PowerReiner schreef:Vind dat je nogal aanvallend reageerd en dat kan ik niet op prijs stellen.
Om toch maar antwoord te geven:
Die vergelijking is voor jou belachelijk, maar fruitaristen (heten ze zo) die denken wel degelijk op die manier. Maar het ging hierin niet helemaal om het fruit, maar meer dat kinderen wel vaker zeggen dat ze iets niet willen. Je kan niet zomaar maar alles toelaten, daar ging het hier om.
Daarnaast, nee inderdaad, omdat het zielig is is niet goed genoeg. Kinderen, vooral op die leeftijd zijn zeer beïnvloedbaar. Dat wil zeggen dat ze er zelf misschien helemaal niet over heeft nagedacht, maar dat haar beste vriendin of iemand van school ineens vegetariër is gaan worden. En nee dat vind ik niet bepaald een geldige reden.
Daarnaast echt zielig voor ze? Een goed leven hebben en dan op een hele snelle manier doodgaan? Tja, sneu dat ze niet langer leven idd, maar das ook alles.
Eerder heb ik al aangegeven dat ik wel kijk naar WAT ik koop. Zoals scharreleieren/kip en ik eet geen eendelever er ganzelever etc. Omdat ik weiger mee te werken aan de inhumane handelingen.
Beetje naïef om te denken dat iedere tiener hier weet hoe het zit met de vlees en bont industrie. Ten eerste gaat het nederlands onderwijs zwaar achteruit de laatste 20 jaar en daarnaast zijn tieners vaak nogal impulsief.
Dus ja, ik zou als het mijn kinderen betreft zeker naar een andere doordachte reden vragen ipv zielig, voordat ik alles omgooi en voor iedereen apart moet gaan koken.
Er is niets aanvallends aan mijn reactie. En voor jou is het zielige misschien niet genoeg, maar als je echt een hart voor dieren hebt, is het zielige juist hetgeen wat je zo dwars zit. Dan is het reden genoeg om geen vlees te eten. Waarom zou je uberhaupt gegronde redenen moeten hebben om niet mee te willen werken aan het doden van dieren, omdat wij ze nou eenmaal lekker vinden? Dat we het doen is al erg genoeg.