Mannen & typische vrouwen eisen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

hyppolyte

Re: Mannen & typische vrouwen eisen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 12:52

Ja ok, sommige lijstjes hier zijn wel heel lang, toegegeven :'). Maar toch is wat die mannen zeggen ook niet helemaal waar, ze willen niet zichzelf in een vrouwenlichaam, ze willen uiteindelijk toch graag een meisje-meisje die ze moeten beschermen en hun hulp nodig heeft :j. Te onafhankelijk willen ze toch ook vaak niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 14:16

Moet eerlijk toegeven dat ik lang en gespierd altijd wel erg aantrekkelijk vind. :+ zelf ben ik maar 165 dus wat dat betreft val je als man al snel in die categorie.

Ik vind ambitie erg belangrijk, ik heb geen zin in zo'n gemotiveerd iemand die gelukkig is met gemiddeld presteren op werk/school etc. Verder vind ik iemand die zelfstandig is altijd wel een stuk beter, niet iemand die op de zak van paps en mams teert gewoon omdat het makkelijk is. Haar en oogkleur boeit me niet. :') Verder blijf ik voorlopig toch liever single want ik ben van mening dat je op deze leeftijd geen relatie moet hebben.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 14:19

En welke leeftijd is dat?

Ik hou ook van lang (1.85+) en gespierd (ik ben zelfs gek op kleerkasten :') ), maar in de praktijk kom je op de een of andere manier ook weer op een schrielkipje uit :'). Ik weet niet wat dat is.

Moet trouwens eerlijkheidshalve wel zeggen dat ik ook eigenlijk bij voorbaat alles afwijs omdat ik het ook gewoon simpelweg nog niet kan, bij het idee van een relatie sla ik al helemaal vast. Je weer openstellen voor iemand :=... Iek!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 14:35

16/17, ik wil lekker m'n ding doen joh. :P

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 14:40

Ohh, daar heb je helemaal gelijk in :j. Een keer een vriendje is dan leuk, maar het serieuze werk komt later wel :j

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 15:16

Magrathea schreef:
Een aanrader voor iedereen die de psychologie achter dit onderwerp interessant vindt:
http://paulinebijster.nl/wat-willen-mannen/

Wel leuk stuk, jammer dat er maar 15 mannen ondervraagd zijn.
Dat relaties nog steeds meer een vrouwendomein zijn, vraag ik me af.

Citaat:
Dat vrouwen zo veel noten op hun zang hebben bij hun partnerkeuze, heeft wel een verklaring, zegt Duindam. Vrouwen worden aangesproken op hun relatie, het is een belangrijker onderdeel van wie ze zijn. “Van oudsher behoren relaties, gezin en opvoeding toch wel tot het vrouwendomein. Uit onderzoek blijkt dat voor veel mannen hun werk nog steeds ontzettend belangrijk is, een belangrijker onderdeel van hun identiteit dan bijvoorbeeld hun relatie – ook nu nog. Traditioneel gezien wil een man graag in zijn relatie recreëren, zijn belangrijke werk bevindt zich buiten de deur. Het lijkt nu een heel andere tijd, maar ik denk dat de echo daarvan nog doorklinkt op de een of andere manier.”

Wat vinden jullie belangrijker: werk of relatie/gezin?

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 05:52

Relatie en gezin zijn hetzelfde voor mij ondertussen. En ja, voor mij is dit véél belangrijker dan werk. Als mijn werk me niet aanstaat of het "klopt" niet, dan zoek ik gewoon wat anders. Ik werk om te leven, ik leef niet om te werken. Een gezin, daar heb ik er maar 1 van, en als over een paar maanden ons eerste kind er is, dan kan ik ook nooit meer van gezin "veranderen". Dus ik kan er maar beter met alles wat ik in me heb voor zorgen dat mijn gezin wel "klopt" :)

