Breghje schreef:Iinge_ schreef:Wiet word voor veel mensen ook voorgeschreven als zij veel last hebben van stress Breghje, het komt dus wel vaak voor. Ook is het in vergelijking met veel medicijnen een stuk milder en niet schadelijk voor lever en dergelijke. Ook is er nog nooit iemand overleden aan wiet en ook is het niet echt schadelijk. Mits je het inderdaad af en toe eens doet en niet in grote hoeveelheden.
Ik zou later liever hebben dat mijn kind af en toe een jointje rookt dan dat hij drinkt. Dan heb ik het overigens niet over kinderen jonger dan 18. Voor je hersenen is het namelijk in de groei, net als alcohol zeer schadelijk. Maar als ik erachter zou komen is een goed gesprek altijd op zijn plaats
Bij volwassenen is het een heel ander ding vind ik persoonlijk als bij een jongere, omdat een volwassene wél geacht wordt langetermijn denken te kunnen doen en een beter risico inzicht (goed, er zullen er altijd zijn) Niet schadelijk? Ik heb mijn vriendin high van de wiet voor de trein weg moeten trekken... En dat was zo'n 30 jaar geleden, dus toen was het THC gehalte nog niet eens zo hoog als dat het nu is.
Als iemand door wiet voor een trein beland is daar of meer (drugs/alcohol) in het spel of ze had al aanleg voor psychische problemen. Door wiet ga je namelijk echt niet zulke rare dingen doen. Het is alleen wel een trigger voor mensen die psychische problemen hebben.
het meest schadelijke eraan is het feit dat je het rookt, door de tabak dus.

) Niet schadelijk? Ik heb mijn vriendin high van de wiet voor de trein weg moeten trekken... En dat was zo'n 30 jaar geleden, dus toen was het THC gehalte nog niet eens zo hoog als dat het nu is.
Alsof alcohol niet schadelijk is voor jonge hersens als je maar 1 wijntje drinkt of als je maar niet dronken wordt...

. Geen gezeik aan mijn hoofd verder en het was mijn eigen verantwoordelijkheid. En door je eigen fouten leer je, hoe meer je je kind "beschermt" hoe harder hij zal vallen als hij een fout maakt.
.
Ik hoor u wel weer als je longen zodanig beschadigd zijn dat u er last van heeft en dan zien we wel verder...