Elise_0o schreef:Ik weet niet waar je dit vandaan haalt hoor, maar ik kan die regel van jou nergens vinden..
Op de site van de ns een pdf gedownload met info over de daluren kortingskaart en dit staat er bij het fraude stuk
Er is onder meer in de volgende gevallen sprake van misbruik of fraude:
• Wanneer uit de administratie van bijvoorbeeld NS blijkt dat een Check-in of Check-uit bij herhaling
ontbreekt terwijl dit wel had moeten plaatsvinden;
Wanneer u saldo op uw OV-chipkaart laadt zonder dat u hiervoor betaalt aan de partij aan wie u, zoals
u redelijkerwijs mag verwachten, dient te betalen;
• Wanneer u met de OV-chipkaart waarmee u heeft ingecheckt, uitcheckt op een andere wijze dan met
een door een openbaar vervoer bedrijf of Trans Link Systems B.V. daartoe aangewezen apparaat;
• Wanneer u met de OV-chipkaart waarmee u heeft ingecheckt bij herhaling niet uitcheckt op het station
of de halte die u verlaat;
• Wanneer u met de OV-chipkaart bij herhaling eerder incheckt dan 30 minuten voor aanvang van uw
reis;
• Wanneer u bij herhaling in de richting van uw vertrekstation reist, zonder dat dit onderdeel is van de
Reisroute.
Er staat dus niets over het mee laten reizen van mensen op je kortingskaart die je pas net hebt ontmoet.
http://www.ns.nl/reizigers/producten/ab ... rdeel.html
Waar ik het vandaan haal? Tig conducteurs van wie ik dit heb gehoord en verder een stukje logisch nadenken over de term medereiziger en samen reizen. Er mag iemand met jou MEE reizen. Die legt dus logischerwijs exact hetzelfde traject af, samen met jou. Op het moment dat diegene op een ander station opstapt of uitstapt, is er meer sprake van twee aparte reizen die elkaar toevallig even raken, maar niet meer van meereizen. Dit verzin ik dus niet maar is vrij logisch. Ik kan niet zo 123 op de site vinden waar dit staat, maar heb ook weinig zin om daar mn tijd aan te verspillen omdat iemand anders het niet begrijpt.
lekker handig verwoord 

Afval langs de weg gooien???
Dat vind ik echt zo aso. Zomaar even van alles uit je raampje kieperen. Vind ik echt niet kunnen.