Gewoon nieuwsgierig, hoe vaak seks in relatie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe vaak heb jij seks met je partner per week?

Meer dan 3 keer per week.
373 (29%)
Ongeveer 2 keer per week.
340 (26%)
Een keer per week.
239 (18%)
Ongeveer 2 keer per maand.
164 (12%)
Minder dan 2 keer per maand.
158 (12%)

Totaal aantal stemmen: 1274

Bhriseis

Re: Gewoon nieuwsgierig, hoe vaak seks in relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 15:45

Wat ontzettend lastig Sammy :(:) Ik hoop dat je op andere momenten van de dag voldoende tijd en rust voor jezelf kan nemen :(:)

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 15:46

Sammy_xxs schreef:
Moet ik er wel even bij zeggen dat we in het begin van de relatie wel gewoon dagelijks of wel 2x per dag sex hadden. Maar sinds de kinderen er zijn, heb ik er gewoon geen zin in. Heb er werkelijk gewoon een hekel aan, als we eenmaal bezig zijn geniet ik er wel van. Maar de stap zetten om het te doen pff daar heb ik echt nooit zin in.

Het is geen schande hoor Sammy. Je bent echt niet de enige. :n Mijn vriend en zijn ex vrouw zaten in een vergelijkbare situatie, maar zij vond het ook tijdens echt niet fijn. Het lijkt me gewoon erg vervelend maar ja, ik redeneer natuurlijk vanuit mezelf.

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 15:48

CrazyCat schreef:
Chakkie17 schreef:
Heel herkenbare opmerking CrazyCat! :') Ik moet er eigenlijk altijd wel om grinniken.

Ik moet er ook altijd wel om lachen. Vaak vraag ik hem dan "weet je al wat je wil eten vanavond?" (want dat weet hij nooit ruim van te voren)
En dan moet ie zelf vaak al lachen.

Ik zeg niets _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 15:49

1x heb ik me wel ontzettend schuldig gevoeld. Had 'm een hele dag lopen plagen en doen, sexy ondergoed aan, leuk jurkje, mooie hakken. We gaan uit eten met onze vriendengroep, daarna nog drankje doen. Hij helemaal in the mood en vol spanning afwachtend van het einde van de avond.
Word ik na het 2e drankje (cola, ik was bob die avond) echt immens misselijk... de avond nog uitgezeten en bij thuiskomst gewoon kleren uit, pyjama aan, bed in en :z

De stakker was de ochtend erna nog steeds zoooo enorm beteuterd :') Heb het nadien wel goedgemaakt, had een mooie maagontsteking te pakken.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 15:53

Nou Bhriseis zo erg is het ook weer niet hoor :P Ik gun het hem wel... :)

Pantykous, nee het is ook geen schande. Ik schaam me er ook niet voor hoor, hoewel ik het alleen wel banketstaaf vind voor hem soms, omdat hij wel altijd nog zo graag wilt en gek op me is, en ik nooit zin heb. Maar goed misschien komt dat wel weer terug van mijn kant, als de kids wat ouder zijn :P

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 15:54

Oh oef, ik las je post dan dramatischer dan jij hem bedoelde :P Gelukkig maar!

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 15:56

hahah ja kan gebeuren :+ ik heb er wel een hekel aan, doe het liever nooit, maarja zo gemeen ben ik niet en gun hem wel zn sex, de ene keer moet het wel wat sneller als de andere keer. Maar hij mag niet klagen hoor, we halen sowieso wel het gemiddelde :P

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 15:59

Nog even voor de duidelijkheid, weet niet meer waar ik het gelezen heb...maar bij de pil krijg je géén eisprong en bij de hormonenspiraal óók niet. Mits ze naar behoren werken natuurlijk :D

Daarnaast is de bijwerking van de pil vaak minder zin in seks...maar net als bijwerkingen van andere medicijnen geldt dat natuurlijk niet voor iedereen.

http://www.elsevier.nl/Stijl/achtergron ... ER321285W/

Lottegold

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 16:02

vraagje voor de dames die er vaak/ meestal niet zo'n zin in hebben..
wat gaat er dan door jullie heen als je in bed ligt en je een handje over je heen voelt gaan.
" pff.. ga weg" ofzo? of als je op de bank tegen hem aan kruipt..?
Ik doel een beetje op de aantrekkingskracht met deze vragen.. is dat er nog wel? waar merk je dat dan aan?
ik denk namelijk hele andere dingen als als we samen in bed kruipen.. :9 *D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 16:07

Als ik een handje voel wanneer mijn hoofd er niet zo naar staat dan wacht ik even af hoe creatief hij is. Meestal creatief genoeg om mij alsnog wakker genoeg te krijgen. En heb ik er écht geen zin in, dan zeg ik dat gewoon. Niet dat hij er altijd blij mee is, maar hij respecteert het wel.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 16:20

golddigger08 schreef:
wat gaat er dan door jullie heen als je in bed ligt en je een handje over je heen voelt gaan.
Ik doel een beetje op de aantrekkingskracht met deze vragen.. is dat er nog wel? waar merk je dat dan aan?

