Pendelen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 10:43

ik las ergens ik het topic dat je mensen van ziektes ofzo af helpt, hoe doe je dat eigenlijk? ik wil het niet doen maar ben we benieuwd.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-14 10:53

Je pakt een blanco papiertje met de naam van adres en woonplaats (of een foto) van de gene die pijn heeft. Je vraagt aan de pendel mag ik Pietje in het algemeen helpen, pendel zegt ja (bij nee is het al afgelopen), vervolgens vraag je aan de pendel ik heb van Pietje gehoord dat hij hoofdpijn heeft klopt dat? Pendel zegt ja. Vervolgens vraag jij mag ik Pietje van zijn hoofdpijn afhelpen. Pendel zegt ja. Dan vraag je moet ik 5 minuten helpen, 10 minuten helpen, 15 minuten helpen. Bij 10 minuten zegt hij ja (kan net zo goed bij 5 of 15 minuten). Dan leg je de pendel neer en pakt het briefje met zijn gegevens tussen je handen dat doe je 10 minuten want dat gaf de pendel aan. Schrik niet je handen kunnen ontzettend warm worden of pijn gaan doen, dat is een goed teken want je trekt de pijn dan juist weg (bij veel pijn kan je je handen even afkloppen dan gooi je de pijn als ware weg). Na de 10 minuten pak je de pendel weer en vraagt vervolgens heb ik Pietje lang genoeg geholpen? Pendel zegt ja of nee. Bij nee herhaal je het bovenstaande weer bij ja is het klaar. :)

Let op als je ja en nee kunt pendelen wil dat niet zeggen dat je ook pijn bij mensen weg kan halen, dat is weer een verhaal apart. ;)
Laatst bijgewerkt door Petrichor op 09-05-14 10:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 10:55

Dat klinkt als reiki :D

Petrichor

Re: Pendelen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-14 10:57

Ja dat klopt eigenlijk wel, alleen reiki is met handoplegging. :) Dit kan ook via afstand. :)

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 10:58

oke haha heb je dat zelf al eens gedaan?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-14 10:58

Dat is waar ik mij voornaamste mee bezig hou. ;)

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 11:00

Petrichor schreef:
Dat is waar ik mij voornaamste mee bezig hou. ;)

niks gezegd haha :x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 11:01

Glaasje draaien vind iedreen gwvaarlijk, maar dit is de normaalste zaak van de wereld :?
Hoe kijken jullie daar tegen aan?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-14 11:02

Vivalavida pendelen is iets HEEL anders als glaasje draaien, ik vind je reactie een beetje kort door de bocht. Misschien kan je het topic even door lezen en begrijp je dit beter!

Glaasje draaien is geesten oproepen eventueel negatieve geesten, dat is nou niet bepaalt waar je je met pendelen mee bezig houd!!

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 11:03

Ik heb het topic zo'n beetje doorgelezen ondertussen, staan inderdaad interessante dingen en tips tussen! Kan niet wachten tot ik mijn pendel binnen heb, helaas was er geen winkel in de buurt waar ik zo langs kon gaan, dus dan (helaas) maar via internet. Ik heb in ieder geval het boek eerder binnen, kan ik alvast beginnen met lezen! Denk dat ik hem voornamelijk bij mijn dieren ga gebruiken. Welke vragen 'mogen' gevraagd worden? Levensvragen ook, of is het belangrijk dat je nederig blijft met je vragen?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 11:04

glaasje draaien wordt in principe met een heel andere intentie gedaan. Mensen zien het als een spel en stellen de meest rare vragen. Ze gebruiken glaasje draaien niet om bijvoorbeeld te checken of iets wel of niet bij je past.

petrichor, reiki (2) is ook op afstand, zonder handoplegging :D

Vragen die je stelt, moeten sowieso met ja of nee beantwoord kunnen worden (of weet niet/antwoord ik niet op) Ik zou nooit vragen stellen als hoe lang leef je nog e.d.!! Maar verders kun je van alles vragen!
Laatst bijgewerkt door Kentaro op 09-05-14 11:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Maureen95

Als het goed is krijg ik vandaag mijn boek en pendel binnen :)

Vero

Kentaro schreef:
glaasje draaien wordt in principe met een heel andere intentie gedaan. Mensen zien het als een spel en stellen de meest rare vragen. Ze gebruiken glaasje draaien niet om bijvoorbeeld te checken of iets wel of niet bij je past.

hier mee eens

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 11:06

Ik zou zelf ook zo graag reiki willen leren. Geen idee of ik het kan. Wil toch eens kijken of er mogelijkheden voor zijn

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 11:06

Iédereen kan het, en ik vind het zó fantastisch!!!

