Vriend met een andere nationaliteit

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Omaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 12:53

Loose schreef:
Mortadella kan je ook gewoon bij de AH kopen. Maar idd wel lekker! Vooral op dat wat hardere brood! Op een gewoon slap Nederlands broodje vind ik het niet zo lekker.
Maar het is eigenlijk Italiaans. :P

Haha, ja dat het niet inheems-Duits was dat wist ik wel, maar het is inderdaad erg lekker op dat echte Duitse brood, wat zo lekker stevig is :) (mijn vriend zegt ook: "het enige dat ik mis aan Duitsland is het brood, hier in Nederland weten jullie niet wat lekker brood is :+ ) Ik heb het nog nooit gezien bij de AH, maar ik ga eens kijken zometeen haha :)

Eunomia

Re: Vriend met een andere nationaliteit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 16:13

Proef je in Mortadella die stukjes "vet" heel erg? :') Het lijkt me namelijk best lekker, maar ik houd niet zo van vetjes die je niet weg kunt krijgen.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 19:07

Wij hadden idd mortadella bij de deli in de AH.
Amerikaans en Canadees zal idd wel vrij veel op elkaar lijken :)
Nee het enige wat mijn moeder me opstuurt zijn BHs en broeken die nog aan de waslijn hingen ipv in mijn koffer :') maar we hebben een Dutch Store om de hoek en als de kaas die ik meegenomen heb op is eet ik gewoon geen kaas meer :) een enkele keer haal ik Beemster bij een grotere supermarkt want die is nog wel okee maar gewoon "gouda" zoals bijna elke supermarkt heeft is niet te eten :')

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-14 09:03

Het klinkt goed allemaal :)

En welkom :D

pff heb t druk. Gisteren zijn laatste spullen verhuist. Per vandaag wonen we samen :)
Vanavond komt zijn verhuurder langs en is het klaar en afwachten maar tot ons huis afgebouwd is volgend jaar. Ben wel.superbrak nu.

Qua eten is hij supermakkelijk. Ben echt geen keukenprincess haha maar hij eet het alsof ik een chef ben :P Hij zegt het ook heerlijk te vinden.
Verder eet hij geen suiker. Hij vindt het ongezond. Ik ben dan automatisch ook minder suiker gaan eten.

Wat opviel in servië was de grote hoeveelheid vlees wat er gegeten werd.
Toen ik er was kon ik 5 dagen niet naar het toilet. Was enorm pijnlijk die verstopping maar mijn gestel was dat dus even niet gewend.

Omaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 13:19

_Cowgirl schreef:
Proef je in Mortadella die stukjes "vet" heel erg? :') Het lijkt me namelijk best lekker, maar ik houd niet zo van vetjes die je niet weg kunt krijgen.

De mortadella die ik dus bij mijn schoonmoeder in Berlijn heb gehad, had geen stukjes vet. Wel, afhankelijk van de soort, champignons, stukjes paprika, iets nootachtigs geloof ik etc. Vooral die met paprika is mijn favoriet :)

Jess_vH schreef:
Het klinkt goed allemaal :)

En welkom :D

pff heb t druk. Gisteren zijn laatste spullen verhuist. Per vandaag wonen we samen :)
Vanavond komt zijn verhuurder langs en is het klaar en afwachten maar tot ons huis afgebouwd is volgend jaar. Ben wel.superbrak nu.

Qua eten is hij supermakkelijk. Ben echt geen keukenprincess haha maar hij eet het alsof ik een chef ben :P Hij zegt het ook heerlijk te vinden.
Verder eet hij geen suiker. Hij vindt het ongezond. Ik ben dan automatisch ook minder suiker gaan eten.

Wat opviel in servië was de grote hoeveelheid vlees wat er gegeten werd.
Toen ik er was kon ik 5 dagen niet naar het toilet. Was enorm pijnlijk die verstopping maar mijn gestel was dat dus even niet gewend.

Poe lekker druk dus! Maar fijn dat jullie helemaal over zijn en nu maar hopen dat de bouw niet teveel vertraging heeft :)

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-14 15:29

Dank je! Ik hoop het ook niet. Alles ligt klaar oplevering zou eind feb zijn. Hoop op een niet te strenge winter; dan vlot het een beetje :)

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 15:41

Ik wil me ook melden :)

Heb nou al ongeveer 12 jaar een relatie met een Turk.
Echt zo een ouderwetse verwende Turk :p

Omaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 15:43

Jess_vH schreef:
Dank je! Ik hoop het ook niet. Alles ligt klaar oplevering zou eind feb zijn. Hoop op een niet te strenge winter; dan vlot het een beetje :)

Dat is niet te hopen nee.. Hopelijk krijgen we komende winter geen extra strenge winter ter compensatie van afgelopen winter... :brr: 8-)

edit: Welkom Ilayda :) Wat bedoel je met een ouderwetse verwende Turk? Ouderwetse rolverdeling?

