Truitje met 69 als print.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Roosch

Re: Truitje met 69 als print.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 19:25

Ongetwijfeld, sla de Kamasutra er maar op na. :+

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 19:27

Roosch schreef:
Ongetwijfeld, sla de Kamasutra er maar op na. :+

_O-
Ik houd het op 1984. :')

daniweerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 19:36

Tja ik ben dan ook al 40 en in onze tijd hadden die standjes geen nummers of toch? :D :o

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 19:38

1984 is ook niet zo onschuldig hoor, als we Georg Orwell moeten geloven.

kesha1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 19:42

kan komen omdat ik 12 ben maar, als je juist zegt: je mag dat shirtje niet meer aan. dan willen de meeste pubers -ervaringsdeskundige- juist het wel doen. dus ik zou inderdaad gewoon uitleggen en zeggen dat je je er niet fijn bij voelt dat ze dat t-shirt aan heeft

vaxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 19:45

ik ben zelf 19, en heb bij een shirt met 69 erop nog noooooit aan het sexstandje gedacht. er zijn inderdaad zoveel shirts met nummers, en zoveel mensen die overal iets associeren met seks. Ik heb er echt mijn bedenkingen bij of dit shirt als 'seksistisch' wordt bedoeld door de coolcat. Dit heb ik namelijk nog nóóit gehoord of gezien bij shirts met het nummer 69. (wel leuk om coolcat er over te bellen/emailen. ben nu best benieuwd!)

ik heb ook even gegoogled, en drie kwart gaat over het jaartal '69 (1969), een klein deel gaat over sport of 'gewoon een cijfer', en het enige 'naughty 69 shirt' wat ik tegenkwam was bedrukt met de tekst: '69 procent van de mensen ziet in elk woord iets met sex' :')

ik denk dat je je hier geen zorgen om hoeft te maken. hemdje eronder kan inderdaad ook leuk zijn! Als mijn dochter (als ik die had) met een crop top met 69 en mini broekje zou rondlopen, zou ik wel even zeggen dat het iets kan betekenen. Dan zou ik een lange broek met crop top, of hemdje er nog onder ook wel fijn vinden!

Daarnaast heb je wel een beetje gelijk, en mogen moeders teksten op shirtjes wel eens wat beter lezen. Soms zie je een klein meisje met een pikante tekst op een (totaal niet ordinair) shirtje. Ik denk dat ze dat dan zelf niet weten :o

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 19:45

Dat vind ik wijze woorden van jou, kesha.
Als jij als 12-jarige zo'n t-shirt had gekocht zonder dat je wist wat het betekende, en je moeder had je uitgelegd dat het te maken heeft met seks en dat mensen ergens anders aan denken dan alleen het getal.. Zou jij dan hebben gedacht 'dan draag ik het inderdaad niet meer'?

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 19:51

Ik vind dat het eraan ligt of het echt als sportshirt is ontworpen, als rugnummer zeg maar of gewoon random 69 erop geknald. Bij de Cool Cat wordt er toch zeker wel gekoppeld naar het seksstandje, gezien de rest van de weinig subtiele collectie.

kesha1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 19:52

dan denk heb ik in iedergeval geen fijn gevoel als ik dat t-shirt draag. een vriendin kreeg ook al te horen van der klas dat zebraprint en luipaard ordinair is als broek. niks mis met een broek van luipaard print grijs-zwart? heb ik zelf vroeger ook gehad. en ik draag nu ook hotpants maar met panty's.

zoiezo ben ik wel van de donkere t-shirts met een grappige tekst die aan de puber kant is maar er bestaan grenzen.

maar waar het op uit komt: eerst denken dan doen volgensmij

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 19:53

Ik dacht ook gelijk aan de dubbele betekenis met het getal 69 in combinatie met CoolCat. Maar eerlijk gezegd had ik dat helemaal niet meer toen ik de foto zag. Komt misschien door het 'sport'lettertype.
Of ik ben gewoon te nuchter :=

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 19:57

Ik ben overigens ook dertien. Nu krijg je mij de Coolcat echt niet in, maar stel dat ik per ongeluk zo'n shirt gekocht had en ik had de link zelf niet gelegd maar mijn moeder had het me verteld, was hij echt ergens achterin de kast/prullenbak beland :=

Maar zoals ik al zei, goede oplossing! :D

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 20:02

Matheno schreef:
Traiectum schreef:
Jeetje .... kom ik er een paar weken geleden achter dat Wake Me Up Before You Go-Go van Wham niet over dansen gaat, en nu dit -O-

Daar was ik gelukkig vrij snel achter ;)

