voorbeeld, wees beleefd en reageer niet op onbeleefde reacties van de dochters. Dat mag pa doen. Je kunt wel aangeven, heel kalm en rustig, op zo'n moment, dat je het wel zou waarderen als de communicatie respectvol blijft, maar je er verder maar niet druk om maken. Dat mag pa doen ;) Dan kom jij er letterlijk niet tussen en laat je pa met zijn dochters in een open gesprek. Hij zou degene moeten zijn die van zijn dochters respect kan vragen.

Daarnaast zou ik niet op alle slakken zout leggen, qua uitgaven. Als de band met je man zo goed is, als je zelf schrijft, zou ik met hem om tafel gaan zitten en kijken naar de uitgaven die er voor de dochters zijn. Alles wat in jouw ogen niet noodzakelijk is (maar he, extraatjes zijn voor iedereen leuk), kun je met hem bespreken. Hoe dan wel? Wat dan wel? Hij kan dan in gesprek met zijn dochters. Wat vinden zij? Waarom dan wel? En dan alleen als ze natuurlijk normaal reageren.

Dus eigenlijk gewoon duidelijk en consequent, maar wel in een volwassen gesprek. Geef de meiden ook inspraak. Ze zijn het lange tijd zo gewend en veranderingen kun je beter rustig invoeren ;)

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 09:55

Wat ik me afvraag ts: hoe oud is jouw vader en heb je daar een goede band mee? Ik kan me voorstellen dat jouw man niet veel ouder is dan jouw vader? Hoe zou jij het vinden dat jouw vader op de proppen komt met een nieuw broertje of zusje? Ik ben namelijk van jouw leeftijd en ik kan me voorstellen dat als mijn vader opeens thuiskomt met een nieuwe vriendin die ook nog eens zwanger probeert te raken, dat hij de keuze niet hoeft te maken, dan doe ik het wel...

Anoniem

wiebke schreef:
Ik denk dat er inderdaad veel ingezouten meningen zijn gegeven, en dat mag ook.

Nogmaals praten met mijn man lijkt me inderdaad een goed idee, ik zal blijven stimuleren dat vader meer met zijn dochters gaat doen en de communicatie tussen vader en dochters goed te houden (ookal ligt dit dus bij vader)

mezelf er vooral buiten houden had ik me al voorgenomen

Je er buiten houden gaat op dit punt imo niets meer oplossen. Ik denk dat je actief zult moeten zijn in het verbeteren van deze situatie. Nogmaals een gesprek aangaan met je stiefdochters? Niet vanuit een slachtoffer- of daderrol, maar open?

Amaris

simodi schreef:
Ik denk dat TS zich beter gewoon van die dochters kan distantiëren. Ze komen toch bijna nooit? Nou zo laten dan!
En laat je man het zelf uitzoeken met ze.
Het is zijn geld en zijn relatie met hen.
Probeer het los te laten. Doe normaal maar neutraal. Dit kun je toch niet oplossen, zeker niet na wat er allemaal tussen jou en de dochters is voorgevallen.

Maar een van die dochters woont toch 'parttime' bij hun?

TS geeft aan dat als de dochters er zijn ze zich niet prettig voelt in haar eigen huis. Vreselijk lijkt me dat.

Ik denk dat er wel degelijk dingen opgelost moeten worden.

Maar dat ligt bij haar man. Die moet eens wat ballen gaan kweken en zien wat dit met zijn vrouw doet.

amintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 10:01

smurffie schreef:
Je kunt je werkelijk waar niet voorstellen dat die meiden misselijk worden bij het idee dat hun vaders vrouw hun leeftijd is? Sorry maar ik krijg altijd vraagtekens bij dat soort relaties, kon hij vroeger wel van zijn dochters afblijven schiet mij altijd onbewust door mijn hoofd. Of omgevormd naar die meiden: zou hij ook wel eens gedachte over mij gehad hebben?

Euh,.. ranzige gedachtes ja ?!
Dat heeft er helemaal niets mee te maken.. Mijn vriend en men pa schelen 1 jaar, ik heb NOOIT of te nimmer ooit zoiets gedacht over men pa, yakkie..
Heb het er zelf moeilijk genoeg mee gehad dat ik opeens "viel" voor een man die zoveel ouder was hoor. En dat is dan niet enkel seksueel... >.<

Bhriseis

Re: de kinderen van mijn man...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 10:02

Dus elke man die een meid van in de twintig aantrekkelijk vindt, is een pedofiel?

