Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Capriootje

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-14 22:11

Bij mij heeft mijn oma ze afgespeld en mijn tante naait ze omdat oma net geopereerd is. Toppers *\o/*

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-14 22:12

Ik heb trouwens de rolgordijnen van de Ikea en die zijn echt aan te raden!

Was 14,95 en 12,95 kwijt voor mijn slaapkamer en ze zijn super fijn en echt verduisterend :j

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 22:12

Ah super zeg! Dat scheelt weer!

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 22:13

Duur he, alles aanschaffen :=
Ik werd gek haha, zo zonder spaarpotje. Maar gelukkig ook heel veel gekregen van alle lieve mensen om mij heen! <3

Ik woon anti kraak, dus mag niet boren etc. Dus voor mijn raam hangt nu nog steeds een dekbed, omdat ik nog niks anders heb. Gelukkig hangen er in mijn woonkamer al luxaflex, dus dat scheelt weer.

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 11:10

Net gereageerd op een studio en ik sta voorlopig op de eerste positie *\o/*
Sluitingsdatum is 11 juni pas dus nog even geduld hebben :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 11:14

natas_joy schreef:
Wij gaan volgende maand de deur uit!
Afgelopen weekend een bankstel gekocht en week ervoor wasmachine, droger, stofzuiger en tv.
Dure business hoor :P

Ja duur geintje :=

Hier nog een beetje verven (nog 2 deuren in de grondverf en daarna 5 deuren in de uiteindelijke deur + kozijnen) en dan verhuizen. Zaterdaqg komen de meubelen al, dus nog even vanavond en morgenavond flink aan de slag met verf. Vrijdag schoonmaken en dan zaterdag al heel wat er in :)

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 19:20

aaaah ik word zo jaloers van jullie verhalen(behalve de lege bankrekeningen :o )
vriendinnetje van me ook een huisje gevonden.. POEHHH! hihi

Wat is jullie nou het meest tegen gevallen? waarvan je niet gedacht had dat het zo duur zou zijn?
dan kan ik daar misschien nog rekening mee gaan houden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 19:22

Mijn raam is te groot voor een rolgordijn dan moet je 2 dat is lelijk := , en de gordijnen waren gratis XD Scheelt weer had ook amper tot geen geld voor mijn huis

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 19:31

Nanno_123 schreef:
aaaah ik word zo jaloers van jullie verhalen(behalve de lege bankrekeningen :o )
vriendinnetje van me ook een huisje gevonden.. POEHHH! hihi

Wat is jullie nou het meest tegen gevallen? waarvan je niet gedacht had dat het zo duur zou zijn?
dan kan ik daar misschien nog rekening mee gaan houden!

Gordijnen vond ik duurder dan ik had gedacht in huis en om en onder het huis schrok ik van kosten dakbedekking, riolering en bestrating.
Verf vond ik ook duur; gaat best veel door namelijk en helemaal als je lak hebt voor bv de deuren, kassa!

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 21:33

Ik kan er ook bijna in, en ik heb inmiddels heel wat spullen verzameld. Mijn kamer staat helemaal vol, en in de schuur staat ook heel wat opgeslagen. Maar goed, het is maar voor even! Ik heb er enorm veel zin in! Ik ben om de kosten zo laag mogelijk te houden langs allerlei kringloopwinkels gegaan en haal veel spullen van marktplaats.
Kasten vielen mij tegen :+ Heel dom, had verwacht dat dat een paar tientjes ging kosten (tweedehands), maar wil je een goede, sterke houten kast met veel ruimte, dan ben je al snel best veel geld kwijt. Ik heb voor mijzelf de max van €100,- per kast (grote kasten, voor bijvoorbeeld kleding), en dat is gelukkig wel te doen. Wasmachine was ik ook meer geld aan kwijt dan ik had gehoopt, maar dan heb ik ook een goedwerkende Miele gevonden die niet heel erg oud is.
Verder moet het ergste nog komen denk ik, haha, want tot nu toe valt het allemaal wel mee qua kosten (ja, samen is het veel, maar ik heb alles redelijk goedkoop kunnen vinden).
Voordeel is dat ik een paar maanden de tijd had (en al veel had verzameld in de loop der jaren omdat ik wist dat ik zou gaan verhuizen), dus als iets naar mijn mening te duur was, kon ik verder kijken tot ik iets vond met een lagere prijs. Voor nu wil ik in eerste instantie nog 1 kast, daarna bij Ikea een kapstok (en open kast voor er onder) halen, en de rest wil ik denk ik voornamelijk doen als ik erin zit. Moet toch een beetje kijken hoe het past en staat allemaal.
Wist niet dat de voorpret al zo ontzettend leuk zou zijn :D

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 21:50

Wat lijkt me dat heerlijk, die voorpret! En het sparen op de weg er naar toe!
Omdat bij mij alles snel snel snel moest dat helaas niet gehad.
Maar bij een volgende verhuizing ga ik er extra van genieten :D Haha.

Ik zoek nog naar leuke muurversiering dat je er weer af kunt halen zonder dat het echt sporen achter laat. Heb namelijk hoge kantoor muren dus nogal saai := Alles wit!

