Thioro schreef:Als er ineens een moraalridder 100 wil rijden op de linkerrijstrook moet je wel remmen ja.
Ik snap niet wat er zo storend is aan mensen die links 120-130 willen rijden als dat gewoon de toegelaten snelheid is.
Ik zeg niet dat een file komt door remmen… maar door het niet voldoende afstand houden van je voorganger en daardoor harder moeten remmen dan hij/zij. En die daarachter nog iets harder en die daarachter nog iets harder, nouja, voor je het weet rijdt iemand 10 auto’s achter je even 50 en dat komt niet door die ene auto die 100 rijdt, maar door de 10 auto’s die te weinig afstand houden (en vaak niet vooruit kijken) En als je goed telt, zeg ik dus niet dat de voorste auto (1e remmer) te weinig afstand houdt, want even ervanuitgaande dat de 100km auto pas netjes invoegde bij voldoende ruimte kan dat nog steeds betekenen dat jij met een sneller tempo moet remmen.
Ik denk niet dat iemand het storend vind dat er 120-130 wordt gereden. Maar wel dat die bestuurders vinden dat je hen niet mag hinderen, dat je van “hun baan” af moet blijven ect…

)
. Overgens neem ik aan dat je dus echt moeten remmen bedoeld. Er zijn natuurlijk ook mensen die best ruimte hebben om gewoon het gas even los te laten, dat alles prima past maar zulke verschrikkelijke drama queens zijn dat ze express heel laat heel hard gaan remmen zodat je goed merkt dat je verschrikkelijk in de weg rijdt in je bejaarde bak. Persoonlijk "schrik" ik daar altijd zo van dat ik dat ik vergeet waar mijn gaspedaal zit 
En de mensen die echt heel hard rijden en overal strak achter zitten te 'duwen', moeten vaak flink remmen en schieten er niet eens iets mee op. Dan vraag ik me af waarom ze zoveel moeite doen om er zo snel mogelijk langs te komen. Er is nauwelijks tijdwinst. Wel als je op een 130-weg zit en je alle ruimte hebt, maar in de spits snap ik het niet.