Hm, dan wonen wij in een heel boosaardige, verknipte wereld :')

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 10:05

Bhriseis schreef:
Dus elke man die een meid van in de twintig aantrekkelijk vindt, is een pedofiel?

Hm, dan wonen wij in een heel boosaardige, verknipte wereld :')

Je zou je wel eens moeten afvragen waarom iemand valt die zoveel jonger is ja. Voer voor psychologen, imho.

Kirsha

Belachelijke reacties komen er voorbij. Ik heb echt niet het idee dat die meiden veel anders hadden gereageerd als TS 15 jaar ouder was.

Ik geloof dat sommige mensen hier eerst eens de definitie van het woord pedofilie moeten opzoeken.
Laatst bijgewerkt door Kirsha op 11-09-14 10:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Snollygoster

smurffie schreef:
Ja wisten jullie dat dit heel vaak voor komt ;) zijn genoeg onderzoeken naar gedaan namelijk. Het vallen op veel jongeren vrouwen is veelal niet gezond en zorgt voor veel rare dingen. Ik geloof dat 80% van de pedofielen met kinderen niet van zijn kinderen af kon blijven.

Dus mijn uitspraak is misschien groot, maar onderzoeken zorgen ervoor dat die vragen gesteld moeten worden.

Ben je nog wel goed bij je hoofd?
Een vriendin van me d'r ouders hebben ook 28 jaar verschil, maar zijn wel al jaren gelukkig getrouwd, waar zie jij hier pedofilie? Als je écht verliefd bent doet leeftijd er niet toe.

Susie1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 10:06

Distantiëren lijkt me best lastig.. Je komt gewoon in situaties dat je best je mening moet geven aan mensen die bij je wonen of over de vloer komen. Dat heeft niets met stiefmoeder (naar woord) zijn te maken. Gewoon met medemenselijkheid. Als je bijv. In een studentenwoning woont mag je je mede bewoners toch ook aanspreken als die hun kleding laten slingeren. Als je dat zou doen als stiefmoeder moet je je bemoeien met je eigen zaken :? Lastige situatie hoor! Ik hoop dat jullie een manier vinden om het voor iedereen wat ' makkelijker' te maken!

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 10:07

Wendy schreef:
Je zou je wel eens moeten afvragen waarom iemand valt die zoveel jonger is ja. Voer voor psychologen, imho.

Of zou je je moeten afvragen waarom het een trend/ongeschreven regel is dat je maar een paar jaar van elkaar mag verschillen?
'houden van' gebonden aan leeftijd?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 10:08

Ben ik even blij dat mijn moeder geen nieuwe relatie wilde zolang de kinderen nog thuis woonden!

Ja, lastig... bij mijn vriendin is precies hetzelfde gebeurd, maar was zij de dochter in dit verhaal en de vrouw van papa de heks. Je bent een buitenstaander, ik snap het wel vanuit de kinderen eigenlijk.

Elk verhaal heeft 3 kanten; het verhaal van de een, het verhaal van de ander en de waarheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 10:09

TS, ik heb echt behoorlijk met je te doen.

Want,even alles op een rijtje gezet;

je kent je inmiddels-man al 7 jaar, je hebt hem leren kennen toen hij al lang en breed gescheiden was, dus van 'afpakken' en 'huwelijk stukmaken' is hier geen sprake.

Tevens zet je in je OP al dit:
Citaat:
Zo vinden ze mijn kinderwens namelijk onacceptabel, ik smeer hun vader een kind aan en snuffelen ze door mijn spullen op zoek naar zwangerschapstesten. Ook een leuke is: ' Oh ja? en hoe ga je voor dat jong betalen dan? Je onderhoudt je eigen kinderen niet eens!'

Sorry, maar dan heb je in mijn ogen als ouders zijnde (zowel je man als de moeder van deze kinderen) toch echt behoorlijk de plank misgeslagen wat betreft de opvoeding...