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 15:47

Omaro schreef:
Jess_vH schreef:

Dat is niet te hopen nee.. Hopelijk krijgen we komende winter geen extra strenge winter ter compensatie van afgelopen winter... :brr: 8-)

edit: Welkom Ilayda :) Wat bedoel je met een ouderwetse verwende Turk? Ouderwetse rolverdeling?

ja in de rolverdeling en in alles eigenlijk. En denk dat dat ook wel te maken heeft dat zn moeder hem echt ontzettend verwend heeft

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 15:58

ilayda schreef:

Dat klinkt nou niet echt positief :')
Vertel?

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 18:54

Ik moest echt heel erg lachen om al jullie voedsel verhalen! Sommige dingen komen mij heel bekend voor.

Ik moest vooral wennen aan het feit dat we onze eigen beesten slachten. Geiten, kippen en konijnen. Verder eet ik bijna alles hier. Er wordt elke dag voor mij gekookt door mijn schoonmoeder, volgende winter gaat zij mij Grieks leren koken.

Wat ik trouwens niet eet is de traditionele geitenorganen soep. Alleen die kleur al, bah! :( mijn vriend vindt het zelf ook niet zo, maar zijn ouders vinden het heerlijk!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 18:56

_Mel schreef:
Ik moest vooral wennen aan het feit dat we onze eigen beesten slachten.

Heb je daar geen moeite mee gehad??
Mijn vriend wil zo graag een konijn slachten, hoe verser hoe beter. Gelukkig heeft hij laatst ook ontdekt dat ze je vers bij de poelier kan kopen, dus ik hoop dat hij zijn eigen idee even opzij heeft geschoven :D

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 18:57

Jess_vH schreef:

He gefeliciteerd trouwens, keek er overheen! Veel geluk.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 19:33

Gefeliciteerd Jess! :)

Als je hier de mogelijkheid hebt om een (hobby) farm te hebben belanden eigen dieren vaak ook in de vriezer :) de koeien bij mn bf oom brengen ze wel weg om te laten slachten maar de kippen doen ze zelf. Verder jaagt mijn vriend ook veel. Afgelopen winter helaas geen hert geschoten maar vanavond hebben we kalkoen die hij afgelopen maandag geschoten heeft en daarna zelf heeft klaargemaakt etc :).

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 22:23

Goof schreef:
ilayda schreef:

Dat klinkt nou niet echt positief :')
Vertel?

Nee dat is niet echt positief :) het was effe wennen. En het botst nog steeds af en toe, maar we kunnen er wel beter mee omgaan

Omaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 22:58

@ Blacky94 wel enorm lekker vers vlees dan :) (al zou ik dat zelf slachten waarschijnlijk niet kunnen...)

@Ilayda Ja kan me voorstellen dat dat wel eens botst. Ik heb ook zo'n soort relatie gehad en voor mij was dat echt helemaal niks en o.a. een reden om de relatie te beëindigen (alhoewel de grootste reden was dat hij gelogen had over zijn leeftijd en wat andere dingen... Niet echt een goede basis voor een goede relatie als je begint met liegen..) Maar je bent niet zomaar 12 jaar bij elkaar, dus bij jou moet er genoeg positiefs zijn verder neem ik zo aan :)

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 07:36

Omaro schreef:
@ Blacky94 wel enorm lekker vers vlees dan :) (al zou ik dat zelf slachten waarschijnlijk niet kunnen...)

@Ilayda Ja kan me voorstellen dat dat wel eens botst. Ik heb ook zo'n soort relatie gehad en voor mij was dat echt helemaal niks en o.a. een reden om de relatie te beëindigen (alhoewel de grootste reden was dat hij gelogen had over zijn leeftijd en wat andere dingen... Niet echt een goede basis voor een goede relatie als je begint met liegen..) Maar je bent niet zomaar 12 jaar bij elkaar, dus bij jou moet er genoeg positiefs zijn verder neem ik zo aan :)

Ow dat is wel heel vervelend ja, liegen dat kan er bij mij ook niet in. Ja er is genoeg positiefs :) Ik vind de cultuur sowieso fantastische, de gastvrijheid. En heb natuurlijk 3 hele mooie kids gekregen :)

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 07:45

Jess_vH schreef:
Per vandaag wonen we samen :)

Gefeliciteerd! En succes met de verdere bouw van het huis. :)

ilayda schreef:

Haha, dat zou niets voor mij zijn. Ben erg blij dat mijn vriend gewoon kookt en de was doet, helpt met de pony's en boodschappen enz. Maar ja ... die van mij werkt dan weer niet. :+
Blacky94 schreef:
Als je hier de mogelijkheid hebt om een (hobby) farm te hebben belanden eigen dieren vaak ook in de vriezer :) de koeien bij mn bf oom brengen ze wel weg om te laten slachten maar de kippen doen ze zelf. Verder jaagt mijn vriend ook veel. Afgelopen winter helaas geen hert geschoten maar vanavond hebben we kalkoen die hij afgelopen maandag geschoten heeft en daarna zelf heeft klaargemaakt etc :).

