"gezette" mensen en paaldansen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 13:31

Het filmpje uit de openingspost vind ik erg elegant en knap... Maar ik zal maar niet zeggen waar het me eigenlijk meteen aan deed denken... :o Dan heb ik vrees ik echt heel "gezet bokt" bovenop me..

Amigo_stan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 13:33

Die vrouw vind het leuk, en misschien nog heel veel mensen. En laat hun dan gewoon lekker. Of het gezond is om dit te doen is wederom niet ons probleem. Anderen vinden het weer stom dat wij op paarden zitten.

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 13:42

Waarom moet er een discussie gestart worden over zwaarlijvige mensen?
Ik zie het nut er niet van in.
Alsof alleen de buitenkant er toe doet.
Op uiterlijk is deze vrouw dus al afgeschreven, iemand die je kennelijk als je daar zin in hebt, of omdat je even je eigen eigenwaarde op moet krikken, belachelijk mag maken, er nutteloze topics over starten, want ja ze is voor het plaatje te dik, en dus heeft een grote groep mensen liever dat ze zich verstopt in haar huis en niet al te veel te voorschijn komt, om de tere oogjes van de slankere medemens niet te veel te irriteren.

Ik moet zeggen, heb hierover al heel wat discussies gevoerd met mijn kinderen, want ja helaas wordt er op school, met al die campagnes over overgewicht, de kinderen geleerd, dat als je dik bent, je je dus automatisch vol zit te vreten op de bank.
En hierdoor, zat ik wel eens in de auto, terwijl er lopend iemand met behoorlijk overgewicht passeerde, en dan 1 van de kinderen op de achterbank riep, jeetje kijk mama die heeft altijd patat gegeten.
Echt dan zat ik te koken, want dat krijgen ze werkelijk op school te horen, als je dik bent, eet je teveel vet en snoep e.d.
Mijn kinderen weten dan ook niet anders, dan dat je mensen in hun waarde hoort te laten, en of ze nu dik, dun, groot klein etc. zijn dat het niet uitmaakt.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 13:54

Ninx schreef:
demo_love schreef:
Edit.
Maar als je googled op paaldansen, dan zie je toch allemaal dunne dingen met uitstekende ribben. }>

Nou, je ziet functioneel gebouwde vrouwen.
Voldoende vlees en spieren, sterk... gewoon gezond en functioneel.
Absoluut niet mager.

ze bedoelt van de 14-jarige sprieten ;)

ik hou van gezonde vrouwen, deze vrouw valt voor mij in de catagorie niet zo gezond wegens haar gewicht, dan kan ze zelf prima eten en bewegen.
mijn persoonlijke mening, ik vind dit niet prettig om naar te kijken. Zal het nooit zelf opzetten en voor dit topic kan ik best een filmpje uitzitten en het superknap vinden dat ze het kan.
maar zal het nogsteeds niet zelf opzetten.

Mag ze daarom niet paaldansen?
tuurlijk wel, ze danst maar een eind rond voor een knaak :D
Vind het geweldig als mensen plezier hebben en dingen doen die ze leuk vinden.
Maar ik zet ook geen voetbal op, hoeveel lol die mensen ook hebben.

als ze 20 kilo afvalt is ze imo een prachtige gezonde dame en dan kijk ik met plezier haar filmpjes, gewoon omdat ik van gezonde mensen houd.
mijn persoonlijke mening.

Als mensen zeggen dat ze sproeten foeilelijk vinden, tjah daar kan ik ook niet wakker om liggen.
Die heb ik nu eenmaal en met de huidige zon zijn ze explosief aan het vermenigvuldigen.
Dit valt voor mij boven de grens van prettig kijken, andere mensen mogen hun gang gaan.

zoveel smaakjes zoveel mensen

Mogen zwaardere mensen dan niet meer in bikini lopen?
Tuurlijk wel, waarom niet?
maar ik ga ook geen filmpje opzetten van zwaardere mensen in bikini.
Als ze bij een zwembad rondlopen, so be it. Kan mij daar niet aan storen.