Ik denk alleen niet dat het alleen aan die kinderen ligt, aan de vader of aan jou.. Ik heb het vermoeden dat moeder van deze ' lieve dochters' ook wel een flinke rol speelt. K bedoel, met co-ouderschap vermoed ik dat de ouders wel een beetje op de hoogte zijn van elkaar; dus dat d'r moeder ook echt wel had geweten dat dochterlief op tijd d'r prinsessenbed uit moest om klaar te staan voor het geluk van d'r vader. Als d'r moeder dan zo nonchalant zegt 'oh, maar die ligt nog in bed hoor', dan gaan bij mij de belletjes wel rinkelen dat de dochters misschien wel een niet al te best voorbeeld doen volgen van de moeder..

En of je nou 80 of 40 bent, dat moet geen hol uitmaken voor die dochters, want als hun moeder met een nieuwe lover thuis was gekomen van hun leeftijd en een beetje leuk lichaam was er waarschijnlijk niks aan de hand geweest.

En ja, als je ouders scheiden is het hartstikke poedersuiker. Maar met 20 of 24 moet je als kind zijnde toch ook in staat zijn om in te zien dat geluk niet alleen in mooie jassen te vinden is, maar je moet ook inzien dat het leven door gaat; ook zonder dat je ouders weer bij elkaar komen.

TS, heel veel sterkte, rust en wijsheid gewenst. Geniet in ieder geval van je man, je hebt een hele fijne man aan de haak geslagen zo te lezen, alleen familie kan je nooit uitkiezen natuurlijk maar mag je ook je geluk niet in de weg laten staan.

Voor degene die begon over pedofilie; ga inderdaad heel gauw je mond spoelen.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 10:09

Ik kan me ook niet voorstellen dat er een dag komt waarop ik kerels van 20 jaar niet meer fysiek aantrekkelijk en opwindend zou vinden. En ik voel me ook niet 'vies' over mezelf dat er ook een aantal veertigers zijn die ik heel aantrekkelijk vind.

Als dat allemaal te wijten is aan daddy issues en verborgen drangen naar pederastie, dan is dat maar zo, en heeft 99% van de bevolking dezelfde stoornis :+

Nu ja, TS, wat mij in dit verhaal vooral opvalt is dat je man hier in een heel kleine rol speelt. Het is echt zijn taak om die meiden op hun plek te zetten. Waarom zou je ze overigens ook vertellen dat jullie een kind willen? Natuurlijk mogen zij niet in je spullen neuzen, maar ik in jullie plek had hen ook niets verteld tot je daadwerkelijk zwanger bent.

amintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 10:10

smurffie schreef:

euh ja, maar het is niet omdat een man valt op een jongere vrouw dat ie daarom een pedofiel is -.-" Wat dan met vrouwen die op oudere mannen vallen? Denk je dat ik een gebrek had aan een vaderfiguur zoals zoveel clichés? Ik heb nogthans een goede band met mijn papa hoor!
Ik ben oud en volwassen genoeg en hij zeker. Wij zijn uit liefde met elkaar samen hoor. We hebben zelfs de boot afgehouden door idiote uitspraken zoals deze -.-" 'wat gaan anderen er van denken?'
Tot we besloten dat andere "mensen" geen recht hebben van spreken zolang ze zelf nooit in die situatie hebben gezeten en we wouden ons er niet door laten tegen houden.

Het maakt me wel enorm bedroefd dat er nog idiote vooroordelen als deze bestaan. Liefde is niet alleen seksuele aantrekkingskracht, maar zoveel meer dan dat.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 10:11

Amandavd schreef:
lieveli schreef:
Als ik 1 van die dochters was had ik je toch zo'n ongelooflijke roei terugverkocht. Je gebruikt geweld, je zit tussen hen en de vader in op financieel gebied en je snapt niet dat ze niet normaal tegen je doen?

Een echte vent zet zijn dochters op 1, heel jammer dat het zo'n slappe zak is. Jullie passen blijkbaar goed bij elkaar.

Als ik jouw was zou ik nog eens het verhaal lezen voor je zo'n stevige post uitdeelt.

Ik heb het verhaal een aantal keer gelezen. Val mij niet lastig met je aannames.