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 22:26

Hier druk aan het sparen. Net bij een appartementje wezen kijken. Heel schattig, ware het niet dat de buurman (verhuurder) een gruwelijke bende van zijn huis en het hele terrein om het pand gemaakt had. Die tv-programma's over mensen die alles verzamelen en vervuilen waren er niks bij. Best zonde. Plekje zelf was leuk en op een goede centrale plek van alles voor me. We zoeken maar weer verder!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 22:48

Inney schreef:
Wat lijkt me dat heerlijk, die voorpret! En het sparen op de weg er naar toe!
Omdat bij mij alles snel snel snel moest dat helaas niet gehad.
Maar bij een volgende verhuizing ga ik er extra van genieten :D Haha.

Ik zoek nog naar leuke muurversiering dat je er weer af kunt halen zonder dat het echt sporen achter laat. Heb namelijk hoge kantoor muren dus nogal saai := Alles wit!

Ikea heeft ook van die muur stickers en dat laat niets na :)

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 22:57

dat is wel een leuk idee :) Ga ik eens naar kijken.

Sowieso weg van de ikea <3

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 14:56

O kreeg net een brief van waterschap; blijkbaar moest ik de verhuizing ook een hun doorgeven,want er woont nu niemand volgens hun administratie. Dus als ik nog water wil ontvangen dan moet ik even mijn gegevens doorgeven :')
Aan veel gedacht; gwl, gemeente etc. Maar het waterbedrijf echt totaal niet... Oeps!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 15:00

:') Daar kreeg ik van de woningbouw al een folder van om de waterstanden door te geven :)

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 16:49

Nanno_123 schreef:
Wat is jullie nou het meest tegen gevallen?

De buurman. :') Die heeft mij toch een verhaal opgezegd joh! Allemaal negatief, hij wou niet dat ik naast hem kwam wonen :')

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 16:58

meen je dat nou? gaf hij daar ook nog een reden voor?
of wilde hij uberhaubt geen buren? haha

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 18:16

Hij vind mijn wooncontainer "een lelijk ding".

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 23:28

Lijkt mee zo'n tijdelijk school/kantoor unit je huis antje!
Volgrndmij is dat ook van origine.

Laat je foto's zien van na klussen, verfen en inrichten?
Ik ben heel benieuwd wat voor een paleisje je daar van gaat maken!

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 12:03

Nee het was een tijdelijke woning die men vaak neerzet wanneer ze een nieuw huis gaan bouwen.
Tot het klaar is duurt nog wel even :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 12:21

Het meest tegengevallen uhm.. de boven buurman :') . De 3 anderen in het onderste deel hebben zich voorgesteld en de boven buurman niet en maakt herrie en is een vreselijke irri buurman :o . En verder hoor ik de trein niet meer (spoor zit dichtbij en een weg aan de andere kant) het huishouden valt ook vies tegen allles alleen doen

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 12:33

Wat mij tegen valt is het verdere reizen naar alles.
Ik had altijd alles heel dichtbij (station 7 minuten fietsen, paarden 4 minuten fietsen), nu moet ik 25 minuten naar het station en 30 minuten naar mijn paarden.

Daarnaast valt het afwassen iedere dag ook wel tegen, maar dat zal vanzelf wel wennen :D

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 10:26

Takke_Muis, dat is wel vervelend zeg, helaas heb je je buren er gratis bij.. Denk dat sommige buren je echt tot waanzin kunnen drijven, hopelijk is het niet zo erg bij jou en kan je toch gewoon met plezier wonen!

Laurahh, hmm kan me voorstellen dat dat tegen valt, zeker als je anders gewent bent. Brommertje kopen? of is dat mijn luie karakter die daar gelijk aan denkt? :o

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 10:28

Wat is jullie het meest meegevallen? :)

Mij de buurman haha, ik dacht dat je daar niet veel aan had omdat het daar zo stil is (nee ook niet erg :D) maar het tegendeel! Hij zat buiten en wij waren buiten aan het klussen en hij hoorde zeggen dat wij geen decoupeerzaag hadden, dus hij gelijk over de schutting; ik heb wel 1, willen jullie die lenen? Hij heeft ook meegeholpen al in de tuin en met leidingen in de kruipruimte. Echt heel fijn! De buren weer naast hem zijn ook al zo fijn; echt elkaar helpen :j

En samenwonen is mij enorm meegevallen, geen idee wat ik precies kon verwachten natuurlijk haha. Vakantie is maar 2 week bij elkaar op de lip zitten en nu elke dag :D
De ergernissen die ik had verwacht, klopten ook wel; ik ruim niet gelijk op, maar hij schuift de stoel nooit aan. Ik doe de was maar als het droog is wil het wel langer dan nodig is aan het wasrek blijven hangen en hij vergeet de vieze was in de wasmand te leggen en klaagt dat ie geen schone sokken meer heeft. Beetje de standaard dingen dus haha, maar verder een goed team :D
Ons naambordje is ook besteld, dus het wordt nu wel écht ons huis :D