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 11:07

vandaag nog niks met mijn pendel gedaan, moet het iedere dag of niet?? nee toch?

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 11:07

Kentaro schreef:

Vragen die je stelt, moeten sowieso met ja of nee beantwoord kunnen worden (of weet niet/antwoord ik niet op) Ik zou nooit vragen stellen als hoe lang leef je nog e.d.!! Maar verders kun je van alles vragen!

Precies, omdat je daar waarschijnlijk ook de verkeerde 'energieën' mee aantrekt, hier kan natuurlijk misbruik mee gemaakt worden. Tot zover snap ik, maar grappig dat je voor de rest alles kan vragen. Jammer dat je niet kan vragen wat je vanavond te eten moet maken, dat zou al een hoop schelen ;)

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-14 11:08

Cyelle, in principe kan je je gewoon bezig houden met vragen, nederig zij hoeft niet. Maar je moet gewoon geen gevaarlijke vragen stellen. Stel je zelf gewoon de vraag wil ik dit antwoord eigenlijk wel weten? :) Zo niet, dan ook niet vragen tijdens het pendelen.

Kentaro, dat wist ik niet. :D

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 11:09

Je moet natuurlijk nooit vragen stellen waar je eigenlijk het antwoord niet op wilt horen.... (ik zou echt niet vragen aan m'n pony of hij een hekel aan mij heeft..... }> )

Bij reiki 2 krijg je het afstandssymbool. Ik kan niet uitleggen hoe het werkt, want ik vind het bijna zelf te moeilijk om te geloven :o Maar ik heb een paar dieren geholpen waarvan het resultaat zó gaaf was!! Dat is wel goed voor je zelfvertrouwen (in mijn geval dan...) :D
Laatst bijgewerkt door Kentaro op 09-05-14 11:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 11:10

Petrichor schreef:
Cyelle, in principe kan je je gewoon bezig houden met vragen, nederig zij hoeft niet. Maar je moet gewoon geen gevaarlijke vragen stellen. Stel je zelf gewoon de vraag wil ik dit antwoord eigenlijk wel weten? :) Zo niet, dan ook niet vragen tijdens het pendelen.

Kentaro, dat wist ik niet. :D

Hahaha, dat is duidelijk! Heeft iemand ooit negatieve ervaringen gehad met pendelen? Vind het een raar idee om als ik het binnen heb in mijn eentje thuis te gebruiken. Zou me buiten op een rustig veldje meer op mijn gemak voelen denk ik. Maar overal staat dat je echt in een rustige ruimte moet gaan zitten.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-14 11:10

Veertje11 schreef:
vandaag nog niks met mijn pendel gedaan, moet het iedere dag of niet?? nee toch?

Nee hoor dat hoeft niet, gewoon lekker doen wanneer jij hem nodig hebt!

In het boek van pendelen van A tot Z staat ook een pendelkaart met hoe effectief de pendelantwoorden op dit moment zijn!

Tot nu toe altijd 99.9-100% gehad. :)

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 11:10

Kentaro schreef:
Iédereen kan het, en ik vind het zó fantastisch!!!

Weet jij of er cursussen voor zijn?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-14 11:12

Cyella: Voor iedereen is een rustige plek iets anders. Als jij je in een park meer op je gemak voelt als binnen in huis dan moet je dat doen! Het is wel belangrijk dat je niet gestoord word. :)

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 11:12

Zou ik kunnen vragen of de relatie tussen mijn vader en zijn vriendin kapot gaat? :+

Sorry maar heb zo'n gruwelijke hekel aan haar. Zoveel gebeurd, elke keer weer geprobeerd en elke keer werd er weer van alles achter mijn rug om gedaan. Als ik haar zie, ruik, haar hoor, aan haar denk krijg ik de kriebels over mijn hele lijf. Ik lijk er wel allergisch voor. :')

Is er hier iemand uit de omgeving van Ede die mij eens zou willen helpen? :o

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 11:14

kaitlyn, ik denk persoonlijk dat je dat soort vragen beter niet kan stellen maar ja ik ben een beginner dus ja.