Dat zou ik echt niet kunnen, ookal is het veel eerlijker (en lekkerder) vlees. Mijn ouders hebben schapen en daarvan zijn de lammetjes (helaas) ook naar de slacht gegaan, maar wat vond ik dat erg om die kleine hummeltjes los te laten. Eentje zelfs nog met de fles grootgebracht en even in huis gehad, maar het was een rammetje. ;(
Mijn vriend heeft 1x in zijn leven gejaagd, maar nooit wat geschoten. Wel altijd de buit van zijn vrienden klaargemaakt. Hij schoot wel bijna die keer een koe ipv een hert (was erg donker), maar gelukkig loeide de koe op tijd zodat hij doorhad dat het toch geen hert was. :+ Staat namelijk een gevangenisstraf op. :=

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 08:01

Ja als mijn vriend niet zou werken en ook nog een niks thuis zou doen dan zou ik ook helemaal gek worden. Alleen hij werkt fulltime en ik zit thuis dus we hebben de rollen verdeeld :)

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 10:01

Nagini schreef:
Lisitano schreef:
<3 Zulke mooie mensen. Maori?

Ja. Half(? als ik me niet vergis). :)

Hij heeft zelf ook een grote Maori tattoo van arm tot borst en rug.. en binnenkort zijn andere arm.
Bij een 'familie' tattooeeder.
Zijn hele familie-leven staat dus ook op z'n lijf, wel bijzonder.

Ik spreek uiteraard Engels met 'm. Mijn Engels is dan ook vloeiend.
Ben 'm al een paar woordjes NL aan het leren wat hilarische situaties oplevert.

Leuk! Ik heb een 3/4 Maori. Mooi hoor, Maori tattoos :j

Omaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 10:08

ilayda schreef:
Ja als mijn vriend niet zou werken en ook nog een niks thuis zou doen dan zou ik ook helemaal gek worden. Alleen hij werkt fulltime en ik zit thuis dus we hebben de rollen verdeeld :)

Ja dan is dat inderdaad anders ja. (die toenmalige vriend deed ook nog eens geen r**t, als in uitkering vangen, hij woonde op zichzelf had geen werk en mama kwam een prakje langsbrengen en zijn was doen)
Maar zoals de verdeling bij jou is zou voor mij ook prima zijn. Zo is het met mijn huidige vriend eigenlijk ook, nu ik erover nadenk. Hij werkt fulltime en studeert daarnaast en ik werk maar 2 dagen in de week, dus hij wast alleen af (vindt hij therapeutisch :P ) en ik doe de rest :) (en ik heb een hekel aan de afwas maar de rest vind ik prima dus win-win :P)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 10:37

Ik moet wel zeggen dat ik dat "ik ben thuis rotverwend geweest en ben gewend om alles te krijgen van de moederkloek" niet iets vindt dat typisch bij een cultuur hoort, als ik zo eventjes hoor wat mijn omgeving al eens aan de haak slaat dan hebben veel autochtone mannen last van hetzelfde syndroom :D :D :D .
Bij mijn vriend valt dat gelukkig wel mee. Hij helpt thuis wel eens met de was enzo. Alleen hij heeft lange werkdagen dus ergens ook gewoon logisch dat hij dan ook minder huishouden doet. En je moet het wel letterlijk dirigeren, uit zijn eigen haalt hij het niet in zijn hoofd dat het vandaag de dag van de vuilzakken is en die buitengezet moeten worden :+ .

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 11:11

ilayda schreef:

Lekker traditioneel dus, niks mis mee als beide dat fijn vinden. :) Ik zou het ook graag anders zien hoor, hij werken en ik thuis ... maar ja, had ik maar niet op hem moeten vallen. ;)

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 11:13

Toch denk ik dat het echt wel cultuur gebonden is. Al moet ik wel zeggen dat de Turken in Turkije zelf een stuk moderner zijn. Maar denk wel dat als mijn schoonmoeder hem niet zo ontiegelijk had verwend hij misschien iets meer zou doen.

Misschien heeft iemand het al gevraagd. Maar wat zijn bij jullie de cultuur botsingen??

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 11:22

Ik geloof niet dat wij echte cultuur botsingen hebben, tenminste ... ik kan ze niet zo bedenken.
Het enige wat af en toe "botst" is de taal, de meeste mensen spreken wel Engels dus de nood om Nederlands te leren is er niet echt. Ook mijn fout, want ook ik blijf Engels praten, maar als ik stug Nederlands blijf praten luistert hij gewoon niet. :+
Soms schaam ik me er een beetje voor dat hij al 3 jaar hier woont en nog steeds nauwelijks Nederlands kent. Oke ... hij is al ouder (antiek eigenlijk :+ ), dus het is erg moeilijk voor hem, maar écht proberen doet ie ook nog niet.
Verder heeft zijn moeder hem goed opgevoed. :D