@ liesje paaldansen is ook niet erotisch, weet je wat voor blauwe plekken je krijgt.
schaafwonden/eelt etc, die paaldansclubs zijn niet voor niets zo slecht verlicht :+

@dakotah, nuance is voor kinderen soms erg moeilijk waardoor ze alleen de basis meekrijgen.
vet eten=> je wordt dik
Dikke mensen=> Veel eten gehad.
kinderlogica ten top.
Vind het mooi dat jij dan een ouder bent die de nuance wel kan doorgeven aan haar kinderen :)

@ Ayashe, zolang het figuurlijk blijft :+

edit: bijgevuld
Laatst bijgewerkt door minikatje op 22-04-14 13:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Koia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 13:57

Ik vind het echt vreselijk hoe hard sommige mensen hier oordelen. Woorden als 'onpasselijk' en 'vies' komen er voorbij alsof het om iets ranzigs gaat. We praten hier wel gewoon over een mens en niet een soort buitenaardse levensvorm hoor?
Ik zie trouwens ook het verschil niet echt tussen het pakje dat deze dame op het filmpje draagt en een doorsnee model badpak of bikini. Mogen dikke mensen dan bijv. ook niet meer zwemmen want..'zo'n pakje dat kan eechhhhhhhhhhhhh nie' ? (of mogen ze alleen volledig gekleed langs de kant zitten kijken hoe de mooie slanke mensen van het leven genieten?)
Zoals iemand al eerder zei, waarom wordt dit uberhaupt nog een topic van discussie? Waarom altijd over mensen met overgewicht? Is er een soort vrijbrief voor 'fat people bashing' ofzo?
Iedereen vind steeds maar dat alles gezegt mag/moet worden zonder dat er nagedacht wordt over de gevoelens van een ander of wat voor effect dit op een ander heeft.
Ik heb zelf ook zwaar overgewicht gehad en ik durfte op een gegeven moment niet eens mijn huis meer uit (sociale fobie ontwikkeld) omdat random mensen die ik niet eens kende het blijkbaar nodig vonden om elke keer rot opmerkingen over mijn gewicht te maken als ik de straat op kwam. Hou je nasty thoughts lekker voor jezelf.
Als ik dan sommige opmerkingen hier lees gaat echt mijn bloed koken..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 13:57

minikatje: tsja de figuurlijke versie heb ik sowieso al vaak. Maar ben bang dat het verkeerd opgenomen gaat worden terwijl het zo helemaal niet bedoelt is. :') Ik blijf er nl. echt bij dat ik het stoer en knap vind... :')
Ik snap ook echt niet dat je hier "onpasselijk" van wordt..

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 13:59

Oh ik vind het zelf 9 van de 10x ook niet erotisch, maar omdat die opmerking hier een paar keer viel. Zo bedoelde ik het. :=
En ja, helaas weet ik wat voor blauwe plekken je krijgt.. :') De link met het licht in clubs had ik alleen nog niet gelegd. _O-

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 13:59

geerke schreef:
Collie2008 schreef:
Uiteindelijk slaat de discussie ook nergens op. Het gaat om een volwassen vrouw die aan sport doet en daar een filmpje van maakt die wij niet hoeven te bekijken.

:j beste post sinds 12 pagina's :')

Als we met die instelling bokt onder de loep nemen, dan kan minstens de helft van de topics worden opgedoekt! *\o/* :+

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 14:07

Koia schreef:
Zoals iemand al eerder zei, waarom wordt dit uberhaupt nog een topic van discussie? Waarom altijd over mensen met overgewicht? Is er een soort vrijbrief voor 'fat people bashing' ofzo?

Nee hoor, op bokt wordt over 10001 dingen gediscussieerd. Van het dopje dat niet op de tandpasta zit tot de zin van het leven, alles komt aan bod.
Maar als het over zwaarlijvigheid gaat, oei oei oei, trek dan maar fluwelen handschoenen aan of beter nog, zwijg er gewoon over. Ik vind dat enorm hypocriet.

Koia

Re: "gezette" mensen en paaldansen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 14:09

Waarom hypocriet? Je kwetst geen mensen met een discussie over een tandenborstel dopje maar vaak wel met discussies over overgewicht. Of ondergewicht.. of wat er dan ook 'afwijkt' van de 'norm'.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 14:09

Maar over "magere mensen" mag men rustig zeggen dat het kapstokken zijn. Maar zeg niet over een zwaar iemand dat het een walvis is... :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 14:11

Ayasha schreef:
Maar over "magere mensen" mag men rustig zeggen dat het kapstokken zijn. Maar zeg niet over een zwaar iemand dat het een walvis is... :=

Dit dus. Het argument 'altijd over dikkere mensen, nooit wat over dunnere mensen' gaat absoluut niet op, al wordt er dan niet een discussie over geopend, ook dunne mensen hebben het aardig te verduren in de maatschappij. Kapstokken, 'zeker anorexia', 'nou die mag ook wel eens wat eten'..

