Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
loesje4600 schreef:Femm_k welkom, wat leuk dat jezelf ook bij defensie zit, en je vriend daar heb leren kennen;) mag dat eigenlijk? Of ben je daarom toevallig naar wal gegaan? Ik ben gewoon even nieuwschierig hoor![]()
Jodie_ schreef:Welkom! Even benieuwd, is dat tot het 4e jaar mogen weigeren alleen bij de marine ofzo? Had daar nog nooit van gehoord! Toch wel weer handig haha
loesje4600 schreef:@jodie, wat houdt de vakol eigenlijk in?
Vriendlief gister weer op oefening gegaan.
Jodie_ schreef:Ohh leuk die feestjes! Mijn vriend vindt het helaas maar niks, 2 jaar geleden had ik hem eindelijk overgehaald om naar het Koningsbal te gaan, waar dan mijn vader, zwager en moeder en zusje ook bij waren (hoop militairen in de familie) alleen helaas viel dat jaar volgens iedereen erg tegen, en nu wil hij niet meer. En ik maar zeuren want ik heb een rek vol mooie jurken maar te weinig gelegenheden om ze naar aan te trekken
Wat is Assaut eigenlijk? Nooit van gehoord.
Hier zit waarschijnlijk mijn vriend z'n eerste uitzending eraan te komen, laatst hoorde hij al dat hij had gemoeten als hij de Vakol had gehaald (helaas uitgevallen wegens rugblessure), dus ik stiekem opgelucht, en nu hoort hij eind april of hij alsnog moet voor een halfjaar. Dus zelfs als hij dan niet moet, gok ik dat het in ieder geval niet erg lang meer gaat duren. Ik vind overigens wel, zeker voor hemzelf, dat hij (en wij) het sowieso 1 keer meegemaakt moeten hebben. En eh, dan mag hij het wel weer lekker bij oefeningen houden voor altijd
MarloesV89 schreef:Sorry dat ik hier zomaar kom binnenvallen, lees af en toe stilletjes mee
Maar het Assaut is het jaarlijks tweedaags gala van de KMA/KIM (oftewel de officierenopleiding). Er wordt vaak groots uitgepakt en de cadetten/adelborsten zijn vaak de week van te voren druk bezig met het opbouwen en voorbereiden van dit evenement. Afgelopen weekend was het Assaut op de KMA, ik ben hier vrijdag geweest en het was weer een geslaagd feestje.
Ben overigens zelf ook militair, maar verder geen relatie. Heb vorig jaar de korte officiersopleiding (KLu) gedaan en momenteel geplaatst op mijn eerste functie op het Ministerie van Defensie. Ideaal aangezien ik dan gewoon thuis kan slapen (reistijd is 45 minuutjes ongeveer)