Gewoon "vandaag effe nie" of "ik wil slapen, ben doodop".
Waaraan ik merk dat er nog aantrekkingskracht is?
Dat ik nog steeds warm word als hij me gewoon vast pakt, dat ik kriebels in mijn buik krijg als hij glimlacht of me één van zijn geweldige knipoogjes geeft, dat ik 's morgens als eerste aan hem denk en 's avonds als laatste. Dat ik hem mis als hij niet in mijn buurt is en dat ik het heeeerlijk vind om gewoon tegen hem te kruipen en wanneer hij me streelt/vastpakt/knuffelt. Dat ik nog steeds helemaal warm word (inclusief blozen :+) als ik in zijn ogen kijk of hij een compliment geeft of me vast neemt en me aan kijk... Alleen dat seksuele hoeft van mij niet zo. :+

IrishCold

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 16:25

Qimm schreef:
Die van mij vind het niet leuk als ik geen zin heb, heb wel eens zoiets gehad van 'nou doe maar even dan' Maar dat had hij in no time door en toe ik zei dat ik dat voor hem deed wilde hij niet eens meer. Hij wil alleen als ik oprecht zin heb. Topvent :)

Mijn vent ook! _/-\o_

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 16:26

golddigger08 schreef:

Ja dan denk ik inderdaad ga weg pff... en zeg meestal "Ja daagg! echt geen zin hoor we hebben pas nog sex gehad" ( als dat zo is ) en als we al wat langer geen sex hebben gehad, denk ik nog steeds hetzelfde, alleen gaan we wel gewoon sexen :o
Ik voel nou ook geen echte aantrekkingskracht ofzo, word er niet warm of koud van... Hou wel heel veel van hem, maar nou niet dat ik kriebels in mn buik krijg. Maar dat weet hij ook hoor, we bespreken eigenlijk alles ook onze gevoelens dus.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 16:28

oei, ik weet niet of mijn man daar mee om zou kunnen als ik niet "koud of warm" werd van 'm..

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 16:29

bakkabouter schreef:
Ayasha schreef:
Pil en spiraal voorkomen volgens mij je eisprong niet... Die voorkomen dat het kan innestelen. (maken het baarmoederslijmlies vrucht-onvriendelijk)

Het "oude" spiraal zonder hormonen voorkomt inderdaad alleen innesteling, maar alle hormoonpreparaten, dus zowel pil, staafje, spiraal, spuitjes, pleisters en weet ik veel wat je tegenwoordig nog allemaal hebt, voorkomen de eisprong net wél, en tegelijkertijd, als "extra bijwerking" wordt ook je baarmoederslijmvlies niet optimaal opgebouwd. Innesteling kan overigens wel degelijk, al daalt de kans iets. Als er op een of andere manier toch nog een eitje rijp wordt tenminste :)

3 van mijn vriendinnen hebben nu een kind met spiraal. Eentje heeft zelf moeten voldragen met spiraal. Die zat zo dat ze hem niet konden verwijderen. :')

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 16:30

ik ben er ook helemaal klaar mee....heb mij vanaf mijn 14 helemaal suf-ge....nu heb ik geen zin meer :D

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 16:31

Geen zin is geen zin. Als hij blijft zeuren zeg ik altijd dat hij een linker en rechterhand heeft en dan weer twee dagen vooruit kan. Maar als ik dat begin te zeggen weet ie ook dat ik het meen.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 16:31

Ik klink nu echt als een harteloos persoon als ik het zo terug lees := zo bedoel ik het niet, bedoel het meer in de zin van word niet opgewonden... vind het wel heerlijk om samen te knuffelen, en babbelen en leuke dingen doen... maar het seksuele inderdaad hoeft van mij niet.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 16:32

manubres schreef:
Nog even voor de duidelijkheid, weet niet meer waar ik het gelezen heb...maar bij de pil krijg je géén eisprong en bij de hormonenspiraal óók niet. Mits ze naar behoren werken natuurlijk :D