Vanuit dat idee kan ik bovenstaande wel ondersteunen. Mijn gezin en/of relatie, iets waar ik mij hart en ziel in stop, dat beschouw ik veel meer als typisch en eigen aan mezelf, dan een job, die op eender welk moment totaal kan veranderen.
Dit betekent overigens niet dat ik mijn werk niet serieus neem, ik doe mijn werk graag goed, en wil er ook gerust extra tijd in steken. Mijn werk is gewoon niet wie ik ben. Mijn gezin is wel een groot deel van wie ik ben.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 06:29

Mijn ex voldeed behoorlijk aan mijn ideaalplaatje. Was niet te moeilijk, niet te interlectueel, lekker van het boerenleven en we deelden dezelfde intresses. Maar we deelden teveel dezelfde intresses. We waren te veel met elkaar. Alles wat me toen ideaal leek, werkte ons uiteindelijk tegen. We hadden een ongelijkwaardige relatie achteraf waarin we een soort vader-kind relatie ontwikkelde waarin hij de beslissingen nam. Ik was kostwinnaar omdat hij nooit doorgeleerd had en werkte toen ik studeerde maar beheer over het geld heb ik nooit gehad. Volgens mij stond hem dat ook heel erg tegen dat ik meer in het laadje bracht. Uiteindelijk heeft hij me na 15 jaar van de een op de andere dag gedumpt voor iemand die hij op facebook had ontmoed en twee weken mee aan het chatten was.

Na mijn scheiding had ik niet veel eissen. Ik zocht een verzorgt, slank persoon tussen de 30 en de 40 en het liefst iemand waarmee ik mijn hobby kon delen.
Uiteindelijk kwam ik in contact met mijn huidige vriend. Ruim boven de 40 en iets teveel buik. Veel langer als wat ik op viel en een paar uiterlijke kenmerken die ik altijd vermeed omdat ik dat vergeleek met mijn eerste geweldadige ex. Hij weet maar sinds kort wat een paard is en het is niet zijn ding. Hij is een wereld van verschil met mijn ex.
Maar het belangrijkste is dat hij verzorgt is, lief is, financieel onafhankelijk en mij ook financieel onafhankelijk laat zijn. Er is wederzijds respect en dat ik voldoende. Als je ouder wordt dan is de vijver om in te vossen niet heel groot meer vooral als je niet zit te wachten op een andere gescheiden man met kinderen. Dat was mijn enigste moeilijke punt. We hebben elkaar al chattend ontmoet en vielen op elkaar verhalen, uiterlijk speelde geen rol.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 08:54

Knoffer schreef:
Wat vinden jullie belangrijker: werk of relatie/gezin?

Vrijheid. Dus werk en daarnaast kunnen doen waar ik zin in heb. Ik hoef me niet te verantwoorden als ik het hele weekend onder water en op een paard zit. Anders was het vast 'schat kom je ook even rustig zitten?' Of 'al weer naar die paarden en al weer duiken'.
Nee, dat gezeur heb ik niet. En ook niet de vraag of ik kinderen wil, want nee, nee, nee, die rotkoters hoef ik niet.
Dus als er ooit iemand komt, dan moet ie dus ook een baan hebben en mijn duiken en paardrijden accepteren. Ik ga bijvoorbeeld niet op vakantie als ik niet minstens 1 keer een 100m duik kan maken of kan grotduiken. En meer dan 2 dagen achter elkaar niet duiken doe ik ook niet. En tja, die mannen zijn er niet vrees ik. En dan ook nog eens geen kinderwens natuurlijk. Uiterlijk vind ik dan niet eens belangrijk. Innerlijk wel en daarbij vind ik elkaar vrij laten dus echt het allerbelangrijkst. En die baan natuurlijk, want ze gaan niet van mijn pot teren. Oh ja, het best is een asexuele man.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 14:05

Beste is een man zonder leven die best met jou wilt komen duiken en rijden, of niet? :+

Dat vind ik weer veel eisend (moet je ook zelf weten he) maar als je altijd met zo een houding kennis gaat maken met mannen dan vind je nooit iets.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 14:44

