Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Raponsje schreef:Als ze het niet weg laten halen dan kun je er vanuit gaan dat het kind gewenst is. Dus wat voegt zo'n lompe vraag dan nog toe?
Zwerte schreef:In de afgelopen dertien paginas zijn er meerdere redenen genoemd waarom de vraag gesteld wordt. Dus waarom continu blijven doorgaan met vragen wat het toevoegt? Voor sommige mensen voegt het dus wel iets toe. Dat sommigen hier dat gewoon niet willen aannemen of het er gewoon niet mee eens zijn, betekent nog niet dat er geen antwoord is gegeven.
Dyphusion schreef:Raponsje schreef:Als ze het niet weg laten halen dan kun je er vanuit gaan dat het kind gewenst is. Dus wat voegt zo'n lompe vraag dan nog toe?
Volgens mij gaat het hier in het topic nog altijd over gepland, en niet gewenst.
Verder vind ik het ook geen rare vraag, als ik toch al op mijn tenen getrapt moet zijn ooit als ze me dat vragen... Waar gaat het dan heen met de wereld.
Sammie schreef:Raponsel ik kan jou even niet volgen over het wordt niet weggehaald dus is het gepland/ gewenst. Gewenst en gepland zijn 2 aparte dingen. En weghalen.. niet iedereen denkt hetzelfde over abortus, hoor. Er zijn zat vrouwen die een zwangerschap als niet wenselijk of als niet gepland ervaren en alsnog niet voor abortus kiezen. Dat is echt een hele andere discussie..
Zeker als je iemand nooit over kinderen hebt gehoord. En de overige redenen staan in de vorige 12 pagina's. Raponsje schreef:Sammie schreef:Raponsel ik kan jou even niet volgen over het wordt niet weggehaald dus is het gepland/ gewenst. Gewenst en gepland zijn 2 aparte dingen. En weghalen.. niet iedereen denkt hetzelfde over abortus, hoor. Er zijn zat vrouwen die een zwangerschap als niet wenselijk of als niet gepland ervaren en alsnog niet voor abortus kiezen. Dat is echt een hele andere discussie..
Wat ik bedoel is dat als je een bekende tegenkomt met een dikke buik aan het shoppen voor de kinderkamer of wat dan ook, dan kun je er vanuit gaan dat ze blij zijn dat het kindje onderweg is.
Of het dan wel of niet gepland is maakt dan helemaal niet meer uit, ze zijn blij dat het kindje in aantocht is.
Dus daarom snap ik niet waarom je die vraag dan nog zou stellen.
Een vraag over salaris vind ik anders dan vragen of een kind gepland is.
Als ik een bekende tegen kom die flink is aangekomen zeg ik ook niet "Goh, je hebt wel een dikke pens gekregen zeg, was dat de bedoeling?"
Een hele persoonlijke en in mijn ogen onbeschofte vraag over een zwangerschap vind ik ook niet gepast.
AmyII schreef:Ik vind het ongelooflijk hoe weinig je terug 'mag' zeggen wanneer iemand zwanger is, volgens sommigen kan zelfs 'gefeliciteerd' verkeerd overkomen.
Weet je wat ik dan echt tokkie vind? Dat het nichtje van mijn vriend nu zwanger is en dat ze min of meer mij probeert te verplichten om ook 'gezellig' zwanger te worden.
Of ouders van leerlingen die zeggen: 'zozo, jij zal ook gauw aan je verlof gaan hè..?' Eh.. Sorry?!
De vraag 'is het gepland' vind ik niet heel vreemd. Op het moment dat iemand happy komt vertellen dat zij zwanger is, is het kind al gewenst; gepland of niet.
Ik snap precies wat je bedoeld hoor! Anders moeten ze even in ons ander topic gaan lezen (zwanger/bevallen in 2014) als je iemand ziet met een buik neem je aan dat het kindje van harte welkom is, dan maakt de vraag eigenlijk ook niet meer uit of het nou gepland was ja of de nee. veerle92 schreef:Hihi raponsje is op dreef! Meid denk aan je bloeddrukIk snap precies wat je bedoeld hoor! Anders moeten ze even in ons ander topic gaan lezen (zwanger/bevallen in 2014) als je iemand ziet met een buik neem je aan dat het kindje van harte welkom is, dan maakt de vraag eigenlijk ook niet meer uit of het nou gepland was ja of de nee.
Ik heb meerdere malen de vraag gekregen hoe ver ik was...eh niet? Sorry, overgewicht en appelfiguur. Over lompe vragen gesproken
Zwerte schreef:veerle92 schreef:Hihi raponsje is op dreef! Meid denk aan je bloeddrukIk snap precies wat je bedoeld hoor! Anders moeten ze even in ons ander topic gaan lezen (zwanger/bevallen in 2014) als je iemand ziet met een buik neem je aan dat het kindje van harte welkom is, dan maakt de vraag eigenlijk ook niet meer uit of het nou gepland was ja of de nee.
Kijk uit met het baseren op de buikIk heb meerdere malen de vraag gekregen hoe ver ik was...eh niet? Sorry, overgewicht en appelfiguur. Over lompe vragen gesproken
![]()
Maar kan je mij uitleggen waarom iemand met een andere mening jullie topic moet gaan lezen? Wat tref ik daar aan wat hier nog niet voorbij gekomen is?
op uitzondering nagelaten inderdaad, maar bedoel echt dat je ziet dat iemand (hoog)zwanger is. Is een topic over het hebben/krijgen van een kindje. Een kindje kan dan wel ongepland zijn, maar zodra je iemand met een zwangerschaps buik ziet kan je ervan uitgaan dat het welkom is dus is de vraag een beetje overbodig. Als mensen mij zoiets vragen, zeg ik dat het niet de juiste timing was maar dat het van harte welkom is.
als iemand met een buik loopt is het uiteindelijk toch gewenst anders hadden ze wel abortus laten doen. veerle92 schreef:Ja maar dat maakt dan toch eigenlijk niet meer uit? Of denk ik nou echt zo bekrompen?als iemand met een buik loopt is het uiteindelijk toch gewenst anders hadden ze wel abortus laten doen.
Sammie schreef:Raponsel ik kan jou even niet volgen over het wordt niet weggehaald dus is het gepland/ gewenst. Gewenst en gepland zijn 2 aparte dingen. En weghalen.. niet iedereen denkt hetzelfde over abortus, hoor. Er zijn zat vrouwen die een zwangerschap als niet wenselijk of als niet gepland ervaren en alsnog niet voor abortus kiezen. Dat is echt een hele andere discussie..
Zwerte schreef:- het ongewenste ongelukje (er zijn genoeg mensen met principiële bezwaren tegen abortus dus ook die kan je zwanger tegen komen!)
En de grap is nou net, dat elke optie een vraag heeft die verkeerd kan vallen. Sterker nog, zelfs een felicitatie kan fout gaan (optie 4). Voortaan niks meer zeggen dan?
[***] schreef:veerle92 schreef:Ja maar dat maakt dan toch eigenlijk niet meer uit? Of denk ik nou echt zo bekrompen?als iemand met een buik loopt is het uiteindelijk toch gewenst anders hadden ze wel abortus laten doen.
Ja joh, dat is gewoon een heel simpele keuze. Oeps zwanger?! Nee, past nu even niet, hup abortus!