Wake me up before you go-go
don't leave me hanging on like a yo-yo.
I don't wanna miss it when you hit that high.
cause I'm not planning on going solo.
take me dancing tonight.
I wanna hit that high

Daar gaat m'n onschuld... Ik was er echt van overtuigd dat ze gingen dansen :')

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 20:06

Denk nu niet dat een t-shirtje pressé bepaalde dingen gaat uitlokken, maar vind het eerlijk gezegd wel heel ordinair. Als ze daarmee bij vrienden op bezoek gaat kunnen die hun ouders toch ook wel even >;)
Beetje javel en het is zo geklaard ~~}>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 20:08

Ik zou ook écht niet aan seks gedacht hebben bij zo'n shirtje, en zéker niet als een meisje van 13 het draagt. Vast naief, maar toch, er staan zoveel nummers op shirts....

Enne, over de gemiddelde leeftijd waarop jongeren seksueel actief zijn; daar word regelmatig onderzoek naar gedaan en die leeftijd verschuift nauwelijks. Jongeren onder de 25 die seksueel actief zijn hadden hun eerste keer gemiddeld op een leeftijd van 16,7 jaar.
Zie oa; http://www.vrijeliefde.nl/gemiddelde-leeftijd-seks.html en http://www.seksenzo.info/informatie/dag-van-de-jeugd

Valt dus reuze mee met al die 13 jarigen :)

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 20:12

Eerlijk gezegd zou ik het erger vinden als mijn dochter met Uggs liep als dat ze een shirt met 69 draagt.Ben gelukkig gezegend met een simpele geest waar bij een getal een getal is.
Maar kleding waar dierenleed aan vooraf is gegaan,dat vind ik pas erg.

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 20:25

Wat heerlijk preuts allemaal... wtf in welke tijd leven we! Loop de gemiddelde kledingwinkel of sportzaak binnen en er hangen wel hippe shirts met 69, uit styling/marketing oogpunt is het een mooi getal om te printen oa vanwege de symetrie en verwijzingen die je kan doen naar pakkende liedjes e.d.

2. Met 13 zijn ze echt al aan het ontdekken of 'droog' aan het oefenen... ~~}>

3. Sex sells! Doe eens een rondje Amsterdam, dan valt alle preutsheid in een keer van je af... :$

kesha1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 20:26

ik HAAT uggs zo erg! en ik draag ook een t=shirt met blote rug en de tekst: weekend warrior. is daar iets ordinars aan? ik vind van niet want het was mijn keuze om een t-shirt met blote rug te dragen, mijn moeder heeft toestemming gegeven

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 20:30

Heb alleen maar de eerste pagina gelezen maar vind het nogal vreemd dat je als moeder niet weet (wist) wat '69' is? :')
That's all I'm saying

Juliette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 20:32

Ben zelf 12 (volgende week 13 *\o/* )
Maar ik heb nou echt nog nooit gehoord van standje 69, dat is misschien maar beter ook, want ik wil het niet eens weten :n
Ik heb er een dubbel gevoel bij, een mens moet kunnen dragen wat die wilt, maar aan de andere kant, er moet toch ook een grens zijn..?

daniweerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 20:57

xTitanic, waarom is dat vreemd? Niet iedereen kent alle standjes en dergelijke uit zijn hoofd :P bovendien vind ik het sexleven van mijn man en mijzelf vrij privé dus zou ik ook nooit zoiets navragen of opzoeken :o

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 21:00

Haha ik had er ook t shirts van zien hangen, heb er helemaal niet zo over nagedacht :')

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 21:03

hengstveulen schreef:
xTitanic, waarom is dat vreemd? Niet iedereen kent alle standjes en dergelijke uit zijn hoofd :P bovendien vind ik het sexleven van mijn man en mijzelf vrij privé dus zou ik ook nooit zoiets navragen of opzoeken :o

Omdat er een hele taboe over het getal '69' is, ja ik vind het vreemd dat je daar niets over zou weten :P
'soixante neuf'

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 21:33

Vandaag even in de coolcat geweest, maar serieus, het enige niet-dellerige daar waren de basic topjes en een topje met franjes. Ohja en de lange jeansbroeken.

Korte broekjes zo kort dat je mond bij wijze van te zien is en topjes zo ordi... hou op.

Loop liever op uggs (sorry beestjes) dan als prutsmuts en denk dat mijn moeder, familie en vriend daar blij om zijn.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 22:41

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 22:42

hengstveulen schreef:
Tja ik ben dan ook al 40 en in onze tijd hadden die standjes geen nummers of toch? :D :o

Ehhh, ja, de Kamasutra bestaat al eventjes :)