En uiteindelijk word je gelukkig met een man die niet van duiken of paarden houdt (als hobby heeft) en een beest in bed is :Y)
Een lijst bedenken is.prima maar meestal hou je jezelf er toch niet aan :)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 07:10

VivaLaVida schreef:
En uiteindelijk word je gelukkig met een man die niet van duiken of paarden houdt (als hobby heeft) en een beest in bed is :Y)

Tot nu toe wel, en ben dus de ware nog niet tegengekomen. Ik heb in het verleden genoeg concessies gedaan en doe dat dus niet weer. Ik wil lol hebben in het leven en tja, daar past een kind, of niet duiken of op de bank zitten niet in. LOL Het gaat zelfs zo ver dat ik na wat mailcontact gewoon geen real life kennismaken wil als blijkt dat er iets afwijking is van mijn lijstje ;)

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 10:38

Ja maar dat is ook niet zo gek, dat doe ik ook al niet. Maar als je IRL iemand tegenkomt en het klikt, dan gaat dat lijstje gewoon overboord hoor ;). Een man zoals jij beschrijft zijn wel heeeeeeel dun gezaaid denk ik (als ze er überhaupt al zijn), een relatie moet van 2 kanten komen en je zult hoe dan ook altijd concessies moeten doen, daar draait een relatie namelijk ook om.
Waarom trouwens een aseksuele man, als je een relatie hebt hoort seks daar toch ook bij?

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 13:39

germie schreef:
VivaLaVida schreef:

Tot nu toe wel, en ben dus de ware nog niet tegengekomen. Ik heb in het verleden genoeg concessies gedaan en doe dat dus niet weer. Ik wil lol hebben in het leven en tja, daar past een kind, of niet duiken of op de bank zitten niet in. LOL Het gaat zelfs zo ver dat ik na wat mailcontact gewoon geen real life kennismaken wil als blijkt dat er iets afwijking is van mijn lijstje ;)

Op mijn lijstje stond nooit dat ik een man wilde met dezelfde hobbies/interesses. Een aantal relaties gehad, waarbij manlief een andere hobby had, en dat lukt ook wel. Maar effectief, dan moet je toegevingen gaan doen en is het soms wat lastig om elkaar te begrijpen in elkaars enthousiasme.

Ondertussen een relatie met een jongen waar ik trainingen van kreeg/krijg (weightlifting, dus al geen heel evidente hobby. Wel lekker cliché, relatie met de coach), die zelf ook heel veel bezig is met sporten (en dus ook wel een beetje leeft en redeneert als 'sportman', naar bv gezond eten toe, bezig is met sportvoeding, recuperatie,...) én die toevallig ook super geïnteresseerd is in alles wat met de wat meer avontuurlijke outdoorsporten (klimmen, alpinisme, trekkings in de bergen, canyoning, kajakken,...) te maken heeft.

En als je dan de relatie gaat vergelijken met de voorgaande, dat is dag en nacht verschil. We gaan samen klimmen, we gaan samen trekken in de bergen of rijden naar de Ardennen om te gaan stappen in het weekend, hij coacht mij bij het gewichtheffen, we hebben stomme discussies over welk trekkingschoen of welke trekkingrugzak nu beter is, of het zinvol is om vaak op 90% van je max te trainen, over welke manier van zekeren nu het handigste is als er iemand zou voorklimmen,.... Dat zijn allemaal dingen waarover je urenlang kan praten, waar je allebei enthousiast bent over de materie. Als je dan een partner hebt die voetbalt, ja, dan zit je daar met al je enthousiasme en iemand die helemaal niet snapt wat je allemaal aan het vertellen bent....

Dus absoluut, ik begrijp het wel hoor :).

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 15:15

Daar heb je ook absoluut een punt, maar het is geen noodzaak om dezelfde hobby te delen, je kunt ook enthousiast vertellen terwijl de ander er niets mee heeft, zolang ze maar begrip hebben voor jouw hobby. Moet eerlijk zeggen dat ik ook genoeg mensen om me heen heb aan wie ik die verhalen kwijt kan, misschien scheelt dat ook weer.