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 14:11

En discussies over kledij, geloof, wel of geen piercing, wel of geen tattoo, homoseksualiteit, vegetariƫr of niet, roken, drugs, etc. Allemaal zeer persoonlijke zaken waarbij mensen 'gekwetst' kunnen raken. Borstvoeding of niet, vreemdgaan, relaties, beroep, werkloosheid, dierenverwaarlozing,.. kan nog wel even verder gaan.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 14:13

Of zeg eens als slanke persoon dat je 2 of 3 kilootjes kwijt wilt raken omdat je dan toch net beter in conditie bent.
Wat je dan allemaal te horen krijgt.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 14:17

Tja als "dikke" mensen op de bank zitten is het ook niet goed, als ze fitnessen worden ze gek aangekeken en op het paard mogen ze ook niet.

tja, alleen maar leuk toch als mensen schijt hebben aan de standaard en gewoon hun hobby uitvoeren?

Koia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 14:26

Persoonlijk vind ik het allebei onacceptabel. Jullie hebben gelijk dat het net zo kwetsend is om (te) dunne mensen op zo'n manier af te bekken. Mensen kiezen er (vaak) niet bewust voor om met over of ondergewicht door het leven te gaan. En wie ben jij dan om daar een punt van te maken? Maar om even terug te komen op dik vs. dun zijn er meer 'te dik, wat vind jij er van' topics dan 'te dun, wat vind jij er van' topics. En de mensen die nooit te dik of te dun zijn geweest hebben vaak de hardste oordelen.
Overal wordt je doodgegooid met reclames over overgewicht, programma's op televisie gaan over mensen met overgewicht die (al dan niet) het gewicht proberen kwijt te raken binnen een record tijd of die gewoonweg belachelijk gemaakt worden (programma op comedy central, 'fat for fun'). Overgewicht is big business blijkbaar en het wordt je echt je strot ingeduwd dat het vooral NIET geaccepteerd wordt in onze maatschappij, je MOET er wat aan doen want stel je voor dat je gezien wordt. Dikke mensen worden in films afgeschilderd als dom en lui..en zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik heb toch echt meer het idee dat dunnere mensen het wat dat betreft iets makkelijker hebben.
Ik ben het trouwens ook niet eens met het 'over dunne mensen mag wel alles gezegd worden' argument want dat gaat net zo goed niet op maar ik snap wel dat dikke mensen retesnel in de verdediging schieten en met zo'n comeback komen omdat ze zich gewoon vaak genoeg moeten verdedigen tegen jan en allemaal die allemaal wel een oordeel klaar hebben, (te) dunne mensen doen dat net zo goed.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 14:26

Ik vind dat discussies over dikke mensen best moet kunnen. Net als discussies over dunne mensen, flaporen, botox, platvoeten en mini rokjes. Maar wat ik niet echt snap is dat iemand zo'n filmpje van internet plukt om er vervolgens over te 'discussiƫren'. Ik pik toch ook niet iemand z'n foto van z'n profiel hier en start dan een discussie over dat ik het een onsmakelijke foto vind?

Zou ik eens moeten proberen, dan zou heel bokt op z'n kop staan. Waar ik het lef dan vandaan heb gehaald, bladiebladiebla

Kom hier genoeg mensen tegen op profielen waar ik wat van vind, maar moet daar dan een topic over komen? Dat vind ik het onzinnige aan dit topic. Verder ben ik gek op discussies en wat dat betreft goed op m'n plaats hier op bokt :')

doebidon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 14:28

na meerdere pogingen mag ik mijn post niet plaatsen %)
geeft niet....

