Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sammy_xxs schreef:Moet ik er wel even bij zeggen dat we in het begin van de relatie wel gewoon dagelijks of wel 2x per dag sex hadden. Maar sinds de kinderen er zijn, heb ik er gewoon geen zin in. Heb er werkelijk gewoon een hekel aan, als we eenmaal bezig zijn geniet ik er wel van. Maar de stap zetten om het te doen pff daar heb ik echt nooit zin in.
CrazyCat schreef:Chakkie17 schreef:Heel herkenbare opmerking CrazyCat!Ik moet er eigenlijk altijd wel om grinniken.
Ik moet er ook altijd wel om lachen. Vaak vraag ik hem dan "weet je al wat je wil eten vanavond?" (want dat weet hij nooit ruim van te voren)
En dan moet ie zelf vaak al lachen.
golddigger08 schreef:vraagje voor de dames die er vaak/ meestal niet zo'n zin in hebben..
wat gaat er dan door jullie heen als je in bed ligt en je een handje over je heen voelt gaan.
" pff.. ga weg" ofzo? of als je op de bank tegen hem aan kruipt..?
Ik doel een beetje op de aantrekkingskracht met deze vragen.. is dat er nog wel? waar merk je dat dan aan?
ik denk namelijk hele andere dingen als als we samen in bed kruipen..![]()
golddigger08 schreef:vraagje voor de dames die er vaak/ meestal niet zo'n zin in hebben..
wat gaat er dan door jullie heen als je in bed ligt en je een handje over je heen voelt gaan.
" pff.. ga weg" ofzo? of als je op de bank tegen hem aan kruipt..?
Ik doel een beetje op de aantrekkingskracht met deze vragen.. is dat er nog wel? waar merk je dat dan aan?
ik denk namelijk hele andere dingen als als we samen in bed kruipen..![]()
bakkabouter schreef:Ayasha schreef:Pil en spiraal voorkomen volgens mij je eisprong niet... Die voorkomen dat het kan innestelen. (maken het baarmoederslijmlies vrucht-onvriendelijk)
Het "oude" spiraal zonder hormonen voorkomt inderdaad alleen innesteling, maar alle hormoonpreparaten, dus zowel pil, staafje, spiraal, spuitjes, pleisters en weet ik veel wat je tegenwoordig nog allemaal hebt, voorkomen de eisprong net wél, en tegelijkertijd, als "extra bijwerking" wordt ook je baarmoederslijmvlies niet optimaal opgebouwd. Innesteling kan overigens wel degelijk, al daalt de kans iets. Als er op een of andere manier toch nog een eitje rijp wordt tenminste
manubres schreef:Nog even voor de duidelijkheid, weet niet meer waar ik het gelezen heb...maar bij de pil krijg je géén eisprong en bij de hormonenspiraal óók niet. Mits ze naar behoren werken natuurlijk
werking van het hormoonspiraal schreef:De anticonceptieve werking van MIRENA is gebaseerd op de volgende effecten:
Het slijm dat zich in het baarmoederhalskanaal bevindt wordt ‘taaier’, waardoor zaadcellen er moeilijker doorheen kunnen.
Door de afgifte van het hormoon levonorgestrel in de baarmoeder kunnen zaadcellen hier niet normaal bewegen en functioneren. Dit verkleint de kans op een bevruchting.
Het baarmoederslijmvlies (dit is de ‘binnenbekleding’ van de baarmoeder) wordt niet of nauwelijks opgebouwd. Hierdoor kan, als er toch een bevruchting plaatsvindt, een bevrucht eitje zich niet innestelen.
Door de aanwezigheid van een vreemd voorwerp in de baarmoeder (het MIRENA-spiraal) kan een eitje dat eventueel is bevrucht zich niet innestelen.
Bij sommige vrouwen wordt de eisprong (ovulatie) onderdrukt. Als er geen eitje vrijkomt, kan er geen bevruchting plaatsvinden.
Varekaj schreef:Als ik een handje voel wanneer mijn hoofd er niet zo naar staat dan wacht ik even af hoe creatief hij is. Meestal creatief genoeg om mij alsnog wakker genoeg te krijgen. En heb ik er écht geen zin in, dan zeg ik dat gewoon. Niet dat hij er altijd blij mee is, maar hij respecteert het wel.