Bij het hormoonspiraal kan het zo zijn dat je geen eispron meer hebt, maar je kunt je eisprong ook prima houden hoor, met een hormoonspiraal!
Zie ook de volgende tekst:

werking van het hormoonspiraal schreef:
De anticonceptieve werking van MIRENA is gebaseerd op de volgende effecten:

Het slijm dat zich in het baarmoederhalskanaal bevindt wordt ‘taaier’, waardoor zaadcellen er moeilijker doorheen kunnen.
Door de afgifte van het hormoon levonorgestrel in de baarmoeder kunnen zaadcellen hier niet normaal bewegen en functioneren. Dit verkleint de kans op een bevruchting.
Het baarmoederslijmvlies (dit is de ‘binnenbekleding’ van de baarmoeder) wordt niet of nauwelijks opgebouwd. Hierdoor kan, als er toch een bevruchting plaatsvindt, een bevrucht eitje zich niet innestelen.
Door de aanwezigheid van een vreemd voorwerp in de baarmoeder (het MIRENA-spiraal) kan een eitje dat eventueel is bevrucht zich niet innestelen.
Bij sommige vrouwen wordt de eisprong (ovulatie) onderdrukt. Als er geen eitje vrijkomt, kan er geen bevruchting plaatsvinden.

Ik ben iemand die elke maand een eisprong heeft en ook elke maand een menstruatie, met inmiddels mijn 3e mirena en nog steeds zonder kinderen (en wel een actief seksleven) weet ik ook zeker dat de mirena's werken naar behoren O:)

Het lijkt mij geen leuke ervaring om seks te hebben zonder zin van een van beide partners.
Uiteraard is er veel meer in een relatie dan alleen seks, maar ik zou geen relatie zonder seks willen hebben. Voor mij is elkaar aanraken, knuffelen en liefkozen toch wel essentieel met de man van wie ik houd. En vaak genoeg komt van het een het ander, bij ons dan toch.

IrishCold

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 16:32

Varekaj schreef:
Als ik een handje voel wanneer mijn hoofd er niet zo naar staat dan wacht ik even af hoe creatief hij is. Meestal creatief genoeg om mij alsnog wakker genoeg te krijgen. En heb ik er écht geen zin in, dan zeg ik dat gewoon. Niet dat hij er altijd blij mee is, maar hij respecteert het wel.

Dit precies.
Ook heeft hij dat hij ineens midden in de nacht zin heeft en me bespringt :')
Wie heeft dat nog meer?

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 16:34

Wat een verschillen zeg haha.

Wij hebben een dochter van 2, zijn 3 jaar samen en hebben elke dag seks. Ook tijdens mijn zwangerschap. 2uur voor mn vliezen braken ook nog en 8 dagen na mijn bevalling ook weer.

Wij zijn denk ik gewoon mensen met een hoog libido haha.
We werken ook beide maar dat mag de pret niet drukken.

Ik vind wel dat iedereen het voor zich moet weten waar diegene zich prettig bij voelt.

Wij zijn beide geen knuffelaars dus misschien dat dat ook meespeelt.

Susie1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 16:40

@sammy-xxs, als ik je verhaal lees zou het zo van mij kunnen zijn haha.. Snap je helemaal! :o

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 16:45

Wij zijn half 20, bijna 2 jaar getrouwd en bijna 10 jaar samen en hebben een kindje van 1.5 jaar.
Toen we vroeger nog thuis woonden was het echt dagelijks, of in ieder geval x6 per week. Nu komen we aan gemiddeld aan 4 tot 6 x per week. Moet erbij zeggen dat we Di en Do altijd samen douchen als ik van de paarden kom en het dan dus niet zo uitgebreid is meestal. Soms heb ik echt drukke weken erg moe en minder zin en komen we dus meer richting de 4 a 5 x. En sommige weken is het bijna dagelijks.
We zijn niet van het plannen en moeten en zien wel hoe het loopt. Maar hebben nog erg veel aantrekkingskracht op elkaar :)

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 16:46

Hihi dan ben ik gelukkig niet de enige :o

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 16:50

Vinden de mensen met kids het geen heel naar idee dat je kind een paar meter verderop ligt te slapen en, nog erger, ieder moment binnen kan stappen? Als ik daar asn denk, hoeft het van mij al niet meer.