ik vind dat minikatje het mooi zegd. tuurlijk mag/kan het, maar iemand hoeft het niet mooi te vinden.
ik zal het je sterker vertellen dat als ik mezelf op film kunsten aan/in de paal zie uithalen vind ik het ook niet mooi! en mijn vriend die ziels veel van mij houd en mij zo ook mooi vind zegd ook : sexy is anders. maar ik vind het leuk om te doen en lach vreselijk met mijn vriendinnen omdat er een borst of buik in de weg zit. maar wij klappen en juichen net zo hard als er iets lukt waar we al lang op oefende!!

als je maar plezier en zelfvertouwen hebt in wat je doet hoeft een ander dat niet mooi te vinden

Koia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 14:36

doebidon schreef:
na meerdere pogingen mag ik mijn post niet plaatsen %)
geeft niet....

ik vind dat minikatje het mooi zegd. tuurlijk mag/kan het, maar iemand hoeft het niet mooi te vinden.
ik zal het je sterker vertellen dat als ik mezelf op film kunsten aan/in de paal zie uithalen vind ik het ook niet mooi! en mijn vriend die ziels veel van mij houd en mij zo ook mooi vind zegd ook : sexy is anders. maar ik vind het leuk om te doen en lach vreselijk met mijn vriendinnen omdat er een borst of buik in de weg zit. maar wij klappen en juichen net zo hard als er iets lukt waar we al lang op oefende!!

als je maar plezier en zelfvertouwen hebt in wat je doet hoeft een ander dat niet mooi te vinden

Een ander is ook niet verplicht om het mooi te vinden maar opmerkingen als "ik wordt er een beetje onpasselijk van" of "getver wat vies dat vet" gaan mij toch wel een beetje te ver. Dat kan je misschien beter voor jezelf houden. En ik doel hier niet op jou persoonlijk maar ik bedoel het in het algemeen ;)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 14:38

Ik vind het echt ontzettend knap wat die meid doet. Ik zou er, moest ik haar lichaam hebben, ten eerste niet de fysieke kracht voor hebben, en ten tweede absoluut niet het zelfvertrouwen.

You go girl!
Of het 'mooi' is om naar te kijken, kan ik echt niet wakker van liggen. Voor mijn part trekt ze een string en een ieniemienie behaatje aan, zolang zij zich maar goed in haar vel voelt toch? Wie zijn wij om daar een oordeel over te hebben? Ik zou er niet eens het zelfvertrouwen van hebben terwijl ik misschien maar een derde weeg van die mevrouw...

Bij ons op ballet zit ook een gezette meid, ik denk dat ze ongeveer het figuur heeft als de dame in het filmpje. Ze danst de moeilijkste lessen mee op professioneel niveau te midden van jonge meisjes met slanke en gespierde lichamen, daar kan ik enkel respect voor hebben.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 15:02

Collie2008 schreef:
Uiteindelijk slaat de discussie ook nergens op. Het gaat om een volwassen vrouw die aan sport doet en daar een filmpje van maakt die wij niet hoeven te bekijken.

:j beste post sinds 12 pagina's :')[/quote]

Als we met die instelling bokt onder de loep nemen, dan kan minstens de helft van de topics worden opgedoekt! *\o/* :+[/quote]

:j als jij nog maar wel post hoe het met je paard gaat :D

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 16:23

Ayasha schreef:

dit is echt zo'n dooddoener,sorry,wie zegt er dat je dat rustig over dunne mensen mag zeggen? :o ..............natuurlijk is dat ook een rotopmerking voor iemand die ondergewicht heeft! gek genoeg lijken sommige mensen het gewoon leuk te vinden iemand bewust te kwetsen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 16:25

phormicola schreef:
Ik vind dit echt knap, ik zou dat denk ik nooit kunnen met zo'n postuur.

Met mijn postuur(170 cm 59 kg) zou ik het ook niet kunnen _O- !

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 16:41

[***] schreef:
phormicola schreef:
Ik vind dit echt knap, ik zou dat denk ik nooit kunnen met zo'n postuur.

Met mijn postuur(170 cm 59 kg) zou ik het ook niet kunnen _O- !

Vast wel, iedereen kan het leren :)
Op zich is die vrouw daar wel een mooi voorbeeld van.

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 16:45

Het is erg leuk om te doen en ik kan het iedereen alleen maar aanraden +:)+ Het is heel even doorbijten, maar het is zo vreselijk leuk en je wordt er zo sterk van!